Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Dagens spel: 996 givar, +465:-

 

Sammanfattning, vecka 49: 9.011 givar, +1996:-

 

Igår kändes det bra att jag lyckades ta igen en session som till en början var enormt minus och tiltad och till slut hamna på plus. Men idag är jag mest missnöjd. För att det ska vara värt att spela poker så känns det som att man ska snitta minst 30k i månaden, helst 50k. Och det är en bit bort från mig, fast kanske inte så långt om jag fortsätter att nöta, utvecklas och kämpa! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Halloj Benny!

 

Kul att det går bra!

 

Största skillnaden enligt dej på NL200 och NL400?

 

Tack, tack och hej själv! :)

 

Som jag ser det finns det två stora skillnader:

 

1. Man har inte råd att slänga bort ett inköp i onödan(eftersom det är fler shortstackar på NL 400 än NL 200 kan ett stort misstag ta lång tid att fixa). Jag kunde göra det på NL 200 och ändå göra en rejäl slant kvällen jag gjorde det men det går inte på NL 400. Men det handlar förstås om hur bra man är på poker..

 

2. Jag gör mindre pengar på NL 400 på än jag gjorde på NL 200. Har en del tankar på hur jag ska förbättra mitt spel för att göra "stora" pengar på NL 400 men det är bara tankar. En av dessa tanka är funderingar på vilken tid på dygnet som ger mest pengar. När jag spelar på dagarna på NL 400 känns det ofta väldigt action-löst. Men på kvällarna och speciellt helgkvällarna kan det vara enorma donationer.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en grej som är annorlunda för mig på NL 400:

 

3. Stundtals har jag känt mig utspelad när jag blivit checkrasiad alldels för mkt på floppen. En känsla som jag aldrig haft på NL 200 och dessutom blev jag vääldigt sällan checkraisad på floppen av folk med stora stackar. Fast nu var det länge sedan jag kände mig utspelad på NL 400.

 

....

 

Glömde att redovisa förra veckans träning, så: 2*30 minuter simning + 45 minuters promenad.

 

Ej godkänt, men ändå ok. Jag ska ju motionera fyra gånger i veckan har jag föresatt mig.

 

.......

 

En liten sjuk grej som hänt i släkten! Min kusin har blivit "utvisad" från USA. Han har bara bott där i 10 år, har varit gift, har en tioårig amerikansk son och förstås alltid hållt sig med jobb. Men nu när han skulle förnya sitt uppehållstillstånd så var det bara att packa väskan och åka hem till moderlandet.

 

Ganska sjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger mig nu. Tycker det är bäst värde att spela på kvällarna. Därför försöker jag fokusera mitt spel till mellan 18:00 och 01:00. Finns mkt annat att göra än att sitta och nöta poker utan att göra några större pengar. Tror jag ska fortsätta läsa i min bok om Sveriges utrikesminister under andra världskriget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens spel: 790 givar, +1231:-

 

Ger mig av två anledningar redan nu. Dels har jag ett redovisning i skolan imorgon 08.15 och jag har inte börjat plugga! Dels tappar jag lätt motivationen när jag vinner mkt efter ett par hundra givar. För jag är väl medveten om att jag kan tappa allt ihop på otur på 150 givar och sen får man sitta hela natten för att hamna på +15:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens spel; 1210 givar, +1157:-

 

Hade fokus och hyfsat flyt. Då brukar de strömma in pengar om jag spelar kvällstid.

 

Kvällens spel: 790 givar, +1231:-

 

Ger mig av två anledningar redan nu. Dels har jag ett redovisning i skolan imorgon 08.15 och jag har inte börjat plugga! Dels tappar jag lätt motivationen när jag vinner mkt efter ett par hundra givar. För jag är väl medveten om att jag kan tappa allt ihop på otur på 150 givar och sen får man sitta hela natten för att hamna på +15:-

 

Två bra kvällar. Men jag hade ingen speciell otur och istället flyt och fick napp. Hade jag tex ikväll blivit udragen i en stor pott hade jag bara vunnit kanske 300 istället. Därför är det viktigt att inte tappa tålamodet de kvällar som kommer om pengarna inte kommer direkt. För det är helt naturligt att det är så ibland. Än fast man inte "känner" så när det gått bra några dagar.

 

Därför är läxan inför de kommande dagarna: Fortsatt tålamod!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH:s efterlyses.

 

Har inget program för att spara dessa. Vet att HH sparas på hårddisken men det är lite svårt att leta rätt på utvalda händer utan ngt program. Använde tidigare PokerOffice och provade på Pokertracker för någon vecka sedan. Men min dator är för seg för att Pokertracker ska fungera ordentligt och istället misstämmer statistiken ngt enormt.

 

Men här är iaf tre händer som jag beskrivet i text:

 

http://pokerforum.nu/forum/1134969-post219.html

 

http://pokerforum.nu/forum/1131222-post206.html

 

http://pokerforum.nu/forum/1114325-post142.html

 

Den första tycker jag faktiskt är ganska intressant, den andra given är mest tragisk. Den tredje handen är gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdagens spel; 1289 givar, +366:-

 

Efter 400 givar var jag +500:-. Jag har svårt att motivera mig att spela vidare då. Och det är ju jäkligt synd för oftast är det ju bra värde vid borden när man vinner mkt pengar på kort tid. Men samtidigt vet jag att det räcker med lite otur så får jag sitta hela natten för att hamna på +3:-.

 

Därför har jag en dröm. Drömmen är att lägga upp ett schema(läste om en här på PF som hade det) som kan se ut som följande:

 

18-19: Poker.

19-20: Paus.

21-22: Poker med 15 minuters paus.

22-01: Paus.

23-01: Poker med 15 minuters paus.

 

Spelar man så sju kvällar i veckan så lirar man nog upp mot 75.000 givar i månaden. Mer än så är svårt att hinna med om man ska sköta livet(studierna som förvisso inte är så enormt ansträngande) i övrigt. Men före jag börjar med ett liknande schema måste jag få ännu lite bättre ordning på livet.

 

Men en stor fördel med ett schema som jag ser det är att jag kan tänka mig att det går lättare att motivera sig då att fortsätta än om det börjat bra. Å andra sidan ska man ju aldrig hålla för hårt på ett sådant schema.. tiltar man till är det ju bara att stänga ner.

 

.....

 

Ett annorlunda spel jag gjorde här om kvällen.

 

Jag träffar nötfärgen på rivern. På turn hade jag par i ess med dam-kicker. Han snackar före mig och bettar pot, 60:-, jag säger:

 

Benny_81: två par

 

Sen efter att funderat lite ställer jag mig all-in och han synar. Tar nästan en full stack på det spelet. Det är möjligt att han gick på mitt snack och jag har ingen ånger! :) Poker handlar om att lura skjortan av sin motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför är läxan inför de kommande dagarna: Fortsatt tålamod!

 

Bra läxa! Den gäller imorgon också!

 

...

 

Imorgon är det förresten ännu en redovisning i skolan. Den jag hade idag gick bra och den var svårare. Så det känns lungt. Sen är det jullov, men jag ska ändå plugga fredag, lördag, söndag och sen sticka till Uppsala på måndag. Passar bra att börja tentaplugget rätt tidigt ordentligt så man är igång innan den är tenta den 14:e januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(har tidigare även svarat ovan)

 

Vet du ngn bra handgraber som inte kräver för mkt av datorn? Min dator orkar inte riktigt med pokertracker. Det är lite synd att SvS inte har så att man kan kolla på givarna direkt i klienten.

Själv har jag en slapp lapptop med PT2, HHC och GT+ som jag använder till poker. Jag löser resursproblemen med att lågprioritera HHC-processen i aktivitetshanteraren då jag spelar. Då flyter allt på fint. Annars laggar hela datorn ihop. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en slapp lapptop med PT2, HHC och GT+ som jag använder till poker. Jag löser resursproblemen med att lågprioritera HHC-processen i aktivitetshanteraren då jag spelar. Då flyter allt på fint. Annars laggar hela datorn ihop. :-D

 

Tack för tipset! Har dock provat med HHC och det har varit rätt besvärligt. Kanske får jag kolla upp det programmet lite mer.

 

....

 

Det var den utekvällen. Själv är jag inte alkolist men jag har två bekanta som är i tjugo-års åldern och är alkoliserade socialbidragstagare. De ringde och frågade om jag ville hänga med ut på lokal. Var väl lagom sugen men iom att dessa herrar är bra på att ordna damer så kom jag iväg kring 00:20. Fast då hade redan en kille blivit utslängd.

 

Tre öl senare hade jag inte fått ngt napp. Jag är så otroligt kåt/kramsjuk men jag får inte riktigt till det. Vi får hoppas att en dag så händer det plötsligt och pokern och sexlivet börjar fungera så bra som jag vill! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två redovisningar två dagar i rad. Sen var det slut på skolan för i år och jag lyckades med konststycket att somna på eftermiddagen :( :(

 

Så nu lär jag få svårt att somna :( Skulle kunna pokra hos SvS hela natten men jag tycker det är för dåligt värde på nätterna för mig att det ska vara värt det.

 

Får försöka sova eller göra ngt konstruktivt istället. Har sladjat med sömnen lite på slutet. Nästa vecka ska jag med familjen till Uppsala och fira jul. Då får jag tillfälle att ordna upp sömnen. Efter det hoppas jag att jag aldrig någonsin kommer att vara vaken på nätterna som ngn slags standard.

 

Det blir bra för livet, studierna och pokern. För jag anser som sagt att SvS har bäst värde på kvällarna och ev. tidiga helgnätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens spel; 2982 givar, +1467:-

 

Bästa dagen sen jag började på SvS(näst bästa är +1435:- ). Slaskade bort rejält mycket till en början(var över 800 minus efter ett par hundra givar) och beklagade mig över att det var fredag(jag har förlorat mkt pengar många fredagar) men jag skärpte till mig och korten började falla min väg. Hade jag spelat bra hela vägen så hade jag förmodligen slutat över 2k+.

 

Borde verkligen glädja mig åt den bra pokerdagen men det går inge bra. Får jobba på det medans jag slappar framför tv:n nattens sista timme :)

 

...

 

I övrigt var jag ute en sväng på lokal. Hände väl inte speciellt mkt men jag träffade en sjuksköterska och hon började genaste gnälla över sin lön. Vet inte hur många undersköterskor och sjuksköterskor som jag träffar som börjat gnälla på sin lön. Vad är det för fel på dom? Om lönen inte duger här i Sverige kan de väl söka sig utomlands? Det har min moster gjort(Saudi-Arabien och Norge) och idag är hon mångmiljonär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel: 675 givar, +750:-

 

Städade och fixade hemma. Men jag förstår ändå inte varför jag inte hann med fler givar. Var iofs ute en sväng på lokal och träffade en gammal bekant pokermiljonär.

 

Nåja, jag ska inte gnälla. Jag är påväg mot min bästa vecka sen jag började på SvS! :)

 

...

 

Var som sagt ute ikväll och då gav ställets snyggaste tjej mig blickar som gav mig en anledning att stöta på henne. Tyvärr var jag inte man nog att ta tag i situationen. Men det kanske kommer om jag börjar göra seriösa pengar på pokern! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel, 451 givar, +468:-

Veckans spel, 8262 givar, +5647:-

 

Rekordvecka sen jag började spela på SvS i höstas!

 

Dagens träning: 45 min gym.

Gårdagens träning(glömde skriva): 30 min rask promenad.

Veckans träning: De två passen ovan.

 

Får skärpa till mig lite med träningen så jag kommer upp i mina fyra pass i veckan. Annars flyter det på bra men jag har enorma motivationsproblem efter att ha vunnit några hundralappar så tappar jag helt sugen om jag någonsin haft ngn sug den kvällen. Anledningen är främst för att jag vet att jag kan spela hur bra som helst, ha lite otur och få grinda halva natten för att sluta på någon hundralapp plus. Ngn som har ngn bra tankebana man kan använda för att inte tappa motivationen när man vunnit en slant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar väldigt skralt med läsare i min DB. Saker som skulle kunna ge fler läsare:

 

HH

Outa mitt nick.

 

HH postar jag inte för att jag har ingen bra handgraber beroende på att jag har en så seg dator. Men fortsätter pokern rulle på som den gjort i höst så kanske jag investerar i en dator. Dels för pokern, dels för att jag skulle vilja se på film från datorn på tv(ska jag uppgradera min nuvande dator för att kunna göra det kan jag lika gärna köpa en ny(eller beg)).

 

Jag borde nog outa mitt nick för att få fler läsare. Känns som det finns få minus med det.

 

Några andra förslag på hur jag ska göra min DB mer intressant?

 

Iofs är mitt huvudfokus att göra pengar på poker och det spelar inte så stor roll om få läser min DB men samtidigt är det ju trevligt med lite läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“USA:s ekonomi är i grunden stark” – John McCain Jacksonville, Florida, den 15 sep 2008

 

Jag är kapitalist som anser att kapitalismen har problem som alla andra ideologier och därmed måste tyglas för att få förankring i folket och tjäna folket. Fast jag börjar tvivla på mitt kapitalistiska ställningstagande iom att den har sådana baksidor, tex upp mot 10% arbetslöshet och en kortsiktig profitjakt som tom gör att ingenjörer på Ericsson söker sig till universiteten för att slippa slänga ut undermåliga telefoner på marknaden. Min telefon skulle tex vara så oerhört mkt bättre om utvecklarna jobbat en kafferast extra, men nej det verkar det inte finns tid till :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...