Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det tror jag absolut att det är. Om man har tid, råd och lust.

 

Jag har tid och råd. Men absolut inte lust så det får vänta ett tag :)

 

....

 

Tis 0930, svs nl 200, 1.260 givar, +513:-

 

....

 

Sammanfattning: September 2008; nl 200 SvS. 22 plusdagar, 7 minusdagar och 1 pausdag. Gick +3167:- på ungefär 21.000 givar vilket tog omkring 59 timmar att spela. Vilket gav en timlön på omkring 54:- efter skatt.

 

Tycker jag har spelat ok. Men visst kan jag koncentrera mig ännu mer nästa månad genom att dra ned på webbande, chattande osv när jag lirar(jag spelar ju trots allt 4-5 bord åt gången..). Målet inför nästa månad är att bibehålla och förbättra koncentrationen samtidigt som jag spelar fler timmar, främst på kvällarna då jag tycker det verkar finnas mest värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ons 081001, nl 200, 400(bara några enstaka givar eftersom det var svårt att hitta några nl 200 bord), 708 givar, +357:-

 

....

 

Är det bara jag som observerat att det är fler tjejnick på SvS än på andra nätverk?

 

Kanske för det är "fler tjejer" som spelar på SvS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tors 081002, nl 200, SvS, SH, 4-bord, 552 givar, +191:-

 

Efter inte ens 100 givar så låg jag omkring -600:-. Inte för att jag hade speciellt otur utan för att jag spelade mina bra händer(TPTK tex) för hårt utan att bry mig om hur mina motspelare spelade. Raisade för mkt pre och raisade/synade dessutom för mkt från floppen och framåt. Ngt som jag brukar ha problem med efter att det gått bra en tid men som tur rykte jag upp mig:

 

Jag tog tag i mig själv och dagens resultat slutade okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fre 081003, nl 200, 400(bara några enstaka givar eftersom det var svårt att hitta några nl 200 bord), 1683 givar, +157:-

 

Var över 700:- plus efter ungefär 500 givar. Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Tycker inte jag tiltade och tycker inte jag hade speciellt otur eller spelade speciellt dåligt. Men pengarna bara rann iväg. Det är sådär ibland.

 

Nu är det dags för dagens första pass; faster, harder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen är på all-time high sen jag började spela på SvS, jag har nog också spelat flest händer på en dag sen jag började på SvS och det här är även min bästa vinstdag på SvS.

 

Natten är ung.

 

Men jag är hungrig, ont i handleden och känner mig lite sliten. Så jag tror jag tar paus för ett par timmar eller för resten av kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en paus(fyllde bl a på med mat) och lirade sen några givar till. Dagens statistik; NL 200 SvS, SH, 2041 givar, +1.147:-

 

Sen jag började spela på SvS så är nu rullen på all-time high, dagens vinst var den största dagsvinsten och dessutom har jag aldrig spelat så här många givar någon dag på SvS.

 

Det gäller alltså att fokusera imorgon! För det är ju så lätt att sväva iväg om det går bra någon dag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat :-)

 

Tackar 8-)

 

........

 

Sön 1005, nl 200 SvS, SH, 5-bord, 1278 givar, +748:-

 

Vecka 40: nl 200, nl 400(bara ngn enstaka giv då jag inte hittade några nl 200 bord), SvS, 9429 givar, +3130:-

 

......

 

Flyter på rätt bra nu för mig. Men det känns som jag har samlat ihop till en period med rejäl otur nu. När den perioden kommer så gäller det att fortsätta ta bra beslut. Det är lika viktigt att ta bra beslut när det går dåligt som när det går bra. För det är pengarna som räknas i slutet.

 

Mål in för nästa vecka: Skulle vara skönt att spela lite drygt 10.000 givar. Annars är bara målet att fortsätta nöta på, det är en lång resa kvar innan jag är redo(och min bankrulle) att kliva upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mån 1006, nl 200 SvS, SH, 1755 givar, +62:-

 

Var ett tag nästan +500:- men sen gick det utför. Bl a pga dåligt spel. Det är svårt att hålla koncentrationen uppe dag ut och dag in. Kan vara idé att ta en paus ibland.

 

Ni som spelar mkt. Tycker ni det är värt att ta paus en dag eller så i veckan? Själv spelar jag mest varje dag när jag spelar.

 

Edit: De dåliga spel var de dåliga spel jag brukar göra. Spelar mina bra händer för hårt mot motståndare som inte är så lösa som de borde vara om jag ska spela dessa händer så hårt. I övrigt gick spelet och turen mest bara allmänt dåligt i slutet av kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tis 1007, NL 200, SvS, SH, 2635 givar, +246:-

 

Igår spelade jag inte bra och jag ska vara glad för att den dagen inte slutade minus. Idag spelade jag rätt ok men några större pengar ville inte ramla in. Det är sådär ibland.

 

Ngt som är positivt är att jag börjat komma igång och spelar många givar per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara NL 200, SvS, 4-5 bord.

 

Ons, 934 givar, +40:-

Tors, 1102 givar, +371:-

 

Nöter på men jag skulle vilja göra mer pengar. Som det är nu så har jag sämre timlön än på vilket jobb som helst med kollektivavtal. Tiltar i stort sett aldrig(än om jag kan spela någon hand riktigt dåligt någon gång, vilket förstås jag vill jobba bort) och skottar aldrig. Det är ett stort steg framåt eftersom jag haft enorma problem med tiltning och skottning tidigare i min "karriär".

 

För att hitta mer pengar så siktar jag på att spela fler timmar när det är bäst action. Dvs lönehelger, helger och framförallt vanliga kvällar(inte nätter eller dagar då det är mkt mindre folk).

 

Vad tror ni om den taktiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 200(även en del NL 400 då jag haft problem att hitta bord), SvS.

 

Fre, 2536 givar, +169:-

Lör, 3092 givar, +341:-

Sön, 362 givar, +329:-

Vecka 41, sammanfattning; 12.443 givar, +1.558:-

Mån, 3410 givar, +19:-

 

Under veckodagarna förra veckan gick det rätt segt men jag höll ihop spelet. Sen när helgen kom var jag väl "övervänt" eller ngt för när inte pengarna ramlade in i någon större utsträckning började jag spela dåligt. Men jag höll ihop det hyfsat iaf. Raset kom istället idag då jag ett tag låg omkring 1.000:- back. Lyckades nöta tillbaka det.

 

Dags att hitta tillbaka till det riktigt bra spelet igen! Inte spela mina bra händer för hårt... Inte spela för mkt slask pre från dålig pos.

 

I övrigt kommer jag att införa en ny regel från och med imorgon tisdag. Ingen tv/dator före 17.00 på vardagkvällar och dessa maskiner ska släckas ner senast 02.00 på vardagar.

 

Detta för att jag ska få lite mer tid att ta tag i träningen och studierna. Och dessutom tror jag det är bra för pokern; dels för att det verkar vara mest action på SvS på kvällar och helger och dels för att det kan vara bra att begränsa sitt pokerspelande när man inte är pokerproffs. Vet man att man inte kan spela poker hur mkt som helst hela dagarna bör man skärpa sig mer när man väl får tillfälle att spela. En teori jag hoppas ska visa sig fungera på mitt spel framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej jag funderat på att börja ta en paus på en eller två dagar i veckan. Jag blir ofta ganska less på pokern och om man tar "semester" då och då så kanske man kommer tillbaka mer taggad?

 

Det som talar emot det är att det är bra att hålla igång varje dag för att hålla ångan uppe. Kände en gång i tiden en professor i matematik och hans väg till framgång i matematik var att räkna varje dag, iaf lite. Sen var han ju lite lagom besatt också och kunde vara uppe mer än ett dygn i sträck och bara räkna, räkna, räkna... :)

 

Edit: Ännu en sak jag ska genomföra! Jag ska sluta spela på NL 400. Jag ligger iofs nog plus där men bara för att jag inte hittar ngt NL 200 bord på sekunden så innebär det inte att jag ska gå upp och spela över min bankrulle. Så nu är det totalt förbjudet att spela NL 400 fram tills jag har en bankrulle på 25k eller 30k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tis, NL 200, 400(hittade inga bord), omkring 1500 givar(statsen hängde sig), +279:-

 

Skulle göra två saker(som jag skrev om ovan), bara ha på datorn/tv:n mellan 17 och 02 på vardagar och dessutom inte spela på NL 400 förrens jag har rulle för det.

 

Jag bröt mot båda och livsmotriggen verkar hänga i. Men från och med 07.30 idag gör jag ett nytt försök. Ingen tv/dator på dagarna och inget spel på NL 400.

 

Det kommer att gå bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är taggad på poker nu men tvyärr är SvS stängt. Fick ett bra bonuserbjudande av Party Poker men jag har kommit fram till att det är lönlöst att jaga bonusar på siter där raken är dubbelt så hög som på SvS(som jag bara spelar på nu). Än om man clearar bonusen så äts den ju upp av raken!

 

Håller analysen?

 

Har laddat ner massor av filmer och serier på slutet. Har närmare 10-20 osedda filmer. Senast laddade jag ner "Generation kill". Någon som tror den är bra eller har sett den?

 

wp11680x1050ho7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu 8760:- på SvS(satte in 1.000:- månadskiftet aug/sep) och 11.207:- undanlagt på mitt sparkonto för poker. Totalt är alltså rullen på: 19.967:-

 

Jag har dessutom vunnit ytterliggare 7.500:- i år som jag gjort av med.

 

Målet är att få upp rullen till 25.000:- och då börja spela på NL 400. Väl där kommer jag att fortsätta spela så länge jag ligger över 20k. 62,5 inköp borde räcka för att känna sig bekväm på NL 400.

 

Så ser framtidsplanerna ut rörande bankroll management! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är taggad på poker nu men tvyärr är SvS stängt. Fick ett bra bonuserbjudande av Party Poker men jag har kommit fram till att det är lönlöst att jaga bonusar på siter där raken är dubbelt så hög som på SvS(som jag bara spelar på nu). Än om man clearar bonusen så äts den ju upp av raken!

 

Håller analysen?

 

Har laddat ner massor av filmer och serier på slutet. Har närmare 10-20 osedda filmer. Senast laddade jag ner "Generation kill". Någon som tror den är bra eller har sett den?

 

wp11680x1050ho7.jpg

 

Generation kill är absolut en sevärd serie. Om du inte redan gjort det bör du även kolla in Entourage och True Blood. Har visserligen bara sett ett avsnitt hittils av den sistnämnda, men jag blev inte besviken :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu 8760:- på SvS(satte in 1.000:- månadskiftet aug/sep) och 11.207:- undanlagt på mitt sparkonto för poker. Totalt är alltså rullen på: 19.967:-

 

Jag har dessutom vunnit ytterliggare 7.500:- i år som jag gjort av med.

 

Målet är att få upp rullen till 25.000:- och då börja spela på NL 400. Väl där kommer jag att fortsätta spela så länge jag ligger över 20k. 62,5 inköp borde räcka för att känna sig bekväm på NL 400.

 

Så ser framtidsplanerna ut rörande bankroll management! :)

 

Imo har du med råge rulle för nl400, kanske också för nl1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generation kill är absolut en sevärd serie. Om du inte redan gjort det bör du även kolla in Entourage och True Blood. Har visserligen bara sett ett avsnitt hittils av den sistnämnda, men jag blev inte besviken :-)

 

Entourage har jag hört talas om. Jag ska def. kolla upp dina tips. Men är så djuriskt trött så det får vänta tills imorgon. Filmen Harsh Times är en film som jag rekomderar. En av senare års bästa, imho.

 

Ja 20-25k räcker nog riktigt bra till NL 400, och ifall du lirar TAG så blir inte svägningarna så stora heller, räcker redan med 10-15k.

Spelar själv med 30-40inköp

 

Ja, jag föredrar också att ha många inköp.

 

Imo har du med råge rulle för nl400, kanske också för nl1000.

 

Ja, det ligger ngt i det. Men jag har aldrig tidigare "krossat" en nivå och därför vill jag nöta ihop en rejäl slant på NL 200 för att veta att jag kan göra pengar där innan jag går vidare. Jag bygger inte bara på rullen utan jag bygger självförtroende också! :)

 

.....

 

Ons, NL 200, SvS, 1.484 givar, +351:-

 

Lyckades med de två sakerna idag som jag föresatt mig. Slog inte på datorn/tv:n före 17 och spelade inte på NL 400. Brukar ju annars gå upp på NL 400 direkt jag inte hittar en bord på sekunden på NL 200. Har som tur är inte blivit så många givar på NL 400 trots det. På sin höjd ett par hundra.

 

Det är sjukt vad man får gjort mkt vettigt på dagarna när man inte har på tv:n/datorn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generation kill är absolut en sevärd serie. Om du inte redan gjort det bör du även kolla in Entourage och True Blood. Har visserligen bara sett ett avsnitt hittils av den sistnämnda, men jag blev inte besviken :-)

 

Tack så mkt för tipsen. Har webbat runt lite för att kolla upp lite angående de serier du nämner. Tror jag sett Entourage, har väl gått på tv? Fastnade inte för den då.

 

True Blood är gjord av skaparna till six feet under och den serien fastnade jag inte heller för.

 

Nåväl, kanske är de bra ändå. Jag har iaf så jag klarar mig på datorn ett tag framöver!

 

............

 

Tors, nl 200, SvS, 5-bord, SH, 1.469 givar, +717:-

 

Bästa resultatet hittils på en veckodag. Men en tomtig syn av mig på turn och en rivrad nötfärg gömmer sig i kulliserna... vann en väldigt stor pott på det sättet och gjorde en väldigt dålig syn ur alla synpunkter där på turn.

 

Men en sak gjorde jag bra. Har börjat tänka så oerhört mkt mer på position. Det bara kom av sig själv idag på ngt sätt. Det ämnar jag fortsätta med för det känns som det höjer mitt spel enormt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltvarning!

 

Börjar kvällen med att vinna ett par hundra så jag kommer över 10.000:- (satte som bekant in en tusenlapp för någon månad sedan). Jag hade tänkt ta 5k när jag fick upp SVS-rullen till 10k. Men det gick förstås inte att ta ut de pengarna. Utan att man ska förstås skicka in en jävla massa papper.

 

Som ung valp kunde jag bli oerhört irriterad på datorn om den krånglade. Det har jag växt ifrån men jag finner det fortfarande oerhört irriterande när pokersiter ska krångla en massa i onödan när jag vill ta ut pengarna.

 

Sätter mig iaf och spelar igen och förlorar någon hundralapp. Blir så jäkla hungrig att jag måste äta. Klokt nog så sätter jag mig och äter innan jag spelat bort några nämnvärda summor. Men den där jädra laxpuddingen var bland det vidrigaste jag ätit. Överlag blir man jävligt less på mat när man äter all mat själv.

 

Ja, sen är jag irriterad för att jag sitter hemma själv för 350:e fredagen i rad. Vill ju ut och träffa flickor istället.

 

Sen har jag varit less på pokern i flera dagar men har pressat mig för att spela och gjort en slant varje kväll ändå. Känns förbannat dumt att ta "semester" en fredag kväll men "tar jag mig inte samman" så blir det ingen mer poker ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...