Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Den där laxpuddingen fick jag inte ens varm i micron. Vrålhungrig trots att jag nästan åt upp allt.

 

Borde laga havregrynsgröt och grinda ikväll. Men just nu känner jag inte för det. Postar lite bilder på snygga tjejer istället för att försöka muntra upp mig själv:

 

Michelle Borth, med i tv-serien Tell me you love me och född 1978:

 

610x.jpg

 

"Dellinda" i tv-serien Las Vegas. På senare tid har jag börjat undra om hon är snyggare än "Sam". Jag tycker det är snyggt med långa tjejer och det är inget problem för mig eftersom jag själv är lång:

 

0000034784_20061021014549.jpg

 

Här är en bild på "Sam" i Las Vegas:

 

0000043556_20071001164915.jpg

 

Kate Beckinsale:

 

kate-beckinsale-3-0308-lg.jpg

 

Cameron Diaz. En riktig sötnos:

 

cameron_diaz_something_about_mary.jpg

 

Sienna Miller:

 

sienna-miller-picture-2.jpg

 

Vår Isabella:

 

jaua37bw72tn0o275k5jo82h614yapc.gif

 

Halle Berry:

 

Halle-Berry---Die-Another-Day-Photograph-C12145474.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo nog känner man igen det där :mrgreen:

Inget fel att ta lite ledigt från pokern om man känner att lusten inte finns där. Det är nog bäst för att inte tröttna/börja spela dåligt i längden.

 

Är du medlem på http://www.deucescracked.com förresten? Det kostar väl ca 200kr/månad, men bättre det än att slarva bort dom på dåligt spel.

Är man lite sugen på poker men inte orkar spela är ju några bra videos ett bra altenativ, och så lär man sig nåt på köpet.

Oj det fanns en sida till i dagboken, fina bilder :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nog känner man igen det där :mrgreen:

Inget fel att ta lite ledigt från pokern om man känner att lusten inte finns där. Det är nog bäst för att inte tröttna/börja spela dåligt i längden.

 

Ja, jag börjar också tro att det är viktigt att ta ledigt då och då. Fast kanske inte på helgkvällar(om man inte har ngt annat för sig). Dock så var det en fredag sist jag förlorade pengar en kväll.

 

Är du medlem på http://www.deucescracked.com förresten? Det kostar väl ca 200kr/månad, men bättre det än att slarva bort dom på dåligt spel.

Är man lite sugen på poker men inte orkar spela är ju några bra videos ett bra altenativ, och så lär man sig nåt på köpet.

 

Nej, det är jag inte. Men jag har bokmärkt siten nu. Överlag har jag studerat väldigt lite teori i år. Inte läst någon pokerbok osv. Bör nog ta tag i det. Speciellt om jag lyckas kliva upp i nivå.

 

Oj det fanns en sida till i dagboken, fina bilder :-D

 

8-)

 

........

 

Det blev inte speciellt många givar igår. Men några iaf;

 

NL 200 SvS, SH, 4-5 bord, 987 givar, +275:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lör: NL 200, SvS, 5-bord, SH, 1333 givar, +294:-

 

Var +700:- efter 700 givar. Det mesta gick min väg, sen blev jag utdragen några gånger samtidigt som jag hade problem att spela mitt bästa spel. Gav bort minst 100:- på ett dåligt spel. Det är ngt jag inte har råd med, med tanke på att min timlön var på omkring 50:- förra månaden så innebär det att ett dåligt klick kan kosta mig flera timmars bra, vinnande spelande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen känner jag mig sugen på poker. Synd att man ska tappa sugen på fredag och lördag men söndagar brukar också kunna vara bra! Idag tror jag det blir över 2000 givar!

 

.......

 

Veckans nyheter i sammanfattning:

 

Kungen uttalar sig om att vargstammen måste börja beskattas när han är ute och jagar älg. Det roligaste med detta tycker jag att kungen hade skjorta och slips på sig när han var ute och jagade älg!

 

Romer och Estonia var ämnen som diskuterades i uppdrag granskning. De eviga frågorna verkar det som...

 

Dollarn stiger. Jag hade tänkt åka till LA - Las Vegas - Crand Canyon - San Fransisco i sommras. Men det blev inte av och nu verkar det bli i januari istället. Sist jag var i Amerika så var dollarn på över 10 kronor och ändå var väldigt mkt billigt. Så jag har stora förhoppningar på bra köpkraft än fast dollarn stiger! Dessutom hur kul är det att åka till Crand Canyon mitt i sommaren?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tog vinstraden slut. 22 dagar i rad har jag vunnit men idag gick det inte. Mitt rekord är på typ 30 vinstdagar i rad. Men egentligen är ju antal vinstdagar helt ointressant. Allt som spelar roll är hur mkt pengar man vinner.

 

NL 200, SvS, SH, 5-bord, 1661 givar, -840:-

 

Varför gick det dåligt?

 

Liknande problem som efter förra helgen. Jag har alltid stora förhoppningar på helgens spel och när det inte blir några större pengar blir jag besviken. Vilket påverkar spelet.

 

Vad kan jag göra åt det?

 

Skruva ned förväntningarna inför helgerna.

 

Vad mer gick dåligt?

 

Som vanligt när jag spelar dåligt så spelar jag mina bra händer för hårt mot motståndare som verkar ha ngt. Otroligt lätt att börja spela bra händer stenhårt mot fullstackade spelare när man hela tiden vinner halvstackade spelares stackar med hjälp av medelbra kort.

 

Hade jag otur?

 

Jo, än om jag hade spelat mitt bästa spel idag så hade jag knappast vunnit några större summor. Övertrissad, träffade dessutom topptrissen tre gånger och blev utdragen varje gång. Blev dessutom utdragen en hel del gånger i en del flerhundrakronors potter.

 

Alla dessa utdragningar glädjer mig för de visar att det finns pengar att göra i längden!

 

Vad gjorde jag bra?

 

Jag var enormt långt ifrån tilt. Jag var inte det minsta sugen på att skotta. Två stora problem jag haft tidigare. Som jag ser det är det en omöjlighet att hela tiden spela på toppen av sin förmåga. Och alla har dessutom rejäl otur i perioder. Men det viktiga för mig är att inte tilta eller skotta. Sen strävar jag ju förstås efter att spela så bra som möjligt varje giv!

 

Mål inför nästa vecka?

12.500 givar. Vilket innebär över 50k givar i månaden. Ett bra delmål att komma upp i.

Tighta till spelet i stora potter mot folk som kan sitta på bra händer.

Fortsätta att jobba och tänka mkt på position pre flopp. Ngt jag blivit mkt bättre på under veckan som gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert!!!

 

Tjejerna är verkligen vackra! Men det är inte vackert att jag torskade över fyra inköp på 1600 givar igår :/

 

Lycka till!

 

Tack! Ser att du postar i SvS 0.5/1 gemensamma dagbok. Men jag har inte träffat dig vid ngt bord ännu.

 

både delinda o sam e snygga men sam är porrigare

 

Så är det nog :)

 

jennifer connelly min favorit

 

Hon är också fin.

 

......

 

Sammanfattning vecka 42; NL 200, omkring 12.000 givar(statsen hängde sig), +1106:-

 

Målsättning vecka 43:

Spela 12.500 givar.

Tighta till mig i stora potter där motståndaren verkar vara någon som har en hand när han spelar hårt. Fortsätta att tänka på position på ett bra sätt som jag tidigare gjort under förra veckan(allt det här skrev jag iofs i mitt förra inlägg :) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack! Ser att du postar i SvS 0.5/1 gemensamma dagbok. Men jag har inte träffat dig vid ngt bord ännu.

Det kan vi nog ha gjort. Jag vet ej vad du nickar?

 

Jag har för övrigt alltid spelat FR men har denna månad nästan uteslutande kört SH. Håller dock rätt ofta till på PL-borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vi nog ha gjort. Jag vet ej vad du nickar?

 

Det är hemligt än så länge.

 

Jag har för övrigt alltid spelat FR men har denna månad nästan uteslutande kört SH. Håller dock rätt ofta till på PL-borden.

 

Det förklarar saken. Jag lirar bara SH, NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS, NL 200, 4-5 bord.

 

Tis, 707 givar, -375:-

Ons, 711 givar, +162:-

Tors, 943 givar, +16:-

Fre, 1646 givar, +909:-

Lör, cirka 1500 givar(statsen hängde sig), +712:-

Sön, cirka 2200 givar(statsen hängde sig), +585:-

 

Vecka 43, sammanfattning, cirka 8.000 givar, +2024:-

 

På tisdagen låg jag 1.700 back från toppnoteringen föregående lördag. Som vanligt när det går dåligt för mig så spelade jag mina bra händer för hårt mot motståndare som kan tänkas ha bra händer. Men på tisdagen började jag även spela mina mediokra händer för tok på hårt. Efter att ha backat så enorma summor(för den nivå jag spelar på) så var motivationen inte på topp men jag försökte nöta på och det vände.

 

Det är naturligt att man ibland kommer in i negativa stim då man förlorar med bra händer. Man kan tex finna det troligt till 90% att man har en bättre hand än Fi och då smiskar man helt korrekt på. Men sen torskar man endå gång på gång. Det är helt ok. Det kan vara en delförklaring till mina dåliga perioder. Men inte hela förklaringen och jag vet inte ännu varför jag då och då börjar spela mina bra händer för hårt.

 

Någon som har ngn idé varför man gör så då och då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mån, NL 200, SvS, SH, 1209 givar, +805:-

 

En kille går all-in med 77 före floppen och jag synar med AA. Han träffar fyrtalet. 350 riksdaler borta där.

 

En stund senare reraisar jag till 35:- före floppen och får syn av samma kille. Jag har då KK. Jag potbettar på floppen som inte är speciellt skrämmande och sen drar jag iväg mina sista 90:- på turn dels pga att det ofta är ett bra spel på NL 200 dels för att han varit så lös tidigare. Han träffade förstås trissen på turn...

 

-750:- på två händer som jag knappast kunde ha spelat så mkt bättre. Men jag tycker faktiskt bara det är inspirerande eftersom jag i längden gör pengar om jag får förmånen att spela mot den här typen av spelare!

 

I övrigt tycker jag att jag märker att det går lättare att göra pengar i slutet av månaden(kanske pga att folk fått lön).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint resultat trots förlusten på slutet tycker jag!

 

Kul att höra! Har rullat på hyfsat på slutet.

 

Håller med om att det går lättare att göra pengar i slutet på månaden. Mer fisk på som testar högre nivåer än dom borde, och synar gör dom också :twisted:

 

Det verkar så för mig det här månadslutet iaf =)

 

....

 

Tis, NL 200, SvS, 1366 givar, +848:-

 

Målet just nu är att få upp antalet givar och fortsätta spela ungefär lika bra(eller bättre) som jag gör nu. Vill allra minst spela 10k givar i veckan så länge det rullar på bra. Drömmen är 100k givar i månaden. Men måste få lite bättre ordning på lite allt möjligt innan det är möjligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att det går bra för dig :),

 

Tack, ska inte klaga. Men samtidigt så inser jag ju att jag spelar om småpengar och jag skulle göra mer pengar på de flesta låglönejobb. Jag hoppas dock börja göra mer pengar framöver på pokern! :)

 

säkert mötts nån gång. Kul om du pmade ditt nick eller så.

Om det är du som är YäSS(eller liknande nick som hänger på SvS NL 200) så har vi mötts många gånger.

 

Kanske går jag ut med mitt nick framöver. Får se hur jag gör.

 

Förresten en kul historia om Rundvik:

 

Edit: Lika bra att klippa bort den =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 200, SvS, SH, 1241 givar, +41:-

 

Spelade stundtals rätt bedrövligt. Ngt positivt i mitt liv har hänt idag och jag var lite väl uppspelt för att koncentrera mig på pokern ikväll. En läxa; man får inte vara för tiltad(knappt tiltad alls), inte för nöjd, inte för glad osv. Man måste vara fokuserad och balanserad för att göra pengar.

 

Hade några bra händer som blev överkörda i några stora potter. Kanske spelade jag som jag brukar göra men hade oturen att motståndare faktiskt kan ha ngt helt annat än vad man sätter honom på trots att man "gjort sitt bästa" i bedömningen så att säga.

 

Men jag spelade också några händer för hårt, helt klart.

 

Nya tag imorgon. Faster, harder. Nu är det sömn som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tors, 1693 givar, +716:-

 

Ganska konstig dag. Vissa pass kändes det som jag vann mkt mer än vad jag gjorde och andra pass kändes det som jag förlorade mkt mer än jag gjorde. Sen avslutade jag kvällen med att träffa triss i fyror på floppen när motspelare träffade både esset och fyran på floppen, sen kom ett till ess på turn och jag var all-in. Jag ångrar ingenting, känns som att jag spelade enligt boken för den här nivån, trots att potten var på över 400:-

 

Edit: Får dock var hyfsat nöjd med dagen. Fina pengar efter föregående dags uppspelta och okoncentrerade spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fre, 1905 givar, +11:-

 

En bedrövlig kväll. Ville gå 10k plus den här månaden och jagade det vilket fick mig att tappa spelet och fokus ordentligt. En rad dåliga spel och tack vare det blev det inga pengar ikväll.

 

.....

 

Sammanfattning, oktober 2008:

29 plusdagar.

2 minusdagar.

0 pausdagar.

Cirka 45.938 givar(statsen hängde sig en del dagar)

+9707:- totalt denna månad.

+313:- per dag.

104,5 timmar.

9707 / 104,5 = 93 kr/h efter skatt!

 

Vilket är bättre än måååånga jobb jag haft på mååånga olika tider!

 

Mål inför nästa månad:

 

Hålla i mitt bra spel och spela fler givar. Drömmålet är att komma upp i 75.000 givar nästa månad samtidigt som jag behåller det fina spel jag är hyfsat nöjd med och spelar på kvällstid när det finns lite action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål inför nästa månad:

 

Hålla i mitt bra spel och spela fler givar. Drömmålet är att komma upp i 75.000 givar nästa månad samtidigt som jag behåller det fina spel jag är hyfsat nöjd med och spelar på kvällstid när det är lite action.

 

Bankrulle-uppgifter:

 

13.900:- på mitt Svenska Spel konto.

9.007:- på mitt bankkonto avsatt för poker.

Allså ligger min totala rulle på: 22.907:-

Utöver detta har jag vunnit ytterliggare 9.700:- i år.

Målet är som jag tidigare sagt att få upp rullen i 25k och väl där spela på NL 400 sålänge jag ligger över 20k.

 

Det kan dock bli problem med att komma upp i denna summa denna månad för att jag har lite utgifter som gör att jag mest troligt måste ta ut några tusenlappar från rullen.

 

Men målet för november är helt klart att få upp rullen i 25k och sen köra på NL 400! Det finns en möjlighet att jag kan fixa det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...