Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Jag spelar oftast 5-bord men ibland fyra.

 

Jo, jag blir riktigt less på pokern då och då :)

 

Skulle helst vilja spela ännu mer men för att det ska finnas ngn mening i det måste jag börja spela bättre och sen vill jag ha lite mer ordning på mitt övriga liv innan jag börjar spela mer.

 

Hehe nice att du vill spela ännu mer. Man får väl också börja grinda på riktigt och sluta lata sig. :D

 

Jag tror jag kanske har en aning om vem du är på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe nice att du vill spela ännu mer. Man får väl också börja grinda på riktigt och sluta lata sig. :D

 

Faster, harder! 100.000 givar i månaden är drömmen. Men före jag kommer upp i de nivåerna så vill jag spela bättre, få studierna att funka bättre och träna mer.

 

Men till sommarlovet kanske drömmen går in! :)

 

Jag tror jag kanske har en aning om vem du är på SvS.

 

Dra iväg ett PM då vetja =)

 

Att spela 1-2 kr med en 25k rulle är verkligen overkill , bättre med mycke än lite iofs. Men en 25 k rulle räcker bra på 2,5-5 kr. GL

 

Inte för mig. Om jag spelar på 2,5-5 med 25k och då alltså 25 inköp så innebär det att jag kan tappa 10 inköp och då är helt plötsligt min rulle bara på 15k och det vore mkt stressande för mig. Att tappa drygt 10 inköp är ngt som händer de flesta än om de gör pengar på en nivå. Om man då efter en sådan period börjar spela riktigt dåligt som är lätt hänt så innebär det att man mer eller mindre är gul.

 

Men det fina är att man får ha olika åsikter om BRM och jag uppskattar dina trots att de går stick i stäv med mina :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faster, harder! 100.000 givar i månaden är drömmen. Men före jag kommer upp i de nivåerna så vill jag spela bättre, få studierna att funka bättre och träna mer.

 

Men till sommarlovet kanske drömmen går in! :)

 

 

 

Dra iväg ett PM då vetja =)

 

Åh fyfan vad mkt, själv spelade man lite över 10k händer förra månaden med 2-4 bord uppe.

 

PM skickat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh fyfan vad mkt,

 

Jo, fast så mkt spelar jag ju inte nu.

 

själv spelade man lite över 10k händer förra månaden med 2-4 bord uppe.

 

Spelade 44k händer med 4-5 bord förra månaden.

 

PM skickat!

 

Såg det och du gissade fel. Men det var smickrande att du verkar tycka att jag är en bra grinder :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast så mkt spelar jag ju inte nu.

 

 

 

Spelade 44k händer med 4-5 bord förra månaden.

 

 

 

Såg det och du gissade fel. Men det var smickrande att du verkar tycka att jag är en bra grinder :)

 

Haha fan :D, men när du lirar 5 bord kör du med minivy eller vanligt? På min 24" klarar inte fler än 4 bord utan överlappning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fan :D, men när du lirar 5 bord kör du med minivy eller vanligt? På min 24" klarar inte fler än 4 bord utan överlappning.

 

Jag kör med minivy och jag får plats med alla bord. Tror jag har typ en 20 tums skärm eller ngt. Den är iaf riktigt stor. Köpte min första dator 1996 för 20.000:- (mamma betalade) och med diverse uppdateringar så lyckades jag ha god användning av den tom 2006. Då köpte jag en beg. från akademin här uppe vid storskogen för 1.000:- och fick en stor skärm, Win. XP, ny mus och nytt tb. Tror datorn är på omkring 1000 mhz med ett par hundra mb ram och 8 gig hd(fast jag har en extern hd på 200 gig).

 

Tips: Du kan prova att ställa in upplösningen om du vill klara av att spela fler bord utan överlappning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med minivy och jag får plats med alla bord. Tror jag har typ en 20 tums skärm eller ngt. Den är iaf riktigt stor. Köpte min första dator 1996 för 20.000:- (mamma betalade) och med diverse uppdateringar så lyckades jag ha god användning av den tom 2006. Då köpte jag en beg. från akademin här uppe vid storskogen för 1.000:- och fick en stor skärm, Win. XP, ny mus och nytt tb. Tror datorn är på omkring 1000 mhz med ett par hundra mb ram och 8 gig hd(fast jag har en extern hd på 200 gig).

 

Tips: Du kan prova att ställa in upplösningen om du vill klara av att spela fler bord utan överlappning?

 

Hehe okej, jag tycker att minivy är så jävla äckligt haha, borde väl vänja mig med det ngn gång, får se. :D

 

Jag har på högsta upplösningen som är 1920x1200 och det funkar till 4 bord om man kör normal storlek på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okej, jag tycker att minivy är så jävla äckligt haha, borde väl vänja mig med det ngn gång, får se. :D

 

Jag har på högsta upplösningen som är 1920x1200 och det funkar till 4 bord om man kör normal storlek på borden.

 

Då fattar jag :) En sak som är störande med SvS's minivy för mig är att jag jag klickar fel ibland på knapparna. Ngt som i stort sett aldrig hänt på några andra siter.

 

.......

 

Dagens spel, 1359 givar, +108:-

 

Sammanfattning, V. 45: NL 200, 400(några skott), 11.021 givar, -361:-

 

Första minusveckan sen jag började föra veckostatistik nu i höst. Spelade rätt dåligt ganska många dagar och då blir resultatet därefter. Känns dock som att jag hittat tillbaka till mitt fina spel den sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt med tanke på att den är utrotningshotad i våra vatten ;-).

 

:)

 

Jag mobbar aldrig folk som spelar dåligt. De är de som spelar dåligt som jag har en chans att göra pengar på.

 

....

 

Dagens spel; 1225 givar, +440:- Fanns mer att hämta, gjorde minst två stora dumma spel.

 

....

 

Tror faktiskt jag har varit svårt deprimerad hela mitt vuxna liv och då har pokern gått därefter. Men i våras lyckades jag få och bibehålla en god kosthållning. Så jag är knappast så svårt deprimerad längre och pokern har faktiskt gått mkt bättre i år.

 

Men jag är nog fortfarande deprimerad om än inte svårt. För att råda bot på detta tänker jag börja träna. Det sägs ju vara lyckopillret i kombination med bra kost(och den sköter jag redan). Jag tror ärligt att träning kan göra att jag får mer lust, energi etc, och att det då lossnar rejält för mig inom pokern och livets övriga områden.

 

Därför skriver jag om min träning i den här DB också:

 

Körde ett träningspass på sportcentret; 45 min frenetisk simning. Efter det var jag inte speciellt nöjd med mig själv för jag blir aldrig det efter ett träningspass men man/jag mår ändå så bra efter ett lagom hårt träningspass. Man är piggare, skarpare osv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är väldigt otränad (vilket jag fick uppfattningen av) tycker jag du ska börja försiktigt och stegra långsamt. Annars finns det risk att du tröttnar eller blir "periodare".

 

Jag ser faktiskt anständigt vältränad ut. Tränade mkt(fotboll, innebandy) fram till ett par år sedan och musklerna sitter kvar samtidigt som jag knappt kan gå upp i vikt. Min tanke är att köra 45 minuters pass(simning men även gym och bodypump, men mest simning i början) 3-5 vardagkvällar i veckan. I det sinnetillstånd jag befinner mig nu är det dock otroligt tungt att vara 1,5h på gymet. Så det vore att inte börja försiktigt.

 

Thats my way, framtiden får utvisa om jag tagit mig vatten över huvudet. Isf får jag utvärdera, acceptera läget och jobba därifrån. Hellre lyssna till den sträng som brast, än att aldrig spänna en båge!

 

Väldigt bra och sund ide' med träningen.

 

Japp, vi får hoppas att det ger klirr i kassan också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett träningspass på sportcentret; 45 min frenetisk simning. Tror det räcker att köra 45 minuters träning måndag, tisdag, torsdag och fredag. Man är ju lite sliten efter att ha gått från ständig vila till att två kvällar i rad ge järnet i simbassängen. Men den här veckan ska jag verkligen rivstarta med träningen så det blir träning varje vardagskväll.

 

I övrigt är det en hel del på tv ikväll som jag finner sevärt. Får se om jag kan slita mig ifrån det för i annat fall blir det inte så många hundra givar poker ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1076 givar, -321:-

 

Gick helt ok till en början och kring fyra hundra plus. Sen kom den naturliga variationen och det gick mindre bra. Sen tappade jag tålamodet och spelade bort en massa pengar i onödan. Med hjälp av bra spel hade jag def. kunnat plussa idag. Sorgligt men sant.

 

Varför tappade jag tålamodet?

 

Igår så var jag duktig och kom igång med träningen*. Har som sagt stora förhoppningar på att fysisk aktivitet ska hjälpa mitt pokerspel. Och jag vann en anständig summa pengar(för nivån) igår. Sen fortsatte jag min fina träningsrutin ikväll och trodde "undermedvetet" att pengarna skulle börja forsa in direkt. När så inte blev fallet så tappade jag förstås tålamodet. Har man förväntat sig att pengarna ska strömma in så tappar man lätt tålamodet.

 

Vad kan göra åt en sådan här sak?

 

Skruva ned förväntningarna! Det är jättebra att jag kommit igång med träning men det innebär inte att jag blir CG-miljonär över en natt...

 

Vad gjorde jag bra?

 

Jag skottade inte. Trots att jag var på vippen. Jag skulle inte vilja säga att jag tiltade och det var väl positivt. Tilt för mig är ngt man känner i känslolivet dagen och tom dagarna efteråt.

 

* = För den som inte läser min DB så noga kan jag berätta att jag börjat träna(simning etc) för att jag tror det påverkar mitt välbefinnande i positiv riktning och det borde bl a göra mig till en bättre pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

830 givar, +269:-

 

45 minuter frenetisk simning.

 

Har kommit igång med träningen och jag mår genast bättre. Mitt intresse för att spela tusentals pokergivar per kväll minskar då. Och det är sunt iom att jag ännu inte göra några pengar värda namnet. Bättre att fokusera på kvalité istället för kvantitet då. Gör man fina pengar på sin poker kan man börja fokusera på kvantitet! :)

 

Gjorde ett tveksamt spel ikväll:

 

Jag: :Ts::Js:

Fi: :Kh::Kd:

 

(vi har både 200 kr, maxinköpet på NL 200, SvS)

 

Jag har position och bettar fyra, han höjer till 15 och floppen kommer. jag har färgdrag, hållstegsdrag alla kort på floppen är lägre än de kort jag har på handen. Han checkar floppen, jag checkar, han checkar turn och jag bettar pott: 30. Turn var ngt lågt skräpkort som hade fel färg Han raisar till 80 och jag synar. Jag träffar inte rivern och vi båda checkar och han vinner potten med sina kungar.

 

Eftersom han checkade flopp och turn så tänkte jag att han kunde ha tex AK och bettade därför pott med min fina draghand. Jag hade inga reads öht på honom förutom att han hade full stack. Var det fel av mig att betta pott i detta läge? Bordet parade sig dessutom varken på flopp eller turn.

 

Sen kan jag ha gjort en matematisk dålig syn när han raisade. Men det brukar jag räkna på i varje pott deltar så där får jag helt enkelt skärpa till mig. Dock hade jag 9 outs för färg + 3 outs för stege. Dvs 12 outs som jag skulle ha vunnit på med facit i hand. Dessutom hade jag 6 outs för att få par och det kunde jag ha vunnit med om han satt på AK och gjorde en idiot raise på turn. Fast det är inte så troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kräftgången fortsätter. Det vill sig inte. Tror jag har lite för höga förhoppningar efter förra månaden som var så bra för att vara mig.

 

Men ikväll hade jag verkligen otur på de flesta sätt. Jag blev utdragen gång på gång, jag förlorade coinflips gång på gång, när jag träffade så fick jag inte napp eller så träffade de andra bättre. Den totalt sinnesrubbade oturen kom dock inte, dvs då man typ blir översetad tre gånger på floppen på 20 minuter och förlorar full stack varje gång. Men iom all sammanlagd otur jag hade ikväll så var det ändå en kväll fylld med enorm otur!

 

Känns förjävla tungt faktiskt. Trots det enorma oturen lyckades jag spela ett hyfsat bra spel för att vara mig, men inte hela vägen, börja spela rätt dåligt till slut och förlorade ett par hundra lappar mer än "nödvändigt".

 

Mitt råd när det gått dåligt är som vanligt att lugna ner mig efter första floppbettet! Inte alltid, men många gånger är det läge att göra det och då kan man ofta få ett halvhjärtat blufförsök emot sig på rivern när man sitter med en helt ok hand. Så använd hjärnan!

 

NL 200, 2372 givar, -754:-

 

OBS!

 

Ni har påpekat att jag spelar många händer och det gör jag väl. Men jag tror att jag inte spelar fullt så många händer som jag redovisar iom att SvS klient verkar räkna händer trots att man inte får några kort..

 

.....

 

En fundering:

 

Jag sitter på knappen och bettar fyra med 56s och både jag och Fi har full stack(200:- på NL 200 SvS). Fi raisar till 15 och jag synar oftast då. Men det är helt otroligt vad sällan jag träffar. Är det idiotiskt att syna med låga SC i det läget om jag misstänker att han sitter på ett högt pocketpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående igår så körde jag 5 turbo-bord. Började kvällen med turbobord också men gick sen över till standard. Jag hinner med 5 turbo-bord men hittils har inte spelat funkat för mig. Verkar överlag vara liter mer aggri på turboborden.

 

Dagens spel; 727 givar, +16:-

 

Var också och tränade och körde: 45 minuter frenetisk simning.

 

Efter träningen började jag städa lägenheten och det drog ut på tiden till efter 23.00 och därför hann jag inte spela så mkt ikväll. Men imorgon är det nya tag och faster, harder som gäller!

 

Tror inte jag mått så här bra på flera år. Livet går verkligen åt rätt håll. Paradoxalt så går det snett med pokern då(mkt otur, sen har jag provat på turbobord och så har jag inte tagit mig tid att spela så mkt). Men jag tror det släpper med pokern och det mesta annat inom kort. Då får vi hoppas att pengarna börjar strömma in! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens tips: Stör du på övermörken borden och inte vill spela på dessa så kan det vara ganska jobbigt att klicka bort de borden då man ställt sig i kö för bord. Man ser ju inte att det är ett övermörk bord förrens man satt sig vid det. (anledningen till att jag inte vill spela på bord med övermörk är för att man måste "manuellt" lägga SB och BB)

 

Tipset är att spela turbobord istället. Dessa bord har inga övermörkar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på knappen och bettar fyra med 56s och både jag och Fi har full stack(200:- på NL 200 SvS). Fi raisar till 15 och jag synar oftast då. Men det är helt otroligt vad sällan jag träffar. Är det idiotiskt att syna med låga SC i det läget om jag misstänker att han sitter på ett högt pocketpar?

Ja det är verkligen inte EV+ att oftast syna en 15bb 3-bet med låga SC. Särskilt inte om du sätter honom på ett överpar.

Att någon enstaka gång göra det mot rätt motståndare, i rätt tillfälle, kan vara bra. Typ mot en reg som du ofta möter, och du vet kommer lägga märke till att du KAN spela dessa händer i 3-betade potter.

 

 

Tror inte jag mått så här bra på flera år. Livet går verkligen åt rätt håll. Paradoxalt så går det snett med pokern då(mkt otur, sen har jag provat på turbobord och så har jag inte tagit mig tid att spela så mkt). Men jag tror det släpper med pokern och det mesta annat inom kort. Då får vi hoppas att pengarna börjar strömma in! :)

Det låter härligt! Låt inte minus-dagarna i pokern påverka det övriga negativt utan se till att uppskatta det när vardagen är bra, det är ju ofta tvärt om för dom flesta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att köra på NL 400 nu. Jag lever på studiemedel och dessa tänker inte riktigt mina levnadskostnader(de är ju lägre än socialbidrag!). Därför tvingas jag hela tiden äta från min pokerrulle vilket gör det enorm svårt att bygga rulle. Jag har nu 13.768:- på SvS, 5.007:- på bankkontot för poker och dessutom har jag gjort av med 13.800:- som jag tidigare vunnit i år.

 

Nu kör jag på NL 400 så länge jag har över 10k på SvS! Blir jag en vinnande spelare på NL 400 så borde det betyda att rullen kan växa så det märks trots att jag måste ta ut ngn tusenlapp då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är verkligen inte EV+ att oftast syna en 15bb 3-bet med låga SC. Särskilt inte om du sätter honom på ett överpar.

Att någon enstaka gång göra det mot rätt motståndare, i rätt tillfälle, kan vara bra. Typ mot en reg som du ofta möter, och du vet kommer lägga märke till att du KAN spela dessa händer i 3-betade potter.

 

Betänk att vi båda har en stack på 200:- när han raisar till 15:-. Min känsla efter kanske 100k givar på SvS, NL 200 säger mig hur som hur att jag torskar pengar på detta så vi verkar överens.

 

Men ska jag enligt dig lägga ner låga pocketpar i samma situation? Efter flera hundra tusen givar hos Party Poker NL 100, så tycker jag att jag gjorde pengar på att syna generellt en raise preflopp med låga pockets. Men hos SvS känns det som jag torskar pengar på att syna med låga pockets också!

 

Det låter härligt! Låt inte minus-dagarna i pokern påverka det övriga negativt utan se till att uppskatta det när vardagen är bra, det är ju ofta tvärt om för dom flesta :mrgreen:

 

Jo. Som sagt är livet bättre än på mååånga år för mig. Jag tror att det gör att jag går in i pokerspelandet med lite för stora förväntningar och blir otålig osv. Så jag måste säga det igen till mig själv; skruva ned förväntningarna!

 

Dags att köra på NL 400 nu. Jag lever på studiemedel och dessa tänker inte riktigt mina levnadskostnader(de är ju lägre än socialbidrag!). Därför tvingas jag hela tiden äta från min pokerrulle vilket gör det enorm svårt att bygga rulle. Jag har nu 13.768:- på SvS, 5.007:- på bankkontot för poker och dessutom har jag gjort av med 13.800:- som jag tidigare vunnit i år.

 

Nu kör jag på NL 400 så länge jag har över 10k på SvS! Blir jag en vinnande spelare på NL 400 så borde det betyda att rullen kan växa så det märks trots att jag måste ta ut ngn tusenlapp då och då.

 

Var just uppe och skottade igen lite på NL 400 efter att ha torskat 500:- på kvällens första 150 givar på NL 200. Men det känns inte så bra, så jag får se hur jag gör med min satsning på NL 400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens tips: Stör du på övermörken borden och inte vill spela på dessa så kan det vara ganska jobbigt att klicka bort de borden då man ställt sig i kö för bord. Man ser ju inte att det är ett övermörk bord förrens man satt sig vid det. (anledningen till att jag inte vill spela på bord med övermörk är för att man måste "manuellt" lägga SB och BB)

 

Tipset är att spela turbobord istället. Dessa bord har inga övermörkar! :)

 

du behöver inte lägga bb manuellt, gå in på knappen med inställningar du har till vänster på bordet och bocka i där det står lägg mörkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter härligt! Låt inte minus-dagarna i pokern påverka det övriga negativt utan se till att uppskatta det när vardagen är bra, det är ju ofta tvärt om för dom flesta :mrgreen:

 

Det är ganska logiskt egentligen. Jag mår som sagt bättre än jag gjort på många år. Livet börjar ljusna och snart tror jag framtiden ser så ljus ut att jag måste bära solglasögon.

 

Det är lätt hänt att tro att pengarna ska börja strömma in direkt man sätter sig vid ett NL 200 bord då... men det är förstås en illusion. Hur man än mår så måste man, jobba, jobba, tänka, tänka och lugna ner sig efter floppen för att göra några pengar! :) Det funkar inte att vara otålig vid pokerborden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...