Gå till innehåll

10/20 QQ i flervägspott


Recommended Posts

pajas 1 24/13/3 efter 900 händer

pajas 2 34/14/1 efter 150 händer

pajas 3 55/4/3 efter 135 händer

Hero 25/20/4, evig vinnare

 

Pajasarna spelar enligt heros uppfattning semislaskigt post.

Hero har inte sett pajas 1 eller 2 göra liknande preflopspel förut.

 

Seat 1: Hero( $3988.77 )

Seat 3: pajas 1( $3955.76 )

Seat 4: pajas 2 ( $3134.81 )

Seat 5: pajas 3 ( $1618.56 )

 

pajas 1 posts small blind [$10].

pajas 2 posts big blind [$20].

 

 

Dealt to Hero[ :Qd::Qs: ]

 

pajas 3 raises [$80].

Hero raises [$270].

pajas 1 calls [$260].

pajas 2 calls [$250].

pajas 3 calls [$190].

 

** Dealing Flop ** [ :Js:, :6d:, :9c: ]

 

pajas 1 checks.

pajas 2 checks.

pajas 3 bets [$540].

Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise. Syna pajas 3 om han ställer, lägg ner om någon annan blandar sig i. Du kan väl gå till 1400 eller nåt också, men ser inte riktigt syftet. Blir dyrare om nån bakom har dig slagen och påverkar inte deras spel nämnvärt. Pajas 3 är hur som helst för kort för att du inte ska betala av, de andra är för djupa för att du ska göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise. Syna pajas 3 om han ställer, lägg ner om någon annan blandar sig i. Du kan väl gå till 1400 eller nåt också, men ser inte riktigt syftet. Blir dyrare om nån bakom har dig slagen och påverkar inte deras spel nämnvärt. Pajas 3 är hur som helst för kort för att du inte ska betala av, de andra är för djupa för att du ska göra det.

 

Låter bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise. Syna pajas 3 om han ställer, lägg ner om någon annan blandar sig i. Du kan väl gå till 1400 eller nåt också, men ser inte riktigt syftet. Blir dyrare om nån bakom har dig slagen och påverkar inte deras spel nämnvärt. Pajas 3 är hur som helst för kort för att du inte ska betala av, de andra är för djupa för att du ska göra det.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att verka grinig men en del av tjusningen med poker är att alla situationer faktiskt är olika. Tror ingen har varit med om denna situationen innan.
Generellt har du väldigt fel. Det finns en massa situationer som en massa spelare har varit med om en massa gånger. Kanske inte ned till exakt chip count men det har ingen betydelse. Situationer återkommer hela tiden sett till alla betydelsefulla variabler, annars skulle ju alla behöva fråga om precis allt hela tiden.

Men jag ska inte sabba tråden för OP. Sorry för OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise. Syna pajas 3 om han ställer, lägg ner om någon annan blandar sig i. Du kan väl gå till 1400 eller nåt också, men ser inte riktigt syftet. Blir dyrare om nån bakom har dig slagen och påverkar inte deras spel nämnvärt. Pajas 3 är hur som helst för kort för att du inte ska betala av, de andra är för djupa för att du ska göra det.

 

lolcat plz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde först du levlade men när Opteron höll med så antar jag att ni int gör det. Menar ni att vi ska va inne med 2/5 av stacken och folda ett överpar?

 

Är inte helt överlycklig över tanken, men vi har en fi med Aggrofaktor 1 och pott på 400 BB. Då är jag inte så där hemskt överförjust i QQ om han ställer här. Jag tror att han då har jävligt snäv range med väldigt få draghänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna handen var ju väldigt svår... he he :roll:

 

Sluta göra det till din grej att hoppa på allt och alla här på forumet bara för att ditt irl-liv inte räcker som underhållning. Håll dig till att hoppa på $2- sng spelarna som du gjorde för någon vecka sedan istället.

 

För övrigt är det knappast så att jag inte har klart för mig hur jag spelar i detta läge. Uppenbarligen går tankarna isär även hos duktiga pokerteoretiker kring denna hand så helt ointressant är den ju inte. Bananuz kan också ta åt sig av detta hårda inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta göra det till din grej att hoppa på allt och alla här på forumet bara för att ditt irl-liv inte räcker som underhållning. Håll dig till att hoppa på $2- sng spelarna som du gjorde för någon vecka sedan istället.

 

För övrigt är det knappast så att jag inte har klart för mig hur jag spelar i detta läge. Uppenbarligen går tankarna isär även hos duktiga pokerteoretiker kring denna hand så helt ointressant är den ju inte. Bananuz kan också ta åt sig av detta hårda inlägg.

 

Jag tyckte handen var jävligt intressant just pga. position och stackstorlekar. Fler såna händer helt klart. MEN...

 

Förstår inte riktigt hur du ska kunna spela rollen som det oskyldiga offret som bara postade en liten hand och sen kom onda jävla megakillah och började hoppa på dig. Sanningen är ju att du suttit och hånat mega i hans egen dagbok gång efter gång efter gång. Konstigt att han tar tillfället i akt när du för en gång skull publicerar en hand på pf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är det knappast så att jag inte har klart för mig hur jag spelar i detta läge.

 

nyss börjat lira texas? denna situation kommer dyka upp rätt ofta och är verkligen inte svårspelad.

 

Förstår inte riktigt hur du ska kunna spela rollen som det oskyldiga offret som bara postade en liten hand och sen kom onda jävla megakillah och började hoppa på dig.

 

ty och +1. dessutom är handen som jag sa inte ens svårspelad :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty och +1. dessutom är handen som jag sa inte ens svårspelad :rolleyes:

Vart spelar du där du frekvent får med 3 spelare på ett 3bet, sedan checkar 2 och siste innan dig bettar o.s.v?

.

 

 

text som bekräftar lågt iq

levling ofc

 

 

har du fått feedback på annat håll eller har jag helt enkelt missat alla duktiga pokerteoretiker i denna tråd?

Jag vet ej hur duktig jackbalsam är och jag antar att ProToss var oseriös så jag kanske får ta tillbaka det. Är jag förlåten?

 

EDIT: Hjort blev min räddning :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...