Gå till innehåll

10/20 QQ i flervägspott


Recommended Posts

Fold flop direkt alltså? Hade för mig att du var en poker cowboy Hjort :)
Alltså, 2 kallsyn 3-bet och någon som donkar rakt ut och en gaziljon bb i stackarna. Det finns liksom en anledning att shortstacks har inbyggd fördel.

 

Skulle nog hellre ha KQ än QQ här.

 

Btw, höjning, oavsett size, är rätt fucked up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, 2 kallsyn 3-bet och någon som donkar rakt ut och en gaziljon bb i stackarna. Det finns liksom en anledning att shortstacks har inbyggd fördel.

 

Skulle nog hellre ha KQ än QQ här.

 

Btw, höjning, oavsett size, är rätt fucked up.

 

Jag håller inte med.

Du ska inte överskatta spelarna på svs 10-20.

Visst man kan dir folda flopp.

Oftast orkar jag inte ta det alternativet då okända spelare på svs tenderar att visa upp de märkligaste händerna vid showdown.

Min raise och isolera sig mot shorten tycker jag fortf är det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statsen på spelarna är väl ganska avgörande, eller? Dock har ju ingen koll hur man ska tolka dem. :roll:

En möjlighet är att syna flopbeten och hoppas att dom andra kastar, lägger om någon slår om. Om bara vi och pajas 3 ser turn betalar vi av direkt, om inte turn är überfarlig. Synar någon mer blir det genast svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min raise och isolera sig mot shorten tycker jag fortf är det bästa.
Varför i hela friden skulle du få för dig att höja?

 

Killen som betar ut skulle kunna ha drag, men QT och KQ är jätteblockade och T8 är inte supertrolig, samt blockad träffmässigt. Dessutom är det inte alls självklart sätt att spela dragen på. Set, tvåpar och kanske par är mycket mer konsistent. Så ingen poäng att höja mot en sån range.

 

Snubbarna som synade 3-beten har ungefär set/sunkpar/totalmiss samt kanske överpar.

 

Allt man gör med höjning är att garantera att man enbart får spela mot bästa handen ur 3 ranger, och då är de rangerna dessutom väldans partäta. Möjligen kan man lyckas med att vinna potten direkt mot ett drag som ändå inte hade mycket till outs.

 

Beroende lite på vilka distributioner man kollar på så är det något i stil med 1/4 och 3/4 att någon av motståndarna lyckats hitta set.

 

Det här är inforaise all over igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen...
Hann inte med mellan dina editeringar här...

Men jag bluffar inte om det är det du frågar om.

 

Ändrar tillbaka och frågar såhär då:

 

Vad vill du slå som raise/synar preflop(4% raise) och donkar in i tre spelare på den floppen?

Inte jättemånga händer imo, dessutom två till i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt varför ni ger killen med 1600 kr pre så mkt cred.

Dessutom skulle han inte skickat in pre istället med kk,aa?

Top par är ju gin för de flesta spelarna på 10-20 och ingen som spelar där anser väl att den typiska fisken lägger AJ,KJ,JT och vissa lägger inte ens en 9a om man bara kallsynar floppbeten. Detta tycker jag motiverar min raisen.

Ang set på 1600krs snubben. Skulle han donka med JJ,99 på denna brädan?

Han vill väl ha betalt?

Visst de som tycker att fold är det bästa alternativet det kan jag respektera.

Men ni som synar förstår jag mig inte på.

Fö är det väl bara jag som säger hur jag skulle spela.

Vore intressant om ni som tycker till också delger detta. Blir ju en intressantare disskussion då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG folk. Lär er känna igen när en duktig analytiker skriver något, och lär er ta till er det han skriver.

 

Tack Hjort för att du fortsätter bidra till åtminstone min utbildning.

Nån gång ska väl vara den första gången Hjort har fel, jag anser att det är fel att köpa argumenten rakt av och inte tänka själv (Därmed inte sagt att hjort har fel). Tackar också hjort!

 

Jag själv skulle spelat handen som MattiasJ, kanske för att jag inte klarar av att vika ett överpar rakt av, samt att jag tycker raise/fold är så äckligt här.

syna flopbeten och hoppas att dom andra kastar, lägger om någon slår om. Om bara vi och pajas 3 ser turn betalar vi av direkt,
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man måste tänka. Och det innebär i det här fallet att till sig de argument Hjort presenterar och förstå logiken.

 

Men man kan inte hjälpa o tilta en aning när argument som "höja för att skydda sin hand" och "höja för information" gång på gång dyker upp.

 

Jag tycker självklart inte att man slaviskt ska följa någon. Hjort vill t ex att man i princip alltid ska 3beta pre när man spelar SH, och det håller jag inte med om. Men man måste nog försöka ta till sig argumenten innan man försöker föra en diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...