Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

Inget vidare flyt i den här handen...tycker de gör ett ganska dåligt spel båda två... men gjorde jag rätt? Hur kunde jag spelat handen annorlunda?

 

***** Hand 1205467472 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 augusti 2008 15:18:15

Holdem Speed (Real /Tournament )

Seat 2: principe18 (1444.00)

Seat 3: marrys (4639.00)

Seat 4: donate_kid (1417.00)

principe18 post SB 100.00

marrys post BB 200.00

** Deal **

principe18 [N/A, N/A]

marrys [N/A, N/A]

donate_kid [Ad, Kd]

*** Bet Round 1 ***

donate_kid Raise to 400.00

principe18 All-in 1444.00

marrys All-in 4639.00

donate_kid All-in 1417.00

*** Flop(Board): *** : [Jh, Qd, 6s]

*** Turn(Board): *** : [Jh, Qd, 6s, 7s]

*** River(Board): *** : [Jh, Qd, 6s, 7s, 2d]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 4305.00

principe18 [7c, As] Pair of sevens Win: 0.00

marrys [10s, Jc] Pair of jacks Win: 4305.00

donate_kid [Ad, Kd] Highest card ace Win: 0.00

 

Nej du har bara 5bb kvar om du lägger dig och AK är för bra hand preflop. Fast för att komma itm kan det vara en ide att lägga och hoppas på att prencipe åker nu när han har 27 marker mer, unluck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åkte precis ut ur en €7500 GTD Re-buy med €10 inköp (gjorde ingen add-on eller re-buy) ..åkte 51 / 329..

 

Var riktigt bra med men tappade i några små potter och ställde till sist med J9s på turn med öppet stegdrag och färgdrag, får dock syn av mellanparet (T9)

 

Lirade också Texas kl 23 men där gick det inge vidare ...

 

Har uppdaterat resultaten i MTT ovan. Sängen nu men mer lir imorrn! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först LIVElir ikväll, låg back typ hela tiden med ett katastrofalt kortsnitt, sen tripplar jag mig på sista handen, kändes riktigt bra och slutar på ca 100:- plus.

 

Kommer hem och är sugen på att kötta sittar men klienten verkar dessvärre vara riggad ;)

 

Blev utdragen gång på gång så orkade inte spela mer än 9 och det slutade lite back, med endast 2 ITM (båda vinster iofs) samt hela 4 fjärdeplatser, INTE okej!

 

Känns inte så lönt att spela efter det. Är riktigt sugen på att lira cashgame på svs men "får" ju egentligen inte det, får se hur det blir med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget mer lir men kan ändå ge er en statistik uppdatering på mitt spel.

 

Resultat

 

Totalt

Sit & Go

Antal (aug): 374st

ROI % (Mål: 20 %): 20,81%

 

1. 23,34%

2. 22,46%

3. 20,32%

4. 16,84%

5. 12,03%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 53st

Antal ITM (aug): 10st

ITM % (Mål: 20%): 18%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 1779:-

 

Svenska Spel: 1270:-

RedBet: €314

Reserv: 2000:-

 

Totalt: 6221:-

 

Efter jag började lira på RedBet har rullen där typ bara stått och stampat på €300, med ett swing på typ €30. Har nog inte kommit riktigt in i deras sit & goes med sämre spelare, lite annan struktur. Lirar dock upp mot 8 samtidigt eftersom jag kör en mycket tightare stil i sittarna på RedBet jämfört med på SvS. Skönt dock att jag har rakeback på RedBet!

 

Längtar efter en helkväll med onlinegrind och 10 - 12 turneringar, var längesen! Kanske blir av på söndag...

 

Längtar också oerhört mycket efter att få gå upp i nivå till €10, då känns som att det kan hända lite saker med rullen (både upp och ned), samtidigt spelar jag också in den dubbla raken när jag lirar €10 jämfört med idag. Puh, bara 126 st kvar.... Mitt mål är att ta dem 126 under Augusti månad, det bör jag klara av (16 st /dag i snitt, idag har jag kört 56 st)

 

Imorgon blir det nog inte mycket till lir; fräsa gräsmattan, spela badminton och sen festa på kvällen. Troligtvis bakispoker på söndag istället ;)

 

Natti natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör jag rätt som synar här på rivern?

 

***** Hand 1209437762 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 24 augusti 2008 21:10:49

1,000 GUARANTEED (Real /Tournament )

Seat 4: kato74 (4640.00)

Seat 6: jonnyjarmu (4760.00)

Seat 9: donate_kid (2660.00)

bethsdad post SB 25.00

donate_kid post BB 50.00

** Deal **

kato74 [N/A, N/A]

jonnyjarmu [N/A, N/A]

donate_kid [6c, 8s]

*** Bet Round 1 ***

isi888 Call 50.00

kato74 Call 50.00

jonnyjarmu Call 50.00

donate_kid Check

*** Flop(Board): *** : [8d, Qh, 6s]

*** Bet Round 2 ***

donate_kid Bet 150.00

isi888 Fold

kato74 Call 150.00

jonnyjarmu Call 150.00

*** Turn(Board): *** : [8d, Qh, 6s, 9s]

*** Bet Round 3 ***

donate_kid Bet 300.00

kato74 Call 300.00

jonnyjarmu Call 300.00

*** River(Board): *** : [8d, Qh, 6s, 9s, Ac]

*** Bet Round 4 ***

donate_kid Check

kato74 Check

jonnyjarmu Bet 1575.00

donate_kid Call 1575.00

kato74 Fold

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 4725.00

jonnyjarmu [10s, 8c] Pair of eights Win: 0.00

donate_kid [6c, 8s] Two pair eights and sixes Win: 4725.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat

 

Totalt

Sit & Go

Antal (aug): 374st

ROI % (Mål: 20 %): 20,81%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 60st

Antal ITM (aug): 10st

ITM % (Mål: 20%): 16%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 2660:-

 

Svenska Spel: 2690:-

RedBet: €282

 

Totalt: 5340:-

 

Som ni ser så har rullen halkat ner en bit, lirade 7 turneringar igår utan ett enda ITM, TUNGT! Hade oflyt i början av kvällen och det resulterade sedan i kasst spel. Har inte lyckas plussa något nämnvärt på sittarna på RedBet än, tur som sagt att man får tillbaka en del snart (1 Sep) :-)

 

Denna veckan vet jag inte hur mycket spel det blir, mitt mål är dock att komma upp i 500 sittar, är riktigt sugen på att gå upp i nivå nu !!

 

MFF match ikväll, sen lite lir när jag kommer hem. Imorgon blir det att åka upp till k-stad och göra ett litet jobb där, men troligtvis mycket lir ändå tis - tors..

 

Mindre än en vecka nu att prestera på om jag skall nå mitt mål på 8000:-

Förra gången jag var i k-stad klonkade jag två gånger (4700 i SR och 3500 i Texas), så jag hoppas vara vän med det IP'et denna gång också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara döda RedBets turneringar !! Folk spelar hela idiotiskt, efter en timmes spel var det nån random som synade pre-flop raise med K2 :S, jag raisade med AT och betar honom nästintill all-in (18 marker kvar), men visst ..han synar bara, ingen all-in där inte ..PAJAS !!

 

Sen ställer man på två par, men vad hjälper det med när blir omsprungen av högre två par på rivern, finns inte !

 

Imorgon blir det endast sit & go spel i den mån av tid det finns, har ett hemsidejobb jag måste jobba ganska hårt med också för att bli klar inom bara några dagar...

 

Skall förresten sätta in $20 på Red Kingspoker och spela in den enda spelarpoängen som behövs för att få årsprenumerationen på Poker Magazine, skönt erbjudande tycker jag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare tid har det gått riktigt dåligt, framförallt gällande MTT's men också i sittarna...

 

Just MTT-motgångarna skall jag försöka vända ikväll hade jag tänkt. Tidigare har det varit så att jag haft otur till en början av kvällen och sen blivit lack och spelat dåligt efter det. Ett tag sedan jag kom ITM i nån turre nu men ikväll tar jag alltså nya tag !!

 

Vet inte riktigt vilka jag kommer att lira än, blir nog inga på RedBet dock, orkar inte med deras fiskar där, USCH !

 

Sitter i Kräftskivan Satellit just nu, rank 7 / 20 med 8 vidare till delfinalen.

Nästa blir väl Texas, hör av mig senare med resultat och schemat för kvällen!

 

Nu är jag taggad på riktigt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat ...

 

Kom i itb i satelliten kan man säga...

 

8 kom till delfinalen, jag kom nia och fick 50 kr för det, sick!

 

Synade en all-in med 55 mot en short, han har A2, och rivar såklart esset, va fan händer liksom ??!!

 

Sen ställer man på AQ och möter 99, flop en nia och turn en dam för att strö lite salt i såren...

 

Sånt här jag blir så trött på, så sjukt nära och spelade nästintill helt felfritt hela turneringen, riktigt nöjd med mitt spel men klantar till det / har otur i slutet som fan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket whain just nu, men detta är inte klokt! Har allt mot mig nu...

 

 

***** Hand 785043191 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 augusti 2008 21:31:51

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Fyjja (1745.00)

Plats 2: krabbel (2325.00)

Plats 3: inge7 (5395.00)

Plats 4: Buddhabar (4020.00)

Plats 5: SUGEKNIGHT (6847.00)

Plats 6: ibn (1325.00)

Plats 7: donate_kid (4207.00)

Plats 8: MuffE18 (3135.00)

Plats 9: odo (3125.00)

Plats 10: Greekman (3190.00)

Fyjja lägg LM 25.00

krabbel lägg SM 50.00

** Giv **

Fyjja [N/A, N/A]

krabbel [N/A, N/A]

inge7 [N/A, N/A]

Buddhabar [N/A, N/A]

SUGEKNIGHT [N/A, N/A]

ibn [N/A, N/A]

donate_kid [10s, 10h]

MuffE18 [N/A, N/A]

odo [N/A, N/A]

Greekman [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

inge7 Syna 50.00

Buddhabar Höj till 225.00

SUGEKNIGHT Lägg

ibn Syna 225.00

donate_kid Syna 225.00

MuffE18 Syna 225.00

odo Lägg

Greekman Lägg

Fyjja Lägg

krabbel Lägg

inge7 Syna 225.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 3s, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

inge7 Passa

Buddhabar Satsa 900.00

ibn Lägg

donate_kid All-in 3982.00

MuffE18 Lägg

inge7 Lägg

Buddhabar All-in 3795.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 3s, 6r, Kk]

*** River(Board): *** : [8s, 3s, 6r, Kk, 9s]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 8790.00

Fyjja Lägger mig Vinst: 0.00

krabbel Lägger mig Vinst: 0.00

inge7 Lägger mig Vinst: 0.00

Buddhabar [Es, Ds] Färg med ess i topp Vinst: 8790.00

SUGEKNIGHT Lägger mig Vinst: 0.00

ibn Lägger mig Vinst: 0.00

donate_kid [10s, 10h] Par i tior Vinst: 0.00

MuffE18 Lägger mig Vinst: 0.00

odo Lägger mig Vinst: 0.00

Greekman Lägger mig Vinst: 0.00

 

Så har jag det hela tiden numera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att gå tungt, bara att jobba på.

När du hade 1010 mot AQs tycker jag det var lite hårt att pusha flopp där, synd att handen inte fick stå.

 

Ja jo..tappar riktigt mkt, vettifan vad jag ska göra av oturen =/

 

Mja, jag vet ..funderade en del men satte honom på AK eller AQ, kanske i spader ..så läste honom helt rätt men nej då...

 

Hur går det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jo..tappar riktigt mkt, vettifan vad jag ska göra av oturen =/

 

Mja, jag vet ..funderade en del men satte honom på AK eller AQ, kanske i spader ..så läste honom helt rätt men nej då...

 

Hur går det för dig?

 

Inte för att vara elak, men den enda otur du har i TT-handen är att du möter en annan bra hand. Du har en coinflip på floppen, där han faktiskt t o m leder med 51/49. Till och med mot KK med ett spader har han 42% vinstchans. Risken finns väl också att han sitter på ett bättre par än vad du har och betar hårt för att skydda det på en überdragig bräda, varvid dina vinschanser får ses som rätt obefintliga. Man skulle alltså kunna hävda att du hade tur som faktiskt fick en coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara elak, men den enda otur du har i TT-handen är att du möter en annan bra hand. Du har en coinflip på floppen, där han faktiskt t o m leder med 51/49. Till och med mot KK med ett spader har han 42% vinstchans. Risken finns väl också att han sitter på ett bättre par än vad du har och betar hårt för att skydda det på en überdragig bräda, varvid dina vinschanser får ses som rätt obefintliga. Man skulle alltså kunna hävda att du hade tur som faktiskt fick en coinflip.

 

Ja, jag vet men ville bara lägga upp en hand som visade hur j*vla oflyt / otur jag haft på senaste tiden. Va rätt säker på att jag inte var uppe mot högre pocket faktiskt, men visst, det är en coin..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det blir en hel del poker idag, men det vet man ju aldrig :P

 

Ska iaf snart starta upp och köra 8 bord samtidigt så jag blir av med de här 500 sittarna på denna nivån :P (är faktiskt en liten pina just nu). Mitt mål med de resterande 91 sittarna är att komma upp i €350. Får se hur det blir med den saken...

 

Har också satt upp ett mål att jag inte skall lira en MTT förrän jag har 5000:- i rullen igen, men det har jag ju efter nästa session? ;)

 

Återkommer senare med resultat, känns som det här kan gå precis hur som helst med tanke på att jag de senaste dagarna har varit inne i en väldigt tungt period. Vi får väl se ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrämmande att se att sämsta handen all-in pre vinner i 9 fall av 10 på RedBets sittar, (iaf de senaste dagarna...)

 

Till sista gav jag upp när jag hade blivit utdragen gång efter annan och började spela cp och hoppades att jag skulle ha sämsta handen vid all-in och visst !

 

Gick bra i slutet med 3 ITM platser, sjukt ...

 

Tydligen skall man inte få betalt för att man är bra på poker utan för att man är dålig, hemskt faktiskt...

 

Jag vet att jag har whainat mycket på sistone men det är faktiskt befogat...

Folk synar all-ins för halva deras stacks på K3 pre och träffar ALLTID sjukligt..

 

Den sjukaste var nog ändå När jag ställer med AK på floppen 774 och killen synar med K9 och får RR färg med nian, finns den ??

 

Orkade bara 13 sittar innan jag blev söndertiltad av idioterna...

 

Lite FIFA nu, sen på det igen, troligtvis kör jag €10 parallellt med €5 så jag ändå får ihop mina 500 st på den nivån =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte skriva nåt vettigt resultat nu så tar det lite snabbt istället per löpande text ...

 

Lirade en hel del sittar innan idag, stor skillnad på €5 och €10 nivån, riktigt mycket fisk på den låga och på €10 var jag definitivt vinnande (idag iaf ;))

 

Sen blev det livepoker ikväll, plussade 500:- (räknar inte med det i rullen ändå)

 

Tillbaka till hemmet och lirade bara €10 och det gick bra, plussat ca €100 idag så är ovanför ytan igen på €305 vilket känns riktigt skönt.

 

Kommer fortsättningsvis lira både och för att klara av mina 500 st på den låga nivån..

 

Nu blire sängen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakis, upptagen och skit trött igår så det blev inget lir då.

 

Idag var det dags för högskolestart, suck vad jobbigt. Har sovit typ 03 - 12 varje dag hela sommaren, nu blev det istället uppgång kl 06,15 vilket inte var så välkommet ...

 

Blir nog lir hela kvällen tror jag, orkar inte göra nåt annat seriöst, SR månadsfinal kl 20,30 som jag hoppas man kan klonka i ;-)

 

Fick även min första rb någonsin :lol: blev €51 vilket är lite missvisade till nästa månad då jag inte spelat på RedBet hela månaden och inte heller i "normal" nivå...

 

Resultat för augusti

 

Sit & Goes €5

Antal: 435st

ROI % (Mål: 20 %): 17,24%

 

Sit & Goes €10

Antal: 40st

ROI % (Mål: 15 %): 19,32%

 

Totalt Sit & Goes

Antal: 475st

ROI %: 17,56%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 64st

Antal ITM (aug): 11st

ITM % (Mål: 20%): 17%

 

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 2686:-

 

Svenska Spel: 1968:-

RedBet: €356 (varav €51 rb)

 

Totalt: +3314

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu i SR's Månadsfinal och det går mycket upp och ned...

 

Losade halva stacken med AA, vek ner på river efter höjning på en väldigt dragig bräda.

 

Dubblade sen upp när jag klonkade hölstege på turn men tji fick jag när det var dags för FI att klonka hålstege mot mitt topp-två (han synade dock en bet på flop). Nere på ca 600 sen klonkade jag färg på rivern och lottade handen efter med A7s mot KK. Uppe på 2000

 

I skrivande stund är jag all-in med AQ mot KQ på floppen Q67....turn x ....river SJÄLVKLART K, blir så jävla förbannad! Hade varit back annars, riggade skit :-(

 

Sitter i Texas just nu med hyffsad stack, alltid nåt att trösta sig med...

Kör även snart duellen (21,30)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter bad beaten i Månadsfinalen blev det lite tilt, åkte precis ur både Texas och Duellen på både dåligt spel och lite tilt...

 

Tänkte ju annars spela hela kvällen, men har bara blivit dessa turrarna + 4 sittar, är så sjukt trött så blir nog sängen snart..

 

Resultat

 

Totalt

Sit & Go €5

Antal: 435st

ROI % (Mål: 20 %): 17,24%

 

Sit & Go €10

Antal: 40st

ROI % (Mål: 15 %): 19,32%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 66st

Antal ITM (aug): 11st

ITM % (Mål: 20%): 16%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 2686:-

 

Svenska Spel: 1748:-

RedBet: €356 (varav €51 rb)

 

Totalt: 5094:-

 

Har lite svårt att sätta mål för september, målet för augusti (8000:- i rullen) lyckades jag inte med, jag må hände vara långt ifrån men tycker det är bättre att satsa högt !

 

Har ju tidigare sagt att jag siktar på +10k /månaden men det var då jag spelade mycket under sommaren. Nu har jag börjat skolan, med iofs mycket tid hemma ändå men är inte säker på att jag kommer spela så mycket som jag tror på förhand. Ett mål är ändå att spela 500 st €10, så jag får en större rb och blir klar med €10 nivån och kan gå upp på nästa (om rullen tillåter då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu i Texas 21, men går vääääldigt segt, har inte spelat en enda hand typ =/

 

Har lirat en hel del sit & goes idag, chilla med liret nu lite (förutom Texas då), kolla tv samtidigt och sen köra igång igen med massa sittar och nån mer turre :)

 

Åkte förresten ut ur duellen redan första omgången; bra motstånd och lite oflyt AK mot QJ blev mitt fall...

 

Lirade faktiskt lite cash på svs eftersom jag var sjukt sugen på det, 400 på två bord, tredje handen losar jag allt på stege mot högre stege med J9 mot T9 på brädan 8 6 7 X 5 ..skoj? Sket i cg sen och lirade mina sittar, dem är mig trogna, lol.

 

Återkommer senare med resultat från kvällen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat

 

Totalt

Sit & Go €5

Antal: 440st

ROI % (Mål: 20 %): 16,22%

 

Sit & Go €10

Antal: 114st

ROI % (Mål: 15 %): 17,22%

 

MTT's

Antal turneringar: 69st

Antal ITM: 11st

ITM % (Mål: 20%): 16%

 

Totalt

Mål för september: 12000:- i rullen och 500 €10 sittar

Kvar till mål: 6169:-

 

Svenska Spel: 1139:-

RedBet: €495 (varav €51 rb)

 

Totalt: 5831:-

 

Känns hela tiden som att jag backar på svs det jag plussar på RedBet, oerhört frustrerande! Idag gick där iofs 400 till cg vilket jag inte spelar alls ofta, men det var ju hur längesen som helst jag hade en klonk i en turre ! Har det verkligen motigt på den fronten just nu :-(

 

Annars tycker jag det börjar komma igång ordentligt med sittarna på RedBet, har utformat en taktik nu som verkar funka perfekt på mina motståndare =)

 

Siktar ju på att spela 500st €10 i Sep, spelade 74 st bara idag så det målet kommer jag lätt klara, kanske sikta på 1000 st?

 

Nu blir det sängen, ledig imorrn så det blir både träning och mycket lir då!

 

Cya !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...