Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är riktigt sugen på att börja lira på Paradise Poker när jag upptäckte att de har precis samma struktur på sit & goes som Svenska spel har, plus att de har bonusar och FPP som man kan få ut i cash...så varför inte?

 

Har ju ca 6600:- i rullen just nu, satsar på att bara spela några turneringar på Svenska Spel, alltså inga sit & goes utan dem kör jag på PP.

 

Vill ju ha den fetaste bonusen där som var 100% upp till €500

Såg också att poker.se hade nån 500% upp till €200

 

Nu är frågan...

Hur mycket av rullen är lagom att dra över till PP?

Vilken av bonusarna bör jag ta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ju ha den fetaste bonusen där som var 100% upp till €500

Såg också att poker.se hade nån 500% upp till €200

Nu är frågan...

Hur mycket av rullen är lagom att dra över till PP?

Vilken av bonusarna bör jag ta?

 

Spelar egentligen inte hur mycket du drar över, för hela din backrulle är det du har på svs och det du har på pp. :-)

Sen bonusarna är jag för trög för att räkna ut nu. :-D Ta den du tjänar mest på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vanligtvis lirar jag 100 kr turrar, dvs 70 inköp.

 

Är inte det okej?

 

Rekkomenderar som sagt att aldrig ha mindre än 100BI, men eftersom du inte verkar spela speciellt hög volym så antar jag att kanske klarar dig på 70.. men varför inte ha lite marginal. mitt tips är iaf 50kr turrar tills du når 10k+, sen om du följer det eller inte är såklart upp till dig själv.

 

MVH/

Bodinarn (har gulat 50BI´s på mtt två ggr under sin 4år långa pokerkarriär, till sist lärde han sig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekkomenderar som sagt att aldrig ha mindre än 100BI, men eftersom du inte verkar spela speciellt hög volym så antar jag att kanske klarar dig på 70.. men varför inte ha lite marginal. mitt tips är iaf 50kr turrar tills du når 10k+, sen om du följer det eller inte är såklart upp till dig själv.

 

MVH/

Bodinarn (har gulat 50BI´s på mtt två ggr under sin 4år långa pokerkarriär, till sist lärde han sig)

 

Jag uppskattar dina tips! Absolut. Men känns inte som att det finns så många vettiga 50 kr turrar, eftersom jag föredrar att spela flera samtidigt "måste" man lira 100 kr turrar också och jag plussar kont. hela tiden på sittar så bör inte vara några problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar själv lite mtt på svs och håller med dig under 100kr är det rätt trista turrar, sv rankingen är ju en klar favorit när man hinner med. Inte funtat på att dra över till någon större sida med större utbud på mtt's? vet iofs inte hur det ser ut på paradise

 

Jo, det jag skall göra nu...Paradise var jag mest sugen på men sen såg jag att det inte var skattefritt så blir nog Red Bet istället. Precis likadant som Svenska Spel, förutom bättre turneringar, bonus, poängsystem och spel med € / $...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort en insättning på RedBet på ca 3000:-

 

Skulle egentligen sätta in 5000:- men då blev det klydd med säkerheten så fick ta 3k istället...

 

Konstigt var att när jag ringde supporten och frågade om vilka bonusar de hade till mig så hade de inga konstanta =/

 

Jag skulle istället höra av mig om ca tre veckor för att då se hur mycket jag hade spelat och sen skulle vi ta bonussnacket och det där andra ni vet (som man inte får nämna på detta forum)..

 

Tyckte det kändes lite konstigt, men men ...

 

Litet dilemma nu att jag vill skrapa ihop så mycket (det där ni vet) som möjligt för att få så bra bonus som möjligt men samtidigt vill jag fortsätta spela upp till mina 500 50 kr sittar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag kommer att lira alla mina sittar på RedBet framöver passar det bra att jag ger er lite statistik på mina spelade sit & goes på SvS...

 

Antal: 246st

Resultat: +3170:-

ROI: 23,43%

 

1. 29,27%

2. 23,98%

3. 19,92%

4. 15,04%

5. 11,79%

 

Kommer att översätta dessa siffror direkt till €, dvs 55 SEK = 5,5€. Det blir ju inte exakt rätt, men smidigare så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du spelar endel sngs, du har inte funderat på testa Rounders sngsen dom kör på primanätverket?Enligt mig det bästa sättet att tjäna pengar på sngs.utan att du behöver riskera mer än $5 tot om du lyckas grinda ihop lite tokens i början.

om du inte vet vad jag snackar om så är det steg turneringar där det finns 5 olika rounds och 5an är där pengarna finns, du behöver inte kliva upp i nivå när du går vidare från en sng utan kan nöta samma nivå och spela ihop poäng på ett säkert sätt. Spelade totalt 50 stycken i mars tror jag, det var mest round 2 och 3 och lyckades spela ihop 1800tokens som motsvarar 3 inköp på r5 men blev tyvärr inga pengar i dom jag spelade. Men tycker du ska pröva dom och ge dom en chans finns en del regulars som nöter dom 24/7 men en hel del fisk också, även i r5orna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar inte åt dig av några vettiga råd.

 

Du undrade också om du verkligen var vinnande. Jag har svaret:

 

http://www.sharkscope.com/index.html

 

Sök på donate_kid och svenska spel. Du tjänar i snitt ungefär 1,5kr per sng/mtt du spelar!

 

(Du är alltså vinnande :-D, och kan lätt gå upp i nivå!)

 

Tror du på det själv också eller?

 

Det stämmer ju inte alls med tanke på att jag har ett ROI på ca 30% just nu, samt har klonkat ca 5k totalt på turneringar denna månaden. Usch vad trött jag blir på personer som litar till 100% på sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrar mitt damp lite...

 

Antar att denna räknar på en lång period, då jag inte var lika skillad och spelade lika seriöst som jag gör nu...

 

Tycker ändå att det är onödigt att håna mig för mina tidigare resultat, när jag på senare tid (denna månaden tex) har lirat bra och plussat bra mycket bättre än tidigare..

 

Dessutom står det att du CobbV har backat totalt 58, medan jag låg på ett plus på 1054, OJDÅ? Kom inte och skryt om du inte är bättre själv...

 

Men som sagt räknar denna på en lång period, därför det är så missvisande!

 

Från hur lång tid räknar denna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry för att du tar det som ett hån. Jag ville mest poängtera att du inte tar åt dig av råd trots att du är ny inom att försöka bli mer seriös inom pokern.

 

Du verkar redan veta bäst själv och jag tyckte inte att nån som snittade 1,5kr/sng över 1000 games vet så mycket.

 

Jag antar att den visar totala antal. Alltså alla du spelat på svs under alla år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du påpekar också att jag ligger minus. Ska jag vara helt ärlig så har jag kanske spelat 20 av dom där sng/mtt själv och 20 är utlånade till kompisar/syskon som velat testa. Sen suger jag på sng/mtt också och kanske spelar nån 20kronors för skojsskull nån gång.

 

Det är på CG jag gör pengar och det räknas inte med i dom där statsen vettu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry för att du tar det som ett hån. Jag ville mest poängtera att du inte tar åt dig av råd trots att du är ny inom att försöka bli mer seriös inom pokern.

 

Du verkar redan veta bäst själv och jag tyckte inte att nån som snittade 1,5kr/sng över 1000 games vet så mycket.

 

Jag antar att den visar totala antal. Alltså alla du spelat på svs under alla år.

 

Du påpekar också att jag ligger minus. Ska jag vara helt ärlig så har jag kanske spelat 20 av dom där sng/mtt själv och 20 är utlånade till kompisar/syskon som velat testa. Sen suger jag på sng/mtt också och kanske spelar nån 20kronors för skojsskull nån gång.

 

Det är på CG jag gör pengar och det räknas inte med i dom där statsen vettu :-)

 

Tog det faktiskt som ett hån att WOW jag tjänar 1.5kr / sit & go och ska gå upp i nivå, tyckte inte det var så snällt. Faktiskt så tvekar jag ändå på att den stämmer men som sagt, har lirat på svs i 3 år kanske.

 

Är absolut inte ny inom gamet, så där har du fel ;) Inte heller första gången jag satsar seriöst men de andra gångerna har jag byggt upp och sen behövt pengarna jag tjänat ihop.

 

Jag påpekade det där att du låg minus för att jag tog det som ett hån. Förstår inte riktigt vilka råd jag inte tar emot? Bara för jag skottade en turnering verkar jag få alla på mig för det, är man riktigt sugen på att lira en sån turre tycker inte jag det är hela världen faktiskt...

 

Kollar inte efter 120% just nu ang. BR-regler eftersom jag ändå känner att jag ligger på en lagom nivå. Verkar dock bli grymt mobbad för att jag körde 5% av rullen på MTT's och sen 0,7% av rullen på sittar, när jag vill få hem 500 st sitter, är det nåt fel med det?

 

En gång för alla vill jag föra statistik på många sittar, är det ok eller?

 

Hoppas det är OK mellan oss två nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte menat som ett hån. Sa det med glimten i ögat, det kanske inte framgick.

 

Det jag menade med att du inte tog åt dig var att du sa att du klarade dig med dina krav, dom argumenterade mot det och berättade att MTT's kan vara grym varians ibland.

 

Du har fått två stycken (förmodligen) duktiga spelare som spelat typ 4 år att inte längre skriva i dagboken vilket jag ser som ett riktigt dåligt drag om du har dagboken för att utvecklas.

 

Jag tycker faktiskt att du spelade riktigt dåligt när vi spelade tillsammans nån gång på 1/2 cashgame. Därför tycker jag inte att du ska skrämma iväg bra spelare från din DB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte menat som ett hån. Sa det med glimten i ögat, det kanske inte framgick.

 

Det jag menade med att du inte tog åt dig var att du sa att du klarade dig med dina krav, dom argumenterade mot det och berättade att MTT's kan vara grym varians ibland.

 

Du har fått två stycken (förmodligen) duktiga spelare som spelat typ 4 år att inte längre skriva i dagboken vilket jag ser som ett riktigt dåligt drag om du har dagboken för att utvecklas.

 

Jag tycker faktiskt att du spelade riktigt dåligt när vi spelade tillsammans nån gång på 1/2 cashgame. Därför tycker jag inte att du ska skrämma iväg bra spelare från din DB...

 

Förstod inte med glimten i ögat, du glömde ju ;) he he ...

 

Jag vet att MTT's är mycket varians ibland, men jag menar ...EN gång jag lirar en så stor?

 

I cashgame har jag sagt att jag suger på nätet, kan ha mina glada dagar, men överlag i längden är jag inte bra på cashgame.. Har aldrig sagt nåt annat! Så jag tänker inte ens försöka förbättra mitt cashgame.

 

Har jag skrämt bort nån var det inte min mening, tyckte bara man fick alla på sig så fort man lirade en lite högre MTT... Kändes absolut inte roligt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade två turrar inatt, varav en var HU turre som jag kom ITM i..

 

Började dagen med att lira en €4500 GTD, €10 men hade riktig oflyt i den, folk spelar ju inte jätte bra poker i sådana...

 

Lirade också Lunchlådan där jag också hade en del oflyt. Tydligen en turnering med mycket fisk (kanske även jag?). Detta märkte jag när jag ställde på 77 och fick syn av 74s och A6, HUH ? Jag hade ju gett upp när jag såg brädan QxJTQ..

 

Ställde till sist på TT och fick syn av JJ och Q8s (Q8s killen var samma som synade mig med 74s tidigare...)

 

Resultat

 

Sit & Go

Antal: 12st

ROI %: -24,24%

Resultat: -160:-

 

Totalt

Sit & Go

Antal (aug): 295st

ROI % (Mål: 20 %): 22,96%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 53st

Antal ITM (aug): 10st

ITM % (Mål: 20%): 18%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 1960:-

 

Svenska Spel: 1380:-

RedBet: €283

Reserv: 2000:-

 

Totalt: 6040:-

 

Gått lite sämre på sistone med både turneringarna och sittarna men ska jobba in det! Nu blir det frukost, lite städ och lite annat jobb sen mer lir =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget vidare flyt i den här handen...tycker de gör ett ganska dåligt spel båda två... men gjorde jag rätt? Hur kunde jag spelat handen annorlunda?

 

***** Hand 1205467472 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 augusti 2008 15:18:15

Holdem Speed (Real /Tournament )

Seat 2: principe18 (1444.00)

Seat 3: marrys (4639.00)

Seat 4: donate_kid (1417.00)

principe18 post SB 100.00

marrys post BB 200.00

** Deal **

principe18 [N/A, N/A]

marrys [N/A, N/A]

donate_kid [Ad, Kd]

*** Bet Round 1 ***

donate_kid Raise to 400.00

principe18 All-in 1444.00

marrys All-in 4639.00

donate_kid All-in 1417.00

*** Flop(Board): *** : [Jh, Qd, 6s]

*** Turn(Board): *** : [Jh, Qd, 6s, 7s]

*** River(Board): *** : [Jh, Qd, 6s, 7s, 2d]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 4305.00

principe18 [7c, As] Pair of sevens Win: 0.00

marrys [10s, Jc] Pair of jacks Win: 4305.00

donate_kid [Ad, Kd] Highest card ace Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...