Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5 BUST

20.00 Texas Återköp 100+10

21.00 Dregen Delfinal 200+0

21.00 Texas 100+10

21.00 Långlördag 200+20

21.30 Duellen 100+10

23.00 Texas 100+10

23.30 Texas 50+5

 

Börjar inte jätte bra ...

 

Uppdateras kontinuerligt...

 

 

Updates ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synd att du inte är kvar i texas återköp(50kr), jag ligger 3a där och ska självklart vinna den, hoppas du går bättre i resten!

 

Jag ska även spela långlördag och texas som börjar nu, så där får du se till att sitta på ett annat bord ;)

 

Kör hårt nu!

 

edit, såg faktiskt efter potten att du skrev att det var du. Trodde det var någon random fisk som hade ett underbart tvåpar. Dåligt spelat av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att du inte är kvar i texas återköp(50kr), jag ligger 3a där och ska självklart vinna den, hoppas du går bättre i resten!

 

Jag ska även spela långlördag och texas som börjar nu, så där får du se till att sitta på ett annat bord ;)

 

Kör hårt nu!

 

Ledsen att jag "slog" ut dig i texas återköp 50 sek...Trodde faktiskt aldrig du skulel syna där med 777, därför jag skojjade om AK.. Hoppas du inte lackar =)

 

Hur går det för dig i de andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5 KLONK! 1/59 - 2664:-

20.00 Texas Återköp 100+10 BUST

21.00 Dregen Delfinal 200+0 Hoppar över

21.00 Texas 100+10 BUST

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST (andra omgången)

23.00 Texas 100+10

23.30 Texas 50+5

 

Härligt! Efter en ganska tuff Heads-up match tar jag hem segern i Texas återköp 50+5 sek (gjorde själv ingen re-buy eller add-on). Detta gav härliga 2664:- och ett gott tillskott i rullen!

 

Samtidigt som jag lirade HU i den spelade jag andra omgången i Duellen, men svårt att fokusera på två HU samtidigt och åkte därför ganska snabbt i den...

 

 

Kvällens mål:

* 2 ITM

* 4000:- i rullen

* 30 st sit & goes

 

Uppdateras kontinuerligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att jag "slog" ut dig i texas återköp 50 sek...Trodde faktiskt aldrig du skulel syna där med 777, därför jag skojjade om AK.. Hoppas du inte lackar =)

 

Hur går det för dig i de andra?

 

Jag lackar bara över min syn, och att jag såg försent att det faktiskt var du. Jag tycket du hade skrivit att du bustat i den för längesedan?! Jag har ingen anledning att vara lack, du vinner den nu.

 

Jag har bara två turneringar uppe och de började ju nu, updates kommer från min sida med om vi platser skiljs dvs :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lackar bara över min syn, och att jag såg försent att det faktiskt var du. Jag tycket du hade skrivit att du bustat i den för längesedan?! Jag har ingen anledning att vara lack, du vinner den nu.

 

Jag har bara två turneringar uppe och de började ju nu, updates kommer från min sida med om vi platser skiljs dvs :D

 

Jag såg inte direkt att det var du heller faktiskt, då hade jag manat dig till att folda. Hade skrivit bust i 50 istället för 100 återköpet..., vann hela 50 kr återköpet ;)

 

Åkte tidigt i långlördagen och texas, riktigt besviken på det...

 

Kom gärna med updates från din pokerkväll :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5 KLONK! 1/59 - 2664:-

20.00 Texas Återköp 100+10 BUST

21.00 Dregen Delfinal 200+0 Hoppar över

21.00 Texas 100+10 BUST

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST (andra omgången)

23.00 Texas 100+10

23.30 Texas 50+5

 

Härligt! Efter en ganska tuff Heads-up match tar jag hem segern i Texas återköp 50+5 sek (gjorde själv ingen re-buy eller add-on). Detta gav härliga 2664:- och ett gott tillskott i rullen!

 

Samtidigt som jag lirade HU i den spelade jag andra omgången i Duellen, men svårt att fokusera på två HU samtidigt och åkte därför ganska snabbt i den...

 

Lirar sit & go nu, iallafall fram tills 23 då Texas 100 kr börjar..

 

Kvällens mål:

* 2 ITM

* 4000:- i rullen

* 30 st sit & goes

 

Uppdateras kontinuerligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha härligt att du tog hem det tillslut. Grattis :)

 

Det går bra för mig i långlördag(20/180) och 100kr texas (15/50), och även på mina omaha bord. Väntar bara på mitt klassiska misstag i turneringarna nu ;)

 

Hehe ..låt bli de misstagen då ;)

 

Lycka till och hör av dig senare med resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning

 

Då var det dags att sammanfatta kvällen som iofs kanske fortsätter i pokerns tecken lite till, har inte riktigt bestämt än...

 

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5 KLONK! 1/59 - 2664:-

20.00 Texas Återköp 100+10 BUST

21.00 Texas 100+10 BUST

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST (andra omgången)

23.00 Texas 100+10 BUST

 

Ingen överdrivet lyckad turneringskväll, med undantag från vinsten i Texas Återköp 50kr såklart...

 

Mitt mål var ju iofs 2 ITM platser ikväll, men så blev det inte. Lirade iofs inte alla planerade heller. Mest besviken är jag över Texas 21 och Långlördag som jag spelade ganska slarvigt i, trodde dock att jag skulle stanna åtminstone till den första pausen... Även Duellen är jag lite besviken på, men mycket berodde iofs på att jag spelade HU i turneringen samtidigt vilket inte var det lättaste att kombinera med åt annat :lol:

 

Kvällens mål:

* 2 ITM (1)

* 4000:- i rullen ( 4181:- )

* 30 st sit & goes (34)

 

Resultat

 

Sit & Go

Antal (aug): 95st

ROI % (Mål: < ? %): 24%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 35st

Antal ITM (aug): 7st

ITM % (Mål: < 20%): 20%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 3864:-

 

Rullen: 4136:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning

 

Då var det dags att sammanfatta kvällen som iofs kanske fortsätter i pokerns tecken lite till, har inte riktigt bestämt än...

 

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5 KLONK! 1/59 - 2664:-

20.00 Texas Återköp 100+10 BUST

21.00 Texas 100+10 BUST

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST (andra omgången)

23.00 Texas 100+10 BUST

 

Ungefär så här har det sett ur för min del med förutom att jag inte har någon sån där klonk. Är fortfarande kvar i sista texas 100kr, men överhuvudtaget är kvällen katastrof.

 

Kul läsning att du plussar iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så här har det sett ur för min del med förutom att jag inte har någon sån där klonk. Är fortfarande kvar i sista texas 100kr, men överhuvudtaget är kvällen katastrof.

 

Kul läsning att du plussar iaf :)

 

Okej =/ Njaa..även jag är lite missnöjd, har även haft väldigt mycket oflyt i sittarna ...

 

Hoppas du kommer långt i den sista hundringen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en session sit & goes till är sammanfattningen ovan uppdaterad.

 

Har satt upp ett nytt mål, nämligen att spela 500 st 50kr sit & goes, innan jag går upp i nivå. Detta för att få en klar bild över hur vinnande (om jag är vinnande) jag är på den nivån.

 

Alltså även om rullen (vilket den gör nu) tillåter högre nivå stannar jag kvar på denna nivån tills jag har lirat ihop 500 st...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha sett en ganska tråkig match (MFF - DIF 1-2) kom jag hem precis innan 23 och hann med nöd och näppe till registreringen för Texas kl 23, lirade även Texas 23.30 (50Sek)

 

Kom 25 / 246 i Texas 100SEK och fick 147:- för det, inget att snacka om men skönt för ITM% iaf !

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 35st

Antal ITM (aug): 7st

ITM % (Mål: < 20%): 20%

 

Håller mitt mål där...

 

Har även lirat lite sit & goes, men ska lira fler för att sedan komma med ett resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55kronorsturneringen?....Är med i den med. Blev 5a senast jag spela den. Tur man inte gick på MFF igår...Vädret rädda mig=).....Skitsäsong. Lycka till nu.

 

Nej, det var 100:- jag lirade precis...

 

Nej, det var en j*vla skitmatch...jag går på alla hemmamatcher, har årskort så känner mig tvingad till det ;)

 

Är du kvar i 55 kr turren?

 

Lycka till själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du SH eller FR SNGs? Och vad har du för BR krav? Läste att du ska spela 500st på nivån innan du ger dig på nästa, därför jag undrade inköpskrav

 

Jag lirar endast SH Sng's, mina BR-krav är 5% av rullen gällande sit & goes, men ligger ju just nu på 2.5% och vill absolut inte stressa iväg och bara följa BR-kraven utan också analysera mer för att ta reda på om jag är vinnande. För ju ganska mycket statistik här på dagboken och vid sidan om..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några sit & goes orkar jag inte mer för idag, har både spelat fotboll och lekt skogsarbetare. Hade ändå inte flytet med mig, fruktansvärt svårt att vinna i HU, lika bra att ge upp kände jag.

 

Lägger till resultaten från igår och idag, även satt upp ett mål på ett ROI på 20% nu..får se hur det kommer att gå..

 

Resultat

 

Sit & Go

Antal (aug): 116st

ROI % (Mål: 20 %): 31%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 36st

Antal ITM (aug): 7st

ITM % (Mål: 20%): 19%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 3697:-

 

Rullen: 4303:-

 

Hoppas verkligen ingen har missat forumturneringen på torsdag då vi drar igång med en ny omgång som faktiskt jag håller i, länk: http://pokerforum.nu/forum/turneringspoker/49360-forumturnering-pa-svs-torsdag-14-8-a.html

 

Hoppas så många som möjligt deltar och att vi får en trevlig tillställning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sng resultaten ser fina ut och flyter det på i samma takt (eller nästan) ska du nog kunna lyckas på högre nivåer. Något att tänka på är att svs har branschens dyraste sng. Spelar man på andra sajter kan man till sin ROI räkna in andra godsaker som ger ett extra ROI tillskott på mellan 1-5.5% (verkligt ROI).

 

MTT: Hoppas att du inte fokuserar alltför mycket på din ITM %. Två spelare som spelar på samma nivå och den ena ligger på 12%, den andra på 20%. Där kan det vara så att 12%-spelare är den som gör det riktigt bra resultatet och är den överlägset bäste spelaren av de två, medan 20% spelaren är knappt vinnande och på sin höjd en medelmåtta på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sng resultaten ser fina ut och flyter det på i samma takt (eller nästan) ska du nog kunna lyckas på högre nivåer. Något att tänka på är att svs har branschens dyraste sng. Spelar man på andra sajter kan man till sin ROI räkna in andra godsaker som ger ett extra ROI tillskott på mellan 1-5.5% (verkligt ROI).

 

MTT: Hoppas att du inte fokuserar alltför mycket på din ITM %. Två spelare som spelar på samma nivå och den ena ligger på 12%, den andra på 20%. Där kan det vara så att 12%-spelare är den som gör det riktigt bra resultatet och är den överlägset bäste spelaren av de två, medan 20% spelaren är knappt vinnande och på sin höjd en medelmåtta på nivån.

 

Ang. sittarna vet jag att det är "dyrt" att lira på svs, men jag har riktigt svårt för att lira på andra siter, har gjort väldigt många försök men aldrig lyckats tyvärr...

 

Ang. ITM % fokuserar jag inte jätte mycket på det, men ändå skönt att ha gröna siffror såklart. Förstår ditt resonemang helt och hållet! Vill ändå ha koll på det, eftersom det bevisar en del hur mkt tålamod man har i turneringar, något som är avgörande i MTT spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte så mycket spel idag, online men däremot LIVEspel på första gången på mycket mycket länge! Eftersom jag tycker det är både roligare och är bättre på Live skall detta bli riktigt trevligt!

 

Kommer att involvera Livespelet med rullen online, dvs losar jag ikväll tar jag ut de pengarna, vinner jag kommer jag att sätta in vinsten till rullen, poker som poker? ;)

 

För er som undrar blir det kanske en turre, sen cashspel 2/4 (är mycket bättre på cash live än online...)

 

Lirade förresten Lunchlådan idag, åkte efter kanske 45 min. Losade stor pott med AA mot 88, sen låg jag på medel och vill chansa lite med KJ när en ställde pre, satte honom stenhårt på ett lägre pocket och mycket riktigt visar han 99 som fick stå. Jag gillar att göra sånna chansningar så man får ihop till en stor stack att jobba bättre med!

 

Nu är det färdigörlat för stunden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...