Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kvällen har varit lite sådär, misslyckande i kval till 500, DM satten, Texas men framförallt i SR Månadsfinal där jag var ganska kortkall och när jag väl fick bra kort så var det "sköna" varianter där jag träffade halvbra. Tills sist åkte jag mot en riktigt j*vla tomte, orkar inte ens skriva handen ...

 

Lirade lite FIFA för att slappna av lite innan jag körde några sittar, tänkte lira tills jag åkte i Midnattsmötet; jag åkte i första handen, sick!

 

Just nu känner jag mig inte alls sugen på att lira sittar alls, känns så tråkigt liksom. tidigare när jag känt så (nån månad sedan) tog jag ut lite cash för att spendera för att känna att det inte bara är siffror på skärmen utan faktiskt real cash. Är sugen på att köpa en stationär dator men samtidigt så måste jag ta ut 5k då och det är typ 1/4 av min rulle så njääe, inte nu...

 

Enda positiva i pokerväg idag var att jag tog en plats i Höstlovet's delfinal (värd 800 SEK) samt att jag kom trea i forumturren som iofs bara hade 9 pers...

 

Har ni några tips på vad man kan göra när man inte är direkt sugen på poker alls, men framförallt inte på sittar som ändå är ens främsta inkomstkälla ?

 

Resultat

 

Sit & Go €5 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 17,73%

 

Sit & Go €10 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 3,09%

 

Sit & Go €15

Antal: 31st

ROI %: 12,90%

 

Sit & Go €20

Antal: 49st

ROI %: 27,09%

 

Sit & Go €30

Antal: 10st

ROI %: 22,73%

 

MTT's

Antal turneringar: 120st

Antal ITM: 23st

ITM % (Mål:15%): 19%

 

Totalt

Mål för oktober:

* 20000:- i rullen KLART (ska bara hålla det också..)

* Kvala till DM

* Kvala till "Höstlovet"

* Kvala till Online-SM

* Gymma 2 gånger / vecka

* Springa / Badminton 1 gång / vecka

 

Svenska Spel: 11477:-

RedBet: €1567 (€1000 uttaget)

 

Totalt: 26 676:-

 

Har även fixat ett nice rakerace med min pokerpolare Elov (som också är ganska aktiv här på forumet). Vi båda spelar på RedBet, han sitter mest i HU'er och jag sitter bara i sittar. Mest rake denna månaden är det som gäller, han har typ 4 ggr så mkt som mig just nu och med tanke på att jag inte ens är sugen på att lira kan det bli tufft för mig...

 

Vinsten? Förloraren måste spela en Fixed Limit Turnering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en kvällssession avklarad och den blev lyckad till slut!

 

Jag lirade en del turneringar, låg riktigt riktigt bra till i både Texas och SR men sen spelade jag förbaskat dåligt, varför skall alltid FI träffa när jag ska bluffa? :(

 

Hur som helst lirade jag en turre som började kl tio, tänkte inte så mkt på den utan slaskade mest ..sen drog jag igång filmen 21, riktigt nice för övrigt! Lirade turren samtidigt och hade bestämt mig för att inte spela riktigt ABC turrepoker här utan ta ut svängarna lite..

 

När jag låg rankad top 3 när det bara var 30 kvar bestämde jag mig dock för att spela bättre poker och göra nåt seriöst av det hela och det funkade ju ganska bra, slutade tvåa och fick €917 för det. Riktigt nice cash även om jag är lite besviken i HU. Visserligen låg jag under när vi började den och det var as feta blinds men har aldrig cashat över 10k i en turre nån gång ...nära nära denna gång !

 

Nu är rullen på över 30k och på bara denna vecka har jag plussar över 20k vilket jag är såklart jätte nöjd med, trots att jag knappt har lirat några sit & goes alls...

 

Nåja, det hela är säkerligen bara tur ;)

 

Siffrorna i inlägget ovan är redigerade, pallade inte skriva om allt. Nu blir det sängen, gonatt!

 

EDIT: Glömde i all hast att nämna att jag faktiskt kom ITM i duellen igår också, inga cash att snacka om men ändå nice =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nåt impulsryck igår och gick och köpte mig en stationär dator, klarar mig bra på den laptop jag har men var sugen på att spela FIFA09 laggfritt, typ bara därför jag köpte nu :lol:

 

Tror ni FIFA funkade?

- Nej

 

Allmänt irriterad på att vissa program inte funkar, ovan vid Vista och sjukt drygt att man måste acceptera 3 ggr av säkerhetsskäl när man ska ta bort en fil (säkert nån inställning jag inte hittat än), iaf riktigt störigt!

 

Köpte också lite för att jag vill känna att jag gjorde nåt med mina pokerpengar och att det inte bara var siffror på skärmen bara...

 

Tog ut €500 för datorn, btw. Sedan tidigare har jag ju tagit ut €200 för skrivbordsstolen.

 

Min plan nu är att ta ut ca 3k:- / månad för att klara mig, annars inte göra alls några uttag (inte några större iaf)

 

Har blivit rätt lite poker på sistone faktiskt, måste skärpa mig med det! ;)

 

Ska testa nu om det fungerar med poker på Vista eller de kanske har blockat det :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara. Är man Pokerproffs om man slutar skolan och spelar poker?

- Eller är man bara en helt enkelt vanlig pokerspelare? Jag menar proffs är väl lite "väl" att ta i kanske ;)

 

En fråga bara - är man tråkig om man skriver ett sånt inlägg?

 

Om han har poker som sin huvudsakliga inkomstkälla är han väl proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och sjukt drygt att man måste acceptera 3 ggr av säkerhetsskäl när man ska ta bort en fil (säkert nån inställning jag inte hittat än), iaf riktigt störigt!

 

Method #1 - Using MSCONFIG

 

1. Launch MSCONFIG by from the Run menu.

2.Click on the Tools tab. Scroll down till you find "Disable UAC" . Click on that line.

3. Press the Launch button.

4. A CMD window will open. When the command is done, you can close the window.

5. Close MSCONFIG. You need to reboot the computer for changes to apply.

 

Note that you can re-enable UAC by selecting the "Enable UAC" line and then clicking on the Launch button.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back too much denna sessionen, började skit bra men sen vände det åt helt fel håll...

 

Mycket beror på Vista, RedBet laggar sönder i Vista och inställningarna man har sparas inte, vilket gör att jag måste ställa in dem varje nytt bord, finns det liksom? SICK !

 

Ominstallera hela skitdatorn med XP så man kan lira ordentligt igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nåt impulsryck igår och gick och köpte mig en stationär dator, klarar mig bra på den laptop jag har men var sugen på att spela FIFA09 laggfritt, typ bara därför jag köpte nu :lol:

 

Tror ni FIFA funkade?

- Nej

 

Allmänt irriterad på att vissa program inte funkar, ovan vid Vista och sjukt drygt att man måste acceptera 3 ggr av säkerhetsskäl när man ska ta bort en fil (säkert nån inställning jag inte hittat än), iaf riktigt störigt!

 

Köpte också lite för att jag vill känna att jag gjorde nåt med mina pokerpengar och att det inte bara var siffror på skärmen bara...

 

Tog ut €500 för datorn, btw. Sedan tidigare har jag ju tagit ut €200 för skrivbordsstolen.

 

Min plan nu är att ta ut ca 3k:- / månad för att klara mig, annars inte göra alls några uttag (inte några större iaf)

 

Har blivit rätt lite poker på sistone faktiskt, måste skärpa mig med det! ;)

 

Ska testa nu om det fungerar med poker på Vista eller de kanske har blockat det :roll:

 

Köp en PS3a så slipper du hackande pga dålig dator.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att göra nån sorts recovery på skiten nu, numera får man ju inte drivers på cdskivor med utan får bränna själv, pinsamt!

 

Sen gäller det att tömma datorn, in med XP, installera allt igen samt lägga in alla filer man har sen kan man börja lira igen..

 

Funderar starkt på att köpa en till skärm så man kör på 2 st 22", riktigt störigt att lira nu med bara en skärm, att ha lobbyn på den ena och alla borden på den andra hjälper en väldigt mkt !

 

Får se hur det blir med det, sen ska jag ju köpa nytt minne och tystare fläktare etc ...

 

SEEEEEEEN kanske den nya datorn går att använda tom! :shock:

 

Dock fest ikväll så allt blir nog inte klart förrän mitten på nästa vecka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är numera fixad, även om FIFA inte fungerar men det är nog fel på filen snarare...

 

En sak jag glömde av lite när jag köpte ny var att jag bara har en skärm = funkar inte!

 

Kommer att köpa ännu mer utrustning i form av mer minne, tystare fläkt, HDMI kabel till TV samt det viktigaste: en till likadan skärm så jag kan lira optimalt.

 

Mitt sit&go spel har varit bra under Okt men på tok för lite av den varan!

 

När jag får grejerna så skall jag lira sönder sittarna =)

 

Förresten så gick det dåligt i alla turrarna ikväll, kvalet till Höstlovet klantade jag mig lite i samt mötte tomtar och i de andra (SR, Texas samt en på RedBet) hade jag fet otur och blev utdragen på river gång efter annan...

 

Kommer att ta ut mer från rullen eftersom jag ska köpa dessa sakerna, vet inte hur mkt det blir än, men runt 2-3k tror jag...

 

Nu ska jag kötta sittar ett tag och hoppas kunna plussa en och annan pryl ;-) Återkommer senare med resultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USCH !!!!

 

Det var tydligen RedBet's stora riggkväll, jag förlorade ALLT på rivern, helt galet...

 

Sessionen slutade på back ca €200 och känns riktigt tungt just nu, men vad göra? Jag spelade bra men har fet otur :(

 

En sån session där ingenting stämmer, alla vet vad jag menar ... =/

 

Tur att man har rb så man får lite tillbaka trots förlusterna, men ska komma igen och plussa ordentligt vid nästa session istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...