Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kvällens turneringsschema:

21.00 Texas 100+10 BUST

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST

22.30 Texas Pott 5M 50+5

23.00 Texas 100+10

23.30 Texas 50+5

00.00 Midnattsmöte 300+30

 

Riktigt skitspel i långlördag, blandat med bra kort utan flopträffar. Åkte precis ur Texas 21 också. Började riktigt bra i den, sen gjorde jag ett chansspel som inte gick hem...

 

I skrivande stund åkte jag också ut ur duellen i andra omgången, har verkligen börjat och fortsatt skit dåligt ikväll!!

 

Kanske skiter i de andra turneringarna nu och bara kör sittar ..vet inte, känns så tungt just nu =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

21.00 Texas 100+10

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST

22.30 Texas Pott 5M 50+5

23.00 Texas 100+10 BUST

23.30 Texas 50+5

00.00 Midnattsmöte 300+30

 

Riktigt skitspel i långlördag, blandat med bra kort utan flopträffar. Åkte precis ur Texas 21 också. Började riktigt bra i den, sen gjorde jag ett chansspel som inte gick hem...

 

I skrivande stund åkte jag också ut ur duellen i andra omgången, har verkligen börjat och fortsatt skit dåligt ikväll!!

 

Kanske skiter i de andra turneringarna nu och bara kör sittar ..vet inte, känns så tungt just nu =/

 

Gå ett varv i lägenheten/huset,sen e det bara påt igen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ett varv i lägenheten/huset,sen e det bara påt igen !

 

Mja jag vet ..men tror faktiskt det beror på att man sitter och lirar med en polare, blir mer avslappnat då ...

 

Mycket trevligt såklart, men kanske inte så bra för spelet..

 

Kör lite på 20 och 30 pers sit & goes...blir lite som turrar ju ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

21.00 Texas 100+10 BUST

21.00 Långlördag 200+20 BUST

21.30 Duellen 100+10 BUST

22.30 Texas Pott 5M 50+5 Deltog ej

23.00 Texas 100+10 Deltog ej

23.30 Texas 50+5 Deltog ej

00.00 Midnattsmöte 300+30 Deltog ej

 

Kan sammanfatta kvällen med att MTT's gick rent åt h*lvete men sittarna gick riktigt bra! Lirade även 2 flerbords sit & go och vann den ena faktiskt, fick 570kr för det!

 

Resultat

 

Sit & Go

Antal: 26st

ROI %: 60,84%

Resultat: +870:-

 

Totalt

Sit & Go

Antal (aug): 215st

ROI % (Mål: 20 %): 27,27%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 46st

Antal ITM (aug): 9st

ITM % (Mål: 20%): 19%

 

Livespel

Tid: ca 3h

Resultat: +900:-

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 159:-

 

Rullen: 7841:-

 

Känns dock riktigt skönt att ta igen så mycket efter att ha losat 400kr på tippning idag och 1000kr totalt under aug, nu är det slut på tippandet!! (iaf från rullen)

 

Bara 159:- kvar till månadens mål, är riktigt nöjd med det! Men bara att fortsätta så man kanske får nån lön denna månaden också ...

 

EDIT: Kan tillägga att jag just nu kör inköp för 0.7% av rullen, snacka om tighta BR-regler ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter en bedrövlig pokerkväll med polarna...

 

Det mesta var dåligt, satt dåligt, lågt bord, riktigt dåligt kortsnitt, dålig bräda etc etc etc...

 

Hade fet otur också vid några tillfällen, USCH! nu glömmer vi det, men påminner oss lite snabbt om att vi backade 600:- på det..

 

Har dock bestämt att jag tar bort livespelet helt från rullen. Visst; poker som poker men det känns väldigt missvisande då jag inte lirar cash på nätet.

 

Plussade 900 härromdan på live och back 600 idag ger +300 på live, men tar bort allt från rullen som nu ligger på 6941:-

 

Ska lira Midnattsmötet nu för andra gången nånsin faktiskt, startar även upp en del sit & goes.

 

Återkommer med resultat senare !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte efter bara 15 min ...

 

Denna hand tappade jag typ allt på...

 

Sätter honom inte på stegen eftersom han lägger in en så stor bet på turn, därför jag ställer, sätter honom på AK typ..

 

Kan mitt spel bli bättre här på nån gata? Ge gärna tips :)

 

***** Hand 776561419 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 augusti 2008 00:09:35

Midnattsmöte (Vanlig /Turnering )

Plats 2: _polski (1240.00)

Plats 3: Lenner (1570.00)

Plats 4: ellnick (1050.00)

Plats 5: sw33ts0f13 (1660.00)

Plats 6: kimisixx (1640.00)

Plats 7: donate_kid (1950.00)

Plats 8: Norenen (1330.00)

Plats 9: --Micke-- (1670.00)

Plats 10: enanger (1160.00)

_polski lägg LM 10.00

Lenner lägg SM 20.00

** Giv **

_polski [N/A, N/A]

Lenner [N/A, N/A]

ellnick [N/A, N/A]

sw33ts0f13 [N/A, N/A]

kimisixx [N/A, N/A]

donate_kid [Dr, 9r]

Norenen [N/A, N/A]

--Micke-- [N/A, N/A]

enanger [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ellnick Lägg

sw33ts0f13 Lägg

kimisixx Höj till 40.00

donate_kid Syna 40.00

Norenen Lägg

--Micke-- Lägg

enanger Syna 40.00

_polski Syna 40.00

Lenner Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [9h, Kns, Kr]

*** Bet Runda 2 ***

_polski Passa

Lenner Passa

kimisixx Satsa 60.00

donate_kid Syna 60.00

enanger Lägg

_polski Syna 60.00

Lenner Lägg

*** Turn(Board): *** : [9h, Kns, Kr, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

_polski Passa

kimisixx Satsa 380.00

donate_kid Höj till 1060.00

_polski Lägg

kimisixx All-in 1540.00

donate_kid Syna 1540.00

*** River(Board): *** : [9h, Kns, Kr, 9s, 8r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3460.00

kimisixx [Dh, 10h] Stege med högsta kort kung Vinst: 3460.00

donate_kid [Dr, 9r] Triss i nior Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar kanske lite för lågt när det gäller sng och skottar för högt när det gäller MTT.

 

Eftersom jag har satt upp 5% på MTT's så skottar jag inte.

Ja, jag spelar för lågt ang. sit & goes, men det är ju för att jag ska få ihop dessa 500 st på 50 kr nivån ;)

 

Annars hade jag lirat 300 kr sit & goes ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt i LIVEspelet, dåligt i Midnattsmötet och även dåligt i sittarna...

 

Resultat

 

Sit & Go

Antal: 12st

ROI %: -24,24%

Resultat: -160:-

 

Totalt

Sit & Go

Antal (aug): 227st

ROI % (Mål: 20 %): 24,55%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 47st

Antal ITM (aug): 9st

ITM % (Mål: 20%): 19%

 

Totalt

Mål för augusti: 8000:-

Kvar till mål: 1549:-

 

Rullen: 6451:-

 

Rullen gick ju ner ordentligt eftersom jag tog bort allt livespel från den...

 

Blir nog tidig sänggång eftersom jag både är trött och har huvudvärk. Kommer tillbaka imorrn, starkare än nånsin! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har satt upp 5% på MTT's så skottar jag inte.

Ja, jag spelar för lågt ang. sit & goes, men det är ju för att jag ska få ihop dessa 500 st på 50 kr nivån ;)

 

Annars hade jag lirat 300 kr sit & goes ...

 

Jo, men med samma logik skulle du ju inte heller skotta om du hade satt upp 25% på MTT och spelade 1000 kr MTT och sedan var stor vinnare på sng men spelade för 0.2% av rullen med ett mål att spela 1000 på nivån..

 

95% av alla turneringsspelare uppfattar nog dina br-regler som något konstiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men med samma logik skulle du ju inte heller skotta om du hade satt upp 25% på MTT och spelade 1000 kr MTT och sedan var stor vinnare på sng men spelade för 0.2% av rullen med ett mål att spela 1000 på nivån..

 

95% av alla turneringsspelare uppfattar nog dina br-regler som något konstiga.

 

Nej, men nu är det ju såhär att jag skall spela mina 500 sit & goes på denna nivån för att kolla efter om jag är vinnande eller inte, bara jag ligger på max 5% av rullen på inköpen sä är det lugnt.

 

Varför skulle 95% av turneringsspelarna uppfatta dem som konstiga? Vet du vad BR regler är ens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men nu är det ju såhär att jag skall spela mina 500 sit & goes på denna nivån för att kolla efter om jag är vinnande eller inte, bara jag ligger på max 5% av rullen på inköpen sä är det lugnt.

 

Varför skulle 95% av turneringsspelarna uppfatta dem som konstiga? Vet du vad BR regler är ens?

 

 

Jo, jag har ganska bra koll på br-regler. Jag har spelat i fem år och gulat noll gånger. Jag har även hyffsade resultat på mitt spelande. Jag fanns med på listan över de spelare som Cosmopol trodde hade intresse av att spela turneringar med inköp över 25k (den sk "elitlistan" i pokermedia). Inbjuden på "pokergalan" i Stockholm som enligt utskicket skickade till 150 spelare i svensk pokerelit.

 

Att spela för 5% av rullen innebär att man har 20 inköp. Spelar man sng och har 20 inköp, så anser de flesta att man lever väldigt farligt pga variansen. MTT har bra mycket större varians (sedan ökar den i MTT med många deltagare) och 100 inköp är en standardrekomendation.

 

Du håller alltså DINA "regler", men jag tror många lite mer rutinerade anser att de är lite märkliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minst 100 BI är standard för FO turrar. Rebuy, ännu fler. Personligen kör jag 200BI till min nivå, med lite skott då och då. En kall period på MTT´s kostar massor av inköp..

 

 

Läs om och om igen. En till rutinerad spelare delar med sig. Jag antar att du skiter i hans erfarenhet också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, mina BR regler såg ut som dina innan jag läste om Chris Fergusons experiment där han spelade upp sig från $0 till $10.000. Pokerproffset som har koll på matematiken (doktorerat på UCLA) valde att aldrig satsa mer än 2% av sin BR på en MTT turnering, och det när han (99.99x%) skulle möta bottenskrapet av alla pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller MTTs skottar många, men många är också medvetna ATT de gör det (läs Bodinarn). Det görs heller inte "on a daily bases". Är det en turnering man VERKLIGEN vill spela, då kan man kanske skotta lite högre. Men som vi påpekat för dig är variansen i MTT brutal och du bör se över dina BR-regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller MTTs skottar många, men många är också medvetna ATT de gör det (läs Bodinarn). Det görs heller inte "on a daily bases". Är det en turnering man VERKLIGEN vill spela, då kan man kanske skotta lite högre. Men som vi påpekat för dig är variansen i MTT brutal och du bör se över dina BR-regler.

 

Vad är ditt problem? Låt mig ha 5% av rullen på MTT's om jag vill det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kanske reagerade lite starkt men tyckte också du kom med dina tips på ett otrevligt sätt..

 

Jag har mer än 20 inköp gällande MTT's. Konstigt att när man lirar Midnattsmötet EN gång så blir det direkt massa kritik. Det är alltså första gången jag spelade en MTT's som kostade 300 kr, annars lirar jag Sverigerankingen för 250:- en gång / veckan kanske. Lirar dock bara den om jag har plussat på sit & goes innan.

 

Vanligtvis lirar jag 100 kr turrar, dvs 70 inköp.

 

Är inte det okej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du det tänker jag inte alls låta dig ha.

Lund va?

Jag kommer ta tåget ner och rycka dig i örat tills du lär dig MM.

 

Nu har jag lugnat ner mig. Du FÅR köra precis hur du vill. 5%, 10%, 20% och från sidan eller bakofram. Mig slipper du också i denna dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...