Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

Tog för några timmar sedan det lite kontroversiella beslutet att hoppa av min utbildning då det helt enkelt inte kändes "rätt". Detta innebär att jag kommer att försörja mig på pokern, även om jag redan har en del cash ifall det skulle krisa (bor hemma fortfarande så skall nog inte vara någon fara).

 

Då denna situation inte ger utrymme till några skott eller onödiga spel (läs: cashgame) skall jag sätta upp lite nya regler både för månaden och fortsatta spelet.

 

Vill också tillägga att jag inte bara kommer att lira utan har en del andra sidoprojekt att syssla med, nya FIFA 09 kom tex ut idag, he he ...

 

 

Ska du söka jobb/utbildning nu eller bara grinda? Lät soft att hoppa av skolan iallafall! :-D Kanske borde göra det ;-) Nä då.. :-(

 

Måste ju också fifa!!! Vilken konsol har du? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska du söka jobb/utbildning nu eller bara grinda? Lät soft att hoppa av skolan iallafall! :-D Kanske borde göra det ;-) Nä då.. :-(

 

Måste ju också fifa!!! Vilken konsol har du? :-D

 

Bestämde mig för ca 4h så svårt att säga vad jag ska göra nu, men njäee..plugg blir det iaf inte..kanske nåt jobb vad vet jag ..

 

Siktar ju på pokerproffs med tanke på den rullen jag har 8-) 8-) 8-) 8-)

 

Lirar på datorn, laggade sönder när jag testade, as besviken :( Lappen man köpte för två år sedan för 15k räcker tydligen inte långt i dagens samhälle :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte listat några regler än, lirade istället några småsessioner under dagen som till slut slutade på plus ca €30 tror jag efter att jag haft rätt mycket otur i stora potter i sittarna men det jämnar väl ut sig...

 

Rejält trött nu iaf efter en tung dag på många sätt, inget att tillägga.

 

Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade precis en session poker, en sjuk sådan!

 

Kom hem från repan typ vid 23 och började då lira Texas 100:- och en €7500 GTD re-buy €10 på Redbet. Tillsammans med det kör jag lite sittar...

 

Efter en timmes sittar har jag plussat ca €100

 

Efter 3h har jag kommit tvåa i Texas = 3800:-

 

Efter 4h har jag kommit 14 / 322 i den andra turren = €70

 

Lagom sjuk session! Ändå skit besviken att jag ytterligare än gång är så nära FT i en sån fet turre men men, kommer väl fler tillfällen...

 

Resultat

 

Totalt

 

Sit & Go €5 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 17,73%

 

Sit & Go €10

Antal: 447st

ROI % (Mål: 15 %): 2,81% BEDRÖVLIGT!

 

MTT's

Antal turneringar: 100st

Antal ITM: 18st

ITM % (Mål: 15%): 18%

 

Totalt

Mål för oktober:

* 20000:- i rullen

 

Svenska Spel: 4846:-

RedBet: €1082

 

Totalt: 15450:-

 

Har satt upp ett högt mål för oktober, men å andra sidan kommer jag lira väldigt mycket nu när jag inte har någon skola att tänka på =)

 

Har varit dålig på att lägga in de senaste sittarna i statistiken men det kommer!!

 

Måste väl säga att "proffs"livet började helt ok :)

 

Nu blir det sängen, har ett gig imorrn...måste vara lite taggad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat

 

Sit & Go €5 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 17,73%

 

Sit & Go €10 - KLART

Antal: 500st

ROI %: 3,09%

 

Sit & Go €15

Antal: 31st

ROI %: 12,90%

 

Sit & Go €20

Antal: 49st

ROI %: 27,09%

 

Sit & Go €30

Antal: 10st

ROI %: 22,73%

 

MTT's

Antal turneringar: 100st

Antal ITM: 18st

ITM % (Mål: 15%):[/b] 18%

 

Totalt

Mål för oktober:

*20000:- i rullen

 

Svenska Spel: 4846:-

RedBet: €1059

 

Totalt: 15224:-

 

Här kom den uppdateringen på sittarna som jag utlovade, €10 är alltså avklarad, riktigt skönt! (har redan börjat tröttna på €15...)

 

Sammafattning av €10 nivån är att det finns riktigt mycket fisk och att jag presterade väldigt dåligt resultat där, kanske var det jag som var fisken?

 

Däremot på €15 och €20 nivån ser man finare resultat!

 

Nu blir det förberedelser inför spelningen ikväll så inget mer lir detta dygnet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade spelning igår och var lagom sleden idag efter det. Upp hyffsat tidigt ändå, till IKEA och köpte ny skrivbordsstol samt en laptop-platta (aldrig sett innan lol)

69659_PE184857_S4.jpg

73101_PE189508_S4.jpg

Tror jag kommer att ha användning av plattan då jag brukar sitta och lira mina turrar i soffan, får väl testa den ikväll :-)

 

Kommer att köra lite turrar ikväll, bla Långlördag, Texas och säkerligen nån på RedBet också...

 

Återkommer senare med resultat när jag bustat i alla ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

20.00 Texas Återköp 100+10 Bust

20.30 Deepstack €3500 GTD €20+€2

21.00 Långlördag 200+20

21.00 Texas 100+10 Bust

21.00 SM kval (Unibet) €10+€ Bust

21.00 €15000 GTD Rebuy €25+€2.5 Bust

21.35 €3500 GTD €10+€1 Bust

23.00 Texas 100+10

 

Lite kommentarer:

 

Förra lördagen åkte jag i andra handen från Långlördag, mitt mål ikväll är väl att hålla mig kvar lite längre iaf ;)

Har aldrig lirat den €15000 men var lite sugen, iofs rebuy men gick ju rätt bra i en ungefärlig turre härromdan så man får hoppas på nåt nice resultat ikväll med.

 

Testar även lyckan i ett SM-kval på Unibet, inte pengar från rullen eftersom vår pokersite sponsrar till 5 st kval.

 

Sitter förresten med plattan nu till laptopen, as nice, absolut köpvärt! :)

 

Chilla nu lite innan texas återköp drar igång kl åtta, L8er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch för rebuys, gillar dom inte alls.

 

EDIT: Vad använder man "plattan" till? :S

 

Nej, jag gillar egentligen inte heller...men har kommit på en "taktik" på redbets rebuy turrar som jag kanske lyckas med :P

 

Istället för att ha laptopen direkt i knäet har man plattan mellan, mjukt och skönt för benen och blir inte så varmt, både bra för datorn och användaren! Mycket mer stabilt dessutom! 150:- på IKEA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

20.00 Texas Återköp 100+10 Bust

20.30 Deepstack €3500 GTD €20+€2 Bust

21.00 Långlördag 200+20 3/374 7859:-

21.00 Texas 100+10 Bust

21.00 SM kval (Unibet) €10+€ Bust

21.00 €15000 GTD Rebuy €25+€2.5 Bust

21.35 €3500 GTD €10+€1 Bust

23.00 Texas 100+10 Bust

 

Lagom skön klonk jag fick i Långlördag, rätt mycket oflyt under kvällen och i Långlördagen gick det upp och ned men hamnade till sist på FT som rankad 4'a...

Väl där väntade jag ut ganska mkt eftersom det fanns en hel del tomtar med som skapade action, de stora händer var AK vs. 55 och AQ vs. A7.

 

Åkte senare med tre pers kvar på 99, all-in på floppen 655, två hjärter och han sitter på färgdraget som drar in på turn, i det läget hade jag lika mkt som den tredje, så lite tungt var det förståss även om jag är nöjd med insatsen. På svs kontot hade jag i förrgår under 1k, men nu är jag upp i över 12k ^^

 

Rullen och sånt pular jag med imorrn, gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat SR och Texas tidigare ikväll och just nu sitter jag i Midnattsmötet och ligger tvåa när vi snart närmar oss paus...

 

I Texas valde jag att köra ganska aggro, mest för att bara testa :-) Gick inte så jätte bra ...

 

I SR låg jag riktigt bra till, men hade bara ett bord uppe vilket gjorde att jag slaskade på tok för mycket i den, jag bustade en bit in i andra timmen.

 

Sitter som sagt just nu i Midnattsmötet. Måste göra ett minijobb till farsan också innan ljuset når oss igen men prio 1 är ju pokern såklart ;)

 

Imorgon (idag) är det den första riktiga dagen jag bara kör på pokern med mycket annat. Har fortfarande inte gjort upp några specifika mål eller regler men det skall jag väl försöka att knåpa ihop imorgon.

 

Återkommer om det blir nåt vettigt resultat i Midnattsmötet ...

 

EDIT: FT, 9 kvar, rankad 8. Chansade precis med A2 klöver, synade all-in mot short som hade 55 som höll trots bra flop för mig: 2xx med två klöver ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte som nia, rank 7 när jag ställer med AQ efter att en med AK har höjt 6BB =/

 

Detta fick mig att tro att han bara villa stjäla, tråkigt men så är det ..

 

864:- fick jag för besväret, men är väldigt besviken nu eftersom jag låg bra till till FT och första handen borde jag fått myyycket marker:

 

En kille i tidig poss som spelat sjukt turneringen igenom höjer 5BB, jag är den enda som tar syn, med AQs. Floppen blir väldigt låg och ett nötfärgdrag för mig, han betar 5BB igen och jag ställer. Han synar blixtsnabbt med AT, har 11% att vinna men får in en RR split. Hade varit CL dubbelt upp annars, sjukt tråkigt !

 

Imorgon är det dags för både forumturre och SR Månadsfinal lite över 20, har lite att fixa under dan men skall vara bra taggad till kvällen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...