Gå till innehåll

donate_kid tar ordentliga tag!


HSvensson

Recommended Posts

  • Svars 571
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Troligtvis den sjukaste handen jag vunnit någonsin...

 

 

***** Hand 764057453 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 augusti 2008 20:10:54

Kräftskivan Satellit (Vanlig /Turnering )

Plats 2: göttelinda (2220.00)

Plats 4: donate_kid (5777.00)

göttelinda lägg LM 100.00

Svenbil lägg SM 200.00

** Giv **

göttelinda [N/A, N/A]

donate_kid [Knh, Knr]

*** Bet Runda 1 ***

donate_kid Höj till 600.00

göttelinda All-in 2220.00

donate_kid Syna 2220.00

*** Flop(Board): *** : [2h, Kk, Kns]

*** Turn(Board): *** : [2h, Kk, Kns, Knk]

*** River(Board): *** : [2h, Kk, Kns, Knk, 9k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4640.00

göttelinda [Kr, Kh] Kåk Vinst: 0.00

donate_kid [Knh, Knr] Fyrtal i knektar Vinst: 4640.00

 

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis - 50+0 Bust AA vs. K8 (rivrad stege)

19.00 Kräftskivan Satellit - 150+0 3/17

19.30 Texas Återköp - 50+5 5/62

20.00 Texas Återköp - 100+10 50/69

20.30 SR Julifinal - 0+0

21.00 Texas - 100+10

21.30 Duellen - 100+10

23.00 Texas - 100+10

23.30 Texas - 50+5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis - 50+0 Bust AA vs. K8 (rivrad stege)

19.00 Kräftskivan Satellit - 150+0 - 1/54 ITM (800 SEK)

19.30 Texas Återköp - 50+5 Bust 7/95 ITM (645 SEK)

20.00 Texas Återköp - 100+10 Bust 29/75

20.30 SR Julifinal - 0+0 Bust 209/248, AK vs. AA

21.00 Texas - 100+10 Bust 174/257

21.30 Duellen - 100+10 Bust andra omgången

23.00 Texas - 100+10

23.30 Texas - 50+5

 

Uppdateras lite då och då ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var jag färdig med alla turneringar för kvällen och kan väl säga att jag är sådär nöjd. Blev totalt +745 totalt sätt på alla men är ändå missnöjd över mitt spel på finalbordet i Texas återköp, 50 sek då jag klantar till det ordentligt när jag försöker bluffa i en stor pott.

 

Klart att det också är en besvikelse att inte komma alls långt i månadsfinalen, men inte mycket att göra med dåligt kortsnitt och riktigt oflyt (Bust KK vs. QQ samt AK vs. AA pre som blev min sista hand)

 

Är dock nöjd över mitt tålamod i turneringarna, även om det inte var 100% i Texas 21 och 23. Lyckas komma långt i båda återköpen, utan varken re-buy eller add-on i nån av dem! Brukar inte tycka om sådana turneringar, men nu gick det bra iaf :-)

 

Kvällens turneringsresultat:

18.15 500+50 Sat. Snabbis - 50+0 Bust AA vs. K8 (rivrad stege)

19.00 Kräftskivan Satellit - 150+0 - 1/54 ITM (800 SEK)

19.30 Texas Återköp - 50+5 Bust 7/95 ITM (645 SEK)

20.00 Texas Återköp - 100+10 Bust 29/75

20.30 SR Julifinal - 0+0 Bust 209/248, AK vs. AA

21.00 Texas - 100+10 Bust 174/257

21.30 Duellen - 100+10 Bust andra omgången

23.00 Texas - 100+10 203/263 Spelade denna helt crazy, fick bra kort men höll inte upp som de skulle...

23.30 Texas - 50+5 Hoppade över denna

 

Antal turneringar (aug): 19st

Antal ITM (aug): 4st

ITM (%): 21%

Rullen: 2788:-

 

Kom på under satelliten till delfinal på söndag att jag skall kolla på MFF - DIF då, vilket gör att jag avreggar mig och använder dessa till andra turneringar istället, räknar in dessa i rullen.

 

Tror jag lägger ner för idag och återupptar det imorgon istället. Inte taggad och lite sliten efter alla turrar ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ: Cashgame

Tid: 2h 55min

Resultat: -795:-

Timlön (i snitt): -272:-

Rullen: 1993:-

 

Ja, vad ska man säga? Börjar dåligt för att bygga upp och komma till ett plus på 200 sek ungefär, sen har jag oflyt i två stora potter på kort tid, sen tiltar jag bort resten...

 

Vet inte om det är lönt att fortsätta med cashgamet asså, känner bara så lönlöst och inte vinstgivande i längden. Kanske man skulle börja traggla sit & goes igen?

 

Känns tungt just nu, har inte plussat ett skit sen jag började den 1'a...

 

+10 000 känns ju inte alls rimligt just nu, även om jag vet att det bara krävs två MTT's klonkar så är man där...

 

Har också funderat på skita i både cash och sittar och bara satsa på MTT's. Detta känns dock inte rimligt just nu eftersom Svenska Spel inte har några vettiga turrar på dagtid, och då får man sitta och lira cash istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en tung dag är det dags för kvällspasset, och nu skall jag bara plussa, inget snack om det!!

 

Kommer att lira lite olika turneringar, blandad med både cash och sit & goes.

 

Den nya cashtaktiken är att in med 200 och ut när jag har dubblat för att gå in med 200 igen. Känns som det blir mycket säkrare så...

 

Sitter just nu och lirar Texas Återköp 100+10 SEK, kommer duscha och fixa mat under denna, så kanske inte jätte aktiv. Kommer inte att göra nån add-on eller rebuy ändå...

 

Åtekommer senare med resultat och turneringsschemat för kvällen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis klarat av en session med cashgame och två turneringar.

 

Typ: Cashgame

Tid: 1h 10min

Resultat: +777

Timlön (i snitt): +666:-

Rullen: 2550:-

 

Rullen efter två turneringsinköp: 2330:-

 

Cashgamet och den nya taktiken gick som ni ser mycket bra, och skall helt klart köra på den taktiken i fortsättningen då det känner väldigt mycket säkrare! :-)

 

Lirade Texas återköp 100 kr samt Texas 100 kr kl 21. Hängde kvar i återköpet ca 1.5h innan det blev all-in med JTs men fick möta AJ och ute, rättvist iofs...

 

I Texas blev det sorti efter att ha träffat mellanpar och nötfärgdrag på flop med A8 i spader, fick syn på min bet på flop och sedan blev vi all-in på turn då FI träffat damen med sin Q7, också i spader...

 

Lite orättvist men är som sagt nöjd med sessionen och mitt cashgame, äntligen!

 

Tror inte det blir mer lir ikväll, lite trött och skall upp ganska tidigt imorgon, + att turneringarna kring elva var snabbisar =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj ... tappade ordentligt igår, gick bra till en början och kändes mycket mer stabilt när jag gick ut från bordet vid dubbling. Fick sedan några bad beats i rad (har verkligen inte turen och flytet på min sida just nu..).

 

Testade lite FR (var as längesen), detta gick riktigt dåligt och det blev ingen långvarig tid där, losade det mesta trots att jag ledde pre-flop och allt kändes sååå tungt...

 

Vet inte riktigt hur jag skall gå till väga framöver med pokern; tankarna har funnits på att bara lira MTT's men detta är absolut inget bra sätt att bygga upp rullen på. Tidigare har jag endast lirat Sit & goes, vilket jag är bra på men är lite för trött på "turmomentet" där som uppstår då en short ställer på lite vad som helst i bubbelspelet. Skriver lite + och lite - om de tre delarna så ser jag sen vad jag kommer fram till:

 

Cashgame

Bra: Kan lira stabilt på låga nivåer och skönt att spela ut lite sköna händer (jämfört med hur man lirar i sittarna); så som suited connectors etc.

Dåligt: För stora swingar för mig och för rullen, kan gå från plus 500 till minus 500 på i princip 2 händer vilket tar ordentligt på självförtroendet. Är även för mycket fisk på låga cashnivåer, jag är bättre på att spela mot bättre spelare. Ger inget att spela många bord på SvS, hade man lirat på en annan klient med rb och bonusar hade man varit mer motiverad till att spela fler bord (jag spelar bäst när jag har 4-6 bord uppe...

 

Ja, det var ju mest dåliga saker där..

 

Sit & Goes

Bra: Inte lika stora swingar och känns mycket säkrare för mig iallafall att bygga rulle via sit & goes, även om jag var trött på det innan. Bra är också att jag är duktig på det och är en erfaren sit & go spelar vilket självklart är till god fördel.

Dåligt: Tur momentet på låga nivåer! Jag spelar nästan bara SH Sit & goes och vid bubbelspelet (3 kvar) och jag har rätt bra med marker ställer short med vad som helst, jag leder i 90% av fallen dessa all-ins pre men ändå lottar FI. Detta gör en både irriterad och tiltad. Dåligt är också att man måste starta upp nya hela tiden och att det tar en stund att lira sittar, softare med cashgame, börja när man vill och sluta när man vill.

 

MTT's

Bra: Förbaskat roligt! Kanske därför man spelar i grund och botten, även om pengarna har kommit in allt mer på sistone som ett krav. Just själva tävlingsmomentet i MTT's är det bästa inom pokern enligt mig och känslan att sitta på ett FT i en stor turre är as skön! Bra är också att jag är bra på det, om jag spelar fler bord samtidigt.

 

Dåligt: Tar lång tid! Det är den absoluta nackdelen. Ibland kan man sitta i flera timmar utan att få ett öre tillbaka... Det är också, för en lirare på SvS som mig negativt att spela endast MTT's eftersom det inte finns särskillt vettiga sådana på dagtid och inte jätte många heller på kvällarna. Därför känns det som om man "måste" lira sit & goes och /eller cash också, vid sidan om.

 

Skall fundera vidare lite och återkomma med besked lite senare ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj ... tappade ordentligt igår, gick bra till en början och kändes mycket mer stabilt när jag gick ut från bordet vid dubbling. Fick sedan några bad beats i rad (har verkligen inte turen och flytet på min sida just nu..).

 

Testade lite FR (var as längesen), detta gick riktigt dåligt och det blev ingen långvarig tid där, losade det mesta trots att jag ledde pre-flop och allt kändes sååå tungt...

 

Vet inte riktigt hur jag skall gå till väga framöver med pokern; tankarna har funnits på att bara lira MTT's men detta är absolut inget bra sätt att bygga upp rullen på. Tidigare har jag endast lirat Sit & goes, vilket jag är bra på men är lite för trött på "turmomentet" där som uppstår då en short ställer på lite vad som helst i bubbelspelet. Skriver lite + och lite - om de tre delarna så ser jag sen vad jag kommer fram till:

 

Cashgame

Bra: Kan lira stabilt på låga nivåer och skönt att spela ut lite sköna händer (jämfört med hur man lirar i sittarna); så som suited connectors etc.

Dåligt: För stora swingar för mig och för rullen, kan gå från plus 500 till minus 500 på i princip 2 händer vilket tar ordentligt på självförtroendet. Är även för mycket fisk på låga cashnivåer, jag är bättre på att spela mot bättre spelare. Ger inget att spela många bord på SvS, hade man lirat på en annan klient med rb och bonusar hade man varit mer motiverad till att spela fler bord (jag spelar bäst när jag har 4-6 bord uppe...

 

Ja, det var ju mest dåliga saker där..

 

Sit & Goes

Bra: Inte lika stora swingar och känns mycket säkrare för mig iallafall att bygga rulle via sit & goes, även om jag var trött på det innan. Bra är också att jag är duktig på det och är en erfaren sit & go spelar vilket självklart är till god fördel.

Dåligt: Tur momentet på låga nivåer! Jag spelar nästan bara SH Sit & goes och vid bubbelspelet (3 kvar) och jag har rätt bra med marker ställer short med vad som helst, jag leder i 90% av fallen dessa all-ins pre men ändå lottar FI. Detta gör en både irriterad och tiltad. Dåligt är också att man måste starta upp nya hela tiden och att det tar en stund att lira sittar, softare med cashgame, börja när man vill och sluta när man vill.

 

MTT's

Bra: Förbaskat roligt! Kanske därför man spelar i grund och botten, även om pengarna har kommit in allt mer på sistone som ett krav. Just själva tävlingsmomentet i MTT's är det bästa inom pokern enligt mig och känslan att sitta på ett FT i en stor turre är as skön! Bra är också att jag är bra på det, om jag spelar fler bord samtidigt.

 

Dåligt: Tar lång tid! Det är den absoluta nackdelen. Ibland kan man sitta i flera timmar utan att få ett öre tillbaka... Det är också, för en lirare på SvS som mig negativt att spela endast MTT's eftersom det inte finns särskillt vettiga sådana på dagtid och inte jätte många heller på kvällarna. Därför känns det som om man "måste" lira sit & goes och /eller cash också, vid sidan om.

 

Skall fundera vidare lite och återkomma med besked lite senare ikväll...

 

VI sitter i samma bår, jag har funderat på det här i över en månad i min dagbok och kommer ingenstans i tankarna om vad jag ska spela.

 

Jag tänker precis som du när det gäller cashgame på svenskaspel, det är svårt att hitta motivation att spela mycket händer utan RB deals m.m

 

Va bara tvungen att slänga in ett inlägg när jag såg ditt intressanta resonemang..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute i Texas 62 / 248, rätt mycket oflyt och åkte som shortstack KQ mot 99..

 

Haft grym oflyt i återköpet också, bla en QQ mot A2 där han rivrar en stege i en stor pott... Rank 14 / 21, 7 ITM

 

No offence men hur kan man ha grymt otur och vara kvar i en MTT? :P

 

Lycka till på finalbordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VI sitter i samma bår, jag har funderat på det här i över en månad i min dagbok och kommer ingenstans i tankarna om vad jag ska spela.

 

Jag tänker precis som du när det gäller cashgame på svenskaspel, det är svårt att hitta motivation att spela mycket händer utan RB deals m.m

 

Va bara tvungen att slänga in ett inlägg när jag såg ditt intressanta resonemang..

 

Skönt att höra att man inte är ensam! Har du kommit fram till nåt beslut?

 

Anledningen till att jag inte byter site (om någon undrar) är för att jag verkligen inte klarar av att lira med $ eller €, har bränt sååå mycket cash på många försök utan något positivt resultat nånsin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att man inte är ensam! Har du kommit fram till nåt beslut?

 

Anledningen till att jag inte byter site (om någon undrar) är för att jag verkligen inte klarar av att lira med $ eller €, har bränt sååå mycket cash på många försök utan något positivt resultat nånsin...

 

Jag har gjort som jag alltid gör när det inte funkar längre, börjat lira smått på svenskaspel. Jag har som mål att lira upp 1500kr till 10k under augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant mål under aug, snarlikt mitt faktiskt...

 

Vilken nivå lirar du på? cash eller sittar?

 

Har förlorat på MTT´s och vunnit på dueller, grejen är att jag inte sätter mig och spelar 1/2 på svenskaspel så får bli turneringar.

 

Vi kan ju dra ihop något gemensamt mål och se vem som uppnår det snabbast :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back!

 

Efter några dagars funderande, och spelande har jag äntligen kommit fram till hur jag skall gå tillväga i fortsättningen med pokern och dagboken.

 

Min strategi hädanefter går ut på följande:

 

* Bygga rulle på sit & goes (buy-in max 5% av rullen /st)

* Lira MTT's då jag har vunnit inköpet på sit & goes (dock max 5% av rullen /st)

* Skippa cashgamet helt och hållet!

 

Anledningen till detta är att jag har spelat en hel del sit & goes de senaste dagarna och plussar i dem, plus att det oftast är ganska roligt också.

Det är alltså på sit & goes jag bygger min rulle och sedan lirar jag MTT's för det är det roligaste! Men det e klart man inte tackar nej till nån klonk då och då ändå ... :-)

 

Mitt mål på +10k / månaden kommer jag fortfarande att ha, men inte denna månaden eftersom så många dagar har gått åt till cashgame samt att fundera över fortsättningen...

 

Eftersom jag antecknar resultatet från varje sit & go kommer jag att posta det resultatet tillsammans med turneringsresultaten...

 

Resultat sedan jag sist skrev

 

Sit & Go

Antal (aug): 61st

ROI % (Mål: < ? %): 49%

 

MTT's

Antal turneringar (aug): 26st

Antal ITM (aug): 5st

ITM % (Mål: < 20%): 19%

 

Totalt

Mål för augusti (+10k /månad): 8000:-

Kvar till mål: 4993:-

 

Rullen: 3007:-

 

Är väldigt osäker på vad man ska ha som ROI % mål, någon som har nån idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir mycket lir ikväll hade jag tänkt och en hel del turneringar blir det.

 

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5

20.00 Texas Återköp 100+10

21.00 Dregen Delfinal 200+0

21.00 Texas 100+10

21.00 Långlördag 200+20

21.30 Duellen 100+10

23.00 Texas 100+10

23.30 Texas 50+5

 

Inte 100% att jag spelar allihop, är tveksam till dregen delfinal då det inte brukar vara så mycket folk i dem, plus det "höga" inköpet..

 

Slarvade bort 600:- (så jävla pinsamt) på tippning idag, kändes som jag hade två riktigt bra odds inne men det föll på mållinjen :-(

 

Blir till att jobba in det på sit & goes ikväll!

 

Kvällens mål:

* 2 ITM

* 4000:- i rullen

* 30 st sit & goes

 

Uppdateras kontinuerligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens turneringsschema:

18.15 500+50 Sat. Snabbis 50+5 BUST

19.00 Kräftskivan Satellit 150+0 BUST

19.30 Texas Återköp 50+5

20.00 Texas Återköp 100+10 BUST

21.00 Dregen Delfinal 200+0

21.00 Texas 100+10

21.00 Långlördag 200+20

21.30 Duellen 100+10

23.00 Texas 100+10

23.30 Texas 50+5

 

Börjar inte jätte bra ...

 

Uppdateras kontinuerligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...