Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 735
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

read på killen: mkt aggressive, och rätt loose

 

syn eller lägg?

 

Players:

liten_pung (EUR 550,25 in seat 1)

ubersanta (EUR 395,50 in seat 2)

barracuda (EUR 330,00 in seat 3)

Rocky12 (EUR 813,12 in seat 4)

Pingis_87 (EUR 922,25 in seat 5)

mwegwner (EUR 568,75 in seat 6)

 

Dealer: mwegwner

Small Blind: liten_pung (2,00)

Big Blind: ubersanta (4,00)

 

ubersanta was dealt: Kh - Ac

 

barracuda Call (4,00)

Rocky12 Fold

Pingis_87 Call (4,00)

mwegwner Call (4,00)

liten_pung Fold

ubersanta Raise (22,00)

barracuda Fold

Pingis_87 Call (22,00)

mwegwner Fold

 

Flop 3d - As - Js

 

ubersanta Bet (45,00)

Pingis_87 Call (45,00)

 

Turn 3d - As - Js - 6c

 

ubersanta Bet (65,00)

Pingis_87 Call (65,00)

 

River 3d - As - Js - 6c - 5s

 

ubersanta Check

Pingis_87 Bet (275,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

read på killen: mkt aggressive, och rätt loose

 

syn eller lägg?

 

Players:

liten_pung (EUR 550,25 in seat 1)

ubersanta (EUR 395,50 in seat 2)

barracuda (EUR 330,00 in seat 3)

Rocky12 (EUR 813,12 in seat 4)

Pingis_87 (EUR 922,25 in seat 5)

mwegwner (EUR 568,75 in seat 6)

 

Dealer: mwegwner

Small Blind: liten_pung (2,00)

Big Blind: ubersanta (4,00)

 

ubersanta was dealt: Kh - Ac

 

barracuda Call (4,00)

Rocky12 Fold

Pingis_87 Call (4,00)

mwegwner Call (4,00)

liten_pung Fold

ubersanta Raise (22,00)

barracuda Fold

Pingis_87 Call (22,00)

mwegwner Fold

 

Flop 3d - As - Js

 

ubersanta Bet (45,00)

Pingis_87 Call (45,00)

 

Turn 3d - As - Js - 6c

 

ubersanta Bet (65,00)

Pingis_87 Call (65,00)

 

River 3d - As - Js - 6c - 5s

 

ubersanta Check

Pingis_87 Bet (275,00)

 

Ja du.. Normalt skulle jag ha foldat där.. Etersom den troligaste handen är ett färgdrag.. Men samtidigt så har du ju spelat den lite vekt (allifall på turnen). Bra preflop och på flopen. Men varför satsar du bara $65 på Turnen? Potten är ju $140+ och över $200+ med din satsning.. Om han nu har ett färgdrag så kommer han ju aldrig lägga sig för $65. Tycker du ska satsa runt $110-$120 på turnen. Om han höjer dig då kan du ju folda med vetskapen att du förmodligen är slagen.

Men som sagt, nu satsar du $65 vilket inte direkt tyder på att du är så stark som du är. Sedan checkar du på rivern.

Om nu pingis_87 är väldigt loose och aggro så skulle han mycket väl kunna köra en ren bluff med tanke på att du har agerat ganska vekt. Och därför skulle detta vara ett perfekt tillfälle att fånga upp en bluff. Men samtidigt så kan han mycket väl ha färgen. Eller A5 om han nu är loose.

 

Så vad göra? Singla en slant? Huvud för syn och klave för fold? Med en liten övervikt mot klave kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med föregående, antingen checkar du turnen om du vill försöka hålla potten liten eller så pottar du för att få bort eventuellt flushdraw...

 

om jag bettat 120$ på turn checkcallar jag antagligen den rivern och berömer hans fina spel dom gånger han rivrat flushen...

 

nu när ditt bet på turn va alldeles för litet så röstar jag för ett blockbet på runt 100$ på rivern så han inte kan sno potten från dig...(jag callar säkert en push också och förlorar mot en 7:a hög flush eftersom jag inte kan lägga ner där) ;)

 

som handen utspelades nu tror jag du tvingas folda utan bra reads

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller med er båda två. Dock var faktiskt tanken att fånga in honom i en bluff. Hade han haft färgdraget hade han raisat på floppen redan (i alla fall har han spelat tidigare färgdrag på det viset, tidigare hade jag gått all in med stege på flopp och han hade synat sig all in med K högt färgdrag och fick runner runner kåk)

 

Så nu satte jag honom på A med kicker mellan 9-Q

 

Var faktiskt mer rädd för AJ eftersom den hade han kunnat tänka sig slowplaya.

 

jag visade svaghet med vilja på turn. Ville få ett omslag redan där och gå all in. Dock kom den aldrig. Då var jag ännu mer säker på A med sämre kicker.

 

På river ville jag få ut en bluff från honom. Visst han hade kunnat haft en färg, men sättet han spelade handen sa mig att han inte hade den.

 

Han satte mig all in och jag synade ögonblickligen.

 

Han hade 45 off suit.

 

Det är mkt tveksamt spel från min sida, och jag vet faktiskt inte om det är rätt spel i längden. jag måste verkligen går igenom mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller med er båda två. Dock var faktiskt tanken att fånga in honom i en bluff. Hade han haft färgdraget hade han raisat på floppen redan (i alla fall har han spelat tidigare färgdrag på det viset, tidigare hade jag gått all in med stege på flopp och han hade synat sig all in med K högt färgdrag och fick runner runner kåk)

 

Så nu satte jag honom på A med kicker mellan 9-Q

 

Var faktiskt mer rädd för AJ eftersom den hade han kunnat tänka sig slowplaya.

 

jag visade svaghet med vilja på turn. Ville få ett omslag redan där och gå all in. Dock kom den aldrig. Då var jag ännu mer säker på A med sämre kicker.

 

På river ville jag få ut en bluff från honom. Visst han hade kunnat haft en färg, men sättet han spelade handen sa mig att han inte hade den.

 

Han satte mig all in och jag synade ögonblickligen.

 

Han hade 45 off suit.

 

Det är mkt tveksamt spel från min sida, och jag vet faktiskt inte om det är rätt spel i längden. jag måste verkligen går igenom mitt spel.

 

Men då spelade ju den handen perfekt! Inte alls dåligt spelat.. Du spelade spelaren inte din kort.. Kan inte bli bättre poker. 8-) Om du hade spelat som mig eller Verner hade han nog foldat på Turnen. Istället vann du hans marker. vnh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta har hänt mig hela månaden

 

funderar på att lägga pokern på hyllan för en lång tid framöver

 

Players:

Bjolle (EUR 269,10 in seat 2)

colour1 (EUR 274,95 in seat 3)

ubersanta (EUR 237,70 in seat 4)

killmepls (EUR 569,32 in seat 5)

Rigged (EUR 169,75 in seat 6)

 

Dealer: colour1

Small Blind: ubersanta (1,00)

Big Blind: killmepls (2,00)

 

ubersanta was dealt: Ks - Kc

 

Rigged Call (2,00)

Bjolle Fold

colour1 Call (2,00)

ubersanta Raise (10,00)

killmepls Fold

Rigged Fold

colour1 Call (9,00)

 

Flop 5c - Td - 4d

 

ubersanta Bet (20,00)

colour1 Call (20,00)

 

Turn 5c - Td - 4d - 6c

 

ubersanta All-In (206,70)

colour1 Call (206,70)

 

River 5c - Td - 4d - 6c - 3s

 

ubersanta shows: Ks - Kc (a pair of kings)

colour1 shows: 7h - 7d (a straight, seven high)

 

colour1 wins: EUR 477,40 (with a straight, seven high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta har hänt mig hela månaden

 

funderar på att lägga pokern på hyllan för en lång tid framöver

 

Players:

Bjolle (EUR 269,10 in seat 2)

colour1 (EUR 274,95 in seat 3)

ubersanta (EUR 237,70 in seat 4)

killmepls (EUR 569,32 in seat 5)

Rigged (EUR 169,75 in seat 6)

 

Dealer: colour1

Small Blind: ubersanta (1,00)

Big Blind: killmepls (2,00)

 

ubersanta was dealt: Ks - Kc

 

Rigged Call (2,00)

Bjolle Fold

colour1 Call (2,00)

ubersanta Raise (10,00)

killmepls Fold

Rigged Fold

colour1 Call (9,00)

 

Flop 5c - Td - 4d

 

ubersanta Bet (20,00)

colour1 Call (20,00)

 

Turn 5c - Td - 4d - 6c

 

ubersanta All-In (206,70)

colour1 Call (206,70)

 

River 5c - Td - 4d - 6c - 3s

 

ubersanta shows: Ks - Kc (a pair of kings)

colour1 shows: 7h - 7d (a straight, seven high)

 

colour1 wins: EUR 477,40 (with a straight, seven high)

Rake: EUR 2,00

 

Du ligger antagligen mkt plus på pokern för att det finns spelare som gör sådana calls? Känns iofs tungt när det händer, men är inte det positivt i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du ligger antagligen mkt plus på pokern för att det finns spelare som gör sådana calls? Känns iofs tungt när det händer, men är inte det positivt i längden?

 

Nej, har ju kommit in i den perioden där alla mina all in på favorit blir utdragen. Man får ju hoppas att det jämnar ut sig i längden, men längden verkar vara väääääääldigt lång...

 

edit: men jo hittills under hela året ligger jag plus... men denna månaden har svidit ordentligt i rumpan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är så jävla jobbigt. Har bara spelat en kort period men några månader efter jag började var jag med om 1-2 enormt jobbiga månader med utdragningar till höger och vänster, som vägrade ta slut! Nu har det släppt och det är som vanligt igen så misströsta inte, det vänder. Men det tar tid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland är det sajterna som är kalla... dega in degen på lite andra siter med.. annars blir du bara rädd för att lira på b2b om du konstant inte vinner trots du har bättre händer när du du degar in. Är en sida kall för mig bytar jag till ett annat nätverk. Testa pp nätverket iställe nu när du e kall på staffen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland är det sajterna som är kalla... dega in degen på lite andra siter med.. annars blir du bara rädd för att lira på b2b om du konstant inte vinner trots du har bättre händer när du du degar in. Är en sida kall för mig bytar jag till ett annat nätverk. Testa pp nätverket iställe nu när du e kall på staffen

 

Japp håller med till 100%. De hjälper faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns egentligen inte mkt att sätta in i denna dagboken längre. Jag har trappat ner ordentligt med pokern.

 

Senaste månaden har gått segt, men de senaste 4 dagarna har jag funnit lite glädje i pokern igen.

 

Har dock insett att "pokerproffs" är inget för mig. Poker funkar bara om jag tycker det är kul, så just nu lirar jag bara om jag verkligen vill lira.

 

Så man kan säga att nu har det kommit en ordentlig paus i denna dagboken. hade en ordentlig rush från mars till juni och har gett mig lite frihet här i livet ett tag framöver.

 

Om jag någonsin i framtiden känner att jag vill göra en till rush när det gäller pokern så kanske jag startar denna dagboken igen.

 

Spelar just nu lite NL 200 när jag känner för att spela nån timme poker.

 

Ser fram emot att uppleva en svensk höst för första gången på 5 år. Tro det eller ej, men jag gillar hösten och har saknat den. Har aldrig riktigt fattat det här med "vårkänslor" och "vårförälskelser". Det är ju på hösten när det blir lite smådeppigt som man vill ha någon att krypa in till när det är som gråast.

 

Jag kan dock lova ett till inlägg innan nästa måndag.

 

Körde kval till Danska Mästerskapen förra måndagen, och tog mig hyfsat lätt vidare till finalen som går nu i helgen. Första priset är beräknat till runt 400 000 dkr. Fin pott. runt 110 startande i finalen, och 27 får pris. Gillar egentligen inte turneringspoker, blir lätt otålig och blir för loose, men skall skärpa mig nu i helgen och försöka spela mitt a-game.

 

Kommer med uppdatering om hur det gått när det är över.

 

Kul att så många följt dagboken, hoppas ni har haft kul, jag har haft kul att skriva den.

 

Adios!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde bort mig totalt på danska

 

spelar bra på mitt första bord, har fin chiplead och har 2,5 gr average stack. Bordet bryts och jag flyttas till ett bord där jag helt plötsligt är shortstacked. Spelar fin poker och lyckas komma upp i en fin stor stack. Har Gus Hansen direkt till höger om mig, och Peter Davidsen till vänster om mig.

 

Spelar mkt bra poker och har 49 000 när average är 28 000. Då kommer två händer där jag göra bort mig totalt... här syns min orutin.

 

Det är 37 spelare kvar, 27 får pengar.

 

Jag har en fin stack, men har inte fått några kort på kanske 2 timmar.

 

Får KQs UTG, gör standard raise 3 gr bb. Alla foldar till en shortstack som går all in. jag tror han har typ 6 x bb så jag säger call... missad en 5000 marker och lite till, så tydligen kostar det mkt mer för en syn, men jag har sagt "call". Han har AJ och den står sig.

 

Är nu nere på 34 000. Detta är fortfarande en bra stack... blindsen är 600/1200 ante 100.

 

Jag i BB alla foldar till cutoff som raisar till 3500. Han har en lika stor stack som jag, och han har varit mkt aktiv och raisat hela tiden, och oftast visat upp k8, QT och liknande när han gjort dem raisarna. alla foldar, och jag hittar TT

 

vad gör jag? jo, jag går all-in....

 

varför????!!!! HJÄRNSLÄPP

 

självklart har han KK som står och jag är ute någon hand senare.

 

 

så jävla orutinerat.

 

Dock hade jag mkt action mellan mig och Gus Hansen ett tag. I tre händer på raken raisade han 3x bb preflop och jag reraisade honom 11x bb och han foldade.

 

Synd att min orutin kom fram när jag var så nära ITM

 

men man lär sig av sina misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag i BB alla foldar till cutoff som raisar till 3500. Han har en lika stor stack som jag, och han har varit mkt aktiv och raisat hela tiden, och oftast visat upp k8, QT och liknande när han gjort dem raisarna. alla foldar, och jag hittar TT

 

vad gör jag? jo, jag går all-in....

Det är inte ett särskilt dåligt spel imo. Ok, du hade kunnat slå om mindre, men sen hade du ju ändå fått syna ett omslag om du inte haft en riktig super-read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag i BB alla foldar till cutoff som raisar till 3500. Han har en lika stor stack som jag, och han har varit mkt aktiv och raisat hela tiden, och oftast visat upp k8, QT och liknande när han gjort dem raisarna. alla foldar, och jag hittar TT

 

vad gör jag? jo, jag går all-in....

Det är inte ett särskilt dåligt spel imo. Ok, du hade kunnat slå om mindre, men sen hade du ju ändå fått syna ett omslag om du inte haft en riktig super-read.

 

jo, har ju funderat på det efteråt jag med. Speciellt när floppen sen kommer 6 hög så tror jag att degen hade åkt in.

 

dock är jag nöjd med att av de 7 händer som var mellan mig och Gus så vann jag 6, och alla uncontested 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...