Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 735
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kolla igenom hur handen spelas. På floppen bettar jag 12

 

jag säger: kolla jag har träffat. Har ni bättre?

slangen: du kanske har träffat, men jag tror jag har bättre så jag raisar dig.

steinij: jag har en del i kakan, jag vill också vara med o leka

 

Händer jag sätter slangen på: AK-AJ, 5x

 

turn: 8

 

jag: ok, jag låter dig tala först

 

slangen: hmm, båda av er synar, och ni verkar vara med i handen, men jag tror fortfarande jag har en bra hand... jag bettar 26 (!!! obs!!! antingen slowplayar han typ en 5:a och slänger ut ett mesbett för att få betalt, eller så är han inte helt säker på vart han står)

 

stein: jaja, billigt, jag är också med

 

Händer jag sätter slangen på: AK-AJ, femman känns nu mer tveksam, se hur han agerar på river

 

river: K (har ingen AK, eller 5x så är detta delning)

 

jag: nä visa nu vad ni går för. Jag ger er chansen att ta denna potten här. Jag checkar som är svaghet.

 

slangen: nu bettar jag svagt eftersom jag inte vågar för min hand är inte bättre än en delning

 

Nu sätter jag killen på Ax, utan K eller 5. 12 in i 170 är så fiskigt att det inte är sant (mot rutinerade spelare som jag har respekt för hade jag passat mig för det fiskbettet. Det skriker ju "Jag vill att du slår om och tar potten från mig!!!!" och en duktig spelare som har koll på motståndet slänger ut ett sådant bett i hopp om omslag om de har nöten)

 

 

Stein: jag har mitt A med svag kicker, jag tror jag kan ta delningen.

 

Jag: ok grabbar ni har visat sån svaghet sen floppen att jag vill se om ni har några guts. Jag sätter er båda all in. Vad gör ni? Har jag slowat min 5:a? jag satt ju trots all i blinden. SHOW ME THE MONEY!

 

Svar: fooooooold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkt på 5 såna här idag

 

Game # 117288934 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Onda"

Game ended 2005-08-27 20:24:15 UTC

 

Players:

bobbban (EUR 110,75 in seat 1)

Fellan (EUR 531,75 in seat 2)

harley7 (EUR 707,72 in seat 3)

BigBlind (EUR 532,00 in seat 4)

kingeli (EUR 260,50 in seat 5)

ubersanta (EUR 370,50 in seat 6)

 

Dealer: harley7

Small Blind: BigBlind (2,00)

Big Blind: kingeli (4,00)

 

ubersanta was dealt: 5c - 5h

 

ubersanta Raise (8,00)

bobbban Fold

Fellan Fold

harley7 Fold

BigBlind Call (6,00)

kingeli Raise (20,00)

ubersanta Call (16,00)

BigBlind Fold

 

Flop 5s - 7h - 9h

 

kingeli Bet (24,00)

ubersanta Raise (75,00)

kingeli All-In (212,50)

ubersanta Call (161,50)

 

Turn 5s - 7h - 9h - Ac

River 5s - 7h - 9h - Ac - Td

 

kingeli shows: Th - Ts (three of a kind, tens)

ubersanta shows: 5c - 5h (three of a kind, fives)

 

kingeli wins: EUR 526,50 (with three of a kind, tens)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Bullen

 

Förtillfället jobbar jag som pokerspelare. vet att det känns lite absurt och att jag hellre hade jobbat med något annat, men just nu känns det som det bästa alternativet. Jag har en Bacheloräs Degree att falla tillbaka på.

 

Nu till mitt problem

 

har inte haft så mkt tid över för pokerspel de senaste två manaderna. Mkt semester, resande, voluntärarbete och vänner. Men jag har lyckats klämma in lite spel under tiden.

 

Jag har lyckats grinda. Inte tagit några skott och spelat disciplinerat. Lyckats hitta ett fint plus, långsamt men säkert.

 

Då händer det som inte får hända. jag råkar ut för några fina utdragningar, sen försöker man sig på några misslyckade bluffar, och min värsta fiende kommer. Tilten... Har länge vetat att tilten är min värsta fiende och sagt till mig själv att lära mig från mina misstag. Jag vet att utan min gode vän tilten så skulle jag vara en mkt mkt mer vinnande spelare.

 

Det jag lyckas grinda ihop på 2 veckors lugnt spelande, typ 1-3 timmars spel om dagen i snitt, lyckas jag tilta bort på en 8 timmars session.

 

Vad skall jag göra för att komma tillrätta?

 

Mvh

 

Tiltande Proffs i Malmö

 

 

Kära Tiltande Proffs i Malmö

 

Du har redan gjort det viktigaste. Du har uppmärksammat din största lucka i spelet. Men det som oroar mig är att det verkar som om du vetat om det ganska länge, men ändå låter det påverka ditt spel. Så hur skall du göra?

 

Du har kommit till ett vägskäl. Du har provat på att vara pokerproffs och det verkar ha gått bra än så länge. Du vet att du är en vinnande spelare om du spelar bra. Dock har du som sagt en stor lucka. Det är här agnarna skiljs från vetet. Skall du fortsätta försöka leva på poker måste du faktiskt skärpa dig.

 

men hur? Jo, mitt tips är att du sätter upp ett långsiktigt mål och tränar upp din disciplin.

 

- Table selection. Kör stenhårt på rätt bord.

- När du känner tilten komma (och jag tror du känner igen symptomen), ta n paus. Ring en polare, stick och träna, men gå bort från pokern ett tag

- Sätt upp ett stort mål som du skall uppnå. Typ: Till den 24 december skall jag spela ihop tillräckligt för att kunna köpa en lägenhet. Skriv ner det på en A4 sida och tejpa upp på väggen framför dig

- Om du inte för pokerdagbok så börja. Håll koll på + och - och på detta sätt ser du ju hur det lönar sig att spela bra, och hur mkt det kostar att tilta bort allt

 

Sist men inte minst. Påminn dig själv om att alla råkar ut för bad beats. Shit happens. Låt det inte påverka ditt spel. Du vet att det är nissarna som drar ut dig med sina två outare som i längden betalar av dig, OM du nu inte börjar spela dåligt och istället betalar av dem.

 

Du vet hur man skall spela vinnande, du vet när du skall köra på, bluffa, eller lägga dig.

 

Ta nu mina råd så skall du se att det går bra. Och gör det inte det så har du i alla fall haft kul på resans gång. Don´t take it so seriously, it´s only poker ;)

 

Lycka till!

 

Bullen

 

Note: Jag har inte förlorat någon jättesumma, men det är bara så irriterande att jag varje månad lyckas tilta bort en fin summa pengar som hade kunnat användas till så mkt annat. Skriver detta för att sätta lite press på mig. Jag måste skärpa mitt spel, och det börjar NU!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utdragningar kan få vem som helst att tilta, men det gäller verkligen att lära sig kontrollera sig själv. Själv har jag verkligen försökt jobba med att INTE bli så jävla upprörd och förbannad när man har grym otur, utan bara försöka le och tänka "thats poker" och istället vara nöjd med att man fattat rätt beslut. Det som verkligen gör mig arg är när jag spelar dåligt och t ex tiltar, gör dumma syner och liknande. Det är dock j-vligt lätt att bli negativ och sur när man är inne i en dålig period med mycket otur, men desto mer man klarar att hantera, desto bättre kommer nog ens spel gå i längden!

 

My two cents..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips!

 

Börja använda "stop loss" dvs sätt en förluststopp på tex tre inköp. Om du förlorar tre inköp spela inte mer den dagen.

 

P.S Stop loss är ett utryck som kommer från värdepappershandeln. Uttrycket innebär att om aktien/optionen/terminen underskrider en viss kurs så säljs den omedelbart med förlust. Detta är en mycket viktig del i riskhantering och money management inom detta gebit. Risken är annars att en liten förlust blir till "the mother of all losses". Finns många likheter med poker och trading för övrigt... D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips!

 

Börja använda "stop loss" dvs sätt en förluststopp på tex tre inköp. Om du förlorar tre inköp spela inte mer den dagen.

 

P.S Stop loss är ett utryck som kommer från värdepappershandeln. Uttrycket innebär att om aktien/optionen/terminen underskrider en viss kurs så säljs den omedelbart med förlust. Detta är en mycket viktig del i riskhantering och money management inom detta gebit. Risken är annars att en liten förlust blir till "the mother of all losses". Finns många likheter med poker och trading för övrigt... D.S

 

Det är en bra idé allmänt eftersom folk tenderar att spela dåligt när de förlorat, men om man spelar professionellt som Swede, så är det nog en dålig vana att lägga sig till med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips!

 

Börja använda "stop loss" dvs sätt en förluststopp på tex tre inköp. Om du förlorar tre inköp spela inte mer den dagen.

 

P.S Stop loss är ett utryck som kommer från värdepappershandeln. Uttrycket innebär att om aktien/optionen/terminen underskrider en viss kurs så säljs den omedelbart med förlust. Detta är en mycket viktig del i riskhantering och money management inom detta gebit. Risken är annars att en liten förlust blir till "the mother of all losses". Finns många likheter med poker och trading för övrigt... D.S

 

Det är en bra idé allmänt eftersom folk tenderar att spela dåligt när de förlorat, men om man spelar professionellt som Swede, så är det nog en dålig vana att lägga sig till med.

 

Både ja och nej

 

Stop/loss hade passat mig bra innan då jag faktiskt spelade mkt sämre efter ett par utdragningar

 

dock... nu är ju meningen att jag skall skärpa mig och inte låta mitt spel försämras pga utdragningarna.

 

nu blir det en annan stop/loss istället. Typ stop om jag märker att mitt spel försämrats.

 

dock har det gått bra sen jag skärpt mitt spel. + 4 inköp på senaste två dagarna och 4 timmars spel. Trots att det är i längden man skall räkna och 4 timmar inte har någon som helst betydelse så har jag märkt hur mkt pengar jag lyckats spara på att inte syna bara för att jag är nyfiken.

 

Tänker istället "denna handen är nog förlorad, du tar pengarna på en annan hand istället"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför image betalar av sig

 

har slaskat ordentligt på bordet i väntan på rätt hand

 

edit: förresten så höjde jag upp det till 60 så att POTTI kunde höja tillbaka, och sen branco kunde gå all in. Hade jag höjt med mer hade de andra inte kunnat raisa o reraisa

 

Game # 119733842 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Salamanca"

Game ended 2005-09-01 10:34:02 UTC

 

Players:

ubersanta (EUR 812,75 in seat 1)

sper2 (EUR 329,50 in seat 2)

Denkill (EUR 221,50 in seat 3)

POTTI44 (EUR 96,00 in seat 4)

branco (EUR 217,00 in seat 6)

 

Dealer: POTTI44

Small Blind: branco (2,00)

Big Blind: ubersanta (4,00)

 

ubersanta was dealt: Kd - Ks

 

sper2 Fold

Denkill Fold

POTTI44 Call (4,00)

branco Raise (20,00)

ubersanta Raise (60,00)

POTTI44 All-In (92,00)

branco All-In (195,00)

ubersanta Call (153,00)

 

Flop Jh - 2s - 5c

Turn Jh - 2s - 5c - 5s

River Jh - 2s - 5c - 5s - 6h

 

branco shows: Td - Ac (a pair of fives)

ubersanta shows: Kd - Ks (two pairs, kings and fives)

 

ubersanta wins: EUR 242,00 side pot (with two pairs, kings and fives)

POTTI44 shows: 8s - 8d (two pairs, eights and fives)

ubersanta wins: EUR 286,00 main pot (with two pairs, kings and fives)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har precis dragit ut en kille med AA, jag hade A9 och gick all in på flop med par i 9 och satte trissen med 9 på turn. Värt att nämna var att han hade typ 15 BB på bordet

 

bigga: so lucky

ubersanta: yes

ubersanta: you should not have called

bigga: why,i was in the lead and offcoure i called

ubersanta: but you lost

bigga: but i dont know why you raised....

ubersanta: lesson learned, you should have folded

ubersanta: would have saved you money

bigga: it was correct to call,but not to raise by you,you were

lucky,not good...

ubersanta: I won, then I played the hand best... right?

liten_pung: stfu santa'

ubersanta: stfu?

bigga: shut the f up...

ubersanta: f?

liten_pung: :)

ubersanta: why can't I shut the f down?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svår syn

 

egentligen het omöjlig att hitta min syn i det läget.

 

Varför gjorde jag synen? Jo, han hade bluffat en hel innan, och jag tänkte att om han verkligen satt på en stark hand skulle han ha mjölkat mer. Satte honom därför på ett drag

 

trodde dock på KQ åtminstone

 

layers:

irongrip (EUR 514,50 in seat 1)

ubersanta (EUR 557,41 in seat 2)

Grottgrus (EUR 365,50 in seat 3)

rillian (EUR 406,00 in seat 4)

Jon_2 (EUR 620,50 in seat 5)

viemose81 (EUR 338,00 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: Grottgrus (2,00)

Big Blind: rillian (4,00)

 

ubersanta was dealt: Js - Ad

 

Jon_2 Fold

viemose81 Call (4,00)

irongrip Call (4,00)

ubersanta Raise (16,00)

Grottgrus Fold

rillian Call (12,00)

viemose81 Call (12,00)

irongrip Call (12,00)

 

Flop 6h - Jd - Td

 

rillian Bet (46,00)

viemose81 Fold

irongrip Fold

ubersanta Raise (92,00)

rillian All-In (344,00)

ubersanta Call (298,00)

 

Turn 6h - Jd - Td - Ts

River 6h - Jd - Td - Ts - 8c

 

rillian shows: 9d - 5d (a pair of tens)

ubersanta shows: Js - Ad (two pairs, jacks and tens)

 

ubersanta wins: EUR 843,50 (with two pairs, jacks and tens)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Tror du är bra mycket oftare upp emot ett 2 par, ett set eller ett värre drag (som du är underdog emot, typ KQs) än att det ser ut sådär när han vänder upp korten. Men snyggt iaf, om han nu var en maniac.

 

jag lägger min AJ där i 96 fall utav 100. Men här handlade det om read. Jag kände på mig att min hand var bäst och att han inte hade JT, överpar eller set. Tänkte att han kanske satt på just KQs som du sa och då hade jag varit underdog, men även denna handen tvivlade jag på.

 

Jag la inte in handen här för att det är representativt för mitt spel, utan för att det här handlade enbart om read på killen.

 

Lade sedan en TT mot samma kille på floppen 873 när han småbettade innan flop (jag synade bara), och sen bettade 2x pott på floppen. Han vände stolt upp 87 off suit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Tror du är bra mycket oftare upp emot ett 2 par, ett set eller ett värre drag (som du är underdog emot, typ KQs) än att det ser ut sådär när han vänder upp korten. Men snyggt iaf, om han nu var en maniac.

 

jag lägger min AJ där i 96 fall utav 100. Men här handlade det om read. Jag kände på mig att min hand var bäst och att han inte hade JT, överpar eller set. Tänkte att han kanske satt på just KQs som du sa och då hade jag varit underdog, men även denna handen tvivlade jag på.

 

Jag la inte in handen här för att det är representativt för mitt spel, utan för att det här handlade enbart om read på killen.

 

Lade sedan en TT mot samma kille på floppen 873 när han småbettade innan flop (jag synade bara), och sen bettade 2x pott på floppen. Han vände stolt upp 87 off suit.

 

Alltså, jag är rillian på 24h. Fick tråden av en kompis som läste...

 

Jag vette fan hur mycket read du hade på mig egentligen, jag försökte avsiktligt tilta sönder bordet. Försökte speciellt att visa lite bluffar för dig och viemose eftersom jag trodde att jag skulle kunna plocka era stackar om jag körde på lite. Och lol. jag visade knappast händerna för att jag var stolt utan för att såna som du skulle syna ner mig när jag ställde in.

 

Hade väl ställt in på drag/bluff kanske två gånger innan och trodde jag skulle kunna ställa in en gång till innan jag började visa nötter. Hann ju inte fortsätta mitt spel mot dig eftersom du försvann fem minuter senare, men jag slutade iallafall kvällen 1200 euro plus, du kan ju fundera på hur svårt det är när man blir nersynad med toppar varje pott man ställer in sen...

Har förstått att du vet ganska bra hur lönsamt det är när folk har sina "reads" på dig och synar ner men toppar och mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rillian, jag har inte sagt att du är en dålig spelare, ser dig ofta vid borden med mkt. Och jag vet att du är mkt loose aggressive som spelare

 

men just där var jag mkt säker på att du bara hade ett drag. Jag stack visserligen efter ett tag (inte 5 min som du skriver, men typ 15-20) och såg inte hur resten av bordet hanterade ditt spel efter det.

 

Att vara loose aggressive är en sak, men att du går all in efter att du fått omslag på en stor bet i den situationen kan du ju inte kalla annat än en ren bluff. Och det är ett dyrt sätt att bygga image tycker jag.

 

Tycker du att det lönar sig att backa ett inköp direkt för att du sedan tror att du plockar tillbaka det på din image är ju upp till dig.

 

edit: och ja, skall jag vara ärlig tror jag att vi har rätt lika spelstil. Som sagt, kallade dig inte för tomte, utan tyckte jag hade bra read. Senare under kvällen hade jag förmodligen inte hittat synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rillian, jag har inte sagt att du är en dålig spelare, ser dig ofta vid borden med mkt. Och jag vet att du är mkt loose aggressive som spelare

 

men just där var jag mkt säker på att du bara hade ett drag. Jag stack visserligen efter ett tag (inte 5 min som du skriver, men typ 15-20) och såg inte hur resten av bordet hanterade ditt spel efter det.

 

Att vara loose aggressive är en sak, men att du går all in efter att du fått omslag på en stor bet i den situationen kan du ju inte kalla annat än en ren bluff. Och det är ett dyrt sätt att bygga image tycker jag.

 

Tycker du att det lönar sig att backa ett inköp direkt för att du sedan tror att du plockar tillbaka det på din image är ju upp till dig.

 

edit: och ja, skall jag vara ärlig tror jag att vi har rätt lika spelstil. Som sagt, kallade dig inte för tomte, utan tyckte jag hade bra read. Senare under kvällen hade jag förmodligen inte hittat synen.

 

Hehe ok, så var det avklarat ;)

 

Jo jag missuppfattade dig nog lite, fick känslan av att du tyckte jag var en supertomte som visade upp alla bluffarna för att jag var såå stolt över att ha lyckats :)

 

Nä men jag håller med dig, egentligen är det inte så smart att backa ett inköp först eftersom spelarna oftast inte stannar längre än kanske en halvtimme. Hemma en fredagkväll och hade tråkigt, orkar inte grinda då.. =)

 

Men att ställa in på färgdrag är ju iallafall inget stort förlorande spel, så länge man har en stor fin rulle är det ok. Jag gillar att spela extremt lågt för min rulle just av det skälet.

 

Jaja ska inte bråka mer, sov gott =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag har min 555 blivit utdragen av TT som hittade rivern

 

Inga AA har stått

 

min 44 på floppen 345 blir utdragen av 88 när turn 5 river 5 ger han bättre kåk

 

och sist men inte minst denna

 

edit: dessa nämnda händer har kostat mig 5 inköp idag. Varför ens försöka lira poker

 

Game # 121447524 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Blanca"

Game ended 2005-09-04 12:51:49 UTC

 

Players:

ubersanta (EUR 495,00 in seat 1)

ajh (EUR 146,00 in seat 2)

ottens (EUR 220,30 in seat 3)

raifit (EUR 346,25 in seat 4)

picolo (EUR 377,63 in seat 5)

cobra666 (EUR 472,25 in seat 6)

 

Dealer: cobra666

Small Blind: ubersanta (2,00)

Big Blind: ajh (4,00)

 

ubersanta was dealt: 4h - 2d

 

ottens Call (4,00)

raifit Call (4,00)

picolo Call (4,00)

cobra666 Fold

ubersanta Call (2,00)

ajh Check

 

Flop 3h - 5c - Ah

 

ubersanta Check

ajh Check

ottens Check

raifit Check

picolo Check

 

Turn 3h - 5c - Ah - Qc

 

ubersanta Bet (12,00)

ajh Call (12,00)

ottens Raise (24,00)

raifit Raise (60,00)

picolo Fold

ubersanta All-In (479,00)

ajh Fold

ottens All-In (192,30)

raifit All-In (282,25)

ubersanta Payback (148,75)

 

River 3h - 5c - Ah - Qc - 3d

 

ubersanta shows: 4h - 2d (a straight, five high)

raifit shows: Ac - As (a full house, aces full of threes)

 

raifit wins: EUR 251,90 side pot (with a full house, aces full of threes)

ottens shows: 5d - 5h (a full house, fives full of threes)

raifit wins: EUR 678,40 main pot (with a full house, aces full of threes)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...