Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

Jag i BB alla foldar till cutoff som raisar till 3500. Han har en lika stor stack som jag, och han har varit mkt aktiv och raisat hela tiden, och oftast visat upp k8, QT och liknande när han gjort dem raisarna. alla foldar, och jag hittar TT

 

vad gör jag? jo, jag går all-in....

Det är inte ett särskilt dåligt spel imo. Ok, du hade kunnat slå om mindre, men sen hade du ju ändå fått syna ett omslag om du inte haft en riktig super-read.

 

 

vadå? om han hade slagit om till säg 12 000, hade nog killen med KK slagit om All in, då finns ju folden med TT absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 735
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag i BB alla foldar till cutoff som raisar till 3500. Han har en lika stor stack som jag, och han har varit mkt aktiv och raisat hela tiden, och oftast visat upp k8, QT och liknande när han gjort dem raisarna. alla foldar, och jag hittar TT

 

vad gör jag? jo, jag går all-in....

Det är inte ett särskilt dåligt spel imo. Ok, du hade kunnat slå om mindre, men sen hade du ju ändå fått syna ett omslag om du inte haft en riktig super-read.

 

 

vadå? om han hade slagit om till säg 12 000, hade nog killen med KK slagit om All in, då finns ju folden med TT absolut.

 

Inte om motståndaren går all in med, AKo, AQs och TT+ iaf... Iförsig marginellt. Men mot en lös spelare blir det ju ännu mer korrekt o syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå? om han hade slagit om till säg 12 000, hade nog killen med KK slagit om All in, då finns ju folden med TT absolut.

Jag skulle definitivt inte foldat, och om killen inte spelar väldigt exploaterbart så måste han ju trycka med många händer svagare än TT. Om han nu är så svag att hans omslag gör TT till en klar fold så är det i stort sett obligatoriskt att slå om utan att titta på handen eftersom man vinner potten osynad/får en flopp med helt ok equity så pass ofta då.

 

Kanske bör noteras att mina omslagshänder i Swedes sitts börjar någonstans i 66, A8s, KQ-regionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...

Äsch, jag har skaffat mig ett jobb (ett roligt jobb med roliga arbetskamrater och bra lön). Trodde aldrig jag skulle palla.

 

lämnat några euro kvar på kontot så att jag kan spela lite då och då när suget kommer.

 

blir dock bara NL 100 (ibland får flickvännen lira istället).

 

Visst kommer suget starkare nu att spela poker igen. Känns konstigt att inte kunna bestämma när man skall jobba, eller om man vill resa. Hittar ju skitbilliga flyg till Amsterdam och Budapest för typ 500 kr tur o retur inkl skatter. Innan hade man ju bara kunnat dra dit en två veckor, men det kan man ju inte nu. Så visst saknar man friheten.

 

Dock är det kul att känna att man utnyttjar sina andra kunskaper och tillför något här i livet. Man skapar något av värde. Samtidigt som jag mår bättre psykiskt eftersom jag har fått mer rutin i livet och träffar folk varje dag (något jag verkligen saknade när jag bara lirade poker).

 

Men men, man klämmer in kanske 10-20h poker i månaden och får ut lite fickpengar.

 

:heart::spade::diamond::club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jag var riktigt nära att påbörja pokerkarriären igen.

 

har spelat ca 10 timmar de senaste 2 månaderna och vunnit 1200 euro på 0.5/1 NL. Jag trodde att det skulle vara färre fiskar ute nu - men fiskfaktorn var fan högre än någonsin.

 

Då blir man sugen på att börja lira poker lite seriösare igen. Dock fick jag fast anställning med kraftig löneförhöjning nu i veckan (har varit vikare - projektanställd - provanställd - och nu till sist fast), så det sket sig med tanken att spela poker och resa i sommar...

 

Men vem vet, Swede kanske återuppstår och börjar spela på kvällarna...

 

Om jag skulle börja spela seriöst igen så skulle jag nog ha som mål att spela in 10 000 euro på 6 mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskade loss lite idag. Spelade nyss i HELA 25 min NL 100!

 

Upp 153€

 

Jag tvivlar på att jag kommer att börja spela poker mer seriöst tyvärr. Det var inte alls så kul att spela :-( Riktigt frustrerande när fiskfaktorn verkar vara på samma nivå som det var våren 2005...

 

Annars, hur e det med PF gänget nuförtiden? Jag är helt oinsatt i pokervärlden, vem är den hete som man skall följa nu då? När jag slutade spela var Barbiegirl aka Beachjohan den som var på stark uppgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars, hur e det med PF gänget nuförtiden? Jag är helt oinsatt i pokervärlden, vem är den hete som man skall följa nu då? När jag slutade spela var Barbiegirl aka Beachjohan den som var på stark uppgång.
Tja, gnufgänget är väl rätt heta. Dvs, Ramzi, Morbo, mfl.

 

Andra har mer eller mindre försvunnit från scenen, typ QoS, Nusseman, Henkeman, Hickmott, Matteprof och Ector.

 

Beach är vid god vigör, men postar väldigt lite på forum nu mer. Han hade lite likviditetsproblem ett tag och var tvungen att gå ned i nivå. Men senaste jag snackade med honom plussade han rejält på 5-10 och 10-20 och vi snackade lite om reseprojekt till hösten.

 

Din gamle kompis Cyll har kommit och gått på forumet en eller tre gånger och sadlat om från highstakes fixed till NL med trés swingiga resultat.

 

Jag plottrar på med att resa runt en del, läsa en massa och i allmänhet inte göra särskilt mycket alls. Spelar mestadels short nu för tiden och då PLO, NL, FL, O8 och PLO8 på lite lagom nivå. Sällan över 50-100 och 10-20, sällan under 3-6 och 20-40, typ. Funderar på att klippa mig och skaffa ett jobb, alternativt flytta till någon söderhavsö och skaffa familj med en infödingstjej och leva på .25-.5 grind resten av livet samt visst tillskott i form av kokosnötter.

 

Kul att jobbet går bra. Känns som det kanske är ett roligare alternativ för dig med lite mixgames och livepoker än att grinda nät, det senare är ju inte jätteunderhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sweet, är glad att det går bra för Ramzi :D

 

För dig med, är inte du i Bangkok eller nåt? Lämnade du Lund för längesen?

 

jag saknar pokerlivet mer än vad jag saknar spelandet. Jag saknar friheten, möjligheten att resa, och sist men inte minst pengarna (även om lönen nu räcker och blir över rätt bra). Dock kan jag nog inte förmå mig till att tycka det är kul att spela i längden.

 

Hoppades nästan jag skulle få sparken när företaget jag jobbade på blev uppköpt. Då hade jag varit tvungen att börja spela poker igen. Istället fick man ny fast anställning med högre lön. ;)

 

Positiva med jobbet är ju att det sociala är tryggat. Rätt sjysst att sitta och jobba med folk, samtidigt som jag har det ekonomiska tryggat också (även fast jag tror att jag hade tjänat rätt mkt mer om jag spelat poker)

 

Ibland känner jag för att börja plugga igen. Det är så lätt då. Då har man ett otroligt roligt socialt liv, samtidigt som jag pallar med att spela poker. Det kanske hade funkat om jag hade gått med i ett "pokergäng" och rest runt och lirat - men jag tror inte heller den livstilen passar mig.

 

jaja, man får väl bli vuxen nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen se här, jag har spelat två dagar på raken! :D

 

Spelade som ett jävla såll idag. Helt otroligt dåligt. Spelade nutsen för aggressivt när jag hade 3-4 spelare med mig så jag skrämde bort alla på turn (och nu snackar vi nuts utan chans att bli utdragen) och gjorde ett par otroligt dåliga syner.

 

Så man börjar med att backa 300€ bara för att det är så jäkligt roligt att börja dagen med minus.

 

Trodde inte jag skulle hamna plus, men efter ca 90 min gnetande så slutade man dagen med 40€ plus!

 

För två år sen hade jag skrattat åt att ha gått pisseplus på 40€, men det är nya tider nu och jag spelar inte för brödfödan längre. Då är 40€ helt plötsligt middag och bio med tjejen ;)

 

Pengarna skall dock ej röras, jag behöver motivation till att bygga rulle. Det var den hungern som gjorde att jag plussade så bra för 2,5 år sen. Nu har jag en bra fast inkomst och poker är bara ett spel där det gäller att "nå highscore". Det är när jag är i denna mentaliteten som jag spelar som bäst.

 

När jag gick ut skolan för två år sen blev jag helt plötsligt beroende av pokern som inkomst, och mentaliteten ändrades och jag spelade mycket sämre. Det blev trist. Det blev ett tvång. Nu spelar jag bara när jag själv känner för det, och pengarna på rullen rör mig inte i ryggen. Jag har en otroligt bra ekonomisk trygghet tack vare pokervinsterna sedan tidigare, så allt stämmer bra just nu.

 

just idag var det i alla fall roligt att spela poker, vi går hoppas det fortsätter...

 

+ 40€ idag

 

+ 190€ denna veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killen är lös

 

men dåligt spelat av mig.... borde verkligen slått om på turn. Antingen fold på turn, eller all in... jag spelade för fegt

 

View Hand History

 

Game # 586238783 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Aguilas"

Game ended 2007-06-10 21:34:05 GMT+01:00

 

Players:

ubersanta (EUR 167,03 in seat 1)

kakan_33 (EUR 73,35 in seat 2)

HE-typi (EUR 115,00 in seat 3)

Playbois* (EUR 93,55 in seat 4)

Smallrocks (EUR 258,55 in seat 5)

-judas- (EUR 211,95 in seat 6)

 

Dealer: Smallrocks

Small Blind: -judas- (0,50)

Big Blind: ubersanta (1,00)

 

ubersanta was dealt: Ks - Kc

 

kakan_33 Raise (2,00)

HE-typi Fold

Playbois* Fold

Smallrocks Fold

-judas- Call (1,50)

ubersanta Raise (6,00)

kakan_33 Fold

-judas- Call (5,00)

 

Flop Th - Qh - 5d

 

-judas- Check

ubersanta Bet (9,00)

-judas- Call (9,00)

 

Turn Th - Qh - 5d - Tc

 

-judas- Check

ubersanta Bet (15,00)

-judas- Raise (50,00)

ubersanta Call (35,00)

 

River Th - Qh - 5d - Tc - Ah

 

-judas- Bet (50,00)

ubersanta Call (50,00)

 

-judas- shows: Ac - Jc (two pairs, aces and tens)

ubersanta shows: Ks - Kc (two pairs, kings and tens)

 

-judas- wins: EUR 231,00 (with two pairs, aces and tens)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...