Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Man vet att man förlorat ett hockeyderby när man vaknar upp helt blodig med sår i hela ansiktet. Minns inte hur det gick till, men det enda troliga scenariot är att jag obv gjort årets vurpa på fyllan på nån isfläck och inte riktigt tagit emot mig gto. Blir till att inte visa sig på en vecka eller mer...

 

Och grattis till pokerforums populäraste officer, shahin blodharan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :D! Kom precis fram till Saigon igen och Facebook är blockad i vietnam men får ändå notis om att folk grattat mig vilket värmer! Får tacka folk sen.

 

Är taggad till tusan att ta tag i allt ordentligt när jag är hemma igen.

 

Ska njuta av Saigon och blir väl utgång idag trots att magen är hård och cp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis 08hockey som alltid levererar. Intervjun med Ridderwall e jävligt rolig. Förvånas varje avsnitt över hur vettiga hockeykillarna verkar. Alltid haft en bild i huvudet att det mest är puckon som spelar hockey. Den bilden har ju ändrats helt nu iaf...

 

Snart börjar handbollsvm. Riktigt kult. Hoppas på samma framgång som damerna hade under EM. Enda lagsporten där jag har Sverige som favoritnation...

 

Mvh,

Pierre Thorsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda lagsporten där jag har Sverige som favoritnation...

 

 

För att Finland knappt ens har ett handbollslandslag? Aldrig hört talas om Finland i handboll iaf.. har du nån info om finsk handboll? :-)

Go Sverige.. saknar den gamla goda tiden då man var besviken om Sverige inte tog sig minst till final

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Finland knappt ens har ett handbollslandslag? Aldrig hört talas om Finland i handboll iaf.. har du nån info om finsk handboll? :-)

Go Sverige.. saknar den gamla goda tiden då man var besviken om Sverige inte tog sig minst till final

 

Handbollen finns där, men på landslagsnivå är har framgångarna uteblivit. Har fått uppfattningen om att det mest är finlandssvenskar som spelar handboll i Finland. Ett par sådana från min släkt spelar. Sporten är nog större än man tror i Finland, men långt ifrån lika stor som här i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade precis en aktiedepå på nordnet. Nu blir det till att veva in sig på den marknaden också. Kan ingenting övht så jag låter min farsa styra allt. Tror jag kommer springa rekordmycket över ev och bli pissrik...

 

Nu ska jag se på Blackpool-Liverpool. King Kennys segertåg börjar ikväll...

 

Mvh,

Ätit cheeseburgare bredvid Ljubomir Vranjes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NiklasVegas

 

Om du inte har övrig skattad inkomst så rekar jag (avanzas) kapitalförsäkring . Där handlar du aktier och fonder men betalar inte ingen skatt. Visserligen är inte förluster avdragsgilla men eftersom du inte har skattad inkomst så har du ingen nytta av det oavsett. Tror att denna sparformen är optimal om du inte betalar skatt via annat jobb (rätta mig gärna om jag har fel här någon).

 

Den enda nackdelen är en annan typ av skatteavgift på 0.8 procent av hela beloppet som dras 1 jan varje år. Denna är ju dock inte i närheten av summan du måste betala om du låt säga får avkastning enligt indexsnittet.

Fråga gärna någon som vet mer än mig för det kan göra stora skillnader om du sparar i rätt form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NiklasVegas

 

Om du inte har övrig skattad inkomst så rekar jag (avanzas) kapitalförsäkring . Där handlar du aktier och fonder men betalar inte ingen skatt. Visserligen är inte förluster avdragsgilla men eftersom du inte har skattad inkomst så har du ingen nytta av det oavsett. Tror att denna sparformen är optimal om du inte betalar skatt via annat jobb (rätta mig gärna om jag har fel här någon).

 

Den enda nackdelen är en annan typ av skatteavgift på 0.8 procent av hela beloppet som dras 1 jan varje år. Denna är ju dock inte i närheten av summan du måste betala om du låt säga får avkastning enligt indexsnittet.

Fråga gärna någon som vet mer än mig för det kan göra stora skillnader om du sparar i rätt form.

 

Kan verkligen ingenting om sånt här. Öppnade en aktiedepå på nordnet eftersom min far arbetar där och han erbjöd sig hjälpa till. Det var helt o hållet hans förslag och jag hade inte ens tänkt tanken att köpa aktier/fonder om det inte vore för honom. Han själv är relativt insatt och har hållt på en del med aktier så länge jag kan minnas. Såg det mest som en rolig grej. Räknar inte med några vinster osv. Jag gick med på att öppna en depå om jag slapp mecka en massa. Min far sa att han kan investera åt mig. Samma aktier och fonder som han själv kör på, och jag tyckte det lät som en bra idé. Ska skeppa in deg nu i dagarna, och sen låter jag honom styra resten. Blev nordnet för att det skulle gå så smidigt som möjligt. Vet att han kör via avanza. Sparar microsumman 1k/mån i fonder via handelsbanken sedan ett år tillbaka. Min bankrådgivares förslag helt o hållet. Känns på något sätt bra att spara lite, även om det inte är några stora summor. Tog obv högriskfonder då jag vägrar nitta när det kommer till småsummor. Ska lasta av mitt topplån hos handelsbanken nästa vecka också. Då e man under 2miljoner i lån. Känner ingen som är fattigare än mig själv...

 

Mvh,

Miljonskulder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyfiken bara, tog du topplån på kontantinsatsen? Har för mig att jag läste att du la in det kontant. Att de drog 212.000 eller vad de var.

 

Har du utnyttjat några rot/rut-avdrag förresten eller tror du din fastighet har stigit i värde? Bor i HR själv och hoppas få köpa loss till ett smaskigt pris inom några år.. lär dock dröja. :(

 

Hade utan tvekan velat röja om och renovera om och utnyttja de fantastiska avdragen rut och rot... det är som att printa pengar med tanke på dagens (och förmodligen flera decennier fram) bostadssituation :-)

 

edit: tycker du gör rätt i att investera pengarna, garanterat ev- att bara låta kapital ligga och ruttna på bankkonton med liten ränta eller ingen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyfiken bara, tog du topplån på kontantinsatsen? Har för mig att jag läste att du la in det kontant. Att de drog 212.000 eller vad de var.

 

Har du utnyttjat några rot/rut-avdrag förresten eller tror du din fastighet har stigit i värde? Bor i HR själv och hoppas få köpa loss till ett smaskigt pris inom några år.. lär dock dröja. :(

 

Hade utan tvekan velat röja om och renovera om och utnyttja de fantastiska avdragen rut och rot... det är som att printa pengar med tanke på dagens (och förmodligen flera decennier fram) bostadssituation :-)

 

Jag lastade bara in 10% av lägenheten kontant. De nya 15%sreglerna infördes först efteråt. Tog topplån på 5% och bottenlån på övriga 85%. Har dock amorterat 5k/mån på topplånet så det är snart avlastat. Kommer fortsätta amortera på bottenlånet också bara för att det känns bra. Har inte renoverat något på lägenheten då i princip allt var nytt o fräscht. Ska göra om badrummet, förhoppningsvis redan nu i sommar, och då stiger väl värdet lite. I övrigt vet jag inte hur bostadsmarknaden ser ut atm, så har ingen aning om hur min lägenhet skulle värderas i dagsläget.

Gällande Rut/Rotavdrag så är det inget för mig då jag inte har någon inkomst vilket man måste ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis hade tänkt öppna en egen liten studio där vi hyr en lokal och inreder men an massa flådig utrustning.

 

Till detta hade jag tänkt öppna en enskild firma på mig, där betalning av hyra och inköp av utrustning ska gå igenom. Lyfta moms osv.

 

Min fråga är, vad medför det för risker vid startande av enskild firma? Jag hade tänkt starta, peta in pengar från egen ficka och sen köra. Kan man göra så? Vad är det för utgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis hade tänkt öppna en egen liten studio där vi hyr en lokal och inreder men an massa flådig utrustning.

 

Till detta hade jag tänkt öppna en enskild firma på mig, där betalning av hyra och inköp av utrustning ska gå igenom. Lyfta moms osv.

 

Min fråga är, vad medför det för risker vid startande av enskild firma? Jag hade tänkt starta, peta in pengar från egen ficka och sen köra. Kan man göra så? Vad är det för utgifter?

 

http://www.expowera.se/mentor/starta/starta_folder_foretagsform_bild.htm

 

http://www.expowera.se/mentor/starta/starta_folder_foretagsform.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...