Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Roliga klipp :D

"vad ska vi göra med den här tiosexoffarn" hahaha.

 

Shahin vad sick du e, hur klarar man 2 min och 20 sek under vatten? Tror jag klarat typ 1 min 25 sek en gång och då var det sick rekord för min del.

 

:mrgreen:

 

Ska be Niklas spela in imorgon/övermorgon när jag slår 2m20sek :mrgreen:

 

Ska satsa på 2m30sek. Hoppas att vid slutet av resan kanske tom slå 3m? Låter omöjligt.. men tror att jag klarar av det om jag anstränger mig. När jag bara satte 2.20 så gick Izy på kanten där jag låg vilket skrämde mig lite då jag trodde han skulle hålla ner mig eller skoja :-P. Så fuckade koncentrationen.

 

Har monsterbackat idag och legat i fosterställning. Ska därför ut och köra för-faaaa-aan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Du klarar lätt 3m redan idag, det är jag helt övertygad om.

 

1. Ligg och chilla i poolen 10m-15m innan nästa försök, försök inte stå på händerna eller annat trams.:-P

 

2. Med 5m kvar ungefär så börjar du långsamt ta djupare andetag.

 

3. Med 1m kvar så börja hyperventilera, men fortfarande djupa andetag.

 

4. 5s kvar innan nedstigning drar du in maxluft i lungorna, men inte för mycket så att det börjar smärta.

 

5. När du känner att det är dags att gå upp tll ytan stannar du kvar ett tag till.

 

6. Se till att Izy filmar när du klarar 3.5m samt är beredd att dyka i om du blir medvetslös.

 

Lycka till!

 

PS När du har tröttnat på att hålla andan så länge som möjligt är utmaningen att simma så många längder under ytan på ett andetag.

 

 

Ser ut som att ni bor på ett riktigt drömställe, hoppas på lite insideinfo senare för att kunna besöka samma ställe. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du klarar lätt 3m redan idag, det är jag helt övertygad om.

 

1. Ligg och chilla i poolen 10m-15m innan nästa försök, försök inte stå på händerna eller annat trams.:-P

 

2. Med 5m kvar ungefär så börjar du långsamt ta djupare andetag.

 

3. Med 1m kvar så börja hyperventilera, men fortfarande djupa andetag.

 

4. 5s kvar innan nedstigning drar du in maxluft i lungorna, men inte för mycket så att det börjar smärta.

 

5. När du känner att det är dags att gå upp tll ytan stannar du kvar ett tag till.

 

Jag vet att detta är ett sätt att optimera lungkapacitet vid andhållning(lol vad heter det?), men är inte detta utomordentligt farligt för en oerfaren? Har du själv sysslat med detta Zumsar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att detta är ett sätt att optimera lungkapacitet vid andhållning(lol vad heter det?), men är inte detta utomordentligt farligt för en oerfaren? Har du själv sysslat med detta Zumsar?

 

Jo det är det. Rekommenderar inte att hyperventilera mer än tre andetag. Att göra det i en hel minut är ju sjukt. Se alltid till att vara ordentligt övervakad också eftersom risken att svimma är överhängande, och växer ju mer man hyperventilerar innan. Lite onödigt att dö bara för att man ska försöka hålla andan så länge man kan. Läste på kolozzeum om en som gjorde det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS När du har tröttnat på att hålla andan så länge som möjligt är utmaningen att simma så många längder under ytan på ett andetag.

 

Har försökt men jag kan tyvärr inte simma så bra. Så slutar med att jag flyter upp till ytan :-(

 

Men jag ska tänka på det imorgon/övermorgon och försöka göra det. Får säga till dem att hoppa in om jag blir medvetslös. Såg på erik & mackan när någon slog 8 minuter typ.. de slog 3-5 minuter. Så jag borde nog klara av det också...

 

Insidertips? pfft.. aldrig.. du ska ju hänga med nästa gång?

 

nu ska vi spruta champagne för faa-aan.. emil och niklas bjussar.. vi andra har inte råd:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att detta är ett sätt att optimera lungkapacitet vid andhållning(lol vad heter det?), men är inte detta utomordentligt farligt för en oerfaren? Har du själv sysslat med detta Zumsar?

Jag är absolut ingen expert på området, men har småläst lite och "sysslat" med liknande utmaningar varje sommar de senaste åren.

 

Jag kan ha fel men är ganska säker på att man genom hyperventilation inte påverkar den egentliga förmågan att hålla andan men känslan av syrebrist (som får de flesta att ge upp och gå upp till ytan) minskar avsevärt, vilket också är anledningen till att folk som inte kan dra gränsen kan bli medvetslösa.

 

Sammanfattning från Wiki:

 

Hyperventilation före fridykning gör att dykaren klarar att hålla andan längre, men riskerar också att leda till medvetslöshet under vattenytan. Anledningen är att känslan av andnöd främst styrs av blodets koldioxidhalt, som minskar genom hyperventilationen. Den reella förmågan att förbli under vattenytan styrs dock av syrgashalten, vilken som nämnts tidigare är i det närmaste opåverkad av hyperventilation hos friska individer.

Jo det är det. Rekommenderar inte att hyperventilera mer än tre andetag. Att göra det i en hel minut är ju sjukt. Se alltid till att vara ordentligt övervakad också eftersom risken att svimma är överhängande, och växer ju mer man hyperventilerar innan. Lite onödigt att dö bara för att man ska försöka hålla andan så länge man kan. Läste på kolozzeum om en som gjorde det...

Jag håller med, man ska vara försiktig och läsa på ordentligt innan man försöker sig på något seriöst. Men att ta fram ett skräckexempel där en person har avlidit känns inte som din vanliga stil, folk har avlidit av det mesta. =)

 

Men håller med Rooney, ta det försiktigt.

 

"Kroppen är gjord för att ha vissa specifika balanser av syre och koldioxid och pH. När du förändrar dessa viljemässigt så kommer negativa bieffekter att uppstå. Lyssna på din kropp och gå varligt fram."

 

 

Tycker själv om utmaningar och hoppas på att till sommaren försöka bräcka förra årets rekord.

 

För den intresserade: http://www.fridykning.se/

Insidertips? pfft.. aldrig.. du ska ju hänga med nästa gång?

Jag är otroligt sugen om ni funderar på att dra ner mot nästa höst/vinter, kan bara hålla tummarna att jag får komma in i Officekretsen.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hyperventilerar man medvetet? Trodde det var ett slags tillstånd som kroppen själv påtog sig lite omedvetet, typ som att svimma eller få nåt slags epilepsi-anfall.

 

Hyperventilera

 

Jag tycker att detta verkar vara en onödig risk att ta bara för att mäta kuk. Även om man är under nogrann övervakning så kan kroppen aldrig må bra av att utsättas för detta. Orka svimma liksom =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hyperventilerar man medvetet? Trodde det var ett slags tillstånd som kroppen själv påtog sig lite omedvetet, typ som att svimma eller få nåt slags epilepsi-anfall.

 

Som jag har förstått det är det direkt farligt för hjärnan eftersom man inte får något syre. Vi brukade hålla på sådär på högstadiet. Någon hukade sig och hypeventilerade en minut, reste sig upp och mot en vägg och blev strypt av någon annan. Folk slocknar på några sek och går i backen. Ser ganska roligt ut men inget jag var dum nog att prova på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande diskussioner ganska många gånger tidigare, vad som har kommit fram till då är ungefär:

 

Vissa vill leva i isolerad cell, där är det tryggt och sannolikheten för att skadas minimal. Vissa vill leva i en bur med ett hungrigt lejon. Var man själv vill leva är upp till var och en, såvida ingen annan tar skada.

 

 

Jag kan göra saker som är EV- för kroppen för att jag känner att utmaningens värde (eller varför man nu gör grejen) överstiger skaderisken.

 

Två exempel var min gräns går:

 

Jag hoppar från hopptorn i badhus.

 

Jag åker inte i en shoppingvagn nerför en trappa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utgång igår, slutade med att IRL skulle stejka Izy och shahin på en hora. Nu återstår det att se resultatet, då jag och IRL drog hem ovetandes om det blev succé eller ej......

 

förfesten spårade btw ganska rejält. nytt kuddkrig, irl slog ner en glasflaska så nu kan man inte gå inne i frisorens lägenhet. irl började även blöda rätt rejält från foten, då han trampade på en tavelram med spikar. good times.....

 

wtf...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ey ni lirar väl mkt pes09 va?, lirar ni de till ps3 isf kör ni mkt online eller?...

 

Å de jag undrar är om de laggar när ni kör online ?, för mig laggar de så in i helvete, kan man få ordning på de på nåt sett tro?

 

 

ha d bra i thai, fullmoon den 9e april eller?, i be there hehehehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ey ni lirar väl mkt pes09 va?, lirar ni de till ps3 isf kör ni mkt online eller?...

 

Å de jag undrar är om de laggar när ni kör online ?, för mig laggar de så in i helvete, kan man få ordning på de på nåt sett tro?

 

 

ha d bra i thai, fullmoon den 9e april eller?, i be there hehehehe

 

vi kör inte fullmoon denna månaden eftersom det e sånt jävla meck att ta sej dit härifrån... /:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...