Gå till innehåll

WSOP 2005: Allmänt om WSOP 2005!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

definera växelpengar.... :roll:

 

Om man satsar X kronor för att få vara med i en tävling, så anser jag att 1.00 till 2.00 gånger X är växelpengar tillbaks. För då går man knappast runt på äventyret (inkl boende osv) även om detta är det enda event man spelat. Och Johan har ju spelat betydligt fler än de han synts i resultatlistorna i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

to 05-07-07 23:50 World Series Of Poker - Main Event

Danish player to reach the final table? Poker

1. Ja 9.00

2. Nej 1.01

+5

to 05-07-07 23:50 World Series Of Poker - Main Event

Norwegian player to reach the final table? Poker

1. Ja 9.00

2. Nej 1.01

 

Från Expekts sida... Hmm jag tror jag avstår från att spela ett vad med 99% skatt... 99 ggr på Ja, 1.01 på nej, alternativt 9 ggr på ja, 1.10 på nej vore vettiga odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-07-04 03:15:00

Title: End-of-Day Chip Counts

Log: The following 25 players survived day one of Event #36 ($3,000 Limit Hold'em), finishing in the money and returning tomorrow at 3:00 pm to play for the bracelet.

 

 

1. Ralph "Rafael" Perry - $114,000

2. Matt Matros - $104,000

3. Kieu Duong - $103,000

4. Mike Nargi - $74,000

5. Daryl Mixan - $73,000

6. Matt Hawrilenko - $57,000

T-7. Todd Witteles - $56,000

T-7. Carlo Citrone - $56,000

9. Anders Berg - $51,000

T-10. Benjamin Lin - $50,000

T-10. Craig Orivello - $50,000

12. Peter Hedlund - $48,000 HEJA!!

13. Robert Perry - $46,000

T-14. Cyndy Violette - $42,000

T-14. Eddy Scharf - $42,000

T-14. Chris Gildone - $42,000

17. Holger Lindemann - $36,000

18. Glenn Latona - $35,000

19. Martin Cedercrantz - $33,000 HEJA !!

20. Mark Gregorich - $27,000

21. Luis H. Santoni - $22,000

22. Arthur Loring - $18,000

23. Roy Thung - $17,000

24. Peter Chi - $15,000

25. Daniel Negreanu - $8,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily, har du spelat något WSOP-event (än), förresten? $10,000 Omaha kanske?

 

Nix, jag är kvar i Sverige, hinner inte till 2-7, och under main event måste jag jobba.

 

Tänkte köpa in mig direkt, men har funderat på det, och kommit fram till att med dagens beskattningsregler så är det helt uteslutet. Jag stannar kvar i Vegas efter WSOP och leker rommen av mig under Orleas Open i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily, har du spelat något WSOP-event (än), förresten? $10,000 Omaha kanske?

 

Nix, jag är kvar i Sverige, hinner inte till 2-7, och under main event måste jag jobba.

 

Tänkte köpa in mig direkt, men har funderat på det, och kommit fram till att med dagens beskattningsregler så är det helt uteslutet. Jag stannar kvar i Vegas efter WSOP och leker rommen av mig under Orleas Open i stället.

 

Har oxå funderat på hur skatten funkar för oss svenskar... Måste säkerligen betala skatt i USA på vinsten, sen kan jag tänka mig att svenska staten oxå vill beskatta vinsten för att man bor i sverige..

 

Gdaily kanske kan förklara oss andra som itne riktigt har koll på skatterna, ? flr jag har oxå fått för mig att det inte alls är värt att åka till vegas pga av skattereglerna,,,har hört många olika rykten om hur det kan va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det: Du som svensk betalar INGEN skatt i USA. Du kommer att få fylla i en massa papper, så ha alltid passet på dig (och detta också om du vinner storkovan på en enarmad bandit eller liknande). Tidigare har inte dessa papper letat sig till skatteförvaltningen, men i och med Internet så vet dom vilka dom skall kolla upp, så lita på att de dyker upp i Sverige.

 

I sverige så skall du då betala 30% vinstskatt, och du får inte dra av för några förluster.

 

Så har du köpt in dig i WSOP, och kommer på prisplats (säg sista, pengarna tillbaks, $10K) så skall SKM ha $3K av dessa.

 

Säg att du spelat 10 st $10K-tävlingar, och vinnet $100K i en av dessa. Du har gått jämt upp. Men SKM vill ha $30K av dig.

 

Alla inser ju att det är sjukt, men sådana är reglerna just nu. detta innebär att en hel del spelare som synts i media kommer att bli kollade, (skön)taxerade och så hamnar det i tingsrätt, hovrätt och HD och vi kommer att förlora hela vägen. Några kommer att gå i KK. Till slut så hamnar ärendet i EU-domstolen, och där blir spelaren "frikänd".

 

Snälla, fråga nu inte mer om skattefrågor i just den här tråden, här pratar vi WSOP, det finns andra trådar för skatt.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra odds?

lol! 6600 spelare ungefär för sjutton!

6600:1 att vinna om alla har samma edge. (läste iof vinna o inte finalbordet men problematiken blir ungefär den samma!)

400-600:1 kanske på negraunu hade varit en hyffsad affär, går helt enkelt inte o ha så stor edge mot så många spelare som 33:1. Måste vara mkt -EV att spela på den :)

 

Mkt möjligt. Betänk dock att Harrington tog sig till finalbordet både 2003 och 2004 (undrar vad oddsen är för det givet att alla spelare har samma edge). Mkt möjlgt att det inte är ett bra odds, men skulle tveklöst spela på honom före Negranu.

 

Bookies känner naturligtvis till att "allmänheten", dvs pokernördar, är medvetna om Harringtons framgångar i senaste årens ME. Dvs, bookies kan sätta extra superlåga odds eftersom folk ändå kommer att spela på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Todd Brunsson verkar jävligt het just nu?!

Jag tror han blir en het kandidat för Player of the year.

 

Eller så plockar Allen Cunningham hem det, han sitter ju med 4 finalbord!

 

tror på cunningham/seif där

 

Cindy Violette ligger ju bra till oxå! Vore riktigt kul om hon kunde placera sig bland dom bästa. Hon har ju bra chans att tom vinna!

 

Hur många events är det kvar? 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ESPN sänder alltid från WSOP men dom brukar ta ett tag på sig att släppa det.

Förra året va det i slutet av sommaren, förmodligen snabbare i år men kolla deras sidor så kanske det står.

 

19 Juli sander dom det forsta avsnittet i USA. Brukar ta en dag innan det ligger ute pa DC/Bittorrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...