Gå till innehåll

WSOP 2005: Allmänt om WSOP 2005!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Johnny Chan Wins His 10th Bracelet

 

Mkt imponerande. Undrar om det blir en snabb kontring av Hellmuth?

 

Om Kafelnikov fortafarande är lika dryg och arrogant som när han spelade tennis håller jag i alla fall på alla övriga 46 deltagande, däribland Hellmuth. Glömmer aldrig när Kafelnikov klagade på dåligt betalt under Australian Open och Agassi bad honom använda vinstsumman "to buy some perspective" :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske OT men willhill.com kör en sista rush med 10 platser till WSOP denna veckan.

 

Gör de? Jag trodde att de körde sin sista satellit igår. Var har du hittat information om det?

 

Måste ha vart ngt fel på min klient, det kom en pop-up som påminde om satelliten idag. Men den var igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att jag ska till main eventet och klonka in lite rivrar :):lol:

 

Kul! Slänger upp inköpet rakt av förstås?! ;-)

 

GL!

 

Borde ha fått spons efter vinsten i Pokermiljonen eller?

 

Jag blir sponsrad av Betsson att åka dit.

 

/Stefan

 

OK kul för dig ;) men jag såg dig spela satelitten på pokerstars? (expressen sponsen) Fuzihuddinge? var inte det klart då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johnny Chan Wins His 10th Bracelet

 

Mkt imponerande. Undrar om det blir en snabb kontring av Hellmuth?

 

Om Kafelnikov fortafarande är lika dryg och arrogant som när han spelade tennis håller jag i alla fall på alla övriga 46 deltagande, däribland Hellmuth. Glömmer aldrig när Kafelnikov klagade på dåligt betalt under Australian Open och Agassi bad honom använda vinstsumman "to buy some perspective" :) .

 

Jag spelade mot honom förra året i småtävlingar på Orleans Open. Jam, han är minst lika dryg och arrogant, och är helt riktigt avskydd för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att någon tidigare frågade vilka svenskar som komme vara i Vegas under WSOP. Jag själv drar iväg om 3 timmar och kommer stanna till den 18 juli. Vi är sammanlagt 6 st som åker tillsammans, jag (aker), peitro, daimx+hans flickvän, exile samt någon finne vars namn jag ej vet. Hör av er om ni vill joina upp och ta en bira eller haka på någon tour.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att någon tidigare frågade vilka svenskar som komme vara i Vegas under WSOP. Jag själv drar iväg om 3 timmar och kommer stanna till den 18 juli. Vi är sammanlagt 6 st som åker tillsammans, jag (aker), peitro, daimx+hans flickvän, exile samt någon finne vars namn jag ej vet. Hör av er om ni vill joina upp och ta en bira eller haka på någon tour.

 

 

GL over there! Hälsa Pietro och exile från mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bläh! Spelade första eventet idag å bubblade nånstans kring 120 av 1100 på 2k NL. de sög ju rätt fett ska sägas..imorrn e d 5k shorthanded men de foldas, får highlimitlirarna fightas själva där.. 3k på fredag, den måste ju sitta! F.Ö så va han stålmusen på mitt bord ett tag, såg ut att gå hyfsat för han, fick nog lite deg killen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en "snabbis", hur många deltar i årets WSOP ?

 

De mindre tävlingarna tar emot 2000 personer och huvudtävlingen 6000 personer.

 

 

Det är sammanlagt ca 40 olika klasser.

 

Så det blir då ca 80 000 tävlingsstarter - men inte lika många personer då många spelar i flera tävlingar.

 

WSOP är stort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svenska framgångar kan vi dock glädjas åt. Än så länge är 28 deltävlingar färdigspelade, och en snabb genomgång av resultatlistorna ger att följande svenskar har fått hem lite pengar i alla fall:

 

Event 2, $1500 TNL, plats 161 Johan Storåkers $2,545

Event 3, $1500 TPL, plats 35 Anders Berg $5,175 (ev Norge)

Event 7, $1000 TNL, plats 33 Christoffer Ståhle $7,705

Event 9, $2000 TNL, plats 102 Staffan Rydin $2,580

Event 10, $2000 TL, plats 34 Carl Langeen $3,665

Event 13, $5000 TNL, plats 42 Johan Storåkers $6,570

Event 15, $1500 TL, Shootout TIE Christoffer Ståhle $1,865

Event 16, $1500 TNL, Shootout TIE Johan Storåkers $7,535

Event 19, $1500 PLO, plats 12 Mikael Centing $5,080

Event 22, $1500 TNL, plats 56 Staffan Rydin $5,555

Event 24, $2500 TNL, plats 40 Chris Bjorin $7,045

Event 29, $2000 TNL, plats 53, Christoffer Ståhle $4,635

och så som sagt Björn Isberg är kvar i samma event till dag två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...