Gå till innehåll

WSOP 2005: Allmänt om WSOP 2005!


Swede

Recommended Posts

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här kan man för övrigt se vilka som är kvar efter första dagen: http://www.pokerpages.com/tournament/result10880.htm

 

Jag hittar inte Karl Möller. Dom som vunnit stora mästerskap i Sverige borde väl representera Sverige? Åkte han ut i starten?

 

Har hört att han hade strul med pass och annat men att han nu skulle vara där borta nu, dock så har det inget med turneringarna han vunnit att göra och han representerar Sverige där borta lika mycket som alla andra svenskar som är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går så hade tydligen så få åkt ut när det gått sex perioder, så man förlängde spelet (på samma nivå) tills det var 650 kvar...

 

Jag är inte helt säker att det är ett helt rättvist sätt.

De kommer spela lika länge idag och imorgon som de gjorde igår, så det är väl inget orättvist med det egentligen.

 

Källa: http://mambo.pokerpages.com/mambo/index.php?option=com_simpleblog&task=view&id=173

 

"1,885 first day entries took 13 and a half hour s to reduce themselves to 650. So today and tomorrow, the other qualifying days, will also play 13 and a half hours to make it equal for all three days."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte Karl Möller. Dom som vunnit stora mästerskap i Sverige borde väl representera Sverige? Åkte han ut i starten?

 

Alltså det finns ju inga landslag i poker. Även om Mattias Andersson har tre kronor-tröjan representerar han ingen annan än sig själv. Strikt sett alltså ;)

 

Det stod nånstans att Möller inte hittade passet. Kanske inte var så sugen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har sett hur prisstrukturen ser ut?

 

Över 56 miljoner dollar i prispotten i alla fall....

helt stört egentligen... 436 268 000 kr i prizepool på EN turnering.

Det lär ju vara mycket mycket mera än vad det är i sommar-OS totalt över alla sporter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt så att det drabbar någon fattig....

hehe ne men det lär ju vara några som blir fattiga efter dom tagit hela livsbesparingarna till buyin.

Skulle dock villja se nån procent över hur många som kvallificerat sig online via olika satelliter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig jag läste att stars skickat ca 1000 spelare. En gissning att de andra siterna inte är långt efter så möjligen 3000 totalt. Plus ett par tusen som tjänat sin egen buyin på internet men inte kvalat in via en site. Tillkommer sedan de 500-600 proffsen som var med i WSOP innan boomen startade 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Date / Time: 2005-07-08 12:11:00

Title: A Field of Ringers

Log:

 

Only the best and brightest play in the "Main Event." We've got a young lady here who won her seat online and has never before played in a live game, and Card Player also witnessed a player who needed to be instructed on what a "showdown" is and when it happens.

 

 

----

 

Date / Time: 2005-07-08 12:33:00

Title: Major Elimination

Log:

 

The aforementioned woman, who had won her seat online and never played in a live game before, has somehow managed to be eliminated.

 

 

 

Bevis nog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...