Gå till innehåll

Allt om avstängda konton på EverestPoker!


maacke

Recommended Posts

Frågan är ju om GiG tänker fortsätta spela där nu, eller om han tar pengarna och sticker fort som fn?

 

Mitt råd skulle vara att rädda vad som räddas kan och ta slantarna invirade i tröjan, springa för glatta livet för att kunna hinna under grinden som är påväg ner på fort boyard (fångarna på fortet), det där är ju som att grinden öppnats på glänt igen för att släppa ut honom från tigrarna, SPRING MANNEN; SPRING!

 

jag skulle nog sätta in och ta ut pengarna varje gång jag lirade OM jag någonsin skulle öppa ett konto på everest (vilket knappast lär hända)

 

// flibben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra i alla fall att det börjat ordna upp sig. Visst har deras förtroende allvarligt naggats i kanten, de där utsagorna om att de med sina 30 års erfarenhet av att spåra bedrägerier inte hade fel samt att "Every player we banned was found to be connected to a ring of colluding players who violated our security polices regarding colluding."

 

Nåja, ingen är väl felfri och det är bättre att dom erkänner eventuella misstag än att låta det gå prestige i saken. Fast man undrar ju hur det skulle varit om detta inte postats på pokerforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit i denna tråden på länge nu men nu är det dags igen.

Fick tillbaka mitt konto idag :D

 

Efter pokerforums agerande i frågan återupptog Everestpoker kontakten med mig igen. Jag skrev återigen till Everest att jag kände mig oskyldigt anklagad och att avstängningen var orättvis. Efter att på deras begäran skickat in kopia på pass/leg för att verifiera min identitet fick jag detta svar idag

 

 

Hej Spelare,

 

Tack för att du gav oss den begärda informationen. Vi har granskat

ditt fall och ditt konto har återaktiverats. Du kan nu köpa marker och

begära utbetalning av vinster.

 

 

Med vänliga hälsningar,

Spelar Support Team

 

Stort tack till pokerforum.nu! Ert agerande satte verkligen fart på saker och ting! :D:D

 

Känns väldigt skönt att detta löst sig och hoppas det kommer att göra det för alla andra drabbade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en seriös site som först stänger av folk utan att ge några förklaringar, sedan går ut med infon att deras "anti cheating crew" har obestridliga bevis för att de avstängda spelarna har fuskat och till sist ger tillbaka konton och pengar efter lite gnäll på ett forum. Tydligen hade expertteamet med över 30 års erfarenhet misstagit sig då eller? Amatörer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog hellre satt in pengar där om det visat sig att dom hade rätt.

Nu skulle jag nog vara mer skrämd än nånsin o sätta in pengar då dom praktis taget erkänt att dom stängt av folk på lösa grunder.

Bra är det ju iaf att dom iofs erkände tror många siter aldrig hade get tillbaka pengarna pga att dom då erkände så å andra sidan är det ganska starkt gjort av everest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Först ska jag erkänna att jag inte läst hela tråden.

Jag ställde också Everest (eller eg. affiliatedweb.com som marknadsför sajten) mot väggen, hotade med att avsluta mitt samarbete med dem och frågade vad dom håller på med (med hänvisning till denna tråd). Jag är webmaster för några spelsidor och har länge samarbetat med gänget bakom affiliatedweb.com. Här kommer svaret:

*******

Hej Nicke,

 

Tråkigt att höra att du känner så.

 

Jag vet att Everest Poker har fått, i min mening oförtjänad, negativ

publicitet på olika forum. Innan du bestämmer dig för att ge upp på oss vill jag i allfall ta chansen att förklara vad dom har hänt. Vi hade en stor

svensk ring av ohederliga svenska spelare som skapade konto efter konto och sedan spelade de med dessa konton i freerolls och dumpade marker till ett konto, om och om igen. Vi hade tyvärr inget annat val än att stänga dessa spelares konton för att kunna erbjuda våra ärliga spelare en rättvis och trygg spelarmiljö. Intressant att nämna är ju att vi stängde ca 200 konton men bara ett tiotal har hört av sig och de som har kunnat bekräfta sin identitet har fått sina konton tillbaka. Anledningen till att vi öppnade dem var att jag kämpade åt deras vägnar och Everest Poker gick med på att öppna dem igen med vissa restriktioner. Självklart var det några som inte kunde bekräfta sin identitet eftersom de hade mer än ett konto och då kunde vi inte öppna dem igen och jag vet att dessa spelare skriver på forumet.

 

Jag kan hålla med om att Spelar Supporten kanske inte hanterade detta ärende korrekt men faktum kvarstår att dess spelare faktiskt har fuskat, även de som vi har öppnat kontona åt igen. Tyvärr är det så att spelare som blivit avstängda kommer tillbaka och klagar om och om igen, och det är ganska så tidskrävande att ta hand om dessa spelare. Tid som kunde läggas på att hjälpa icke-fuskande spelare.

 

Jag ser fram emot ett fortsatt samarbete mellan oss men respekterar

självklart ditt beslut.

 

Med vänliga hälsningar,

Angelica Jansson

 

Partner Account Manager Sverige

*****

Så ligger det till! (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller nog snarare med flibben att det hela är smått förvirrande.

 

Jag fick mitt konto låst och sedan upplåst.

Tydligen så anser de ändå att ja fuskat trots att jag inte haft flera konton eller angett felaktiga registreringsuppgifter.

 

Flera av de avstängda kontona hade säkert inte rent mjöl i påsen men med största sannolikhet åkte vi andra med av bara farten.

 

Exempelvis så blev ju en kille som använt E-card vid insättningarna avstängt under en längre period. Supporten har helt enkelt hanterat det hela klantigt är vad jag tror.

 

så tror inte du har helt rätt Tandem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Vi hade en stor

svensk ring av ohederliga svenska spelare som skapade konto efter konto och sedan spelade de med dessa konton i freerolls och dumpade marker till ett konto, om och om igen.

 

 

Därför blir man avstängd....

Har ni då spelat freerolls och loosat till nån av rörda konton så hamnar ni väl i samma mapp allihop?

 

Det jag inte förstår är att det inte är vanligare med avstängningar på andra sajter då samma saker förekommer där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag begärde utbetalning på 2000 dollar för 3 dagar sedan.

Har inte kunnat logga in på kontot sedan dess. Läste igenom alla tråden

angående låsta konto på everest idag. Jag har mailat supporten

och dom "undersöker ärendet...". Hoppas man inte bli blåst på pengar

nu.

 

Nhi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag begärde utbetalning på 2000 dollar för 3 dagar sedan.

Har inte kunnat logga in på kontot sedan dess. Läste igenom alla tråden

angående låsta konto på everest idag. Jag har mailat supporten

och dom "undersöker ärendet...". Hoppas man inte bli blåst på pengar

nu.

 

Nhi

 

 

Samma här. Jag nappade på pokerforum.nus erbjudande att om man reggade sig på Everest Poker genom att klicka på er länk så fick man $10 gratis, minns inte om det var någon gång i slutet av maj kanske?

Sedan dess har jag nött och nött, och lyckats förvalta dessa småslantar väl.

I söndags nådde jag $3000-strecket och bestämde mig för att casha ut $2000. Fick för några dagar sedan ett mail om att jag skulle verifiera och skicka in körkortskopior, kreditkortskopior, kontoutdrag osv.

Nu har jag skickat in dessa uppgifter och hoppas att det inte ska vara några problem, men jag känner mig ändå orolig efter allt som jag läst här på forumet och hört från andra håll gällande Everest Poker.

Vad händer om det nu är något fel och jag inte får mina pengar jag slitit så mycket för? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en stor

svensk ring av ohederliga svenska spelare som skapade konto efter konto och sedan spelade de med dessa konton i freerolls och dumpade marker till ett konto, om och om igen.

 

När man läser om den här meningen efter någon/några månader så känns det helt plötsligt som att "uhm, tänk om det bara var en bra kille som vann idioternas pengar?" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en stor

svensk ring av ohederliga svenska spelare som skapade konto efter konto och sedan spelade de med dessa konton i freerolls och dumpade marker till ett konto, om och om igen.

 

När man läser om den här meningen efter någon/några månader så känns det helt plötsligt som att "uhm, tänk om det bara var en bra kille som vann idioternas pengar?" :P

Mmm...har aldrig trott nåt annat heller. Den här "stora ringen av ohederliga svenska spelare" lär ju inte ha gjort några större förtjänster på att dumpa marker till ett konto i freerolls! Känns som det är bättre värde på att gå till macken o sno folköl och sen sälja till överpris till fjortisar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...