Gå till innehåll

Allt om avstängda konton på EverestPoker!


maacke

Recommended Posts

Självklart ska den användas i alla sammanhang.
Ha, hur blåögd är du? Ute i riktiga världen där kapitalet och företagen styr har denna typ av princip ganska liten bäring... Störst går först...

 

Ingen site kommer lägga fram någon typ av "bevis" för spelaren hur han har fuskat eller inte fuskat eftersom man då skulle "berätta" för fuskaren hur han blivit fasttagen... Nästa gång fixar fuskaren buggen i sitt system och åker inte fast... så glöm det...

 

Skiljedomstol, suuuure, det är en bra ide men funkar inte heller i verkligheten, hur överhopade med arbete från tossers som just förlorat 2k$ på 5/10 på några händer skulle d inte bli, alla som förlorar skulle skicka in sina "ärrende" där de blivit "lurade" på sina surt förtjänade pengar.. kommer aldrig hända.. ingen site kommer gå med på något av det slaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen site kommer lägga fram någon typ av "bevis" för spelaren hur han har fuskat eller inte fuskat eftersom man då skulle "berätta" för fuskaren hur han blivit fasttagen... Nästa gång fixar fuskaren buggen i sitt system och åker inte fast... så glöm det...

 

Sett ur sajtens perspektiv så är det självklart att man inte kan presentera några bevis, precis som du säger här.

 

Men ser man till "rättssäkerheten" så är det lite Franz Kafka över det hela. Vet man inte vad man är anklagad för så kan man ju inte försvara sig heller. Ska man ha en ärlig chans bör man ha en chans att bemöta det man är anklagad för.

 

Nu är det ju så att (tror jag) sajten har tagit sig rätten att agera så här i sådana här fall, och att vi som användare har godkänt det genom att vi trycker OK till den där texten som vi aldrig orkar läsa....

 

Vad kan man göra? Den enda vettiga är väl att göra som nu, försöka skapa en debatt kring det hela, och hoppas att sajten går ett steg längre än sina rutiner. Är man verkligen oskyldig i hela den här soppan så är nog det enda hoppet att sajten inte gillar att det sprids rykten kring dem.

 

Någon föreslog en skiljedomstol av något slag. Det är en ypperlig idé. Någon trodde att den skulle bli överröst med saker att göra, att alla som förlorat lite pengar snabbt och blev sur skulle anmäla sajten. Enklast är väl att begränsa en sådan skiljedomstols arbete till sådana som fått sina konton stängda. Men det skulle finnas litet intresse från sajternas sida att det skapas en sådan instans, och vill inte de vara med på det hela så faller hela idén. Men skulle det fungera, så är det en mycket bra idé och skapar lite trygghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår mycket väl varför man inte vill lämna ut sitt VISA-kortnummer.

Det är inte alls en självklarhet att banken står för din ekonomiska förlust vid ett eventuellt bedrägeri.

 

Det jag rekommenderar är att du slutar upp med E-korten (tyvärr verkar de ju enbart ställa till med problem för sajterna du spelar på) och istället införskaffar ett ytterligare VISA-kort.

Detta VISA-kort bör inte ha kredit och bör endast användas till pokerspelandet. Då är det lätt att spåra ett bedrägeri och så vet du hur mycket pengar du maximalt kan förlora om du hamnar i händerna på en oärlig sajt.

 

Jag hoppas verkligen att din konflikt med Everestpoker ordnar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Oscar för ditt stöd. Och ja, jag kommer skaffa ett Visa som enbart används till pokerspelande.

Everest har nu flyttat över problemet till IBS, de som tar hand om in och utbetalningarna, och det väl lite bättre nu. Jag har dock fått vänta ett tag på svar från dem och de säger att de inte fått mitt kvitto än. Istället uppuntrar de mig att sätta in pengar på ett annat sätt t.ex neteller :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ar det ingen som skrams over hur latt en pokersajt kan ta era pengar? De behover bara saga att de har bevis for att du fuskar (eller av det jag har forstatt enligt kontraktet att de kan avsluta ditt konto nar de vill utan att ha nagot skal)

 

Jag vill inte ge mig in i debatten om de har fuskat eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ar det ingen som skrams over hur latt en pokersajt kan ta era pengar? De behover bara saga att de har bevis for att du fuskar (eller av det jag har forstatt enligt kontraktet att de kan avsluta ditt konto nar de vill utan att ha nagot skal)

 

Jag vill inte ge mig in i debatten om de har fuskat eller inte.

 

Oavsett om folk har fuskat eller ej så är jag förvånad över att de har nöjt sig med att maila supporten... Jag hade dragit igång ett herrans liv då mina surt förvärvade ören är mig kära :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis, och sen sattet de skotte kommunikationen i borjan "this is the last you will hear from us" (eller hur de nu ordade det).

 

Tank efter om du mott samma svar fran nagon annan instans

 

Banken: vi har stangt ditt konto och tagit dina pengar. Hadanefter kommer vi att ignorera dig, sa bry dig inte ens om att klaga eller forsoka forsvara dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Hade tagit broder högernäve och kusin vänsternäve och gått ner till FSB ;)

 

Näh, men allvarligt... Hade ju gjort mer än att bara maila med deras support...

 

Sen är det ju självklart att det är skrämmande att de agerat på det sättet som de gjort, sajten alltså. Ett sådant svar duger inte...

 

Jaja, får hoppas de styr upp verksamheten hädanefter...

 

/TF - vad tusan vill du skriva som "tag" Swede?

 

*edit* Hehe, Swede... Du o jag kan starta föreningen Activists who are Pro Polluting Pf.nu with Ads!!! Eller, kortversionen: The APPPA :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår mycket väl varför man inte vill lämna ut sitt VISA-kortnummer.

Det är inte alls en självklarhet att banken står för din ekonomiska förlust vid ett eventuellt bedrägeri.

 

Det jag rekommenderar är att du slutar upp med E-korten (tyvärr verkar de ju enbart ställa till med problem för sajterna du spelar på) och istället införskaffar ett ytterligare VISA-kort.

Detta VISA-kort bör inte ha kredit och bör endast användas till pokerspelandet. Då är det lätt att spåra ett bedrägeri och så vet du hur mycket pengar du maximalt kan förlora om du hamnar i händerna på en oärlig sajt.

 

Jag hoppas verkligen att din konflikt med Everestpoker ordnar sig.

 

Annars brukar bankerna rekomendera att man har kreditkort vid köp över internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lutar det helt o hållet att jag bli av med mitt konto, eller rättare sagt de vinstpengar jag har där. Eftersom EP inte fått mitt bevis (som jag skickat minst 10gr) har de inte accepterat mina insättningar så de pengarna e tillbaka på mitt privatkonto hos föreningssparbanken. Detta leder ju till att jag spelat för overkliga pengar vilket gör det omöjligt för mig att få min vinst(?)

Jag har kontaktat dem men utan respons, vad ska jag göra???

Är det ingen som känner någon som jobbar för EP som kan hjälpa mig? Jag har ju inte gjort något fel, och jag hade 1100 dollar i vinstpengar på kontot som nu ser ut att försvinna och det känns inte så lustigt. :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lutar det helt o hållet att jag bli av med mitt konto, eller rättare sagt de vinstpengar jag har där. Eftersom EP inte fått mitt bevis (som jag skickat minst 10gr) har de inte accepterat mina insättningar så de pengarna e tillbaka på mitt privatkonto hos föreningssparbanken. Detta leder ju till att jag spelat för overkliga pengar vilket gör det omöjligt för mig att få min vinst(?)

Jag har kontaktat dem men utan respons, vad ska jag göra???

Är det ingen som känner någon som jobbar för EP som kan hjälpa mig? Jag har ju inte gjort något fel, och jag hade 1100 dollar i vinstpengar på kontot som nu ser ut att försvinna och det känns inte så lustigt. :club:

 

Jag råder dig att skaffa juridisk hjälp, samt gå ut i media och berätta om vad som hänt.

Tycker hela den här historien luktar illa och skulle aldrig rekommendera någon att spela på EP, tacksam att man fått ta del av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Everest spelar 99% dåliga spelare, men efter tag har man insett att det till 99% även sköts av nybörjare.

 

Frågan är ju om det är värt o spela där, jag har personligen lagt av eftersom dom inte verkar vara så seriösa, förmodligen så kommer dom bli bättre efter ett halvår eller så, och då kanske man kan komma tillbaks och se om nån förbättring har skett.

 

Alla som vill tjäna pengar snabbt mot dumma spelare, lira där, men på egen risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gillar verkligen att mucka gräl med folk va?

 

Haha! Jag har en lite aggresiv stil, men i grund och botten skriver jag bara vad jag tycker.

 

Hoppas att ingen tar illa vid sig. Det är aldrig personligt menat.

 

Ha ha... jag diggar dig tandem 8-) ..även om du kan vara lite nasty ibland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hua, nu har jag läst hela tråden. Får man kommentera?

 

1. om jag skulle bli blåst/avstängd/berövad av någon/några på felaktiga grunder samt möts av ett nonchalant svar likt - vi svarar inte på mer frågor/mejl skulle jag inte BARA nöja mig med att beklaga mig här på ett forum. Starta en debatt, bra. Polisanmäl, använd media osv. Om man vill gå ett steg lägre än så kan bara situationen och den inblandade säga.. Överväger man inte ens att göra en polisanmälan har man inte rent mjöl i påsen.

 

2. det "psykologen" nämner är tänkvärt.

Svara via tolk i pokerforum.nu

Ambitiöst? Ja, man vill värna om att sin kundkrets stannar kvar och vill inte ha dålig publicitet. Förståeligt.

Professionellt? Nej

 

3. trots att EP verkar lite oprofessionella väntar jag spänt på att få höra upplösningen, via dem eller någon annan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt en väldigt intressant tråd...

Har blivit "drabbad" av Empires dåliga support genom deras märkligt konstruerade affiliateprogram och kan mycket väl förstå att folket här är förbannade.

 

 

EmpirePoker och EverstPoker är två olika siter! Har du problem med Empire så posta i deras tråd.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt en väldigt intressant tråd...

Har blivit "drabbad" av Empires dåliga support genom deras märkligt konstruerade affiliateprogram och kan mycket väl förstå att folket här är förbannade.

 

 

EmpirePoker och EverstPoker är två olika siter! Har du problem med Empire så posta i deras tråd.

/Anders

 

doh!...menar så klart everest... :)

Känner igen Angelica från den mailkorrespondens jag haft med henne angående deras affeprogram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara medela att jag fick tillbaka mitt konto igår med vinstpengar och allt! Mår väldigt bra nu och allt gick väldigt snabbt när de väl fick mina bevis. Men jag var tvungen o damma av den gamla faxen för att de skulle gå =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt skönt att det löste sig för dig, men det gör ju bara hela saken ännu mer skrämmande. De har alltså haft för avsikt att låsa ditt konto och bryta kontakten med dig trots att du inte var skyldig. Hoppas verkligen att siten konkar pga usel publicitet och att de ansvariga svälter ihjäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...