Gå till innehåll

Allt om avstängda konton på EverestPoker!


maacke

Recommended Posts

Jag tycker också ni köper deras förklaring lite väl snabbt. Att ha satt in flera tusen kronor för att sedan få sitt konto avstängt utan vidare diskussion låter ju helt vidrigt. Svårt att lösa sådant här utanför en domstol dock...

 

För övrigt, ifall andra spelare blivit lurade på pengar, borde inte pengarna gå tillbaka till dem? (Tvivlar på att de gör det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu blir jag förbannad, ett enda svar från everest och ni köper alltihop

jag har aldrig signat upp flera konton det kostade mig flera tusen i deponeringar innan jag lyckades börja vinna sen satt jag 8-10 timmar varenda dag och lyckades vinna ihop lite grann som sen everest bara stjäl rätt upp och ner, jag kan garantera att jag inte har fuskat,

Sitter här helt maktlös utan ett öre kvar.

Jag har verkligen slitit för varenda dollar och har inte en chans att få upprättelse då dom inte ens svarar på mina mail

 

Mmmm, jag tenderar att lägga mer vikt på ett, vad jag upplever vara, ett seriöst svar från everest. Vidare håller jag med föregående om att man har faktiskt rätt till en individuell förklaring gällande en avstängning av ens konto. Bättring Everest.

 

Är du oskyldig adam38 så har du mina sympatier... Om inte så, tja, eh, har du inte mina sympatier...

 

/TF

 

*edit* Slog mig precis att det var ju Maacke som everest svar gällde, om jag har förstått det hela rätt... Och än så länge har han ju inte svarat på anklagelserna om collusion.

 

Och adam38. Varför gav du upp? På något jäkla sätt måste du väl kunna få upprättelse? Demonstrera! Bind fast dig vid ett gammalt träd! Ockupera en rivningshotad kåk! Matstrejka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bett Angelica Jansson ringa upp mig, så får väl hoppas

hon gör det så jag kan få föra fram mina åsikter.

Dom kan ju se hur mycket jag har deponerat så det är ju inga

problem och vad det gäller freeroll så tror jag inte jag har spelat

det en enda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah, snack! Jag köpper alltid bluffar och kontrabluffar, det är därför jag är så grym på poker... =)

 

Skämt åsido, visst händer det att siter behandlar sina spelare orättvist, och folk blir oskyldigt anklagade. Det är mycket möjligt att några av dem som skriver här faktiskt har blivit det.

 

Det är dock dessutom möjligt att några av dem som skriver här är bittra fuskare som bara vill snacka skit efter att deras evil masterplan inte riktigt fungerade (och är man så låg att man fuskar i freerolls så har man nog inga spärrar mot att snacka skit och skylla ifrån sig i efterhand).

 

Kort sagt: Jag finner EverestPokers förklaring till avstängda konton som ganska trovärdig, och om det är någon oskyldig person här som har fått sitt konto avstängt så ber jag om ursäkt och hoppas att det reder upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan med rent samvete säga att jag endast har ett account på everest poker. Har aldrig ens haft tanken på att skapa flera. Att det finns spelare som gjort sig skyldiga till bedrägeri av den sorten Everest säger hyser jag inga som helst tvivel emot men det är absolut ingenting jag har ägnat mig åt.

 

Det som slog mig nyss var att jag vid två eller tre tillfällen spelat på en dator med delad internetanslutning. Jag ber om ursäkt ifall att det är förbjudet att spela på en dator med delad internetanslutning men tycker inte att det är en anledning att stänga av mitt konto. Anledningen att jag vid dessa tillfällen inte satt hemma i mitt rum som jag gjort 99% av alla andra timmar jag spelat på EverestP är att jag helt enkelt var sugen på att spela poker och inte var hemma vid de tillfällena.

 

Jag började spela i deras frirullar efter ett en kompis tipsade mig om siten. Detta kallas refering och är inte olagligt. Spelade rätt så många innan jag fick ihop nån halv dollar för o börja spela på lägsta limitborden. Efter att jag börjat spela på de riktiga borden har jag sedan i takt med att bankrollen ökat gått upp i nivå. Har på inget sätt lurat andra spelare utan helt enkelt spelat vanlig poker precis som alla andra på detta forum ägnar sig åt. Att jag på nåt sätt skulle fuskat i deras freerolls för att vinna 5 cent är bara löjligt o skulle inte falla mig in.

 

Jag är definititvt inte ute efter att smutskasta Everestpoker men att dra alla över en kam bara för att en del individer inte spelat rent är i mitt tycke fel. Följaktligen är jag fortfarande kritisk mot min avstängning då jag inte har ingått i nån grupp vars syfte varit att lura Everests spelare på pengar.

 

Har precis som adam38 märkt att de varit mycket konstiga människor på everest som pratat väldigt mycket i chatten ungefär som om de alla kännde varandra/bodde tillsammans o.s.v och detta är självklart olyckligt om det vore på det viset att en grupp människor gått ihop på det viset. Som jag tidigare sagt har jag inte ägnat mig åt collusion, jag har spelat poker på hederligt sätt.

 

MVH Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket alla för svar samt hjälp. Jag kan helt ärligt säga att jag är över 18. Jag är född den 13 september 1985 så jag fyller alltså 20 i år :? . Anledningen till att jag fortfarande går på gymnasiet har att göra med ett sabbatsår i samband med ett skolbyte. Nej jag har verkligen inte fuskat och jag har fyllt i alla siffror korrekt vid registreringen, eftersom jag är över 18 hade jag ingen anledning att ljuga om det.

 

Cool vi är födda samma dag. Antagligen hände detta dig för att den 13e september 85 var en fredag, fredagen den 13:e alltså. Jag har aldrig upplevt någon större otur, men det är nu ganska klart för min del varför de tog dina pengar. Ren och skär otur. Synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig på Maackes sida här. Det är fullständigt obegripligt att Everest har mage att skriva det svaret de skrev. Detta känns som något Bush kunde göra.

 

Om det är så att Maacke talar sanning vilket jag tror han gör, hade jag stämt skiten ur siten och börjat skramla fram de personer de tagit pengar ifrån.

 

Jag spelar MYCKET poker online men det kommer ALDRIG bli Everest poker och jag kommer definitivt ta upp denna historien om någon talar om siten i min omgivning.

 

Kan man inte ge ett svar till personen i fråga utan drar alla över en kam och skiter sen i vilket ska man inte ha med människor att göra. Jag har aldrig varit med om sämre affärsetik. Jag kan tänka mig att Mr Big Biff som svarade här i forumet skor sig rejält på pokerspelare.

 

Ner med Everest Poker

 

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det stämmer att ni INTE kört collusion är ju detta helt otroligt. Ok att sajten kan säga upp ditt konto på lösa grunder. Du kan ju alltid gå till en annan sajt, så det är ju ingen katastrof. MEN SNO PENGARNA!? Kan detta verkligen ske utan bevis? Påminner i så fall väldigt mycket om antiterroristlagarna, där man kan buras in utan bevis. Något för Sverker, som någon sa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt text

 

Jag förstår inte varför du då lägger så mycket tid på att försvara dig här. Om det är som du uppger så måste du väl vara 100 % säker på att du inte gjort något fel och inte hålla på att dryfta allt här.

 

I sådant fall får du försöka upprättelse ifrån företaget och det går endast i kommuinkation med dem.

 

Anmäl dem. En polisanmälan eller till ARN sätter nog en del press. Kontakta aftonbladet.

 

POKERSAJTER LURAR SPELARE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning till att ja skriver är att jag inte vet hur ja ska gå till väga. Jag anser mig inte ha gjort nåt fel, och jag tycker inte jag fick något vettigt svar när ja försökte kontakta dem. De har inte någon Live-Support och har inte heller hittat nåt telefonnummer, så därför jag postade här.

 

Jag skulle gärna kommunicera med dem och kunna få en chans och bemöta vad dem nu anklagar mig för men som sagt vet inte alls hur det skulle vara möjligt. Jag skriver inte här för nöjes skulle om du tror det. Skulle mycket hellre läsa andra intressanta foruminlägg men känner mig ganska maktlös i denna situation så skriver här i hopp om en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att Aftonbladet kan vara väldigt intresserade av en sån här historia. De har ju precis haft en artikelserie om internetpoker och en uppföljning är alltid aktuell i tidningsbranchen. Om inte annat kan det göra ekonomisk skada för Everest poker som dom har gjort för de som drabbas av deras godtyckliga avstängningar.

 

Jag hatar orättvisor och överförmynderi!

 

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig på Maackes sida här. Det är fullständigt obegripligt att Everest har mage att skriva det svaret de skrev. Detta känns som något Bush kunde göra.

 

Om det är så att Maacke talar sanning vilket jag tror han gör, hade jag stämt skiten ur siten och börjat skramla fram de personer de tagit pengar ifrån.

 

Jag spelar MYCKET poker online men det kommer ALDRIG bli Everest poker och jag kommer definitivt ta upp denna historien om någon talar om siten i min omgivning.

 

Kan man inte ge ett svar till personen i fråga utan drar alla över en kam och skiter sen i vilket ska man inte ha med människor att göra. Jag har aldrig varit med om sämre affärsetik. Jag kan tänka mig att Mr Big Biff som svarade här i forumet skor sig rejält på pokerspelare.

 

Ner med Everest Poker

 

/Martin

 

Jag vet ju inte vad som hänt i det här fallet och jag har ingen erfarenhet av att ha spelat på Everest Poker. Men rent allmänt så skulle jag väl vilja säga upp med Everest Poker! (Förutsatt att de delar ut de beslagtagna pengarna till de spelare som drabbats)

Tycker att det är väldigt bra med en sajt som verkligen gör något åt att det fuskas på spelborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig på Maackes sida här. Det är fullständigt obegripligt att Everest har mage att skriva det svaret de skrev. Detta känns som något Bush kunde göra.

 

Om det är så att Maacke talar sanning vilket jag tror han gör, hade jag stämt skiten ur siten och börjat skramla fram de personer de tagit pengar ifrån.

 

Jag spelar MYCKET poker online men det kommer ALDRIG bli Everest poker och jag kommer definitivt ta upp denna historien om någon talar om siten i min omgivning.

 

Kan man inte ge ett svar till personen i fråga utan drar alla över en kam och skiter sen i vilket ska man inte ha med människor att göra. Jag har aldrig varit med om sämre affärsetik. Jag kan tänka mig att Mr Big Biff som svarade här i forumet skor sig rejält på pokerspelare.

 

Ner med Everest Poker

 

/Martin

 

Jag vet ju inte vad som hänt i det här fallet och jag har ingen erfarenhet av att ha spelat på Everest Poker. Men rent allmänt så skulle jag väl vilja säga upp med Everest Poker! (Förutsatt att de delar ut de beslagtagna pengarna till de spelare som drabbats)

Tycker att det är väldigt bra med en sajt som verkligen gör något åt att det fuskas på spelborden.

 

Till det är du som drabbas..........

 

red: på detta sätter tar de iofs död på sig själva ändå men det kan ju drabba onlinepokern totalt också.

 

Visst ska fuskare sättas på plats och försvinna men det måste ske inom ramen för godkända bevis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att detta inte resulterar i att spelare förlorar förtroende i Everest Poker, dessa spelare avstängda pga. av oärligt spel och inget annat.

 

Nej, det gör det inte. Jag har hela tiden förstått att det är några idioter, som har spridit en massa skit om sajten. Det är det nästan alltid och i det här fallet var det så jäkla uppenbart.

 

Dessutom är det ju någon som går in och skapar flera användare på pf.nu och spyr ut sin galla gentemot sajten. Kan det möjligen vara samma fjortis som skapade tråden om att sajten var riggad...

 

Vet inte om det är mig du syftar på,eftersom jag la upp en bild där sajten tycktes se lite riggad ut :? Fick dessvärre reda på att jag själv blev lurad,och bilden ÄR fejkad..Jag är ledsen för detta...

 

*Ställer mig i skamvrån och sjunger Björn Rosenströms "Lurad"*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiell kommentar kring situationen med EverestPoker.com

 

Detta är dels postat i tråden om Everest Poker, dels i tråden om avstängda konton på Everest Poker, och slutligen mailat till Everest Poker.

 

POKERFORUM.nu och Everest tänkte erbjuda ett påskägg till våra användare, $20 gratis på Everest Poker för nya användare.

 

Den senaste tidens tveksamheter kring avstängningar av användare hos Everest Poker gör att POKERFORUM.nu väljer att inte gå ut med denna drive. Vår förhoppning är dock att det skall gå att hitta en lösning, så vi kan gå ut med erbjudandet. Att avvakta med erbjudandet är POKERFORUM.nu:s sätt att påverka situationen.

 

Att POKERFORUM.nu väljer att vid denna tidpunkt inte gå vidare med erbjudandet är vårt sätt att påverka. Vi vill understryka att vi tycker det är mycket bra att sajter aktivt spårar fuskare - dessa skall utan tvekan stängas av. Vad vi inte tycker är bra är hur Everest Poker kommunicerar med misstänkta fuskare. Ett mail med innebörden "du är avstängd - vi kommer inte att svara på fler mail" är inte acceptabelt. Frysning av konton utan att användaren har en rimlig chans att förklara situationen är oacceptabelt.

 

Om sajten anser att det finns oavvisliga bevis för fusk av någon grad och användaren hävdar att han är oskyldig är ledningsgruppen i POKERFORUM.nu (under tystnadslöfte) villig att granska materialet och vara dömande instans - under förutsättning att båda sidor förbinder sig i att godta POKERFORUM.nu:s bedömning av fallet.

 

POKERFORUM.nu håller sig neutrala i ärendet i fortsättningen.

 

För ledningsgruppen i POKERFORUM.nu:s räkning

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig på Maackes sida här. Det är fullständigt obegripligt att Everest har mage att skriva det svaret de skrev. Detta känns som något Bush kunde göra.

 

Om det är så att Maacke talar sanning vilket jag tror han gör, hade jag stämt skiten ur siten och börjat skramla fram de personer de tagit pengar ifrån.

 

Jag spelar MYCKET poker online men det kommer ALDRIG bli Everest poker och jag kommer definitivt ta upp denna historien om någon talar om siten i min omgivning.

 

Kan man inte ge ett svar till personen i fråga utan drar alla över en kam och skiter sen i vilket ska man inte ha med människor att göra. Jag har aldrig varit med om sämre affärsetik. Jag kan tänka mig att Mr Big Biff som svarade här i forumet skor sig rejält på pokerspelare.

 

Ner med Everest Poker

 

/Martin

 

Jag vet ju inte vad som hänt i det här fallet och jag har ingen erfarenhet av att ha spelat på Everest Poker. Men rent allmänt så skulle jag väl vilja säga upp med Everest Poker! (Förutsatt att de delar ut de beslagtagna pengarna till de spelare som drabbats)

Tycker att det är väldigt bra med en sajt som verkligen gör något åt att det fuskas på spelborden.

 

Till det är du som drabbas..........

 

red: på detta sätter tar de iofs död på sig själva ändå men det kan ju drabba onlinepokern totalt också.

 

Visst ska fuskare sättas på plats och försvinna men det måste ske inom ramen för godkända bevis.

 

Självklart måste man kunna få svar på exakt vad det är man har gjort fel och man måste också få möjlighet att försöka reda ut saker och ting om man har blivit felaktigt behandlad. (Tycker det är hur dåligt som helst av Everest poker, att maacke inte verkar kunna få några svar från dem och kunna föra en dialog med dem)

 

Men, nej, jag tycker inte speciellt synd om alla dem som "trodde" att man fick chipdumpa till kompisar, spela från flera konton, från flera datorer, spela med kompisar på samma bord och göra jättekonstiga höjningar och läggningar för att driva med polarna (jaså? Blev de andra spelarna vid bordet drabbade av det?), byta konton hit och dit och allt vad det brukar vara som har hänt när någon helt "oskyldigt" har råkat få sitt konto stängt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra agerat av Pokerforum och bra skrivet av Ola tycker jag!

 

Har läst tråden och blev minst sagt förvånad av det snäsiga ordvalet av Spelar Support Team! Okej att man är van vid idiotsvar av utländska (ofta outsourcade) representater, men man har ändå vant sig vid att det blir bättre svar när det kommer från svenskar...

 

Självklart bra att man agerar hårt mot folk som fuskar, men det får inte gå ut över oskyldiga. Sen om killarna i tråden är oskyldiga eller inte har jag ingen aning om, ser fram emot att höra fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kan stänga av "fuskare" utan att presentera några som helst bevis och bara kan avfärda dom med ett mail som EP verkar ha gjort så är det i alla fall ingen site jag skulle spela på. Alla siter som gör på det viset skulle upp på svarta listan egentligen. Det gör läget väldigt osäkert för alla spelare nämligen om man inte har en chans att göra sig hörd utan att siten bara kan stänga av folk helt godtyckligt. Jag vet att många (alla?) siter har det inskrivet i sina avtal att de kan stänga folks konton utan vidare men jag har inte hört så många som tillämpar det och speciellt inte på det här sättet.

 

Sen tycker jag också att det är väldigt lustigt att folk omedelbart köper EP's förklaring via ett inlägg här på forumet.

När "pokergirl" (ej helt säker på nicket) blev avstängd av prima och fick sitt konto fryst så ställde massor av spelare upp på hans sida men nu verkar folk köpa ett lamt mail från en site som vad det verkar har stängt av folk utan att presentera ett enda bevis! Det är mycket möjligt att det verkligen är enbart fuskare som har blivit avstängda men hittills finns det inget som tyder på det. Bara det sättet de behandlar de avstängda på är ju helt förkastligt. Om EP anser sig ha bevis för att någon har fuskat så varför inte upplysa vederbörande om detta och gärna tillsammans med någon form av bevisning. Istället hänvisar de till nån paragraf i deras villkor som de vet att inga nya spelare läser och därmed är ärendet enligt EP avslutat.

 

EP har tills de bevisar annorlunda definitivt NOLL förtroende från mig i alla fall.

 

EDIT: Det tog mig för lång tid att skriva det här inlägget och jag hann således inte läsa Olas inlägg innan. Bra skriver Ola och fet credit till pf.nu's ledning som tar problemet på allvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om precis samma sak som dig mackan, men skillnaden är att jag har gjort en deposit på 250$. Jag har spelat helt cleant, är över 18 och aldrig spelat någon av dessa frirullar. Nu råkar det vara så att jag hade backat ca 200$ och därav orkar jag inte göra någon big deal utav det hela. Jag har även 2 kompisar som spelar på EP och råkat ut för samma sak. Iofs så har dom spelat upp sig från frirullarna men jag är övertygad om att dom inte har fuskat på något sätt alls. De blev av med ca 1000$.

 

Jag tycker det är pinsamt av EP att inte ha belägg för sina anklagelser och att dom speciellt inte framför dom. Som tidigare har skrvits så borde dom svartlistas och jag tänker definitivt bojkotta dom för all framtid.

För övrigt voré det väldigt trevligt att få se ett svar från EP där dom beskriver i detalj hur maackan har fuskat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...