Gå till innehåll

Allt om avstängda konton på EverestPoker!


maacke

Recommended Posts

Jag som trodde att alla var oskyldiga till motsatsen bevisats.

Det där handlar om amerikansk rättssäkerhet, varför skulle det vara en relevant princip i andra sammanhang?

 

Själv så ser jag gärna att siterna tar i hyffsat hårt mot misstänkta fuskare. Men då fusk som är inriktat mot spelare, snarare än sånt här pyttefusk mot siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svar till Hjort:

För att göra insättningar på EP har jag använt mig av föreningsparbankens tjänst att använda e-kort. Alltså att jag skapar ett kreditkort via ett program för en bestämd summa. Då har jag skapat ett kort för ex 700kr o de pengarna har tagit slut har jag varit tvungen att skapa ett nytt kort för att sätta in nya pengar. Det har slutat med att det blivit några kort. Jag förstår absolut varför de har blockerat mitt konto. Men jag har gjort allt för att förklara vad e-kort är, bifogat köplista, bifogat körkort och allt annat. Men det är svårt för mig att veta vilka saker jag kan använda som bevis, de vill ju t.ex ha fram och baksida på alla kreditkort. Eftersom jag inte kan göra det (som sagt korten skapas via datan) har jag frågat vad jag kan ge istället som bevis. Svaret jag fått är att de vill ha ett kvitto. Kvitto på vadå? Nu är det två dagar sen jag skicka dem min köplista och jag har inte fått något svar om det duger som bevis. :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som trodde att alla var oskyldiga till motsatsen bevisats.

Det där handlar om amerikansk rättssäkerhet, varför skulle det vara en relevant princip i andra sammanhang?

 

Själv så ser jag gärna att siterna tar i hyffsat hårt mot misstänkta fuskare. Men då fusk som är inriktat mot spelare, snarare än sånt här pyttefusk mot siten.

 

Det där är inte alls någon amerikansk princip, herr Hjort. Det är en självklar princip i alla demokratiska samhällen - även i det svenska - och är dessutom den officiella principen i det svenska rättssystemet.

 

Självklart ska den användas i alla sammanhang. Den ska användas även när du står anklagad för nåt. Tro mig, herr Hjort, när det sker är du den första att gasta om just den principen... ;)

 

Självklart ska siterna ta i mot fuskare men bara mot bevisade såna. Det är lika självklart att Everest ska beskriva hur fusket gått till för de anklagade även om potentiella fuskare kan nås av känslig information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till Hjort:

För att göra insättningar på EP har jag använt mig av föreningsparbankens tjänst att använda e-kort. Alltså att jag skapar ett kreditkort via ett program för en bestämd summa. Då har jag skapat ett kort för ex 700kr o de pengarna har tagit slut har jag varit tvungen att skapa ett nytt kort för att sätta in nya pengar. Det har slutat med att det blivit några kort. Jag förstår absolut varför de har blockerat mitt konto. Men jag har gjort allt för att förklara vad e-kort är, bifogat köplista, bifogat körkort och allt annat. Men det är svårt för mig att veta vilka saker jag kan använda som bevis, de vill ju t.ex ha fram och baksida på alla kreditkort. Eftersom jag inte kan göra det (som sagt korten skapas via datan) har jag frågat vad jag kan ge istället som bevis. Svaret jag fått är att de vill ha ett kvitto. Kvitto på vadå? Nu är det två dagar sen jag skicka dem min köplista och jag har inte fått något svar om det duger som bevis. :club:

 

Jag tror att du kan få kvitto via FSB. Ring talsvar, begär personlig service och be någon skicka ett papper till dig där de på engelska beskriver hur e-kort fungerar (vilket Everest tydligen inte vet...) och att du verkligen köpt dessa kort med pengar som dragits från ditt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför man ska behöva skicka in kvitton osv, Everest har ju en svensk supportorganisation, hur kommer det sig att dom inte känner till hur E-Kort fungerar? Jag kan förstå att det ser misstänksamt ut att man använder massa olika kortnummer, och triggar säkert någon sorts alert hos de som sköter om betalningarna, men det borde räcka med att någon i den svenska representationen förklarar för dessa hur det funkar med FSB E-kort, och sen borde allt vara lugnt...

 

Den svenska supporten verkar mest vara till för att översätta svar hit och dit, inte själva lösa några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det där är inte alls någon amerikansk princip, herr Hjort. Det är en självklar princip i alla demokratiska samhällen - även i det svenska - och är dessutom den officiella principen i det svenska rättssystemet.

 

Självklart ska den användas i alla sammanhang. Den ska användas även när du står anklagad för nåt. Tro mig, herr Hjort, när det sker är du den första att gasta om just den principen...

 

Självklart ska siterna ta i mot fuskare men bara mot bevisade såna. Det är lika självklart att Everest ska beskriva hur fusket gått till för de anklagade även om potentiella fuskare kan nås av känslig information."

 

Riktigt bra sagt Machista, du tog orden ur munnen på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata hade väl varit om "branschen" kunde tillsätta någon form av "skiljedomstol" som alla, spelare som pokersajter, skulle begagna sig av och som skulle fälla avgörande i "fuskfrågor" (är ju i princip vad pf.nu har erbjudit sig att göra).

 

Det är inte en bra lösning att förklara exakt för en misstänkt person hur han eller hon har fuskt. Sjaterna vill inte av förståeliga skäl lämna ut denna information då den förmodligen avslöjar sajtens anitcheat-funktioner...

 

Alltså finns det IMHO bara en lösning, en oberoende instans...

 

/TF

 

*edit* stavar uppenbarligen som en femåring på bakfyllan men orkar inte ändra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till Hjort:

För att göra insättningar på EP har jag använt mig av föreningsparbankens tjänst att använda e-kort. Alltså att jag skapar ett kreditkort via ett program för en bestämd summa. Då har jag skapat ett kort för ex 700kr o de pengarna har tagit slut har jag varit tvungen att skapa ett nytt kort för att sätta in nya pengar. Det har slutat med att det blivit några kort. Jag förstår absolut varför de har blockerat mitt konto. Men jag har gjort allt för att förklara vad e-kort är, bifogat köplista, bifogat körkort och allt annat. Men det är svårt för mig att veta vilka saker jag kan använda som bevis, de vill ju t.ex ha fram och baksida på alla kreditkort. Eftersom jag inte kan göra det (som sagt korten skapas via datan) har jag frågat vad jag kan ge istället som bevis. Svaret jag fått är att de vill ha ett kvitto. Kvitto på vadå? Nu är det två dagar sen jag skicka dem min köplista och jag har inte fått något svar om det duger som bevis. :club:

 

Uppenbarligen så har de noll koll men mitt råd till dig är att skaffa ett riktigt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata hade väl varit om "branschen" kunde tillsätta någon form av "skiljedomstol" som alla, spelare som pokersajter, skulle begagna sig av och som skulle fälla avgörande i "fuskfrågor" (är ju i princip vad pf.nu har erbjudit sig att göra).

 

Ehhh, och det skulle alla brancher göra då under den premissen?

 

Det finn säkert redan ett system inom rättsväsendet eller liknande för att hantera dylika frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen så har de noll koll men mitt råd till dig är att skaffa ett riktigt kort.

 

Skaffa ett riktigt kort? Finns inget som säger att han inte redan har ett "riktigt" kort. Att man använder e-kort brukar oftast vara för att man ogillar att ge ut sitt riktiga kortnummer till företag på Internet. Och när man ser hur Everest sköter saker och ting kan jag förstå att man känner viss oro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata hade väl varit om "branschen" kunde tillsätta någon form av "skiljedomstol" som alla, spelare som pokersajter, skulle begagna sig av och som skulle fälla avgörande i "fuskfrågor" (är ju i princip vad pf.nu har erbjudit sig att göra).

 

Ehhh, och det skulle alla brancher göra då under den premissen?

 

Det finn säkert redan ett system inom rättsväsendet eller liknande för att hantera dylika frågor.

 

Men cyniska människa! Det hade väl varit bra mkt bättre med en dylik instans som spelare kunde vända sig till om de kände sig orättvist behandlade av en pokersajt. Du kan väl inte på allvar tro att dessa avstängningar av konton är något som skulle prioriteras i det svenska rättsväsendet.

 

/TF - tvär o bakis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man använder e-kort brukar oftast vara för att man ogillar att ge ut sitt riktiga kortnummer till företag på Internet.

 

Flytta ut till en grotta i skogen. Gör upp eld och njut av livet.

 

Använder man e-kort får man skylla sig själv. Hur hade du tänkt göra om de kräver en bild på ditt kreditkort för att få casha ut? Ibland undrar man verkligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man använder e-kort brukar oftast vara för att man ogillar att ge ut sitt riktiga kortnummer till företag på Internet.

 

Flytta ut till en grotta i skogen. Gör upp eld och njut av livet.

 

Använder man e-kort får man skylla sig själv. Hur hade du tänkt göra om de kräver en bild på ditt kreditkort för att få casha ut? Ibland undrar man verkligen...

 

Du gillar verkligen att mucka gräl med folk va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man använder e-kort brukar oftast vara för att man ogillar att ge ut sitt riktiga kortnummer till företag på Internet.

 

Flytta ut till en grotta i skogen. Gör upp eld och njut av livet.

 

Använder man e-kort får man skylla sig själv. Hur hade du tänkt göra om de kräver en bild på ditt kreditkort för att få casha ut? Ibland undrar man verkligen...

 

Först vill jag klargöra att jag personligen enbart använder mig av mitt riktiga VISA eller neteller när jag sätter in. Men om jag hade satt in med e-kort skulle jag i första hand ha skickat in bild på pass/körkort skulle detta inte räcka skulle jag be dem reversa mitt kortköp och därefter har jag möjligheten att välja om jag vill sätta in med mitt riktiga kort.

 

Nu har ju diskussionen glidit iväg offtopic men jag måste påpeka det är trist och väldigt konstigt att det är en sån hätsk stämning i den här tråden.

 

Bor i grotta gör jag helst på sommaren då jag har semester från pokern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju diskussionen glidit iväg offtopic men jag måste påpeka det är trist och väldigt konstigt att det är en sån hätsk stämning i den här tråden.

 

Ett ämne som engagerar och upprör, så det blir ju lätt på det viset då. Jag hoppas att det löser sig för alla oskyldiga.

 

Tandemcykel > Ok, bra att du skrev ett svar. Eventuellt var jag inte ensam om att tycka att du var lite väl provokativ :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finn säkert redan ett system inom rättsväsendet eller liknande för att hantera dylika frågor.

 

Ja tjena.

 

Tjena tjena. Naiva fjortisar eller? :roll:

 

Faan jag har ställt krav till näthandlare inom aktiemarknaden och vunnit. Men då handlar det om lite större summor. En polisanmälan medför badwill för företaget om Tidningarna får reda på det. Att bara den lilla uppmärksamheten på den här lilla sajten ;) gör att företaget går in och svarar säger en del. Detta är under förutsättningen att det är ett seriöst företag. Är det inte det kan ni glömma pengarna ändå. Förstår inte varför ni inte tipsat.

 

//

 

Kan tillägga att inget seröst företag som vet hur man hanterar kundproblem för en dialog via en "chatsida" som den här. Sånt sköts intern med kunden. Tyvärr verkar det som vem som helst kan starta ett nätpokerföretag.

 

Ring konsumentvägledaren vet jag. Svaret kommer nog dock bli att detta är en väldigt knepigt problem men ni får nog lite kött på benen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder e-kort av anledningen som airhead skrev lite längre upp i tråden, det känns helt enkelt tryggare. EP team support har fått mitt körkort men ger mig inget svar på vad jag kan ge som bevis för mina e-kort. Jag har även kontaktat FSB, som i princip säger att jag får klara mig själv, och de har inte svarat på min fårga om kvitto än.

På t.ex Unibet förstod de direkt vad som gällde och körkort var det ända som krävdes. :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder e-kort av anledningen som airhead skrev lite längre upp i tråden, det känns helt enkelt tryggare.

 

Vad menar du? Banken ersätter alla förluster som uppkommer om någon snor ditt CC-nummer. Använd ett CC som inte är kopplat till lönekontot, så kan du aldrig bli utan pengar någon månad. Eller också använder du Neteller, där du sätter in pengar helt kostnadsfritt via bankgiro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en sajt vill stänga av en pokerspelare, kan man då inte ge tillbaka de insatta pengarna och sedan stänga kontot?

Man har väl rätt att välja vilka kunder man vill ha, men samtidigt tycker jag det är ganska svinit att sno de insatta pengarna.

Om man misstänker fusk, collusion eller annat som man som spelbolag ansr sig kunna bevisa, ge tillbaka gjorda insättningar och sedan goodbye... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en sajt vill stänga av en pokerspelare, kan man då inte ge tillbaka de insatta pengarna och sedan stänga kontot?

Man har väl rätt att välja vilka kunder man vill ha, men samtidigt tycker jag det är ganska svinit att sno de insatta pengarna.

Om man misstänker fusk, collusion eller annat som man som spelbolag ansr sig kunna bevisa, ge tillbaka gjorda insättningar och sedan goodbye... :twisted:

 

...och nattens pris för idioti går till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en sajt vill stänga av en pokerspelare, kan man då inte ge tillbaka de insatta pengarna och sedan stänga kontot?

Man har väl rätt att välja vilka kunder man vill ha, men samtidigt tycker jag det är ganska svinit att sno de insatta pengarna.

Om man misstänker fusk, collusion eller annat som man som spelbolag ansr sig kunna bevisa, ge tillbaka gjorda insättningar och sedan goodbye... :twisted:

 

Ne tycker absolut inte dom ska ge tillbaks ett öre till fuskare, dom som är bevisat fuskare ska inte få tillbaka nåt, däremot om dom inte är bevisat fuskare utan bara bannad, UTAN NÅT SOM HELST BEVIS, som jag, då ska dom fan ge tillbaka varenda cent jag har plus en fet bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...