Gå till innehåll

Allt om avstängda konton på EverestPoker!


maacke

Recommended Posts

För övrigt voré det väldigt trevligt att få se ett svar från EP där dom beskriver i detalj hur maackan har fuskat.

 

Nja, det är inte bra. Då lär vi eventuella fuskare hur dom blir upptäckta osv. Däremot så tar gärna som sagt POKERFORUM.nu:s ledning och går igenom materialet. Vi kan presentera en neutral och balanserad bedömning utan att avslöja någon av parternas "hemligheter".

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar vara en riktigt soppa det här...

 

EP's statement: Om man jobbat inom en US/UK organisation käner man lätt igen undanglidningarna och de efterföljande säljsnacket (honest players VÄLDIGT många gånger). Det är kul med retorik...

 

Vad jag förvånas över är att ingen reagerat över det faktum att de villigt erkänner att de med, som det verkar, relativt enkla medel går att fuska med multipla platser. Visst går det på andra siter men då måste man anstränga sig med lite jobb på IP adresserna osv - knappast ngt man gör för en frirulle (tänk dig själv - varför riskera att åka dit för småpengar när man kan sätta sig på ett cashgame och lassa hem degen - 5 ).

 

Jag tar inte ställning till vem som är skyldig, men hans statement satt jag bara och garvade åt.

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt samma sak har hänt mig... polare med sneppelan för övrigt och en till kompis har blvivit bannad. vi alla har blivit bannade av samma anledning trots att vi aldrig gjort oss skyldig till det där skitet dom skriver där... alla har fått exakt samma mails där dom skriver "du har brutit mot så stränga regler att vi inte har tillåtelse att diskutera detta med dig mer"

 

mycket lågt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såå nu blir det ett svar... Jag är verkligen tacksam för Pokerforums hjälpsamhet oavsett hur det löser sig i denna frågan. Jag anser precis som alla andra här att fusk ska motarbetas. En seriöst pokersajt bör dock kunna ta en dialog med sina pokerspelare och kunna peka på någonting vid avstängning. Inte bara hänvisa till nån paragraf som i stort sett inte säger nånting förutom att dom när som helst utan anledning kan avsluta ditt account.

 

Att jag har färre en tio poster beror på att jag upptäckt Pokerforum ganska nyligen och mest suttit o läst andras inlägg när jag varit här. Jag har inte flera account registrerade vare sig på EverestPoker eller på Pokerforum. Jag har definitivt inte ingått i nåt brottssyndikat som fuskat i deras freerolls. Den anklagelsen är helt absurd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, intressant att alla som har problem verkar vara folk med 1-10 poster. Verkar smått misstänkt...

Jag skulle tippa på att det är ett spratt alltihopa från någon/några som inte gillar siten eller bara vill vara lite rolig... Siten finns inte på Svenska (men på ett gäng andra språk) så varför skulle de ha support på Svenska?

 

Men jag kanske har fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iller!

 

På den punkten har du fel. Everests programvara finns på svenska. Det är just det dom marknadsför sig med. Att de är den första multinationella pokerklienten typ.

 

Det är definitivt inget spratt. Jag trivdes bra med att spela på EverestPoker. Men sedan helt plötsligt och utan förklaring blev mitt konto spärrat.

 

Det är inte bara jag som råkat ut för det här. Läs hela tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iller!

 

På den punkten har du fel. Everests programvara finns på svenska. Det är just det dom marknadsför sig med. Att de är den första multinationella pokerklienten typ.

 

Det är definitivt inget spratt. Jag trivdes bra med att spela på EverestPoker. Men sedan helt plötsligt och utan förklaring blev mitt konto spärrat.

 

Det är inte bara jag som råkat ut för det här. Läs hela tråden!

 

Ja, om man läser hela tråden, Everest poker verkar ju även ha stängt av någon annan...och alla hans polare... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tippa på att det är ett spratt alltihopa från någon/några som inte gillar siten eller bara vill vara lite rolig...

 

Precis så är det. Det värsta är att detta drabbar sajten, då svenskar är så jäkla korkade att de går på sådan här skit.

 

Tråkigt att tom. moderatorerna och ledningen för pf.nu går på sådana här scams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning till att ja skriver är att jag inte vet hur ja ska gå till väga. Jag anser mig inte ha gjort nåt fel, och jag tycker inte jag fick något vettigt svar när ja försökte kontakta dem. De har inte någon Live-Support och har inte heller hittat nåt telefonnummer, så därför jag postade här.

 

Jag skulle gärna kommunicera med dem och kunna få en chans och bemöta vad dem nu anklagar mig för men som sagt vet inte alls hur det skulle vara möjligt. Jag skriver inte här för nöjes skulle om du tror det. Skulle mycket hellre läsa andra intressanta foruminlägg men känner mig ganska maktlös i denna situation så skriver här i hopp om en lösning.

 

Det går nog bra. De kollar definitivt denna tråd och lär inte tycka om diskussionen. Jag får bara känslan av att du döljer info genom att du försöker förklara dig så tydligt och snällt.

 

Hoppas allt löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologen: Troligtvis skriver han här för att Everest har sagt upp fortsatt kommunikation med honom, förutom en representant som skrivit i denna tråden. ;)

 

Jag vet. Min analys bottnade i annat. De som har en tendens att försvara sig och är osäkra till om de gjort något fel tenderar till att ha gjort något fel därav osäkerheten. Oftast så vet folk om de gjort fel eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir verkligen mörkrädd av hur rättslöst agerat detta är. Jag spelar _allt_ mitt spel på ett nätverk där vi är _massor_ som använder samma IP (700+). Helt säker på att många av dom spelar på flera av ställena jag spelar på.

 

Man blir ju orolig att nån site kommer agera så här mot en pga detta faktum. Kanske värt att lägga ut några hundra på ADSL så man får "eget" IP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har inte tagit ställning för eller emot EverestPoker.com eller dom som fått sina konton avstängda, utan vi är som tidigare postat i den officiella kommentaren neutrala i denna fråga tillsvidare eftersom det tycks vara en del oklarheter.

 

Vidare har vi gjort vad vi anser vara rimligt för att kontrollera både postarna och sajtens påståenden i de olika fallen, självklart kan det ändå förekomma oegentligheter från parterna.

 

De bästa vi kan göra i denna situation är att vi erbjuder oss att vara en neutral part som tar in informationen och objektivt bedömer samt ger rekommendation om så önskas av partnerna.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare har vi gjort vad vi anser vara rimligt för att kontrollera både postarna och sajtens påståenden i de olika fallen, självklart kan det ändå förekomma oegentligheter från parterna.

 

Har alla nissar med under 10 poster i pf.nu, som postar i denna tråd, olika IP-nummer? Det verkar vara ett fåtal (två eller tre?) personer som har fuskat på sajten och naturligtvis blivit avstängda, som sedan skapar en massa användare på pf.nu för att få det till att en jäkla massa personer blivit avstängda, när det i själva verket handlar om två eller tre personer.

 

Jag behöver inte mer bevis. Nissarna har avslöjat sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo.

Jag vill än en gång berömma pf för en lysande insats, låter ju som om att ingen sajt skulle ha något att förlora på och lägga fram ev bevis för en neutral grupp som svenska pokerspelare litar på.

 

Det som gjorde mig mest förbannad av allt är ju sättet som allt blivit skött på. Skulle jag få ett mail med den formuleringen och sen inte en gnutta bevis framfört till mig om VAD jag har gjort skulle jag bli tokig.. (fuskare eller inte) saken är att man är ganska maktlös mot pokersajterna om man står ensam, det verkar som om dom aldrig inser att VI är kunderna och DOM ska vara tacksamma att man valt just deras sajt. Ofta verkar det som om det är tvärt om, som om man skulle vara tacksam att man får spela...

 

Tur att pf finns.. "Ola vårt ljus i mörkret" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud tandemcykeln. Jag har endast ett konto på pf.nu. Kolla mitt Ip-nummer om du vill.

 

Det är möjligt att en del personer fuskat på EverestPoker. Jag tillhör dock inte dem och det är fler personer än 2-3 som blivit avstängda varav ingen verkar förstå varför eller ha fått nått vettigt svar på varför heller.

 

Som jag sagt tidigare i tråden har jag inte varit medlem här särskilt länge och därför har jag inte många poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud tandemcykeln. Jag har endast ett konto på pf.nu. Kolla mitt Ip-nummer om du vill.

 

Man måste vara moderator för att kolla IP-nummer.

 

Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att det kommer in en massa nya användare, som bara postar i denna tråd. Erfarenhet från andra forum säger mig att det är något skumt i görningen då. Det är ju inte första gången i internets historia som folk tycker sig blivit illa behandlade av något företag och vill kasta skit på företaget i fråga. Att då få det till att MÅNGA personer blivit illa behandlade gör att man får mycket mer tryck på det man säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...