Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Farsan fyller 65 och går således i pension sista april.

Tänkte i present bjuda med honom ner till Barca 5-8 April och kika fotboll den 7e.

 

Men det verkar inte som ryanair har kvar sin trafik från varken skavsta eller malmö trots att linjerna finns kvar. Någon som har koll om det kanske bara är att flygningarna inte ligger ute långt innan?

 

Alt om någon kan rekka hur jag sätter ihop resan bäst.

Tanken är flyga från södra sverige, ta 3 nätter på något ok hotell och köpa biljetter för 4 till matchen.

 

Ryan lägger ut biljetterna till många av sina linjer ca 3 mån innan så det är förmodligen anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Requestar några roliga straff vid förlust i tvspelsmatch.

 

Standard är att man får bjuda på middag men eftersom de är fantasilöst och inte så fasligt jobbigt blir vinstincitamentet bristfälligt.

Senaste matchen var jag nära på att vinna upp en banan i stjärten på FI som sedan skulle äta upp den, men jag föll på målsnöret.

 

Bomba på med förslag!

(I den bästa av världar blir straffen förevigade exakt här)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Requestar några roliga straff vid förlust i tvspelsmatch.

 

Standard är att man får bjuda på middag men eftersom de är fantasilöst och inte så fasligt jobbigt blir vinstincitamentet bristfälligt.

Senaste matchen var jag nära på att vinna upp en banan i stjärten på FI som sedan skulle äta upp den, men jag föll på målsnöret.

 

Bomba på med förslag!

(I den bästa av världar blir straffen förevigade exakt här)

 

Om du misslyckades, förlorade du inte in en bajsig banan i munnen på dig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kröner dagboken till officiell träningsdagbok för PF för tillfället.

 

Jag vet man inte ska ens snega på folk som preppar som gudar och deras upplägg men la märke till att Kai kör alla isolatoriska övningar FÖRE basövningar.

 

Ur ett rent byggarsyfte vad är fördelen?

Kan det överväga nackdelarna att man inte kan hantera speciellt mkt när man väl kommer fram till basövningarna.

 

Kör obv inte hans 3h pass men om jag skulle vända mina helt om, vad skulle hända med mig?!?!?!?

 

 

kjam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar snarare som han resonerar att de mindre musklerna ska vara så uttröttade att aktiveringen vid basövningarna blir så stor att de dödas lika hårt som större muskler som är lättare att träffa.

 

Kollade på ett benpass han körde på över 3h där han verkligen mördade sina hamstrings och glutes innan han gick på böj osv.

 

Men är ju självklart livsfarligt göra på samma vis utan prepp. Kortisolnivåerna hade ju varit i taket och man hade slitit sönder hela kroppen.

 

edit; hehe han värmer ju med cardio innan med :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter sjukt jao, jag kan ju t.ex. köra 3 lätta sets bensträck 3 lätta sets bencurls för att få igång blodgenomströmningen och värmen lite för att sedan börja med böjen där jag även värmer upp 3-4 sets innan jag når träningsvikten men det är ju helt annorlunda än att mata fullt mag så att säga.

 

Jag vet inte hur tungt herr Kai egentligen kör när han kör isolationsövningar då han är preppare och aproachar sin träning ur ett extremt högreppigt BB-håll, men jag tar ju inte det direkt lugnt när jag kör isolations/tilläggsövningar/komplement efter jag har avslutat basövningen, annan historia innan dock förstås.

 

För mig är det otroligt viktigt vara varm och rejält svettig om jag skall klara köra tungt, har inte funkat för mig att vara slarvig med uppvärmning sen man klev ur tonårien och in i vuxenlivet och vad det innebär med lätthet att dra på sig skador :(.

 

 

att böja utan att ha mjukisar och huvan på går ju inte!

 

ps. jag gillar att lyfta tungt, roligare så! ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jao, går ju lite i perioder det där också tycker jag, man vill ju förstås se snygg ut men som jag nämnde tidigare träna styrka är för mig roligare än bb, men jag känner även också att jag klarar inte att lågreppa/köra gristungt allt för länge heller så behöver variera mig lite och högreppa ibland för det är ganska drygt för psyket när man platåar i styrka att stå o kämpa på samma skit i veckor :), det är väldigt slitande på kroppen också då man gärna vill till gymmet oftare än en SL-lyftare som drar typ 3 ggr veckan.

 

CNS tar sån sjuk jävla spö av SL-lyftande så de vilar ju typ 2 dygn mellan varje pass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kai Greene är min idol. När man gör exakt VAD som helst för att uppnå sin dröm måste man fan bli imponerad. Skoj att han äntligen insåg att han hade "pajat" sin fysik lite halvt och kom in RIPPAD och lite mindre i senaste Mr Olympia istället för att bara vara enorm (han är obv rätt enorm fortfarande...).

 

Kai tar att träna med kontakt till ganska extrema nivåer, ofta han kör en massa set med 20 reps i benövningar och väldigt lätta vikter. Svårt/omöjligt att känna riktigt bra kontakt i knäböj med tunga vikter.

 

Jag gissar att anledningen till att han kör såpass mycket hams/glutes innan böj är pre exhaust-tänk så mer av fokusen i böjen hamnar på framsida lår. Men han kör mycket övningar för framsidan innan också så det finns väl andra skäl. Han snackar ju alltid om mind-muscle connection och jag tror att man känner sina muskler rätt bra lagom till knäböjen efter så många set före :D Och så är det såklart en stor fördel att man är fett uppvärmd och att man när man är så trött har så låga vikter i knäböjen att skaderisken blir väldigt liten.

 

 

Thefman: lol @ "tömda depåer", du har uppenbarligen inte sett karln äta :mrgreen:;) Om han dessutom slinar, vilket inte alls lär vara omöjligt, så är det ännu mindre relevant.

 

 

ps Dem där "Jefferson squats" är riktigt sköna men man ser så förbannat gay ut att jag inte vågar köra dem så ofta :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör ni för program? Jag har börjat med 5/3/1, 3 ggr per vecka. Verkar kanon iom att det är mkt flexibelt gällande assistantövningarna samt har periodisering inbakat i programmet.

 

Man behöver inte krångla till det. Tror dessutom att det är kontraproduktivitet att träna för mkt styrketräning om du inte är ett genetiskt freak eller preppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om träning. När man blir såhär mycket större på ungefär tre år vet man att man har rätt störda gener :shock: :shock: :shock:

 

 

36570_10151247327044621_1101388250_n.jpg

 

 

Men om vi bortser från musklerna tycker jag faktiskt det är lite läskigt att se denna bild. Han ser så enormt mycket äldre ut till vänster och det ser ut som hela hans huvud har blivit märkbart större. Det är absolut inga nyheter när man preppar friskt men här rör det sig om väldigt väldigt kort tid i sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör ni för program? Jag har börjat med 5/3/1, 3 ggr per vecka. Verkar kanon iom att det är mkt flexibelt gällande assistantövningarna samt har periodisering inbakat i programmet.

 

Man behöver inte krångla till det. Tror dessutom att det är kontraproduktivitet att träna för mkt styrketräning om du inte är ett genetiskt freak eller preppar.

 

Ben

 

Böj 4*10

Stående vadpress 4*12

Benpress 3*10

Sittande vader 3*12

Baksida 3*10

Benspark 3*10

supersettar med utfall utan vikt

 

Bröst/Axlar

 

Bänkpress 4*10

Maskinpress 3*10

Flyes 3*12

Axelpress 3*10

Cablecross 3*12

Sidlyft 3*12

 

- Mage/Cardio (vilodag)

 

Rygg/Ben

 

Chins 2 set

Smala latsdrag 2 set

Marklyft 4*6-10

Benspark 3*10

Rodd 3*10

Smala chins 3*X

Bred rodd 3*10

Baksida axlar 3*10

Supersettar med curls

 

- Mage/Cardio (vilodag)

 

Bröst/Triceps

 

Hantelpress 4*10

Flyes 3*10

Liggande triceps 3*10

Cablecross 3*12

Triceps i cable 3*12

 

Biceps/Chins/Underarmar

 

Varierade chins 30 st

Curls 4*10

Sittande curls 3*10

Hammers 3*10

Underarmar fritt

 

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesus bor du på gymet... ;-)

 

Så här kör jag.

 

5/3/1, Beginners/interimediate template

 

Tuesday

Squat – 5/3/1 sets/reps

Bench – 55%x5, 65%x5, 75%x5

Assistance work (Barbell row, Chins) 5x10 @ 50 %

 

Thursday

Deadlift – 5/3/1 sets/reps

Press – 5/3/1 sets/reps

Assistance work (Pullups, Barbell row) 5x10 @ 50 %

 

Saturday/Sunday

Bench – 5/3/1 sets/reps

Squat – 55%x5, 65%x5, 75%x5

Assistance work (Press, Pullups) 5x10 @ 50 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som PBP/Taleb-upplägg?

 

 

Uppdatering på träningsfronten:

Kosten har spårat åt så jävla fel håll, lever på socker och mår riktigt dåligt av det.

Ska till Dublin imorgon men sen behöver jag styra upp det, inte bara för träningen utan även för välmående.

 

Just nu ligger jag med världens jävla huvudvärk som fick mig dra hem från skolan och göra att jag inte kunde jobba idag.

 

Har fortfarande träningsvärk som tusan sen benpasset för 3 dagar sen och missade mitt bröstpass igår pga jag somnade :S

 

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN en bra jävla pokerdag. Riktigt längesen nu.

 

Har gått på ny stejk hos en väldigt duktig spelare och haft ett väldigt matnyttigt coachingpass redan. Bra deal med. Såhär bra känsla har jag inte haft inför poker på hur länge som helst. Är fortfarande back en satans massa iofs men nu jävlar ska det nötas :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN en bra jävla pokerdag. Riktigt längesen nu.

 

Har gått på ny stejk hos en väldigt duktig spelare och haft ett väldigt matnyttigt coachingpass redan. Bra deal med. Såhär bra känsla har jag inte haft inför poker på hur länge som helst. Är fortfarande back en satans massa iofs men nu jävlar ska det nötas :mrgreen:

 

HEJA HEJA! mvh tiltsuper med DIG ikväll i Helsingborg.

På riktigt jävulshumör ska tilläggas, så girls beware :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...