Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Trodde inte du tränade alls Trillske? Har för mig att du skrev i wellboken att du hade en kropp som en ung grekisk gud utan ngn särskild sorts träning.
Så skrev jag nog inte, skrev nog snarare att den blir som en ung grekisk gud efter bara några veckors träning. :-)

 

Det var ju det jag menar med att det handlar om verkligen korta perioder jag tagit rätt hand om hälsan senaste åren; tyvärr ser jag väl också till viss del ut därefter just nu - men kroppen är fortfarande grekisk, något kort, gud efter enstaka veckors träning. Jag tror på det där med muskelminne, men det förklarar ju knappast hela resultatet.

 

Att bli av med elingenjörs-tecken i form av blek hy och trötta ögon tar tyvärr antagligen lite längre tid misstänker jag. :-( Jag sätter dock min tro till att fyra månaders semester ska lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. om du ska fortsätta skryta vitt och brett på det här sättet så får du fan posta bild (med "bar åvis"), or it didn´t happen.
Eftersom jag har beskrivit mig själv som zombie förutom kroppen är det ju alltså bara åvis som gäller, right?

 

Plus att det måste ske när jag tränat i säg två veckor (totalt ungefär 5 pass), eller hur?

 

Ni måste ju vara rättvisa i alla barnsligheter.

 

Angående zombie har väl en del tillgång till mig på facebook och eftersom jag inte orkade hymla med ingenjörs-transformationen är den bilden onödigt rättvis.

 

EDIT: Alla vet att detta kommer sluta med att jag postar en bild på biceps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju faktiskt så att jag kom på att det där blev ju ett samtalsämne på Flashback också. Folk började undra om jag verkligen löste alla problem med biceps eller om det bara var snack.

 

 

14nid0j.jpg

 

 

Resonemanget är alltså att om discomuskler är inneffektiva får man ju helt enkelt bara bygga lite mer av dem.

 

Om skruven inte passar får man banka in den med biceps.

 

Nu har jag lärt er allt jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stjärnfittan, du måste tvinga dig själv att sova mindre, t.ex. genom att gå och lägga dig lite vettigare och ställ klockan och masa dig upp om du ska komma ur den ovanan. Det blir bara värre och värre ju längre tiden lider, för årstiden är ju som sådan att du blir trött, och är det mörkt ute kan du ju lika gärna sova ett par tim till liksom, jag funkar så mkt bättre på 6 tim sömn än 9, men man måste ju när det höst vinter se till själv att man håller på timmarna medan sommaren och våren sköter det själv i princip.

 

Sover du för mycket, kommer du känna att du får så lite gjort på dagarna, kanske missar allt solljus? vet inte dina timmar men om du missar de flesta, är inte ens ute då de är ljust etc.. så kommer du ju per automatik bli mer deppad och säkerligen sova ännu mer.

 

Ta några lätta morgonpass på gymmet på morgnarna, högrepppa lite om du känner dig svag den tiden på dygnet så du inte behöver sabba självförtroendet i gymmet samtidigt tills du har kommit igång, inget som piggar upp en som en kaffe och sen masa sig till gymmet och göra sitt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill som vanligt mothugga killerwolf och påstå att det där med att tex 7 timmar skulle vara "rätt" är ungefär lika random som allt annat som ska receptbeläggas. Det vill säga att man ska sova 7 timmar, äta enligt kalori-mall och exakt samma tider varje dag, osv. Det vill säga saker som inte fyller funktionen hälsa, utan det fyller funktionen duktig samhälls-slav; till exempelvis arbetsgivare kan tycka att det är en utmärkt trevlig mall.

 

Tvärt om varierar kravet på sömn med vad som fyller dygnet i övrigt (och säkerligen ett antal andra faktorer). Den forskare som menar att optimal tid sömn är konstant har missat något vitalt i sin forskning, vad är mindre intressant om man inte tänkt forska själv. Lyssna på kroppen.

 

Inte ens 10 timmar behöver vara orimligt.

 

Typisk modell som jag önskar jag var bättre på att utnyttja själv i praktiken: Ställ klockan på den där slav-mallen (det måste vi ju), lämna rejält slack och njut av en trevlig morgon när du vaknar före klockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde ju en standard trillske, jag sa eftersom jag funkar bäst på 6 tim bör det ju stämma för alla andra? personlig anekdot och det. Det hela handlar inte om att konformera efter samhället heller, det handlar om att hinna se dagen då den är så jävla mycket kortare nu för tiden, (solljuset), det är något vi människor mår bra av, motargumentera det du.

 

edit: Jag gissar på att stjärnfittan inte IRLjobbar, således finns det en risk att han sover bort 80%+ av dagsljuset just nu, och då kommer han att bli tröttare allt eftersom och bli segare och sova ännu mera.

edit2: Alternativet är att du skaffar barn som jag som fungerar som din personliga klocka med väckning halv7 oavkortat varje morgon med felmarginal på 5-10 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår din gissning Killer men SF är IRLarnas IRLare.

 

:oops: tis true.

 

Pluggar ju men har turat in gruppen som aldrig börjar före 10 och oftast 12.

Std nu är att jag lägger mig med GF 23-00 snåret, försöker gå upp med henne vid halv 6 sen somnar om till 10.30.

Hade gärna fått in plugg och/eller träning innan skolan och fick de under några veckor utan att vara trött alls på dagarna men nu senaste tiden vägrar kroppen vakna till på morgonen.

 

I morse gick jag upp med henne vid 04.30, åt frukost drack kaffe men slumrade till på golvet i min onepiece medan hon åt klart sen somnade jag om till 11.

 

Nu har de ju också resulterat i att hon snappsomnar och jag ligger vaken och vrider mig ett tag innan jag somnar.

 

Mvh

Nya försök imorgon!

 

(Då väntar ett pass före skolan och ett efter så måste ju klara de omss)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mörkret på morgonen gör det svårare för dig kliva upp me tjejen då du inte har någon riktig anledning kliva upp, du har flera timmar kvar till skolan, be hon tända varenda jävla lampa i läggan nästa morgon och sätt på radion högt/tv'n, samt som det luktar nykokt kaffe,... jag har då svårt ligga kvar då. kanske går bättre?

 

Du måste ju helt enkelt ta dig i kragen :). Du skriver att det gick bättre då du klev upp på morgnarna, nu har du "turat" in en grupp som aldrig är igång före tolv, men det verkar inte vara dig till nytta för du får inget gjort på förmiddagen hehe.

 

Sabbar era läggningsrutiner, och säkerligen era liggrutiner då hon säkert vill masa sig i säng vid 21.30-22 och du sitter vid datorn en stund och sen hoppar du vid 23 och då sover hon redan och du ligger och glor i taket med en nobe du får rasta själv.

 

Sux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket rant om det nu, men är för min egen skull jag skriver också, för att påminna mig själv om varför jag tycker det är så tungt nu :).

 

Hoppas du får ordning på det iaf, sabbar så mycket av livskvaliteten att gå omkring och vara trött hela dagarna, och det påverkar ju hur jag mår själsligt som satan också, blir snabbt deprimerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de ju också resulterat i att hon snappsomnar och jag ligger vaken och vrider mig ett tag innan jag somnar.
Gör ni olika saker innan ni lägger er då? I så fall kan du ju pröva att ändra ditt beteende till att bli mer likt hennes. Till exempel om hon läser något tantsnusk innan läggdags och du sitter framför datorn och grindar med högljudd musik rakt i öronen skulle det ju kunna vara en variabel att ändra lite på och se om sömnen blir bättre.

 

Förslag och idéer:

 

* Begränsa mer engagerande aktiviteter så som spel och surf till senast 20-21.

 

* Ät/ät inte en måltid innan läggdags/frukost.

 

* Smäll i dig en rejäl dos d-vitamin vid uppstigning.

 

* Ta det lite lugnt med eventuella halvknarkstillskott. Drar du i dig en halv burk centralstimulerande piller om dagen kanske det inte så konstigt att du får sömnproblem.

 

Etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...