Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Har också alldeles för mkt moral och samvete, om man skulle fråga andra. Har också såna sjuka tankar och svårt för att säga ifrån osv och exemplen du beskriver skulle även få mig att må lite dåligt, även om man kanske inte borde det. Så du är verkligen inte ensam..

 

Det är faktiskt lite jobbigt i många situationer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, hur kan folk tycka Kai ser bättre ut är Heath?

Älskar hans personlighet men Phils estetik är på en helt annan nivå.

 

Lär obv bara vara jag här som svarar på detta.

 

Det kan mycket väl ha varit Kai Greenes bästa produkt någonsin. Jag trodde han skulle få mycket svårt att match Phil men jag tycker nog faktiskt att han ser lite större ut när dem posar bredvid varandra. När dem stod ensamma under prejudging kändes det som Phil skulle vara en hyfsat klar vinnare men jag är inte alls säker på vad jag tycker nu. Men jag är rätt säker ändå på att domarna kommer ha Phil som etta hittills. Mycket som kan hända mellan igår och fortsättningen idag, vi är bara halvvägs. Spännande!

 

Kul att Rhoden sannolikt slog sig in i topp fem men jag hatar att dem fortsätter hålla Branch före Wolf, verkligen ingen vacker fysik på Branch. Var väl ändå ok innan, men med ena benet nu dessutom dubbelt så stort som det andra är det rätt sjukt att han är topp tio ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel 1: Min flickväns kort funkar inte i slussen på gymmet när hon hade signat 3v tidigare. Klockan är 23 och jag har tagit PWO, att vända är inget alternativ så jag trycker in henne i slussen med mig och vi genomför ett bra benpass.

Under hela tiden gror en oro inom mig. Den är inte knuten till konsekvenserna av handlingen (som är avstängning om de ska vara strikta, vilket är en förlust på ca 350sek) utan istället något med att göra saker som är "förbjudna".

Jag kan inte heller skaka av mig känslan hur mycket jag än försöker klargöra i mitt inre att det är 350 kr som står på spel och att sannolikheten för att det ska gå så långt är väldigt liten.

 

På ett moraliskt plan tycker inte jag att du gjort någonting fel alls. Man kan säga att du gick i god för henne att hon faktiskt var signad. Jag hade inte ens vacklat på rösten om någon ansvarig hade konfronterat mig, jag hade sett det som helt självklart att jag gjorde rätt och varit totalt säker på att det inte kommer ge några som helst konsekvenser. Regeln är till för att hindra folk till att göra saker de inte får men eftersom din tjej bara hade fel på kortet och egentligen har rätten att gå in där så ser jag inte varför du kände dig orolig/skam.(jag missförstår väl inte nu? hon fick väl gå in där?, var väl bara så att hennes kort hade gått sönder typ?) Visst, rent kliniskt bröt du väl en regel men på ett moraliskt plan har du inte gjort något fel imo. Om det visar sig att din flickvän hade ljugit för dig och att hon inte alls hade signat så är det så klart rätt att du får ta eventuella konsekvenser då det endast är du som är personligt ansvarig i det där läget.

Är det något jag inte är rädd för så är det att bryta regler när jag anser det uppenbart att reglerna inte är till för att förhindra just det jag ska göra.

 

 

I detta läget har han gått från att vi ska göra slag i saken till att han vill ha ensamrätt under förutsättning att han gillar den.

Jag säger att jag förstår men klargör inte att så är fallet, vilket jag i efterhand kom på jag borde gjort.

Hur som så får jag 10 min senare ett mail där en kille skriver att han ger 2k rakt av och hämtar den ikväll.

Sagt och gjort, han kommer och köper den direkt.

 

Den där känslan gror inom mig som säger att jag har varit en dummer.

Rent juridiskt är det väl i gråzonen huruvida vi ingick ett avtal innan hans tillägg men post detta bör det väl knappast vara bindande.

(Alltid haft svårt för anbud/accept-modellen i praktiken)

Det kommer ju självklart inte bli någon rättssak av det hela men det är ändå ett av planen jag försöker rationalisera bort känslan med.

Samma sak att jag försöker utforska aspekten att det varit omvänt. Att jag vore köpare och samma sak hade hänt mig.

Då hade jag kanske blivit en smula butter men ändå haft förståelse att det är såhär det funkar om man ger sig ut på blocket osv.

 

Här förstår jag dig. Sådana där saker tycker jag är jobbiga. Rent principiellt tycker jag det är gränsfall. Tycker inte att det känns helt rätt och riktigt. Någon annan som känner att muntliga avtal människor emellan är en hederssak? Extra viktigt med den typen av överrenskommelser är det för att samhällets rättsapparat inte har något bra sätt att gå in och styra upp sådana saker så vi människor är utelämnade att skapa ett etiskt system som man följer för både sin egens och andras skull.

 

Om man är väldigt mån om att känna sig som en moraliskt prickfri människa kanske man ska försöka komma ihåg när man pratar med köpare1 att man hör av sig under morgondagen om man accepterar dealen. Har man okejat dealen tycker jag det är ganska fult att ändra sig. Tilläggas bör dock att jag antagligen hade gjort exakt samma sak som du tror jag.. Speciellt om det rent praktiskt hade känts lättare och att jag i efterhand inser att köpare1 bara skulle köpa soffan i det fall som den var okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boka flyget till Dublin lite fel.

Kommer anlända 3h efter EMOP Main startar.

 

Så vilka ska ner och IRLa i staden under perioden 16-19 Nov?

Jag förstörde även för upandcoming när jag bokade så han finns också på plats.

 

Spelar kanske 2 dagars sidevent om inget annat skoj händer.

 

Klonka ett paket nyss, så ska obv ner. Får höras av :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan känna dig rätt lung, speciellt om vi har Coloccini och S.Taylor borta. Då blir det kaos i försvaret och lekstuga för rvp och co:-(

 

Oj, det visste jag inte. Jämnar väl ut sig lite då :)

 

Scholes, Giggs och Carrick är borta från CL imorrn pga nån form av virus med. Lol.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ett jekla slit med flytten men nu äntligen är det lite ordning på det hela iaf. Mkt kvar att packa upp men fått upp säng, köpt soffa och grindbord samt lite ljud.

Kan bli väldigt trevligt ställe att bo på.

Gått rejält om gulen dock, får väl börja spela lite nu när jag packat upp datorn (men sitter på mobilens nät till mitt BBB är flyttat hehehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EhehehHEHEHe sommarens dekadens + 0 grind + större delen av rullen innestående på Everleaf sedan över en månad + brutal doomswitch på både Prima och SVS nu när jag äntligen hittade grindmotivation = extremt plötsligt snudd på gul.

 

Kan sägas att mina uttag från Everleaf har dröjt lika länge tidigare så det behöver ju inte betyda att jag är fucked. Men det är inte roligare för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett prokrastinationsförsök

 

Sitter här klockan 6ish på morgonen och dricker kaffe, ska till mitt extrajobb på netonnet om 3 timmar så jag har lite lust att skriva av mig om vad som händer i livet (så jag slipper tentaplugga några minuter till).

 

Skolan är i full gång, läser just nu en 10 HP kurs som är konkurrens/associationsrätt. Den är väl hyfsat fair även om jag bli sömnlig av blotta tanken på offentlig upphandling eller hur teknisk aktiebolagsrätten är.

Tenta nästa fredag så jag ska läsa sista 200 s i kurslitteraturen sen sammanställa mina anteckningar och nöta lite extentor. Är väl egentligen inte hela världen om jag skulle få omtenta men kursen är rätt lätt så det vore onödigt.

Måste nämligen läsa igen en hel delkurs jag sket i under T1 som är öronbedövande tråkig, nämligen konstitutiell rätt (kan inte ens stava till det).

Måste göra det parallellt med vi börjar läsa sociala dimensionen som ex ante verkar rätt intressant.

Plugga är rätt bra ändå, man blir mindre dum och sånt.

 

Vid sidan av extrajobbar jag fortfarande lite på mitt sommarjobb. Blir mest helger och ett smarrigt OB-tillägg men blir inte många helt lediga dagar över pga det. Skönt få ut hela hyran+mat för att jobba lite sporadiskt imo.

 

Poker har jag inte hunnit spela än denna månaden men jag nötte på bra förra månaden för att vara mig. Var uppe och vände på 50k för att sluta typ micropluss så då tappade jag suget lite. Ska spela lite efter tentan är avklarad dock, börjar bli rejält sugen.

 

Annat nytt i mitt liv är att jag gått och blivit med sambo och ny lägenhet. Den senare verkligen suger åt sig tid såhär initialt, resultatet kan dock bli väldigt bra. Den ligger så centralt man kan komma i Malmö, har 25 kvm takterass och är helt ok sett till invändig standard. Priset på 6k/mån är också de väldigt fair.

 

En ytterligare aspekt som är skojig att skriva lite om är min träning.

(Helt random inlägg och upplägg men min bok hägrar verkligen inte)

Min form just nu är rätt nära ATH även om jag försakat min kosthållning i säkert 1-2 månader nu. Tror det beror på att jag tryckt in väldigt många gympass som balanserar ut överskottet hyfsat.

Styrkemässigt ligger jag rätt bra, har ökat lite i ben på sistens men annars är det som vanligt.

Ska försöka bygga på mig en smula och förhoppningsvis inleda mitt livs första lyckade deff i Feb.

 

Förutom vardagen som man som IRLare är så djäkla insnöad i så blir det en sväng till Dublin under EMOP (kanske spelar lite, får se) samt kika på SHM i Amsterdam under lucia.

Kan bli bra resor.

Även Egypten efter nyår med föräldrar och GF.

 

Saknar att se saker så ha även långt bak i mitt huvud börjat planera ytterligare en tågluff, denna gången i östra europa och förhoppningsvis i sommar. Efter 25 2x priset för interrailpass :S

 

Nu ska jag dock ta mig ann boken och lära mig lite nya saker ! HEEEHEEEEY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard va? Fi är LAGig över litet sample.

 

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

metaddict (UTG) ($284.90) 142bb

UTG+1 ($268.55) 134bb

CO ($94) 47bb

BTN ($274.10) 137bb

SB ($424.10) 212bb

BB ($385.50) 193bb

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) metaddict is UTG Q:heart: Q:spade:

metaddict raises to $6, 4 folds, BB raises to $20, metaddict calls $14

 

Flop: 2:diamond: 7:heart: 7:diamond: ($41, 2 players)

BB bets $25, metaddict calls $25

 

Turn: 10:spade: ($91, 2 players)

BB bets $52, metaddict calls $52

 

River: 3:spade: ($195, 2 players)

BB bets $288.50, metaddict calls $187.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...