Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

inte varit tiltad på länge.

är nu.

M sa till mig runt 12 att jag skulle nöja mig och sova istället.

Då var jag på pluss.

Jag är verkligen en idiot som inte lyssnar.

"Ska bara plocka denna fisken"

Han började med 1.5k och gick med 16k.....

haha har d bara hänt dig 1 gång :mrgreen:

segt btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metas gnällhörna: 1. Svinga INTE med armarna som om du försöker härma John Cleese när du är ute och går. Det enda du åstadkommer är att du ser ut som en mongolid. 2. GÅ INTE UT OCH GÅ MED GÅNGSTAVAR!!! 3. Om ni är ett par som är ute och "powerwalkar" med träningskläder på; Gå FÖR HELVETE inte och håll varandra i handen!!

Metas frågehörna: 1. Poker. 6-max. I väntan på folk spelar du HU med en reg du har marginell/noll edge mot. Efter 15 minuter där absolut inget händer vill du stänga ner men du stackar honom precis innan du tänkt sitta ut. Ungefär hur länge till måste man spela för att det inte ska klassas som hit and run? 2. Tankar om Absolut Torr?

Det är inte en fråga om hit n run! Det är en fråga om hit n tiilt his face of. Then run!

Finns det en micro chans att han kommer spela aningens mindre bra mot dig i framtiden för att han hatar ditt svarta hit n run arsle! Ja, då har man ju lyckats!

Länk till kommentar

uppdatering på dygnsvändandet!

Efter att ha sovit 3h den där ödesdigra natten i förra inlägget jag skrev, så blev det att jag var uppe 30h i sträck, (13h av dem framför pokerborden då).

Somnade kl 14 igår och vaknade 11h senare kl 01 på natten.

Såhär dålig har min dygnsrytm ALDRIG varit.

peace

Länk till kommentar

Klappat mig själv på axeln nu! Trevlig session med 3k händer där jag låg back hela tiden och dessutom spelade ganska dåligt men jag kämpade på och höll mig relativt lugn :roll: Värdet var fantastiskt som tur var och på något sjukt jävla sätt lyckades jag hitta ett litet litet plus. Snuskigt nöjd är jag med det :mrgreen:

Dock fick jag betala priset i form av en enorm trötthet och smärta i hela jävla kroppen. Känns ungefär som jag gissar att det gör när man är 60 år gammal. Tror jag måste investera i en ny grindstol :(

Mycket trevligt att ha ViktorH här faktiskt så man plötsligt känner sig jättenormal och duktig med sin dygnsrytm :lol:

Jag är stört sugen på att dricka en massa öl men det verkar som Team Microvåg ska grinda vidare även imorrn natt. Nästan så det blir en helt vit januari men nästa helg tror jag inte jag klarar att hålla mig också.

Länk till kommentar

Precis lyssnat klart på första delen av Wheel of Time, var nog 10 år sen jag läste den så man minns ju inte alla detaljer.

Finns verkligen ingen annan bok som gett mig samma njutning. Får rysningar emellanåt hur bra jag tycker det är. Det ska i sammanhanget även nämnas att jag nu har lyssnat den på ljudbok, att läsa den vore antaligen ännu bättre om än mer tidsödande.

Får väl bekänna mig som ärkenörd ala heltok men jag rekommenderar den för precis alla som letar efter en stygg volym litteratur att nöta igenom. Första delen (av 14(?) utgivna) är 43*40 min lång.....

Så nu ska jag läsa ikapp 500 sidor juridik som jag vaskat i förmån för ljudboken/poker/gf/träning, inte lika kul kanske.

Mvh

Ljudboksdeff-promenader2lax12

Länk till kommentar

Precis lyssnat klart på första delen av Wheel of Time, var nog 10 år sen jag läste den så man minns ju inte alla detaljer.

Finns verkligen ingen annan bok som gett mig samma njutning. Får rysningar emellanåt hur bra jag tycker det är. Det ska i sammanhanget även nämnas att jag nu har lyssnat den på ljudbok, att läsa den vore antaligen ännu bättre om än mer tidsödande.

Får väl bekänna mig som ärkenörd ala heltok men jag rekommenderar den för precis alla som letar efter en stygg volym litteratur att nöta igenom. Första delen (av 14(?) utgivna) är 43*40 min lång.....

Så nu ska jag läsa ikapp 500 sidor juridik som jag vaskat i förmån för ljudboken/poker/gf/träning, inte lika kul kanske.

Mvh

Ljudboksdeff-promenader2lax12

läsa den går snabbare, tog hela serien på en vecka i somras men då skippade jag alla kapitel om eqwene o co förutom när där de blir uppläxade, de läser man om och om igen. ska nog göra samma sak igen lagom till sista boken kommer :mrgreen:

om du gillade WoT kan jag rekommendera allt av Sanderson.

Länk till kommentar

läsa den går snabbare, tog hela serien på en vecka i somras men då skippade jag alla kapitel om eqwene o co förutom när där de blir uppläxade, de läser man om och om igen. ska nog göra samma sak igen lagom till sista boken kommer :mrgreen:

om du gillade WoT kan jag rekommendera allt av Sanderson.

Obv men fyller gärna dödtid med att lyssna. Pendlar ju 1.5h tot om dagen samt promenader. Tröttnar på musik efter en längre period så böcker är lite mer stimulerande och även om jag tappar fokus ibland så har man ju ändå sammanhanget och känslan kvar.

Ska nog läsa sista böckerna som inte har kommit på svenska, läste bara till sista innan jag la det på is. Känns värt lägga ner fin lästid på sista :)

Länk till kommentar

God eftermiddag träningsgurus.. Tack för menyerna tidigare, mixar lite själv mellan det som postades och har väl lyckats backa några kilon via kost samt långpromenader. Nu är det så att ett av min stads gym kör en sådan värva medlemmarkampanj och ger därför ut en veckas fri träning. Är inget fan av vikter osv utan undrar istället vad jag bör satsa på? spinning, nån form av pass, crosstrainer eller typ löpband?? Personligen spelar det ingen roll vad jag gör utan är mest bara nyfiken på vad som är effektivast.. Tacksam för svar :-D

Länk till kommentar

God eftermiddag träningsgurus.. Tack för menyerna tidigare, mixar lite själv mellan det som postades och har väl lyckats backa några kilon via kost samt långpromenader. Nu är det så att ett av min stads gym kör en sådan värva medlemmarkampanj och ger därför ut en veckas fri träning. Är inget fan av vikter osv utan undrar istället vad jag bör satsa på? spinning, nån form av pass, crosstrainer eller typ löpband?? Personligen spelar det ingen roll vad jag gör utan är mest bara nyfiken på vad som är effektivast.. Tacksam för svar :-D

imo crosstrainer, även hört att man kan kombinera med lite styrketräning för att öka förbränningen och göra träningen effektivare, fast iofs så är jag träningsnoob

Länk till kommentar

om du inte bryr dig om att bevara muskler så spelar det nog ingen större roll.

Intervallträning är väl nice om du siktar på förbättrad syreupptagning.

Annars är det nog bäst att köra det du tycker är roligast. Gillar du att springa, gör det. Gillar du skidor, kör på det.

Skulle tro att löpning i olika former är mest "effektiv" om du tänker förbränning jämfört med tid investerat.

Allt hänger ju dock på hur intensivt man kör.

Du bör även ignorera vad maskinen själv påstår att du förbrukat. Det stämmer nästan aldrig.

Länk till kommentar

Om du siktar på förbränning: Crosstrainer med lite motstånd, hög frekvens och lång tid.

Spinning kan nog vara rätt bra också. Personligen hatar jag dock sånt.

Ang pass lär de flesta vara relativt värdelösa förutom att man kan tycka det är en rolig träningsform.

Så kör på med crossen och om du vill stryketräna lite också så kör i första hand det som känns roligt om resultaten är av sekundärt intresse.

Fast som standard så rekommenderar jag såklart gristung träning med basövningar som grund. Teknik kraven kan dock vara ett hinder så du inte skadar dig.

Länk till kommentar

imo crosstrainer, även hört att man kan kombinera med lite styrketräning för att öka förbränningen och göra träningen effektivare, fast iofs så är jag träningsnoob

om du inte bryr dig om att bevara muskler så spelar det nog ingen större roll.

Skulle tro att löpning i olika former är mest "effektiv" om du tänker förbränning jämfört med tid investerat.

Allt hänger ju dock på hur intensivt man kör.

Nu är det så kul att jag typ knappt har några muskler så blir nog att satsa på någon form av konditionsträning samt eventuellt någon "magövning"

Om du siktar på förbränning: Crosstrainer med lite motstånd, hög frekvens och lång tid.

Spinning kan nog vara rätt bra också. Personligen hatar jag dock sånt.

Så kör på med crossen och om du vill stryketräna lite också så kör i första hand det som känns roligt om resultaten är av sekundärt intresse.

Ska testa crosstrainer då.. är ju att få bort några myskilon som är målet.. Wish me luck :-D

Länk till kommentar

Så. Jävla. Gött!

Btw hade jag min bästa pokerdag på ett bra tag igår. Kändes mycket skönt. Tar ledigt idag efter mycket spel nu några dagar.

Jag somnade inte förrän runt 09 i morse och vaknade kl 15 redan av mitt "fotbollsalarm", ska bara ligga och kolla NFL och slappna av totalt idag 8-) Först kebabtallrik!

Länk till kommentar

Är det god uppslutning till EPT CPH i år?

Tänker folk gå jättelångt eller finns det möjlighet att alla inte åker hem direkt och istället hänger på till köpenhamns bästa underground house-ställe där upandcoming är dödsreg?

Tänkte va nykter till Mars men kan nog avsluta 5 dagar tidigare om de är en god lineup.

Länk till kommentar

Är det god uppslutning till EPT CPH i år?

Tänker folk gå jättelångt eller finns det möjlighet att alla inte åker hem direkt och istället hänger på till köpenhamns bästa underground house-ställe där upandcoming är dödsreg?

Tänkte va nykter till Mars men kan nog avsluta 5 dagar tidigare om de är en god lineup.

Är det möjligtvis ett ställe där man kan spy mitt inne på stället efter nomafrukost?

Länk till kommentar