Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 248
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vad för bil och vilken färg?

Helst ingen bil alls. Vi har en gammal silverfärgad Ford som frugan tilltvingade sig, men jag har ju inte körkort.

Vad för cykel och vilken färg?

Min tjugo år gamla CBS (Cykel Björk Stockholm). Den var treväxlad, men växlarna och handbromsen har inte fungerat på åtminstone tio år nu. Den är blå, rostig och för liten för mig, men det är min cykel.

Postad
Med andra ord, man får vara folkvald representant i x antal år och efter det måste man återvända till den privata sektorn. Inga jävla generalsekreterare o.d. som är gamla avdankade sossar.

Antar att du menar generaldirektör.

Just a sidenote: Farsan var på sin tid den enda icke-politiskt tillsatta generaldirektören (vägverket, banverket och trafiksäkerhetsverket i omgångar, främst tillsatt för att "städa upp" när expolitikerna gjort bort sig eller det behövdes skäras i personalstyrkor utan att trampa partikollegor på tårna).

Just nu gör han en enmansutredning som pensionär om transportsektorns framtid (fokus på tåg tror jag). Orsak till att han har hand om den? Enbart för att ingen med politiska ambitioner törs ta hand om den, för att den kommer röra upp väldigt många känslor i partileden. Farsan har inga politiska broar att bränna...

Jag har väldigt länge sagt att det borde vara följande krav på en riksdagspolitiker:

a) Minst 10 års arbetslivserfarenhet från riktiga jobb (alternativt icke-politiska studier på högre akademisk nivå som ekonomi, juridik, ingenjör osv)

b) Max 4 mandatperioder i riksdagen (det är fan 16 år, det räcker för kontiuniteten.

Så att politikerna dels vet hur riktiga människor har för livssituation, dels får de inte bli förstoppade bromsklossar.

Jag hyser stor respekt på de hobbypolitiker som orkar engagera sig lokalt, men mitt förakt för proffspolitiker är enormt!

Postad
Antar att du menar generaldirektör.

Oops, får skylla på Sovjetvibbarna som dagens samhälle ger mig. ;-)

Jag hyser stor respekt på de hobbypolitiker som orkar engagera sig lokalt, men mitt förakt för proffspolitiker är enormt!

+1

Postad

Dina tankar är kontroversiella. Men jag skulle tro att väldigt många håller med dig i mångt och mycket av det du säger. För vi är på ett forum. Här vågar folk stå för vad dom verkligen tycker.

Ähh, skrev ett sjukt långt meddelande men kunde inte formulera mig något bra. Har inte tid att skriva rent heller. Får bli en kortare variant.

Vad jag undrar är varför kontroversiella ämnen såsom invandringen alltid startar intensiva debatter online. Men väldigt sällan i tv eller media. Varför segrar det politiskt korrekta? Jag tror inte folkets åsikter återspeglas genom våra folkvalda. Eller för den delen genom vissa debattörer heller. Hur många kontroversiella får eg. tvtid?

Det intressanta är att om någon kontroversiell yppar sina åsikter i media så skulle det definitivt orsaka en läsar- eller tittarström utan dess like. Jag skulle vilja påstå att folkets röster hålls tillbaka. Varför tror du det är så? Är det vanligt?

Som en liten sidenote och anekdot kan jag säga att jag röstade på Vänsterpartiet i mitt första val. Varför? För folk runt omkring mig sa att dom röda var dom snälla som brydde sig om folk och dom blåa var onda som tog andras pengar.

I efterhand skrattar jag åt detta även fast det är mkt sorgligt.

Jag gav vänsterpartiet en röst pga. bristande kunskap (läs bristande intresse och noll kunskap om politik, ekonomi)

Blev lite lulligt, men tror andemeningen kom fram.

/Tottyville

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är att i en demokrati får idioterna välja, i en diktatur regerar de.

Bertrand Russel

Postad

Ja Cleburne,

den Svenska demokratin är väl tyvärr ett stort X.

Stämmer bra. Jag skrev i ett inlägg i någon tråd att arbetskraftsinvandring (eller ett gästarbetarprogram) är nödvändigt med tanke på den demografiska situationen i Sverige, men varför importera arbetskraft om vi går minus på affären och om den tänkta arbetskraften sitter hemma och kollar på tv i stället för att faktiskt arbeta?

Varför i hela friden skall invandrare sitta hemma och titta på tv i stället för att faktiskt arbeta?

Borde man inte:

1. Importera arbetskraft (och se till att det lönar sig att arbeta)?

2. Exportera lata svenskar om möjligt?

En annan fråga:

På vilket sätt är en bidrag-vägrare bättre än en bidrags-tagare?

Bidragstagaren försöker följa de regler som finns medan bidrags-vägraren vägrar. Är inte bidrags-tagaren den goda medborgaren?

Är inte bidrags-vägraren som bidrar till att ett förkastligt bidrags-system överlever, den onda?

Postad
Varför i hela friden skall invandrare sitta hemma och titta på tv i stället för att faktiskt arbeta?

Borde man inte:

1. Importera arbetskraft (och se till att det lönar sig att arbeta)?

2. Exportera lata svenskar om möjligt?

Antingen levlar du på något obegripligt sätt eller så förstod du inte vad jag skrev... Jag vill ju inte att man ska importera människor som inte arbetar o.s.v.

En annan fråga:

På vilket sätt är en bidrag-vägrare bättre än en bidrags-tagare?

Bidragstagaren försöker följa de regler som finns medan bidrags-vägraren vägrar. Är inte bidrags-tagaren den goda medborgaren?

Är inte bidrags-vägraren som bidrar till att ett förkastligt bidrags-system överlever, den onda?

Självklart är det bättre att låta bli att belasta systemet och att inte parasitera på andra. Om inte annat kan man åtminstone känna sig ren. Du verkar ju säga att allt måste haverera totalt om man ska få till stånd någon ändring. Med den logiken borde man starta ett kärnvapenkrig om man vill bli kvitt kärnvapen...

Postad
Antingen levlar du på något obegripligt sätt eller så förstod du inte vad jag skrev... Jag vill ju inte att man ska importera människor som inte arbetar o.s.v.

Invandrare har skyhögt högre arbetsmoral en lata svenskar. Försök att förstå att det är det svenska systemet gjort av svenska sossar som är åt skogen.

Självklart är det bättre att låta bli att belasta systemet och att inte parasitera på andra. Om inte annat kan man åtminstone känna sig ren. Du verkar ju säga att allt måste haverera totalt om man ska få till stånd någon ändring. Med den logiken borde man starta ett kärnvapenkrig om man vill bli kvitt kärnvapen...

Nejdå, en sprucken delbudget är inte lika med ett kärnvapenkrig. Brister i systemet måste fram tydligt för att få till ändring. Att få fram brister i ett värdelöst system måste anses som bra. Politiker måste få smällar på fingrarna. Jag levlar absolut inte. T o m civil olydnad är legitimt för att förbättra landet i mina ögon. Ett visst omdöme krävs så klart. Bara för att just jag inte gillar en viss lag, innebär inte att full anarki och kaos på det området är smart. En idiotisk lag som däremot fulltständigt strider mot folkets vilja, tja hur kan man helt enkelt acceptera sådant?

Postad
Invandrare har skyhögt högre arbetsmoral en lata svenskar. Försök att förstå att det är det svenska systemet gjort av svenska sossar som är åt skogen.

Nejdå, en sprucken delbudget är inte lika med ett kärnvapenkrig. Brister i systemet måste fram tydligt för att få till ändring. Att få fram brister i ett värdelöst system måste anses som bra. Politiker måste få smällar på fingrarna. Jag levlar absolut inte. T o m civil olydnad är legitimt för att förbättra landet i mina ögon. Ett visst omdöme krävs så klart. Bara för att just jag inte gillar en viss lag, innebär inte att full anarki och kaos på det området är smart. En idiotisk lag som däremot fulltständigt strider mot folkets vilja, tja hur kan man helt enkelt acceptera sådant?

Källa tack.

Postad
Dina tankar är kontroversiella. Men jag skulle tro att väldigt många håller med dig i mångt och mycket av det du säger. För vi är på ett forum. Här vågar folk stå för vad dom verkligen tycker.

Ähh, skrev ett sjukt långt meddelande men kunde inte formulera mig något bra. Har inte tid att skriva rent heller. Får bli en kortare variant.

Vad jag undrar är varför kontroversiella ämnen såsom invandringen alltid startar intensiva debatter online. Men väldigt sällan i tv eller media. Varför segrar det politiskt korrekta? Jag tror inte folkets åsikter återspeglas genom våra folkvalda. Eller för den delen genom vissa debattörer heller. Hur många kontroversiella får eg. tvtid?

Sverigedemokraterna har varit i tv mycket det senaste året. Ordföranden har ju debatterat med Mona Sahlin.

Postad
Dock skulle jag gå i taket om man skulle sätta in skattepengar.

Det har det redan hänt.

*Inte menat som en förolämpning eller något, men det jag skriver här är ju mest vanligt rant som mer eller mindre skriver sig självt. Skulle jag skriva en insändare skulle jag vilja fundera ordentligt på vad jag vill ha sagt och hur jag skulle formulera mig.

Ingen fara =)

Jag kör på en fråga som går lite lättare att svara på.

Om du skulle få styra Sverige de kommande tio åren, skulle det:

a) Vara bättre än nu?

b) Vara bättre än om du inte skulle styra Sverige?

Postad
Källa tack.

hmm, inte helt trivialt kanske. Hur mäter man arbetsmoral?

Jag baserar mitt uttalande på studie-intresse vilket kanske inte är riktigt samma sak, med ändå torde spegla det hela. Även de mest korkade utlänningar skall nödvändigtvis skaffa sig en hög utbildning och kämpar vilt. Det måste gå att få fram statestik där. Har du motsatta erfarenheter?

Vad för källa vill du ha? Blir du tyst för alltid om jag levererar, eller skriver du bara för att roa dig? ;-)

Postad
Det har det redan hänt.

:evil:

Ingen fara =)

Jag kör på en fråga som går lite lättare att svara på.

Om du skulle få styra Sverige de kommande tio åren, skulle det:

a) Vara bättre än nu?

b) Vara bättre än om du inte skulle styra Sverige?

Tja, jag är knappast rätt person (typ noll ledarförmågor) att styra Sverige och risken finns ju att jag tar till grovt artilleri för att öppna en kokosnöt, så att säga, men visst tror jag att mina idéer (de flesta åtminstone) skulle vara bättre för Sverige, framför allt på lite längre sikt. Man skulle ju bli tvungen att genomföra förändringar stegvis.

Så:

a) Svar ja.

b) Svar ja.

Men som sagt, det bästa vore ju om någon som är lite mer smidig (och smartare) kunde gå i bräschen. Jag är mer kanonmat än general.

Postad

anser du att en förälder ska ha rätt att

1. omskära sin son

2. könsstympa sin dotter

3. pierca barnets öron

4. sätta barnet i religiös friskola

vid vilken ålder ska förälder inte längre få bestämma över sitt barn?

Postad

Olof Palme eller Tage Erlander?

Hilton eller Obama?

Pol Pot eller Paul pott?

snyggaste porrskådis ?

snyggaste skådis?

hur långt över "gränsen" har du gått med en man?

hur ser dina alkoholvanor ut?

Postad

Hej Cleburne! Jag tycker att du har intressanta värderingar och åsikter som ställer sig emot det svenska mainstreamhyckleriet.

Nu till min fråga - Vilken är din favoritställning när du idkar samlag med din fru?

/ Njuris

Postad
hmm, inte helt trivialt kanske. Hur mäter man arbetsmoral?

Jag baserar mitt uttalande på studie-intresse vilket kanske inte är riktigt samma sak, med ändå torde spegla det hela. Även de mest korkade utlänningar skall nödvändigtvis skaffa sig en hög utbildning och kämpar vilt. Det måste gå att få fram statestik där. Har du motsatta erfarenheter?

Vad för källa vill du ha? Blir du tyst för alltid om jag levererar, eller skriver du bara för att roa dig? ;-)

Undrar bara om du anser att det inte finns lata bidragsutnytjande invandrare och hårt arbetande svenskar,och om detta då finns dokumenterat någonstans.:-)

Postad

Lite smått och gott som bryr min hjärna angående ditt mönstersamhälle:

Om vi tar in invandrare för att arbeta, kan vi vända på resonemanget och exportera medborgare som inte vill arbeta då? ( vilket land som ska ta emot dessa vill jag inte att du frågar)

Vad tycker du är rimliga krav för att få medborgarskap i Sverige?

Tycker du ibland det kan vara bättre med en högre skatt jmf med Den Privata Vägen om det visar sig vara ekonomiskt effektivare? Om ja, vart skulle du dra gränsen?

Staten ska inte lägga sig i familjeangelägenheter är din åsikt, rätta/förtydliga om jag har fel.

Hur mycket ska då mamma och pappa få bestämma över sina barn innan staten/lagen lägger sig i ? ska det finnnas skolplikt ? ska barnarbete vara tillåtet ? aga?

incest ?

Postad

Det intressanta är att om någon kontroversiell yppar sina åsikter i media så skulle det definitivt orsaka en läsar- eller tittarström utan dess like. Jag skulle vilja påstå att folkets röster hålls tillbaka. Varför tror du det är så? Är det vanligt?

Som en liten sidenote och anekdot kan jag säga att jag röstade på Vänsterpartiet i mitt första val. Varför? För folk runt omkring mig sa att dom röda var dom snälla som brydde sig om folk och dom blåa var onda som tog andras pengar.

I efterhand skrattar jag åt detta även fast det är mkt sorgligt.

Jag gav vänsterpartiet en röst pga. bristande kunskap (läs bristande intresse och noll kunskap om politik, ekonomi)

Blev lite lulligt, men tror andemeningen kom fram.

/Tottyville

Skillnaden mellan demokrati och diktatur är att i en demokrati får idioterna välja, i en diktatur regerar de.

Bertrand Russel

Cleburnes sjuka åsikter (ja dom flesta är sjuka och att han redogör för dom sakligt och står för sina åsikter anonymt förändrar inte att dom är sjuka. Hitler var också saklig och stod för sina åsikter) står en BRA bit till höger om moderaterna på den svenska partiskalan. Dom partier som finns där får mellan 0,0001 och 1,5% av rösterna i det svenska valet. Även det sker anonymt som du kanske känner till? Så jag kan glädja mig själv och övriga normala människor på det här forumet att "väldigt många" inte håller med Cleburne utan att jag, liksom gissningsvis alla andra som varit väldigt kritiska mot hans patetiska inlägg, tröttnat på att kommentera och peka på det sjuka i det han säger och tycker.

Jag var nära att ignorera även denna gång men tänkte göra åtminstone en insats så att folk fattar att alla 25.000 forumiter som inte skriver i denna tråd inte nödvändigtvis håller med Cleburne.

Postad
anser du att en förälder ska ha rätt att

1. omskära sin son

2. könsstympa sin dotter

3. pierca barnets öron

4. sätta barnet i religiös friskola

1. o 2. Ja, men jag är personligen emot det och vill helst inte att vi ska importera människor som sysslar med sånt. Det är sådana saker som stör harmonin i samhället. Vill man ägna sig åt sådant i Egypten angår det inte oss över huvud taget.

3. Ja.

4. Ja. Jag skulle bli upprörd om man inte fick göra det. Det är föräldrarna som ska bestämma över barnets uppfostran, inte staten.

Vid vilken ålder ska förälder inte längre få bestämma över sitt barn?

När barnet kan ansvara för sin egen försörjning. Arton år är ju gränsen i dagsläget. Jag kan absolut tänka mig att man har rätt att ansöka om frigörelse från sina föräldrar tidigare än så.

Postad
Beskriv en uppdiktad idealisk politisk ledare kortfattat, typ 100-150 ord, vilka egenskaper har personer? Vilka egenskaper är egala? Vilka vore negativa?

Det behövs ju inte. Läs in dig på Ron Paul i stället.

Postad
Olof Palme eller Tage Erlander? Erlander.

Hilton eller Obama? Hilton? Menar du Clinton? Spelar dock ingen roll. Vi kan kasta Hilton, Clinton och Obama på sophögen allihop.

Pol Pot eller Paul pott? Vem är Paul Pott? Pol Pot går ju bort rätt hårt.

snyggaste porrskådis ? Vet ej. Sylvia Saint, kanske. Är hon fortfarande i branschen?

snyggaste skådis? Drar till med Rena Sofer (när hon var Bonnie Hane i "Ed")

hur långt över "gränsen" har du gått med en man? Låtsashångel, med tunga.

hur ser dina alkoholvanor ut? Dricker mer än jag borde, mest öl.

.

Postad
Hej Cleburne! Jag tycker att du har intressanta värderingar och åsikter som ställer sig emot det svenska mainstreamhyckleriet.

Nu till min fråga - Vilken är din favoritställning när du idkar samlag med din fru?

/ Njuris

Och där drar jag gränsen eftersom det inte känns relevant och eftersom det även handlar om min frus privatliv.

Postad
Cleburnes sjuka åsikter (ja dom flesta är sjuka och att han redogör för dom sakligt och står för sina åsikter anonymt förändrar inte att dom är sjuka. Hitler var också saklig och stod för sina åsikter) står en BRA bit till höger om moderaterna på den svenska partiskalan. Dom partier som finns där får mellan 0,0001 och 1,5% av rösterna i det svenska valet. Även det sker anonymt som du kanske känner till? Så jag kan glädja mig själv och övriga normala människor på det här forumet att "väldigt många" inte håller med Cleburne utan att jag, liksom gissningsvis alla andra som varit väldigt kritiska mot hans patetiska inlägg, tröttnat på att kommentera och peka på det sjuka i det han säger och tycker.

Jag var nära att ignorera även denna gång men tänkte göra åtminstone en insats så att folk fattar att alla 25.000 forumiter som inte skriver i denna tråd inte nödvändigtvis håller med Cleburne.

jag undrar om han inte tar i lite extra för att provocera. hursomhelst så är han 1000gånger roligare att diskutera med än ex. Klyka som inte kan acceptera att folk har kontroversiella politiska icke korrekta åsikter ( läs helt "jävla mongo sjuka"). Men visst, han får nog ligga i innan han lyckas övertala mer än en handfull människor om att införa postbirth adoptions.