Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Nya rekordet är 5087 passingyards på en säsong. Marinos rekord var på 5084. 1 match kvar av säsongen för Brees.

 

Brees är också på väg att slå ett rekord från 50/60-talet. Antal matcher i rad med TD. 5 matcher kvar eller ngt liknande.

 

Senast jag kollade lite på nån match var det bara massa snack om Rodgers, hur bra han var och vilka rekord han kunde tänkas slå. Fort det svänger :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag kollade lite på nån match var det bara massa snack om Rodgers, hur bra han var och vilka rekord han kunde tänkas slå. Fort det svänger :-D

 

Nja, Rodgers är favorit att bli mvp ändå enligt experterna. Han leder med 45 tds mot Brees 41 har jag för mig också. Båda är grymma. Riktigt bra match när de möttes i årets första match. 40-35 till Packers typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra upplägg hade ju varit följande:

 

Hörru bruden, nu är det såhär att jag har två alternativ. Mitt första alternativ "steal" ger mig remi eller vinst. Mitt andra alternativ "split" ger mig remi eller förlust. Det är alltså spelteoretiskt omöjligt för mig att välja något annat än steal. Jag lovar att jag därför väljer steal.

 

Nu kan du välja antingen steal eller split. Jag vill att du väljer split. Om du väljer split får du 10% av pengarna när tävlingen är avslutad. Du får lita på mig. Väljer du steal blir det remi. Valet är ditt.

 

Men antar att det är emot reglerna att förklara för motståndaren hur det fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra upplägg hade ju varit följande:

 

Hörru bruden, nu är det såhär att jag har två alternativ. Mitt första alternativ "steal" ger mig remi eller vinst. Mitt andra alternativ "split" ger mig remi eller förlust. Det är alltså spelteoretiskt omöjligt för mig att välja något annat än steal. Jag lovar att jag därför väljer steal.

 

Nu kan du välja antingen steal eller split. Jag vill att du väljer split. Om du väljer split får du 10% av pengarna när tävlingen är avslutad. Du får lita på mig. Väljer du steal blir det remi. Valet är ditt.

 

Men antar att det är emot reglerna att förklara för motståndaren hur det fungerar?

 

känns ju mer o mer overkligt att du faktiskt har en flickvän med tanke på att du har nollkoll på kvinnfolket :)

 

Håll fast vid henne no matter what.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Credible commit till steal och möjlighet till deal så har vi väl i princip gjort om det hela till diktatorspelet. I så fall tror jag datan visar på att 10% är för lågt för att maxa exploitvärdet, iom att det triggar spitecallreflexer.

 

Deals öht torde väl vara förbjudna iom att det med sådan möjlighet inte blir särskilt svårt för någon flink typ att med en packe kontrakt och kontanter i bakfickan ta sig hela vägen till toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, du verkar duktig, så skulle du, eller någon av dina läsare, kunna hjälpa mig lite?

 

Jag har nyss fyllt 18, är en gud på matte (2.0 på kvantitativa delen på högskoleprovet, med i mensa, mvg i matte A-E), har ett bra psyke och har nu fått upp synen på poker. Jag anser mig ha alla förutsättningar i världen att kunna bli grym på poker, men som nybörjare är det en sådan lång väg och gå, och då det säkert förekommer mycket skitsnack i denna branch så undrar jag:

 

Med facit i hand, hur tycker ni att jag ska göra för att börja lära mig spela poker? Finns det några böcker ni tycker jag ska läsa, några användare eller trådar på detta forum jag bör följa/läsa, något jag bör fokusera på?

 

Jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig lite ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, du verkar duktig, så skulle du, eller någon av dina läsare, kunna hjälpa mig lite?

 

Jag har nyss fyllt 18, är en gud på matte (2.0 på kvantitativa delen på högskoleprovet, med i mensa, mvg i matte A-E), har ett bra psyke och har nu fått upp synen på poker. Jag anser mig ha alla förutsättningar i världen att kunna bli grym på poker, men som nybörjare är det en sådan lång väg och gå, och då det säkert förekommer mycket skitsnack i denna branch så undrar jag:

 

Med facit i hand, hur tycker ni att jag ska göra för att börja lära mig spela poker? Finns det några böcker ni tycker jag ska läsa, några användare eller trådar på detta forum jag bör följa/läsa, något jag bör fokusera på?

 

Jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig lite ;-)

 

Låter som boken Mathematics of Poker är något som skulle rekas för dig här om inte jag gjorde det först ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, du verkar duktig, så skulle du, eller någon av dina läsare, kunna hjälpa mig lite?

 

Jag har nyss fyllt 18, är en gud på matte (2.0 på kvantitativa delen på högskoleprovet, med i mensa, mvg i matte A-E), har ett bra psyke och har nu fått upp synen på poker. Jag anser mig ha alla förutsättningar i världen att kunna bli grym på poker, men som nybörjare är det en sådan lång väg och gå, och då det säkert förekommer mycket skitsnack i denna branch så undrar jag:

 

Med facit i hand, hur tycker ni att jag ska göra för att börja lära mig spela poker? Finns det några böcker ni tycker jag ska läsa, några användare eller trådar på detta forum jag bör följa/läsa, något jag bör fokusera på?

 

Jag vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig lite ;-)

 

Låter som boken Mathematics of Poker är något som skulle rekas för dig här om inte jag gjorde det först ;)

 

MOP är absolut en bok som måste läsas, men tycker han ska göra det först när han fått en grundläggande uppfattning för spelet.

 

Bästa och snabbaste sättet imo, som iofs kommer att kosta en del pengar, men ger dig verkligen genvägen in i "rätt" poker är att skaffa en pokercoach, förslagsvis nån som är relativt duktig på Game Theory.

 

De på forumet idag som jag skulle reka (som dock inte alls är säkert vill coacha) är Hjort, Heltok, Slaktavfall, Elitloppet, GG, EMOP1, Staahla, PK, Kungkroon, och säkert några till som jag nu på rak arm inte kan komma på.

 

Kom också ihåg att en övervägande majoritet av de coacher och filmer på pokerträningssajter som är ute på marknaden är rätt dåliga och lär ut fel poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta; hur hade pug-tequila löst det ;-) ?

 

Hahaha.. jag hade kört på som Slaktis och sagt rakt ut att jag kommer o välja steal o hon får fan välja va hon vill.

 

Jag hade dock inte vart så jävla sniken att erbjuda 10% då hon av ren trots skulle beröva mig alla deg (som hjort påpekade).

 

Tror att man får erbjuda 50% faktiskt för att inte väcka det kvinnliga trotset.

 

Slaktis förstår sig inte på kvinnor eftersom han ens kom på idéen att bara erbjuda 10.

 

Annars är han en rar kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terminatorn på CC idag då.

 

90 startade, jag åkte på 25e plats och tog 1 bounty a 500 kr.

 

Blindsen var 700/1400/200 och jag har 30k stack.

 

Hijack öppnar 3k. Nu ligger det 7,1k i potten och jag hittar TT på CO.

 

Nu är jag inte en van turregrinder men jag antar att push är typ jättestandard där, så jag pushade och knappen vaknade med KK. (Hijack hade A2o och vek).

 

Några invändningar mot pushen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terminatorn på CC idag då.

 

90 startade, jag åkte på 25e plats och tog 1 bounty a 500 kr.

 

Blindsen var 700/1400/200 och jag har 30k stack.

 

Hijack öppnar 3k. Nu ligger det 7,1k i potten och jag hittar TT på CO.

 

Nu är jag inte en van turregrinder men jag antar att push är typ jättestandard där, så jag pushade och knappen vaknade med KK. (Hijack hade A2o och vek).

 

Några invändningar mot pushen?

 

Finns inga andra alternativ (höja till 13.2k kanske ifösssig liveaments ju)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terminatorn på CC idag då.

 

90 startade, jag åkte på 25e plats och tog 1 bounty a 500 kr.

 

Blindsen var 700/1400/200 och jag har 30k stack.

 

Hijack öppnar 3k. Nu ligger det 7,1k i potten och jag hittar TT på CO.

 

Nu är jag inte en van turregrinder men jag antar att push är typ jättestandard där, så jag pushade och knappen vaknade med KK. (Hijack hade A2o och vek).

 

Några invändningar mot pushen?

 

hade haft stora invändningar om du inte pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MOP är absolut en bok som måste läsas, men tycker han ska göra det först när han fått en grundläggande uppfattning för spelet.

 

Bästa och snabbaste sättet imo, som iofs kommer att kosta en del pengar, men ger dig verkligen genvägen in i "rätt" poker är att skaffa en pokercoach, förslagsvis nån som är relativt duktig på Game Theory.

 

De på forumet idag som jag skulle reka (som dock inte alls är säkert vill coacha) är Hjort, Heltok, Slaktavfall, Elitloppet, GG, EMOP1, Staahla, PK, Kungkroon, och säkert några till som jag nu på rak arm inte kan komma på.

 

Kom också ihåg att en övervägande majoritet av de coacher och filmer på pokerträningssajter som är ute på marknaden är rätt dåliga och lär ut fel poker.

Jag funderar på att anlita en coach lite längre fram, när jag har råd, men:

1. Vad gör en coach, lite mer exakt?

2. Hur mycket kan en coach kosta? Det beror naturligtvis på från fall till fall, men på ett ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...