Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

har inte sett de senaste två säsongerna av dexter då förra säsongens första halva var ett aidsinfekterat missfoster. Har dock bestämt mig för att börja kolla igen OM:

 

(ingen spoiler direkt, men frågan uppmanar till ett potentiellt spoilersvar.

 

 

...dexter blir upptäckt och får vänner och kollegor efter sig på någon slags manhunt. Har detta inträffat ännu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte sett de senaste två säsongerna av dexter då förra säsongens första halva var ett aidsinfekterat missfoster. Har dock bestämt mig för att börja kolla igen OM:

 

(ingen spoiler direkt, men frågan uppmanar till ett potentiellt spoilersvar.

 

 

...dexter blir upptäckt och får vänner och kollegor efter sig på någon slags manhunt. Har detta inträffat ännu?

 

 

nej, men hela den här säsongen spenderar han i koma efter att ha blivit skjuten i första avsnittet och vi får följa hans eskapader i en parallellvärld där han är en normal människa som får oförklarliga flashbacks från mord som hans riktiga jag begått... mycket ångest sas.

 

Säsongen slutar med att hans dröm-jag begår självmord och Dexter vaknar ur sitt koma

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dexter var sanslöst dåligt i år, the walking dead är skitbra om man ser det som en humorserie istället för en zombie apocalyps-drama för det är verkligen skitdåligt det också om man försöker se det som det är tänkt.

 

Tur jag upptäckte breaking bad i år :)

 

 

edit: vill dock säga att sista 10 min i Dexter gjorde såhär med mig:

 

 

outback-in.jpg

 

så nu blir man nog bänkad inför nästa säsongsstart ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nackdelen med west wing är, jag tror det var fredrik wikingsson som sa det i en podcast, att man blir så van vid den snabba och oerhört välskrivna dialogen att det nästan blir omöjligt att se andra serier efteråt.

 

gillar man west wing skulle man nog tycka om studio 60 on the sunset strip också. skriven av aaron sorkin den med.

 

kollade på imdb nu och såg att den gode aaron gjort ännu en serie - sports night. nån som sett? det får bli piloten nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att komma ifrån att det var en riktigt svag säsong av Dexter i år, och slutminuten rättfärdigar väl inte allt.

 

Sen hade jag en lätt misstanke om att det kunde hända när nån i forumet skrev att hans syrra upptäcker honom i böckerna.

 

Lite svag avslutning på Homeland också. Tyckte dock det var snyggt gjort med han svarta killens roll. Förstod inte riktigt hans uppgift förrän det hände.

 

The League hade ett fint avslut och Roxin bär ju hela serien på sina axlar.

 

Survivor hade också en medelmåttig säsong som räddades av Ozzies massiva prestation och Cochrans fega töntbeteende. Coach är ju verkligen störd alltså.

Hoppas vi får se Brandon i nån framtida säsong.

 

Life's too short fortsätter att leverera. Shameless (US) hade en lovade säsongsstart (puben Manhole visste man ju direkt vad det var).

 

Ja, året närmar sig sitt slut.

 

Kommer o avsluta året med att spela terminatorturren på CC i mellandagarna.

 

Ser fram emot nästa år som på förhand verkar bli ett ATH-år:

 

1. Fatima kommer upp i mars-april nån gång. Planen är att hon ska stanna.

2. SEAL går bra och ser ut att gå ännu bättre nästa år när restaurangmomsen sänks fr 25 till 12%.

3. Vi beräknar öppna en persisk restaurang i Gbg 1 feb. Kommer att kallas Fenix på svenska och Simorgh på persiska. Vi är väldigt nöjda med kocken som vi fått tag på som i iranska kretsar här i Götet räknas bland de bästa på att göra iransk grillmat. Han ska bl a göra sin signaturrätt om är en 75 cm lång Koobide (nötfärsspett), typ nåt sånt men tänk längre:

106617210.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Vi beräknar öppna en persisk restaurang i Gbg 1 feb. Kommer att kallas Fenix på svenska och Simorgh på persiska. Vi är väldigt nöjda med kocken som vi fått tag på som i iranska kretsar här i Götet räknas bland de bästa på att göra iransk grillmat. Han ska bl a göra sin signaturrätt om är en 75 cm lång Koobide (nötfärsspett), typ nåt sånt men tänk längre:

106617210.jpg

 

Fasen va synd att det inte är stockholm, den blev man sugen o smaka. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...