Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Jag funderar på att anlita en coach lite längre fram, när jag har råd, men:

1. Vad gör en coach, lite mer exakt?

2. Hur mycket kan en coach kosta? Det beror naturligtvis på från fall till fall, men på ett ungefär?

 

1. Sparar dig ett par års utveckling och ett par hundra tusen i förluster. Ger dig färdiga ranger, går igenom HH med dig och rättar dina misstag, lär dig räkna EV och hur du ska tänka poker-logiskt.

 

2. Räkna med ett par hundra USD i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att anlita en coach lite längre fram, när jag har råd, men:

1. Vad gör en coach, lite mer exakt?

2. Hur mycket kan en coach kosta? Det beror naturligtvis på från fall till fall, men på ett ungefär?

 

1. Hjälper dig till att börja med sånt som annars tar flera månader att lista ut själv, t ex öppningsranger ifrån alla positioner.

2. Priser på coacher varierar väl från 100-1000 dollar i timmen (vissa extrema säkert dyrare). De flesta coacher har inget vettigt att säga så du vill nog ha en som någon som vet något har rekommenderat =)

 

Tycker du ska spela och studera en månad eller två på egen hand innan du börjar anlita coacher. Om du fortfarande tycker att poker är kul så vet jag två coacher i olika prisklasser som iaf jag tycker är värda pengarna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutspurten i NFL nu och favoriterna visar polariserade värden:

 

Packers, NFLs sämsta försvar, 3e bästa anfall

Patriots, NFLs nästsämsta försvar, 2a bästa anfall

Saints, 24/32 i försvar, bästa anfall

49ers, 4e bästa försvar, 26/32 i försvar

 

Känns som klara läckor här. De tre översta har möjligen tågat fram genom att deras anfall varit så mkt bättre än motståndarnas försvar vilket gjort att deras svaghet i försvaret inte riktigt har kunnat exploateras.

 

Förvånar mig dock att 49ers visar så svaga siffror framåt.

 

I vart fall så känns det som ett lag kan överraska här med relativt jämna siffror och ta hem hela skiten:

 

Steelers, 12e bästa anfall, Bästa försvar.

 

Va säger forumets NFL-proffs om de här siffrorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

packers försvar är bättre än siffrorna visar. Svårt att spela 100% 60min varje match med Rodgers i laget. Sen så visar ju inte den där statsen interceptions/forced fumbles vilket packers försvar ligger i toppen med.

 

Steelers har nog för mycket halvskadade spelare för att kunna göra nåt i år.

 

Sen tror jag inte ett lag kan vinna super bowl med Alex Smith som QB samtidigt som att alla lag kan vinna super bowl med Tom Brady som QB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sherlock S01

Spoiler!

hur är det tänkt man ska se sherlock egentligen.. fixade inte se episoden efter back2back, och jag måste erkänna eftersom ingen har nämnt vad som gäller så var jag grymt konfunderad men fortsatte envist se vidare, tänkte att han kanske är en kuf på så sätt att varje morgon måste vara exakt samma för att han inte ska bli mongo eller något :), sen insåg jag att miljön var annorlunda, andra tapeter etc i lägenheten sen då han dykte upp med samma crimescene så.. ja. dom lurade mig ju i starten med andra människor och annat "upplägg" på morden.

 

 

för att cliffa lite:

Hoppar man till S01E02, och backar tillbaka till E01 sen efter nån vecka då allt inte är så himla fräscht i minnet? Fixade inte den upprepande känslan helt enkelt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutspurten i NFL nu och favoriterna visar polariserade värden:

 

Packers, NFLs sämsta försvar, 3e bästa anfall

Patriots, NFLs nästsämsta försvar, 2a bästa anfall

Saints, 24/32 i försvar, bästa anfall

49ers, 4e bästa försvar, 26/32 i försvar

 

Känns som klara läckor här. De tre översta har möjligen tågat fram genom att deras anfall varit så mkt bättre än motståndarnas försvar vilket gjort att deras svaghet i försvaret inte riktigt har kunnat exploateras.

 

Förvånar mig dock att 49ers visar så svaga siffror framåt.

 

I vart fall så känns det som ett lag kan överraska här med relativt jämna siffror och ta hem hela skiten:

 

Steelers, 12e bästa anfall, Bästa försvar.

 

Va säger forumets NFL-proffs om de här siffrorna?

 

packers försvar är bättre än siffrorna visar. Svårt att spela 100% 60min varje match med Rodgers i laget. Sen så visar ju inte den där statsen interceptions/forced fumbles vilket packers försvar ligger i toppen med.

 

Steelers har nog för mycket halvskadade spelare för att kunna göra nåt i år.

 

Sen tror jag inte ett lag kan vinna super bowl med Alex Smith som QB samtidigt som att alla lag kan vinna super bowl med Tom Brady som QB.

 

Ja, konstigt med Packers försvar, men de har ju avgjort många matcher långt innan slutet. Saints har ju också krossat många långt innan slutet.

 

Packers hade 8-6 i vinststats förra året när de vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.mtv.se/program/jersey-shore_4/avsnitt/c3b2feab-f414-4fa1-8d0b-4f27b309c851/video/jersey-shore-season-5-sneak-peek-717497/

 

Imorgon är det dags! Blev dock inte direkt exalterad över sneak peaken. Känns som det är lite urvattnat nu. Pauly bär serien på sina axlar.

 

Edit: En till

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/mtv-jersey-shore-season-5-trailer-270173

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, oroväckande tyst om styrketräningen här...

 

Statusuppdatering gällande SL 5x5...?

 

Yepp.. har varit träningsfritt i 2 veckor nu när det gäller gymmet.

 

Dels stukade jag foten illa i fotbollen och fortsatte spela ändå, vilket gjorde saken värre och sen åkte jag på en förkylning i combo med en hel del sena leveranser som jag fick rycka in och hjälpa till med, sjukt tunga pizzaugnar som skulle levereras och installeras, så det blev en del tunga lyft ändå.

 

Men förhoppningsvis ska det vara back on track på måndag.

 

Har införskaffat 1 st lyftbälte också så det blir bara dit o testköra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.mtv.se/program/jersey-shore_4/avsnitt/c3b2feab-f414-4fa1-8d0b-4f27b309c851/video/jersey-shore-season-5-sneak-peek-717497/

 

Imorgon är det dags! Blev dock inte direkt exalterad över sneak peaken. Känns som det är lite urvattnat nu. Pauly bär serien på sina axlar.

 

Edit: En till

http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/mtv-jersey-shore-season-5-trailer-270173

 

++

 

Edit: eller ja mike gör det hela lite sevärt oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oddsen på att producenterna gör allt för att tona ner skrikandet och bråkandet och enbart fokuserar på allt roligt som has och alla fester som gås på och alla brudar som knullas och sen omedelbart kastas ut? Och framförallt, finns det NÅGON chans att dem sparkar klipparna och slutar att först visa allt som ska hända, sen visar det hända, och sen visar en gång till vad som hänt? Tiltar rakt ut ibland på skiten.

 

Man kollar ändå för att det faktiskt är rätt sköna karaktärer dem hittat men fan så mycket bättre programmet kunde ha varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, konstigt med Packers försvar, men de har ju avgjort många matcher långt innan slutet. Saints har ju också krossat många långt innan slutet.

 

Packers hade 8-6 i vinststats förra året när de vann.

Chargers hade statistiskt sett både ligans bästa anfall och ligans bästa försvar 2011 men de missade slutspel. Sug på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan ju inte gärna frångå originalhistorierna alltför mycket.

 

aha,

 

De är dock lite för övertydliga IMO, är ett par exempel jag har men som jag inte orkar dra men iom att dom (jag visste inte det) håller sig till originalstories så är det ändå riktigt bra gjort och tillämpat till 2009ish verklighet :)

 

Med det sagt, jag gillade det hårt ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...