Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

ja ofcourse... kl 5.55 på morgonen så fick man kortslutning i hjärnan... Cowboys såklart och sick match.

 

Amerikansk fotboll är min nya favoritsport. Har tom skaffat Gamepass.

 

https://gamepass.nfl.com/nflgp/secure/packages

 

Otroligt bra! Alla matcher ända sen preseason finns i arkivet och du slipper vara uppe hela natten för att se en del matcher. Du ser dom dan efter utan reklamavbrott i stället t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikansk fotboll är min nya favoritsport. Har tom skaffat Gamepass.

 

https://gamepass.nfl.com/nflgp/secure/packages

 

Otroligt bra! Alla matcher ända sen preseason finns i arkivet och du slipper vara uppe hela natten för att se en del matcher. Du ser dom dan efter utan reklamavbrott i stället t.ex.

 

Oj, jag som tyckte det var dyrt med Viaplay :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikansk fotboll är min nya favoritsport. Har tom skaffat Gamepass.

 

https://gamepass.nfl.com/nflgp/secure/packages

 

Otroligt bra! Alla matcher ända sen preseason finns i arkivet och du slipper vara uppe hela natten för att se en del matcher. Du ser dom dan efter utan reklamavbrott i stället t.ex.

 

Oj, jag som tyckte det var dyrt med Viaplay :)

 

Va, är du så fattig...? ;-)

 

Har viaplay samma upplägg med ett arkiv som du kan se när du vill (ondemand)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va, är du så fattig...? ;-)

 

Har viaplay samma upplägg med ett arkiv som du kan se när du vill (ondemand)?

 

Soulread sir!

 

Nä det har dem inte (om jag inte är blind) och reklamen är fullkomligt hemsk. Men där ingår ändå också en jävla massa fotboll (även om man känner sig sjukt blåst nu mtp Uniteds uttåg ur Champions League).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt tråkig säsong av Dexter i vart fall.

 

Boardwalk Empire är ju en sån kvalitetsserie som man följer, men jag har aldrig känt något för någon av karaktärerna. Man blir inte emotionellt investerad på nåt sätt.

 

Tyckte dock säsongsavslutningen lyckades höja sig ett snäpp i den bemärkelsen och en trots allt fin säsong hade ett fint avslut.

 

Claire Danes tolkning av att vara bipolär var ju alltför underbar i Homeland. Påminde mig om en tjej jag kände en gång, fast jag insåg inte att hon var rubbad förrän efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igår att tänka på att jag missat o följa Ricky Gervais nya skapelse, Life's too short.

 

Kollade på första avsnittet där Johnny Depp är rätt grinig på Ricky pga Golden Globe-galan... som engelsmännen säger: Hilarious.

 

Tycker serien med Karl Pilkingtons An Idiot Abroad är rätt tråkig, men här verkar Gervais få fart på sakerna "Extras"-style.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man spelar ju inte mkt poker nuförtiden, men ströspelade lite idag och tyckte Fi.s snap på river var rätt skön.

 

Seat 1 is the button

Seat 1: Hero (103.29).

Seat 2: FI (111.81).

Player Hero has small blind (0.50)

Player FI has big blind (1)

Player FI received a card.

Player FI received a card.

Player Hero received card: [:Ac:]

Player Hero received card: [:7c:]

Player Hero raises (1.50)

Player FI raises (5.50)

Player Hero calls (4.50)

*** FLOP ***: [:Tc::3h::6c:]

Player FI bets (8.14)

Player Hero calls (8.14)

*** TURN ***: [:Tc::3h::6c:] [:2s:]

Player FI bets (18.35)

Player Hero calls (18.35)

*** RIVER ***: [:Tc::3h::6c::2s:] [:3s:]

Player FI checks

Player Hero allin (70.30)

Player FI calls (70.30)

------ Summary ------

Pot: 201.58. Rake 5

Board: [:Tc::3h::6c::2s::3s:]

*Player Hero shows: One pair of 3s (kicker 7) [:Ac::7c:]. Bets: 103.29. Collects: 201.58. Wins: 98.29.

Player FI shows: One pair of 3s [:4c::As:]. Bets: 103.29. Collects: 0. Loses: 103.29.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boardwalk Empire är ju en sån kvalitetsserie som man följer, men jag har aldrig känt något för någon av karaktärerna. Man blir inte emotionellt investerad på nåt sätt.
Den är bra filmad och några av skådisarna är kompetenta, allt annat är ren skit. Karaktärerna är förutsägbara karikatyrer rakt av, och så gott som ingen beter sig som en igenkännbar människa. Vilket torde vara anledningen till att det blir lite svårt att relatera.

 

Exempel: Oj, en djupt kristen fbi-agent. Han kommer nog inte vara patologiskt inflexibel, pervers, våldsam, judehatande, rasistisk, hycklande och i slutändan självdestruktiv.

 

I stort sett alla andra karaktärer följer samma sorts standardmallar, och ingen tillåts vara särskilt djup eller ha några andra sidor än de som skulle använts för en randomkaraktär i en 90-minuters actionrulle från 80-talet.

 

Och självklart blir det en enorm dos ahistoriskt trams som kvinnliga, superkompetenta statsåklagare, multi-etniska skurkar, som egentligen är rätt snälla och har mer eller mindre exakt samma värderingar som en manusförfattare i dagens Hollywood, som slår sig samman mot de superonda medelklassmännen i KKK (som vi alla vet hade en stor närvaro i fucking New Jersey), osv.

 

Det här speglas också i enhälligt hyllande från kritikerna och stadigt avtagande intresse från tittarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de superonda medelklassmännen i KKK (som vi alla vet hade en stor närvaro i fucking New Jersey), osv.

 

Har inte sett serien men något fick mig att googla och bli överraskad:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Ku_Klux_Klan_in_New_Jersey

 

Förstås verkar man ändå ha fått det hela fel historiskt.

 

http://www.dailyplunge.com/2011/09/getting-history-wrong-boardwalk-empire/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...