Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Känner att vi måste pusha river här för merge. Åsikter?

 

 

OnGame - $1 NL - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: $100.00

MP: $172.12

Hero (CO): $98.48

BTN: $40.99

SB: $99.53

BB: $108.03

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has 5:spade: J:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $3.00, fold, SB calls $2.50, fold

 

Flop: ($7.00, 2 players) T:spade: J:diamond: 3:spade:

SB checks, Hero bets $5.50, SB raises to $14.00, Hero calls $8.50

 

Turn: ($35.00, 2 players) K:heart:

SB checks, Hero bets $17.50, SB calls $17.50

 

River: ($70.00, 2 players) 4:club:

SB checks, Hero bets $63.98 and is all-in, fold

 

Hero wins $67.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IFS said dont fold.

 

 

OnGame - $1 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $174.50

Hero (UTG): $127.48

BTN: $39.17

SB: $99.18

 

SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero has A:club: K:club:

 

Hero raises to $3.00, fold, SB calls $2.50, BB calls $2.00

 

Flop: ($9.00, 3 players) T:heart: T:spade: 2:club:

SB checks, BB checks, Hero bets $4.50, SB raises to $16.00, fold, Hero calls $11.50

 

Turn: ($41.00, 2 players) Q:spade:

SB bets $28.00, Hero raises to $108.48 and is all-in, fold

 

Hero wins $95.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knackar nog bakom turn med J5s, betsizen fattar jag inte heller.

 

mm funderade på check, men tyckte handen var tillräckligt stark för vb turn där mtp att dubbelcr för värde förekommer otroligt sällan på nl100 samt jag har redraw mot bättre händer.

 

Betsizar turn så att dels han ska tro han har FE om han cr-pushar med draget, dels en del av tiden syna med nån typ av halvbra hand/drag, o så vill jag ha runt potsizen kvar på river o beta med om jag väljer o göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss klargöra en sak direkt. Jag är inte antisemit. Har tvärtom flera judiska vänner i Sverige, USA och Cape Town och struntar blankt i vad folk har för tro.

 

Men jag är emot sionismen som den ser ut idag.

 

 

och så intervju med honom efteråt

 

http://desertpeace.wordpress.com/2011/06/19/brave-young-american-jew-speaks-of-his-violent-arrest-in-jerusalem/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ST lär sig. Den dagen man lär sig att det är svårt att floppa par, den dagen har man tagit ett stort steg inom sin poker-utveckling.

 

samt att alla floppade par klarar inte av att stacka av. Folk är såna nitar att de bara stackar av med nötter o seminötter.

 

Tycker däremot man ska va försiktigare med att köra såna spel mot fiskar som stackar av light.

 

Man bör dessutom va ganska sparsam med sånt i 5-6max. Folk dyker oftare upp med starka händer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar session igen... ännu en i raden i härlig ST tur som fortsätter.

 

Klev upp idag då rullen var frisk... åkte på knäckta 4 AA på samma bord, och 3 flush över flush o en jävla massa andra sköna setup o beats som man inte tror på ens i mardrömmar.

 

Ner igen då. Poker är underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du försöker svartmåla Israel genom att visa en film där en amerikan står och viftar med palestinasjal och flagga i Israel och blir omhändertagen av polisen (om än väl hårt). Hitta en (ok, vit blir för enkelt) kompis och fråga honom vad han helst hade gjort, som ovanstående pojke, eller att bli utrustad med amerikanska/israeliska flaggor och tvinga honom härja i Irak, Syrien, Yemen eller något annat arabiskt land. Mina pengar är på det förstnämnda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att du försöker svartmåla Israel genom att visa en film där en amerikan står och viftar med palestinasjal och flagga i Israel och blir omhändertagen av polisen (om än väl hårt). Hitta en (ok, vit blir för enkelt) kompis och fråga honom vad han helst hade gjort, som ovanstående pojke, eller att bli utrustad med amerikanska/israeliska flaggor och tvinga honom härja i Irak, Syrien, Yemen eller något annat arabiskt land. Mina pengar är på det förstnämnda.

 

Men lol på att så fort någon nämner något som inte hyllar Israel till skyarna så dyker det fortare än kvickt upp någon som snöar in på en specifik yttring och inte är kapabel att förstå att normalbegåvade människor inte bygger sina åsikter enkom på (i detta fallet) youtubeklipp.

 

Oväntat :roll:

 

Appropå ingenting, hur kan detta (alldeles oavsett autenticiteten) vara ett försök att svartmåla Israel?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga två tarvar inte ens ett svar, fråga ett nära nog likaså, men nåväl. Ingenstans i mitt inlägg skrev jag att åsikten i fråga var byggd enkom på ett youtubeklipp. "någon nämner något som inte hyllar Israel till skyarna", för att citera heltok, halmgubbe. Gällande specifik yttring: forumposter tenderar att huvudsakligen rendera svar gällande forumposter, i kontrast till psykoanalytisk dynga där svaret måste ta hänsyn till sinnesstämning, sexuell läggning samt politisk tillhörighet och ett otal andra för posten irrelevanta variabler hos OP.

 

Tesen att du är normalbegåvad (och således socialdemokrat) ges ett fullständigt adekvat underlag för i din post, för övrigt. Det är i sig ett fullgott argument för att avsluta den här ordväxlningen omedelbums. Seså, stick nu tillbaka till partikansliet och jaga ett politiskt toppjobb utan krav på kvalifikationer istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...