Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Kända sista-ord

 

"This is no time to make new enemies."

These are supposedly the last words of the philosopher Voltaire, uttered when a priest asked him to renounce Satan.

 

 

"They couldn't hit an elephant at this distance."

Just one out of countless morbidly ironic last remarks, this one belongs to General John Sedgwick, who was trying to encourage his troops during the Civil War.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha spelar HU SNG mot en reg-fisk. Har typ vunnit 5-6 st i rad o han är supertiltad för han tycker jag har tur.

 

Första handen i matchen o jag har 79s. Jag öppnar o han synar. Flop 255 med två kort i min färg. Jag CB, han CR o jag tänker äh whatever o pushar. Han instasynar med A6s i min färg o jag ligger riktigt illa till.

 

Självklart träffar jag offsuit nian på river o tar hem matchen.

 

Nästa match är han ursinning o spewar loss i chatten.

Jag: It was a flip, whatever.

Han: NO.

Jag: sure it was.

Han: NO IDIOT. I HAD ALL THE CLUBS. U HAD ONLY 6 OUTS.

Jag: yes, but you forget all the backdoor straights I had. That makes it a flip.

Han: NO IDIOT, I WAS 78% FAVOURITE.

Jag: your math sucks. Thats why u lose.

 

Antar att ironi inte var hans starkaste sida.

 

Edit: FML.. nu har han kallat in sin polare i chatten som ska förklara för mig hur odds funkar...

Och jag vägrar ge mig.

- U see guys. Either I hit my outs, or I dont... fifty fifty...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alla HU-SNG regs så dåliga och lätt titlade som det framgår i denna db?

 

De är säkert duktigare högre upp men på 50-100 euro-nivån tycker jag samtliga suger.

 

Spelade tot 7 matcher mot snubben o tog hem 5. Så skriver han: ska vi komma överens om att inte möta varann mer?

Jag: varför skulle vi göra det?

Han: That's what regs do.

Jag: LoL that's stupid.

 

inofficiella HU-sng-regler ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha spelar HU SNG mot en reg-fisk. Har typ vunnit 5-6 st i rad o han är supertiltad för han tycker jag har tur.

 

Första handen i matchen o jag har 79s. Jag öppnar o han synar. Flop 255 med två kort i min färg. Jag CB, han CR o jag tänker äh whatever o pushar. Han instasynar med A6s i min färg o jag ligger riktigt illa till.

 

Självklart träffar jag offsuit nian på river o tar hem matchen.

 

Nästa match är han ursinning o spewar loss i chatten.

Jag: It was a flip, whatever.

Han: NO.

Jag: sure it was.

Han: NO IDIOT. I HAD ALL THE CLUBS. U HAD ONLY 6 OUTS.

Jag: yes, but you forget all the backdoor straights I had. That makes it a flip.

Han: NO IDIOT, I WAS 78% FAVOURITE.

Jag: your math sucks. Thats why u lose.

 

Antar att ironi inte var hans starkaste sida.

 

Edit: FML.. nu har han kallat in sin polare i chatten som ska förklara för mig hur odds funkar...

Och jag vägrar ge mig.

- U see guys. Either I hit my outs, or I dont... fifty fifty...

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De försökte komma åt Arnold i början av hans politiska karriär med sånt som skulle ruinera andra politikers framtid, sex och droger.

 

Men ingen rår på The Terminator:

- A lot of people ask me, did you really smoke the marijuana in this movie or was it just fake? I said no, I really smoked it... AND... I also inhaled.

 

Kung.

 

 

-So I'm coming day and night

 

 

 

Och slutligen en legendarisk klipp av Arnold i Brasilien. Min favoritscen är när han matar tjejen med en morot.

 

 

btw, jag frågade tysken Sev, hur fan man kan ha ett efternamn som schwarze-negger, svart neger, och han sa: nej nej, det är schwarzen-egger.

 

Wiki säger: The family name Schwarzenegger could refer to:

Schwarzenegger (Schwarz-En-Egger) is a Germanic surname that means 'Black Plough Man'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vintern råder över Cape Town och jag går inte ut så mycket nu. Hatar regn o blås o det regnar rätt mycket nu. Temperaturen är rätt ok, runt 15 grader, men på nätterna och morgonen kryper det ner mot 9 grader och det känns rätt så kallt i lägenheten.

 

Från och med imorgon ska vi dock ha sol och 22 grader, så det känns som våren är på väg in.

 

Har vart rätt dålig med volym på spelet hittills den här månaden. Lyckats klämma in 20k händer bara, men måttliga 2 BB/100 känns ändå som en stor seger efter ett halvår av misär.

 

Tycker att mitt HU-spel har utvecklats bra.

 

Spelade 3 st HU-CG igår. Tappade ett inköp mot en dansk som sedan drog. Tog 3 inköp mot en australiensare som sen drog, och 5 inköp mot en dansk som jag sedan klev för jag kände mig seg i huvet o behövde ta en paus.

 

Spelade ett gäng HU-SNG också men tror jag gick b/e för jag sprang rätt dåligt där på morgonen o bättre på kvällen.

 

Som vanligt gnällde HU-SNG-spelarna. Vilket patetiskt gäng alltså.

Är fortfarande överraskad över hur dåliga de är på sin specialitet.

 

Sev, min tyska vän, som är HU-sng-grinder berättade för mig när han var här att han i princip går b/e på själva spelet men han rejkar så mkt att hans RB är typ 4-5k euro per månad, så det är i princip det de lever på.

 

Jag körde ju en HU-CG-session mot Sev med playmoney om en lunch och han sög rätt så kraftigt.

 

En amerikan, Allan, som är nl200-grinder, kommer ner till CT om 3 dagar, efter att Seb annonserat i 2+2 och ska hyra Kris rum i några månader eftersom det ser ut som att det dröjer innan Kris kommer tillbaks, om han överhuvudtaget gör det.

 

Ser ut som brorsan o hans tjej plus 3 polare o deras tjejer kommer ner till CT i februari om alla lyckas få ledighet samtidigt. Skulle va helt otroligt grymt. Planerar då att hyra en stor bil o köra en road trip en vecka. Lär bli reserapport med bilder och videos då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sebastien berättade för mig att hans tjejkompisar som varit på besök här några ggr, två vita tjejer varav en är hans booty call, kallar Fatima för "Black Barbie" för de tycker hon är så vacker.

 

Kallade henne för det hela dan igår och hon protesterade lite halvdant, men jag tror hon gillade smeknamnet :)

 

Fatima flyttade ju för övrigt in hos mig ganska så omgående när vi började träffas. Det var liksom inget sagt officiellt om att vi skulle flytta ihop eller så, och officiellt sov hon över här bara, men i praktiken bodde hon väl här.

 

I vart fall så fick hon en lägenhet ett par hundra meter ner på gatan för nån vecka sedan som hon nu flyttat in i.

Med tanke på hennes enorma arbetsbörda (omänskligt imo) så ser jag henne knappt nu. Hon sover fortfarande över här ett par dagar i veckan, men så mycket mer än så är det inte.

 

Det hela känns både bra och tråkig. Jag hade vant mig vid att ha henne här men samtidigt så kändes det ju lite bundet att gå fr ultra-singel till typ sambo. Så jag tror att det är bra i längden för känner jag mig själv hade jag nog ballat ur om nån månad och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...