Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Hur tänker du med betsyn i första handen?

 

Det är 22 till och potten är 130.

 

Betsizingen blev lite krånglig där.

 

På turn kan jag CF, CC, CRAI, Bet-call, push och betfolda.

CC är ju utesluten, och även betfold och CRAI med tanke på stackstorleken.

 

Kvarstår CF, Bet-call och push. Tror att han är svag nog o folda tillräckligt ofta där för att det ska gå ihop (tror han pushar preflop en del av tiden med höga par samt flop en hel del med överpar och par o en del drag) så jag gillar bet-alternativet mer. Låg väl även ganska rätt i min bluffrange med alla damer, rätt ofta kungar och även en del av tiden knektar.

 

Tänkte att det såg starkare ut med en värdebetsmässig betsizing än push.

 

Sen när han pushar är jag comitted.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade till med ett ryck nu. Fatima stackaren hade tandläkartid kl 9 så hon stack tidigt.

 

Kershia och Safrinah ligger på sofforna. Drog upp Saf o skickade henne in i köket för att göra frukost, bacon, korv och ägg. Nyttigt o bra när man är bakis.

 

Mauro fick med sig bruden hem till mig och de ligger i Talitos gamla rum. Bruden, obv getto, var helt häpen i lyan och sa till mig: Varför sa du inte att du har en så fin och stor lägenhet?

Jag: Det spelar väl ingen roll hur jag bor.

Hon: Oh it does....

 

Hahaha... Borde kanske sno henne från Mauro. Verkar inte va en svår match.

 

Natten upplevelse var när de spelade Get Low med Lil Jon. Alla brudar på klubben följde instruktionerna i låten o ja... det såg väldigt porrigt ut...

 

Fatima dansade med mig och hennes rörelser väckte.... känslor.

 

När Lil Jon säger get low, get low get low, så står tjejerna framåtböjda med rumpan mot killen och och går ner långsamt medans de rör rumpan i slowmotion i Shakira-rörelser (i brist på bättre förklaring).

 

Sen säger han: Drop that ass ya, shake it fast ya... och då skakar de rumpan snabbt framför killen skrev.

 

Sen följer "pop that ass to the left and right ya", och "now back back back it up" (trycker de rumpan stötvis mot killen), "now stop and wiggle with it"... ja ni kan nog räkna ut resten själva.

 

Tänk er att alla brudar gör det här på klubben... en fröjd för ögat, särskilt med black barbie framför en själv :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Lil Jon säger get low, get low get low, så står tjejerna framåtböjda med rumpan mot killen och och går ner långsamt medans de rör rumpan i slowmotion i Shakira-rörelser (i brist på bättre förklaring).

 

Sen säger han: Drop that ass ya, shake it fast ya... och då skakar de rumpan snabbt framför killen skrev.

 

Sen följer "pop that ass to the left and right ya", och "now back back back it up" (trycker de rumpan stötvis mot killen), "now stop and wiggle with it"... ja ni kan nog räkna ut resten själva.

 

såhär ska det vara:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En amerikansk 2+2-are är visst i CT och försöker nå Supernova-status på stars och behöver grindstuga med internetkoppling. Så Seb har sagt att han kan komma över idag. Ska bli skoj med lite sällskap.

 

WTF, den här bruden som Mauro drog på.... Mauro stack till jobbet tidigt imorse, men brudjäveln är kvar.

 

Hon gick upp, käkade frukost och gick o la sig i sängen igen o sover nu. Va fan, ta din jävla walk of shame o stick liksom. Hatar brudar som klänger kvar dagen efter. Ska köra ut henne så fort hon vaknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En amerikansk 2+2-are är visst i CT och försöker nå Supernova-status på stars och behöver grindstuga med internetkoppling. Så Seb har sagt att han kan komma över idag. Ska bli skoj med lite sällskap.

 

WTF, den här bruden som Mauro drog på.... Mauro stack till jobbet tidigt imorse, men brudjäveln är kvar.

 

Hon gick upp, käkade frukost och gick o la sig i sängen igen o sover nu. Va fan, ta din jävla walk of shame o stick liksom. Hatar brudar som klänger kvar dagen efter. Ska köra ut henne så fort hon vaknat.

 

Avskyr också det!

 

1. Har hon vaknat?

2. Har du kört ut henne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VM är över, och med det här säger vi även adjö till Vuvuzelans internationella genombrott.

 

Jag tycker klippet är otroligt rolig trots dess enformighet. Jag liksom väntar på vuvuzelan för varje låt och vet exakt hur den kommer att låta... exakt likadan varje gång. Stor humor i dess enkelhet.

 

Har legat här o skrattat högt åt varje låt o Seb undrar vad som pågår...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra åt liknande händelser?

 

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.896805-ynglingar-ranade-elizabeth-26-och-skar-sonder-hennes-klader

 

Många faktorer men fakta är att Sverige håller på att förvandlas till ett mer otryggt land än tidigare (nästan 1 mord om dagen) tänkte om du hade nån politisk åsikt vad som bäst görs åt detta. Född i mellanöstern? och mycket intelligent enligt vad jag läst här. Småpotatis i jämförelse med de flesta andra länder t ex SA men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker vi lika. Jag tycker en hel del straff ska skärpas och polisen ska ha mer befogenheter. Allt leder vidare så det skulle också påverka (kanske negativt) osäker på det, men är illa nu iaf. Får filosofiseria vidare.

 

De har ju tittat på länder som hårdare straff än Sverige, och det har inte lett till minskad brottslighet.

 

Som exempel har de ju dödsstraff för mord i vissa delstater i USA, som ändå har mycket högre mordfall än Sverige.

 

Att polisen ska ha större befogenheter kan vara farligt också. De begränsningar som finns är ju för att skydda individen MOT staten och det är nåt man konstant ska beakta när man överväger att ge statens instrument större befogenheter.

 

Problemet är vanligen att man tittar på problematiken i fel ände.

Det är som att låta folk röka i bensinstationer och ropa efter fler brandmän när man drabbas av konstanta bränder.

 

Vill man på allvar bemöta brottsligheten så ska man satsa resurser på att ta bort roten. Man måste ställa sig frågan varför personen i fråga har blivit brottsling och hur man kunde ha undvikit det.

 

Tyvärr vinner man ju inga val genom att lova större resurser till ungdomar, assimilering av vissa riskgrupps-invandrare, hjälp till ensamstående föräldrar och barn till missbrukare, o andra riskgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vill man på allvar bemöta brottsligheten så ska man satsa resurser på att ta bort roten. Man måste ställa sig frågan varför personen i fråga har blivit brottsling och hur man kunde ha undvikit det.

 

Tyvärr vinner man ju inga val genom att lova större resurser till ungdomar, assimilering av vissa riskgrupps-invandrare, hjälp till ensamstående föräldrar och barn till missbrukare, o andra riskgrupper.

 

Tror mycket väl man kan vinna val på dessa premisser om man samtidigt bedriver en öppen och ärlig debatt om problemen med överinvandring på samma orter och den typ av isolering det leder till. Tycker iaf det ska diskuteras och inte som nu bara sopas undan och låtsas som inga problem finns. Helt säker att SD kommer in nu nästa val och det är onödigt, funderar själv på att rösta på dom p g a av all ignorans från etablerade. Vill ha debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm lite samma argument som vänsterpartiet använder för att slippa diskutera problem, "tycker du inte som vi är du nazist". Själv har jag svårt att dra paraleller till nazism men visst kommer det säkert att utvecklas åt mer extemt håll om problem fortsätter mörkas och inget görs.

 

Var inte alls meningen att starta nån debatt här i din dagbok så vi kan lägga ner :) prata poker istället :)

 

Börjar bli varmare nu i SA?

 

Kul dagbok, mest därför som jag börja skriva här, läser inte så mkt på forum nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du skriver här och jag är verkligen inte vänster. Tycker bara folk ska va försiktiga med va de röstar på för att slippa rösta på nåt de inte gillar.

 

SA börjar bli riktigt nice nu. 25 grader i skuggan idag och inte en moln i himlen. Och det ska visst va så här hela veckan.

 

Blir nog lunch på vackra camps bay with vattnet imorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...