Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Så roligt o läsa om HU sngs grinders, det värsta är ju på stars, för det finns så många grinders och finns ju bara ett bord i taget på varje nivå så att säga, så alla sitter där o försöker va snabbast o regga efter en reg fått gejm.

 

Är anledningen till att jag lämnade stars, man orkade inte med 30 min diskussionen varje gejm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här vintern (sommaren för er) har utbudet av nya filmer varit belastade med rakt igenom dålig/halv-ok kvalité.

 

Har tittat på

 

Killers - äh... enda behållningen var Katherine Heigl (som jag faktiskt upptäckte 2002 i serien Roswell, innan hon blev main stream babe),

 

The Losers - DC-comic om ett elitförband i armén med hjärtat på rätt ställe som hamnar på fel fot mot elak kille fr CIA som försöker döda dem och alla andra... supertunn story och tråkig som fan... Inte ens kul som serietidningsfilm, med de låga förväntningar man har på den genren.

 

Repo Men - I framtiden får man mekaniska kroppsdelar och betalar man inte så kommer Repo Men (privat kronofogde) och tar tillbaks hjärtat, levern lr whatever och lämnar dig att dö. En så där ok film men ändå tråkig egentligen.

 

The book of Eli - helt otroligt värdelös. Världen är öde efter kärnvapenskrig. Denzel Washington vandrar omkring med Akira Kurosawas Yojimbu livvaktens fightingsskills. Han har en bok som alla vill komma åt.

Enda behållningen av filmen är söta Mila Kunis fr That 70s Show.

 

The twilight saga eclipse - Visste redan på förhand att den här filmen skulle suga stenhårt eftersom jag lyckades med konststycket att somna 3 gånger under föregående film i serien. Fatima tvingade mig att se skiten eftersom hon tycker att varulven är het (helt otroligt vilken dålig smak hon har när det gäller killar, nuvarande pojkvän undantaget förstås.)

Filmen sög så otroligt kraftigt. Kan fan inte fatta att den är en sån enorm succé.

 

Solomon Kane - Tråkig film om elak warlord i Xena-miljö som blir snäll och ska rädda en flicka och sig själv fr helvetet.

 

Youth in revolt - tråååååkig

 

The Phantom, miniserie - De har fuckat upp fantomen. Försökt modernisera allt från storyn till hans outfit. Sån enorm brist på respekt mot en sån fin seriefigur.

 

The Wolfman - tråkig

 

The Karate Kid - med Jackie Chen och Will smith pojk. För oss äldre som kommer ihåg hur originalfilmen slog igenom och alla plötsligt började träna karate var det spännande att se hur den här filmen är.

Storyn var förstås något förutsägbart men unga Jaden Smith är väldigt söt och redan en duktig skådespelare. Filmen var helt ok att se en gång.

Chen var helt ok men inte i närheten av samma utstrålning som Mr Myiagi.

 

Brooklyns Finest - 3 snutar. Richard Gere är gammal, feg, o ska pensioneras och försöker hålla sig från allt polisarbete. Ethan Hawke har ekonomiska problem o 2 nya ungar på väg, så han försöker dra in cash genom att go dirty. Don Cheadle är under cover och har svårt att skilja på gränserna mellan brottslingar och vänner.

Filmen var ok men ingen hit.

 

How to train your dragon - ok tecknat.

 

From Paris with Love - Travolta är hemlig agent som får en blåbär på halsen. Enda behållningen är när T käkar middag med blåbärens flickvän och hennes väninna och mitt i middagen plötsligt drar sitt vapen och skjuter väninnan rakt i huvet. Annars rätt så tråkig film.

 

Grown ups - Hollywoods komedi-elit har samlats här. Adam Sandler, Kevin James (king of queens), Chris Rock, David Spade, Rob Schneider, Maya Rudolph (SNL), och dessa stöds av Selma Hayek.

Filmen är helt ok faktiskt och roligast är Kevin James och Rob Schneider.

Den kufiska hobbiten med elvisfrilla, Schneider, tar faktiskt över filmen helt.

 

Toy story 3 - ok... som sina föregångare.

 

Cop Out - tråkig komedi med bruce willis och Tracy Morgan (30 rock). bläh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killers - äh... enda behållningen var Katherine Heigl (som jag faktiskt upptäckte 2002 i serien Roswell, innan hon blev main stream babe),
I win. 1994, i den urusla My father, the hero mot Gerard Depardieu.

 

 

Håller med i övrigt, har vart ett par usla 6 månader vad gäller film. Har lindrat tristessen med att återbesöka gamla höjdare samt upptäcka lite standup-nissar som jag missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I win. 1994, i den urusla My father, the hero mot Gerard Depardieu.

 

 

Håller med i övrigt, har vart ett par usla 6 månader vad gäller film. Har lindrat tristessen med att återbesöka gamla höjdare samt upptäcka lite standup-nissar som jag missat.

respect :) det som räddat mig är iranska sitcoms, bäst i världen..... för iranier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig gillat snabbmat, tillhörandes en så rik matkultur som jag är.

Snabbmat för mig är tonfisk med pasta eller ris.

 

Idag blir det brunch med gårdagens kycklinggryta som är väldigt enkel att göra och väldigt god. Ätes med ris och tzatziki och sallad.

 

Man tar valfri del av kyckling, steker den lite lätt så den får stekt yta. Slänger i en gryta.

Hackar ett par potatisar grovt (en potatis i 4 delar) o slänger i.

Hackar lök och vitlök o slänger i (Man kan även välja att steka löken och vitlöken först för att få fram den stekta smaken).

En matsked tomatpuré och 1-2 burkar krossade tomater.

Salt o peppar (salta väldigt mkt för potatisen suger åt sig all salt).

Lite vatten.

Låter koka upp och sen sjuda i 40 min under lock o voila maten är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är bara grinig för du är så main :)

 

nöjer mig med ett LOL!

 

I början av 00-talet när jag var en ambitiös juridikstudent blev jag polare med brorsans flickväns klasskamrat. Det var en söt tjej som heter Karin men kallas för Kakan.

Hon var vad vi kallade för Estet. Palestinasjal, lite vänsteridéer, bohem-aktig, gick på stora teatern, Nefertiti, och Pustervik, trasiga jeans. Totalt min motsats så att säga.

 

Och hon brukade alltid säga: Sean, du är så main, i en klandrande ton. Och jag störde mig som fan på det. Vem vill vara Main liksom?

Men men... svårt o säga emot med tanke på min livsstil, skjorta o slips.

 

Åren tickade på och för ett par år sedan träffades vi igen. Hon pluggar till översättare i spanska o har utvecklats till värsta plugghästen som skriver uppsatser o essäer. Bor med sambo och hund i Mölnlycke. Ibland träffas hon o tjejkompisarna och tar ett glas vin ute nånstans. Sparar pengar till 2 veckors solsemester på sommaren. Är orolig för sin framtid och karriär. Väljer att läsa en termin i Valencia där hon knappt går ut utan är inlåst o pluggar hela tiden.

 

Jag spelar poker, är ute och festar nonstop, dricker whisky på en vardag när vi träffas för att fika och lever übersingellivet, bär trasiga jeans.

 

När hon berättat om sitt liv så sa jag: Fan Kakan... du är så jävla Main.

 

633865269346678205-payback.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande rolig läsning, håll lågan uppe!

 

+1

Mitt pokerforumintag består idag av att varje måndag läsa veckans inlägg i din dagbok, kiip it app!

 

Ty boys.

 

Så roligt o läsa om HU sngs grinders, det värsta är ju på stars, för det finns så många grinders och finns ju bara ett bord i taget på varje nivå så att säga, så alla sitter där o försöker va snabbast o regga efter en reg fått gejm.

 

Är anledningen till att jag lämnade stars, man orkade inte med 30 min diskussionen varje gejm.

 

Hahaha ja, du om nån borde ha känt på det.

 

Vilka jävla blåbär alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sebastiens booty calll, Julia, vaknade nyss och berättade på väg ut att idag är Mandela Day. Det innebär att alla är förpliktigade att göra välgörenhetsarbete. Hon skulle möta sin brorsa och göra nåt. Sebastien berättade i förrgår om att han skulle på nån välgörenhetsgrej idag och ville få med mig ut.

 

Aja... får bli nåt nästa år då. Jag ska idka välgörenhet genom att som vanligt donera pengar vid pokerborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att se att Eric Roberts karriär fortsätter uppåt med konstant högkvalitetsproduktioner.

 

Måste dock medge att jag skrattade åt sista scenen med bungy-jumpingen. Lite in-your-face liksom :)

 

Här har ni den efterlängtade Sharktopus, ett starkt abonnemang för att abonnera på SyFy-nätverket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pga problem med PT3 har jag spelat utan HUD i närmare 2 månader. Det har varit väldigt befriande att koncentrera sig på sin egen range och inte så mycket på motståndarens värden.

 

Igår tiltade jag dock på att jag inte kunde få ut några grafer eller HHs fr PT o raderade skiten och databasen och ominstallerade allt.

 

Nu funkar det igen, men alla HHs fr tidigare försvann.

 

Drog igång HUDen igen, men försöker att inte använda det för mycket. Jag menar, det är alltid bra o ha info, o jag tycker att man principiellt inte ska tacka nej till det. Men infot bör nog användas mer återhållsamt än folk tror.

 

Två bad beats under sessionen. En till min nackdel o en i min favör.

 

 

BossMedia Game #2265155219: Table Table 50BB TH 76 - €0.50/€1.00 - No Limit Hold'em - 15:02:13 - 2010/07/18

Seat 2: Flump1 (€114.66)

Seat 3: SayBBto$$ (€106.65)

Seat 4: Leo-Drake (€87.85)

Flump1 posts the big blind of €1.00

Leo-Drake posts the small blind of €0.50

SayBBto$$ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of DiamondsJack of Diamonds

SayBBto$$ raises €3.00

Leo-Drake raises €10.00

Flump1 folds

SayBBto$$ calls €10.00

*** FLOP *** 10 of Hearts4 of Hearts3 of Spades

Leo-Drake bets €15.75

SayBBto$$ calls €15.75

*** TURN *** 10 of Hearts4 of Hearts3 of Spades9 of Diamonds

Leo-Drake bets €40.00

SayBBto$$ raises €80.00

Leo-Drake goes all-in with €62.10

*** RIVER *** 10 of Hearts4 of Hearts3 of Spades9 of DiamondsQueen of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot €173.70 | Rake €3.00

Board: 10 of Hearts4 of Hearts3 of Spades9 of DiamondsQueen of Clubs

Flump1 won (€0.00), mucks

SayBBto$$ won (€0.00), showed Queen of SpadesQueen of Hearts

Leo-Drake won (€173.70), showed King of DiamondsJack of Diamonds

 

 

 

 

BossMedia Game #2265206893: Table Table TH 663 - €0.50/€1.00 - No Limit Hold'em - 15:54:26 - 2010/07/18

Seat 1: Leo-Drake (€166.20)

Seat 2: leonida55 (€44.93)

Seat 3: ski2die (€101.40)

Seat 4: Daav174 (€154.03)

Seat 5: foritaly (€114.85)

foritaly posts the small blind of €0.50

Leo-Drake posts the big blind of €1.00

Daav174 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of ClubsKing of Spades

leonida55 folds

ski2die folds

Daav174 folds

foritaly raises €3.00

Leo-Drake raises €9.00

foritaly raises €26.00

Leo-Drake calls €26.00

*** FLOP *** King of Diamonds10 of Diamonds9 of Spades

foritaly checks

Leo-Drake bets €26.00

foritaly goes all-in with €88.85

Leo-Drake calls €88.85

*** TURN *** King of Diamonds10 of Diamonds9 of Spades8 of Hearts

*** RIVER *** King of Diamonds10 of Diamonds9 of Spades8 of Hearts4 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot €226.70 | Rake €3.00

Board: King of Diamonds10 of Diamonds9 of Spades8 of Hearts4 of Diamonds

Leo-Drake won (€0.00), mucks

leonida55 won (€0.00), mucks

ski2die won (€0.00), mucks

Daav174 won (€0.00), mucks

foritaly won (€226.70), showed Queen of SpadesJack of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå serier att hålla utkik efter i höst så pre-rekas The Walking Dead, baserad på en serietidning i Romero-anda. Första avsnittet är producerat/regisserat av ingen annan än Frank "Shawshank Redemption" Darabont.

 

http://www.dreadcentral.com/news/38367/exclusive-the-walking-dead-set-visit-preview-oh-yes-there-will-be-blood

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är på longstr-klubben Joburg med fatima, hennes systrar safrinah o kershia, samt hennes bror mauro. Han har plockat upp en het mulatt o ska dra på henne i talitos gamla rum. En bög springer runt i för kort tisha, flr tajta jeans o en jävla lollipop, vadå stereotyp. Har redan fått två brudar som raggat på mg medan fatima dansade o hon såg det. Det är bra, håller henne på stolskanten. Jag o mauro drog en joint precis innan vi drog ut o sen har det vart rosa moln....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...