Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

:shock: sick vad långt folk kan gå när de får sina impulser. påminner mig om en 16 eller 17-årig brud som hängde sig på sin familjs hus veranda i saltsjöboo för några år sedan. hon lämnade ett avskedsbrev där hon berätta om hur allt i livet var poänglöst och att hon inte orkade leva ngt svenssonliv med hus och volvo.

 

läskigt hur folks tankar kan få dom till handlingar ibland. de skulle förmodligen med största sannolikhet vilja få det ogjort om det var så att de hade ett val, denna killens självmord lät ju väldigt spontant och impulsivt.

 

tråkigt tråkigt, men kom ihåg att poängtera för tjejen din att det inte ens till 1% var hennes fel. känns som tjejer lätt skuldbelägger sig själva och ett sånt här sajk ska man minst göra det åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett SMS att hon vill ha bort filmerna fr youtube. Får nog göra det så hon får peace of mind för tillfället. Så sorry om länkarna är otillgängliga framöver.

 

Planen är att försöka stanna här. Finns inget i Sverige som jag saknar just nu, och jag skulle verkligen sakna det här stället om jag behövde lämna det. Jag sa lite skämtsamt till Fatima att tänk om jag gular (vilket är en reell verklighet med tanke på hur kall jag har sprungit senaste 3 månaderna på CG-sidan) och måste hem. Hon snappar: Jag följer med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigt att tänka på att ett självmord aldrig beror på en enskild händelse, utan alltid bottnar i någon form av djup psykisk ohälsa.

John McCollum begick inte självmord för att han lyssnade på "suicide solution" med Ozzy Osbourne, och killen i oavanstående inlägg gjorde det INTE pga Fatima. Det var helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över. Det viktigaste nu är att Fatima inser att den droppen till slut hade kommit oavsett om hon hade medverkat i diverse youtube-videos eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigt att tänka på att ett självmord aldrig beror på en enskild händelse, utan alltid bottnar i någon form av djup psykisk ohälsa.

John McCollum begick inte självmord för att han lyssnade på "suicide solution" med Ozzy Osbourne, och killen i oavanstående inlägg gjorde det INTE pga Fatima. Det var helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över. Det viktigaste nu är att Fatima inser att den droppen till slut hade kommit oavsett om hon hade medverkat i diverse youtube-videos eller inte.

 

+1 well written

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt tragiskt men visa lite respekt för de döda för fan. Usch, en människa som tar sitt eget liv har nog inte haft det lätt

 

Är ju inte mer än rätt att tycka att han var en patetisk människa. Det var ju precis vad han var..

 

Sätt dig in i supertequilas situation. En kille har tagit sitt liv och försökt lägga skulden på hans flickvän som är väldigt nere och ledsen nu osv... beskyller sig förmodligen sig själv för självmordet också (vilket var idiotens mening förmodligen).

 

Klart som fan man ur Supertequilas perspektiv måste få säga vad man tycker om denna fega looser. Att lägga skulden för sitt egna planerade självmord på någon helt oskyldig är bara oerhört själviskt, patetiskt, lamt, gg no re..

 

Men bara för att han e död får man inte diskutera det menar du? Kanske dax och sluta undervisa om hitler och saddam hussein i skolorna också? Respekt för de döda liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte mer än rätt att tycka att han var en patetisk människa. Det var ju precis vad han var..

 

Sätt dig in i supertequilas situation. En kille har tagit sitt liv och försökt lägga skulden på hans flickvän som är väldigt nere och ledsen nu osv... beskyller sig förmodligen sig själv för självmordet också (vilket var idiotens mening förmodligen).

 

Klart som fan man ur Supertequilas perspektiv måste få säga vad man tycker om denna fega loser. Att lägga skulden för sitt egna planerade självmord på någon helt oskyldig är bara oerhört själviskt, patetiskt, lamt, gg no re..

 

Men bara för att han e död får man inte diskutera det menar du? Kanske dax och sluta undervisa om hitler och saddam hussein i skolorna också? Respekt för de döda liksom.

 

Klart det är jävligt idiotiskt att lägga skulden på henne men du måste inse att det här är en människa som mått jävligt dåligt en längre tid och förmodligen inte tänkte rationellt i stundens hetta så att kalla honom patetisk och en looser tycker jag är att gå för långt. Men jag antar att du hade tyckt exakt likadant om det var din bror som precis begått självmord för att han mådde så extremt jävla dåligt?

 

Ja, jag tycker också självmord är fegt och själviskt men jag tycker väldigt synd om de människor som är så ensamma att det har gått så pass långt att de gör det.

 

Sen vet jag inte hur du får in hitler och hussein i sammanhanget? Du får gärna förklara det lite mer ingående för jag har verkligen ingen aning hur det gick till.

 

 

Edit: Jag hade också varit jävligt förbannad på honom om det gällde min flickvän ST så är väl lite dubbelmoral atm men ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte mer än rätt att tycka att han var en patetisk människa. Det var ju precis vad han var..

Nu vet jag inte exakt vilken innebörd ST sätter i ordet patetisk, men att döma och vara nedlåtande mot någon som nyss tagit självmord visar på en bristande respekt och medkänsla. Vad är det för reaktion att döma någon som redan dömt sig själv till döden? Han kanske var en loser men hur är det ens relevant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nah kan hålla med om att det kanske var aningen hårt uttryckt, men hela gårdagen gick i moll pga det och jag var ganska tiltad. R.I.P osv liksom...

 

OK. Idag skajpade jag med ett gäng polare fr Sverige och det var skitkul o höra deras röster o se deras ansikten igen. Är det nåt man saknar är det ju polarna.

 

Fatima dök upp vid 23 och jag slussade in henne i samtalen och det muntrade upp henne lite när hon fick möjlighet o jävlas med mig o sånt.

 

Jag ska nog grinda större delen av natten här för att få till en ok volym så här i månadsslutet. Kris och Talito då?

 

Ja du... De har kollat in Mystery Method, Annihilation Method med Style och lite diverse olika raggningstips. Nu peacockade dem upp sig med accessoarer, mohikanfrilla osv, filade på sista bitarna av sina "openers", "gambits", "tests" o allt va man ska ha för sig, och nu gled de ut mot klubben Chevals. Ska bli spännande o se om det blir fina resultat.

 

De skulle ta det lugnt och satsa på openers och gambits för det mesta ikväll och spara avsluten till en annan gång när de kände sig säkrare. Men ett gäng telefonnummer förväntar jag fan mig alltså.

 

Lär bli jävligt roliga historier när de väl dyker upp vid 4-snåret.

 

Imorgon ska Fatimas kusins barn döpas hos James Brown-prästen. Vi hade planerat o dyka upp för Fatima sa att den här gången, med tanke på att det är dop, borde det inte vara några problem att filma. Kan dock bli så att vi inte orkar m t p att pojkarna kommer o va bakfulla imorn o det är min sista dag av februari lockdownen. Men ändrar vi oss kommer jag o posta materialet obv.

 

Coachingsessionerna med Kris går sakta framåt. Han grindar på bra på Nl25 och brukar samla på sig ett gäng, typ 20, HHs som vi går igenom tillsammans sen. Fortfarande gör han fel i typ 18 av 20 HHs, bettar när han ska checka, checkar när han ska betta, CR-spewar o sånt men det går framåt.

 

Problemet är att han blandar ihop massa olika koncept som beta för bluff, värde, showdownvärde kontra värde och bluff, rangebedömningar, betsizing, 3betslinjer vs 2betslinjer osv.... men det tar sig nog ska ni se.

 

Nu blir det microgrind ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tankade hela annihilation method idag. såg klart las vegas avsnittet. jag tycker det är väldigt intressant, kul att se med andra så man kan diskutera innehållet (precis som med cr och dc-videos) men då ska man helst se alltihop med någon så man kan bolla lite.

 

synd att det e så dåligt ljud, och det hjälper inte att indiana och.. den skalliga (namnet kan jag inte komma på... inte roach outback eller wiseguy;)) pratar förbannat tyst.

 

en sak man inte tänker på bara för att det är så bra, är hur bra neil strauss talar. ofta/alltid när jag ska kolla på träningsvideor inom starcraft eller poker så säger den som pratar "ummmm" innan och efter och ibland mitt i varenda jävla mening, och det gör mej så jääävla irriterad att jag måste stänga av för att inte ha sönder saker. neil strauss säger aldrig um, har ingen störig röst och pratar högt och tydligt! ace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett SMS att hon vill ha bort filmerna fr youtube. Får nog göra det så hon får peace of mind för tillfället. Så sorry om länkarna är otillgängliga framöver.

 

Planen är att försöka stanna här. Finns inget i Sverige som jag saknar just nu, och jag skulle verkligen sakna det här stället om jag behövde lämna det. Jag sa lite skämtsamt till Fatima att tänk om jag gular (vilket är en reell verklighet med tanke på hur kall jag har sprungit senaste 3 månaderna på CG-sidan) och måste hem. Hon snappar: Jag följer med.

 

Var där för henne nu, hon kan tänka sig Sverige och det är ju så fint, angående vad som hänt, sånt som händer men döm honom inte för hårt han var sjuk och det hade kommit förr eller senare. Ta hand om Er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick reda på varför hon ville ha bort filmerna fr youtube.

 

Det finns ju en video där hon står i badrummet i vit klänning och jag filmar henne och säger: Can I do you right here?

 

Svärmor känner uppenbarligen till Internet, youtube, facebook, och hur man söker fram filmer.

 

Hon hade sett den videon och INTE blivit glad att jag porträtterat hennes flicka på nätet så där. Sen hade hon sett mina andra filmer, t ex " my favourite go-go dancer" i Budapest... Inte bra :)

 

Hon hade undrat om Fatima bara var en av mina "party girls" över världen, för det verkade som jag åkte runt o festade hela tiden.

 

LOL... aja... va ska man göra? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tankade hela annihilation method idag. såg klart las vegas avsnittet. jag tycker det är väldigt intressant, kul att se med andra så man kan diskutera innehållet (precis som med cr och dc-videos) men då ska man helst se alltihop med någon så man kan bolla lite.

 

synd att det e så dåligt ljud, och det hjälper inte att indiana och.. den skalliga (namnet kan jag inte komma på... inte roach outback eller wiseguy;)) pratar förbannat tyst.

 

en sak man inte tänker på bara för att det är så bra, är hur bra neil strauss talar. ofta/alltid när jag ska kolla på träningsvideor inom starcraft eller poker så säger den som pratar "ummmm" innan och efter och ibland mitt i varenda jävla mening, och det gör mej så jääävla irriterad att jag måste stänga av för att inte ha sönder saker. neil strauss säger aldrig um, har ingen störig röst och pratar högt och tydligt! ace!

 

mtp det han lär ut så hade det vart så sjukt komiskt om han hade slöddrat när han pratar och pratat lågt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...