Gå till innehåll

PokerStars förslagslåda


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Och så skulle jag uppskatta om man kunde välja lokal tidsangivelse (främst för turneringar), genom manuellt (eller efter systemklockan) vald tidszon.

 

Turneringar man spelar eller är registrerad till kan man ju nu få upp i en ruta genom menyval, vore det för mycket begärt att kunna hitta dem under en flik?

 

Och det vore nice med grafisk (dvs lättläst) handhistorik. Ipoker har en väldigt bra, ni kan nog göra ännu bättre, t ex kan ni kombinera den med textformatet.

 

I second that. På båda sakerna! Det kan ibland vara lite otydligt när man skall regga sig till en turnering och tiden inte stämmer.

 

Som jag uppfattat det så är det ju MÅNGA som läser sin handhistorik, skickare vidare, diskuterar osv. Det skulle ju vara hur cool som helst med mer grafisk handhistorik. Kanske inget som måste vara default men en funktion där man kan begära eller helt enkelt ha det som val att få historiken i grafisk form. Ett val helt enkelt, för det finns ju så klart folk som vill och inte vill ha det på ett visst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Tack alla för era förslag och jag har vidarebefodrat alla förslagen!

 

Fnii! Grrp! - Anledningen till att Empty seat cirkeln finns i MTTs och inte i SNGs är att det kan tillkomma spelare till ett MTT-bord.

 

Om cirkeln inte fanns och en spelare blev flyttad till bordet skulle det vara enkelt att missa att man har blivit en eller kanske tom två spelare till vid bordet.

 

Men jag skall framföra ditt förslag om att markera "stolen" på ett annat och tydligare sätt. Tex. en option om att kunna markera “empty seat” med en specifik färg eller annan typ av grafik.

 

Menyvalet "Anmäld i turneringar" under "Begäran" så får du upp en lista med de turneringar du är anmäld till, vad tillför en "flik"? (vilken funktion är det du är ute efter?)

 

Grafisk handhistorik är inte så långt borta och kommer inom kort.

 

ulaf - Inte särskilt troligt då PokerStars är en pokersite.

 

Rebonius - Som du sett har det kommit ett nytt shema där några av de events som du efterfrågade numera finns med. Postar det även här på forumet.

 

Fortsätt gärna att posta idéer och förslag här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fnii! Grrp! - Anledningen till att Empty seat cirkeln finns i MTTs och inte i SNGs är att det kan tillkomma spelare till ett MTT-bord.

 

Om cirkeln inte fanns och en spelare blev flyttad till bordet skulle det vara enkelt att missa att man har blivit en eller kanske tom två spelare till vid bordet.

Jag förstår att det är anledningen men tycker ändå att den saken är tydligare när det är uppenbarare var det sitter någon. Borden på andra klienter är mer lättlästa när det gäller att se var det sitter någon eller inte. Då blir det snarare ännu mer uppenbart när någon tillkommer.

 

Kanske är det bara jag som hakar upp mig på den saken.

 

Menyvalet "Anmäld i turneringar" under "Begäran" så får du upp en lista med de turneringar du är anmäld till, vad tillför en "flik"? (vilken funktion är det du är ute efter?)

Jag vill helt enkelt få dem listade i huvudfönstret. Precis som man kan lista alla rebuyturneringar över $50 som startar inom fem timmar vill jag att man enkelt ska kunna lista alla turneringar man registrerat sig till. Under tourney-fliken kan man välja All/VIP/Regular/... Där borde det även finnas en flik som listar turneringar man spelar eller registrerat sig till.

 

Jag spelar oftast ganska många på samma gång och på olika klienter, lite överblick så att man ser vilka som snart startar skulle hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

1. Såg att ni inte har paus efter första timmen i warm-up, bra idé! Skulle gärna se det som standard i alla turneringar. Första pausen är ändå bara jobbig och spelar man väldigt många turneringar samtidigt så förlorar ju pausen sin poäng.

 

2. Varför ska det vara så jäklig svårt att få spela på "special" cashgameborden?

Jag såg bra värde där idag och tänkte slå mig ner när jag får reda på att jag först många maila supporten, få svar och sedan be dom ringa.

Vem tjänar på det här? Det är ju bara bra om lowlimitfiskar går in och skottar på fyllan.

 

3. Ta bort 20-max spelare på $5000fo på söndagar. Börja köra lite satelliter och försök få lite folk att spela den.

Större ante och ante från första nivån som i $5kfo är jättebra! Tycker dock inte att 10-max formatet är lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är utbetalningsstrukturen ändrad på turrar, det känns som det är massa småpengar som ska tröskas igenom innan det ger nåt. Är det så blir mitt förslag att ändra tillbaks bums..

 

Millionstrukturen är iallafall ändrad. Riktigt dåligt men alla satellitkvalare blir väl glada, så kanske fler satellitar sig in, vilket betyder mer fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mej mo jag har fel men finns det bara en lite dyrare Omaha turre?`Den på lördagar. Alla andra har 1500 i startmarker. Finns ju nån 8 dolalrs med 3k startstack. Är det inte läga att lägga in nån mer lite dyrare med bra struktur ?

 

$55r PLO går på söndagar. De går rätt bra PLO turneringar under WCOOP också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era synpunkter, jag har vidarebefodrat dem.

 

Några kommentarer:

 

- 8 Game är en mix av följande spel:

 

1. Fixed Limit Triple Draw 2-7

2. Fixed Limit Hold'em

3. Fixed Limit Omaha Hi/Lo

4. Fixed Limit Razz

5. Fixed Limit Stud

6. Fixed Limit Stud Hi/Lo

7. No Limit Hold'em

8. Pot Limit Omaha

 

Denna variant spelas även i WCOOP Event 8.

 

- Det finns olika utbetalningsstrukturer, man kan se vilken som gäller genom att klicka på 'Tournament Info' för respektive turnering.

 

- Restriktionen på de högsta borden finns där av säkerhetsskäl, då det kan gå enormt fort att förlora pengar där. Mycket av vår verksamhet är en ständig balansgång mellan säkerhet och en användarvänlig produkt där man snabbt kan sätta in så mycket pengar man vill och spela var man vill, och här har vi valt att sätta en restriktion på dessa bord som man måste ansöka om att få lyft.

 

Jag hoppas att detta besvarar era frågor.

 

Fyll gärna på med fler ideér!

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fråga, är det tillåtet att låta en kompis spela färdigt en turnering... Han bor i Uppsala, jag i stockholm, jag vill äta middag!

 

Har PS någon vidare kolla på detta på de lägre nivåerna? Finns det något automatiskt system som kommer att varna?

 

Tror inte det är tillåtet att dela konto med någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån poäng alls med att inte kunna filtrera mellan turbos och normala?! Jag blir så satans less när jag multitablar större mängd bord och råkar regga fel när jag ska fylla på. Man tycker att detta borde ha funnits för flera år sen! Vill stars inte att man ska kunna filtrera så eller vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån poäng alls med att inte kunna filtrera mellan turbos och normala?! Jag blir så satans less när jag multitablar större mängd bord och råkar regga fel när jag ska fylla på. Man tycker att detta borde ha funnits för flera år sen! Vill stars inte att man ska kunna filtrera så eller vad är problemet?

 

Det går ju?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser nu att de har lagt till en "turboruta" som gör att man kan välja att antingen visa elelr inte visa turbos. Om jag enbart vill visa turbos då? (vilket jag ville idag)

 

Aha, du kanske spelar SNGs isåfall. Där finns det tydligen bara en turboruta som man kan fylla i. På MTT sidan finns det turbo/fo/rebuy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar fler bord och begär "time" på ett, så borde de andra borden fortsätta poppa upp som vanligt, och "timebordet" borde poppa upp när tiden nästan gått ut, nu hinner man ju inte använda tiden till att tänka utan man måste leta alla andra bord man ska agera vid...

 

jag brukar ta time när jag har ett belut och då vill jag oftast inte bli störd.. men kanske bara är jag:rolleyes: 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar ta time när jag har ett belut och då vill jag oftast inte bli störd.. men kanske bara är jag:rolleyes: 8-)

 

Ska kanske tillägga att detta syftar på när jag spelar många bord, om jag då har 40 sekunder på mej med time, så hinnar jag ju sitta ut på 10 andra om jag använder alla 40 sekunderna... Situationen vet man ju, fundera kan man göra medan man tar standard beslut på övriga bord om dom poppar upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...