Gå till innehåll

PokerStars förslagslåda


PokerStars_Martin

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har skrivit en tråd med detta namn då jag missade er förslagslåda, Jag hade tyckt det hade varit kul om ni hade KO-turneringar, dvs en turnering där en viss del av inträdet går till en spelares s.k knockoutbounty, denna summan får man om man slår ut en spelare från turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för alla förslagen de har vidarebefodrats till respektive avdelning.

 

mendieta19 - jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar med topp16 osv?

 

Black_Jim - Auto-rebuy (ring game) funktionen som finns förnärvarande hittar du under "Alternativ". Den köper upp dig till minimum om du får slut pengar i en hand så att du inte missar någon hand.

 

smart_skaftet - FPPs kan förnärvarande bara införskaffas genom att spela ring games, sngs eller turneringar. Du kan möjligen spela FPP satelliter till andra FPP--satelliter och sedan avregistrera dig för att på det sättet dra ihop FPPs.

 

Vi välkommnar alla förslag...

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mendieta pratar om rebuysattar till WSOP där pengarna först och främst går till WSOP-paket, och i andra hand går till $635+15-sattar. Då det inte är någon paket-garanti så slåss man ibland bara om att komma "top 16" för $650 istället för att vinna och få $11k eller $12k eller vad det nu är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mendieta pratar om rebuysattar till WSOP där pengarna först och främst går till WSOP-paket, och i andra hand går till $635+15-sattar. Då det inte är någon paket-garanti så slåss man ibland bara om att komma "top 16" för $650 istället för att vinna och få $11k eller $12k eller vad det nu är.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om en funktion som automatiskt fyller på till max hela tiden? eller åtminstone en knapp som heter "rebuy max" och sitter direkt på bordet, eller allra minst att den irriterande rutan där det står att "bla bla bla fylls på efter denna hand" försvinner, sjukt jobbigt med onödiga klickningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att den nya betadesignen på lobbyn är riktigt schysst!

 

Kommer det något liknande bordstema också?

 

Tycker att det är väldigt rörigt när man sorterar turneringarna. T.ex. efter inköp då vissa turneringar inte är skrivna enligt mallen, så det blir svårare att se.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar :)

 

// rybson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om en funktion som automatiskt fyller på till max hela tiden? eller åtminstone en knapp som heter "rebuy max" och sitter direkt på bordet, eller allra minst att den irriterande rutan där det står att "bla bla bla fylls på efter denna hand" försvinner, sjukt jobbigt med onödiga klickningar...

 

Bra idé, jag har vidarebefodrat förslaget.

 

Måste säga att den nya betadesignen på lobbyn är riktigt schysst!

 

Kommer det något liknande bordstema också?

 

Tycker att det är väldigt rörigt när man sorterar turneringarna. T.ex. efter inköp då vissa turneringar inte är skrivna enligt mallen, så det blir svårare att se.

 

Hoppas ni förstår vad jag menar :)

 

// rybson

 

Japp, jag förstår vad du menar. Jag tror att tanken är att det ska vara lättare att hitta vissa turneringar, genom att särskilja mer hur de visas i lobbyn. Men jag har vidarebefodrat ditt förslag.

 

Det finns vissa planer på att introducera enstaka nya table themes, men inget är bestämt.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vidarebefodrat förslagen.

 

Dock så kan jag säga följande: Vi har introducerat HU-bord på lägre nivåer på prov, och i nuläget finns det inga planer på att utöka detta till högre nivåer.

 

Bilden är bland annat tänkt att ha en liknande funktion som ditt användarnamn, d.v.s. så att dina motspelare ska kunna känna igen dig. Om vil tillåter upprepade ändringar så försvinner en del av tanken bakom det hela. Vi tillåter att man byter bild en gång, då spelare ofta inte tänker så noga när de väljer sin första bild.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det är nu syns enbart turneringsnumret i listen högst upp. När man multitablar ett antal turneringar samtidigt är det svårt att veta vilken turnering som är vilken. Alltså; ange buy-in + pokerform bredvid turneringsnumret eller istället för turneringsnumret. Till exempel "Sunday Million $200+$15".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det är nu syns enbart turneringsnumret i listen högst upp. När man multitablar ett antal turneringar samtidigt är det svårt att veta vilken turnering som är vilken. Alltså; ange buy-in + pokerform bredvid turneringsnumret eller istället för turneringsnumret. Till exempel "Sunday Million $200+$15".

 

Bra idé, jag har vidarebefodrat förslaget!

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel här. Men visst finns det en turneringsbugg som flyttar knappen ett steg för långt om spelaren på small blind åker ur? Dvs nästa hand så hamnar knappen hos spelaren som postade BB handen innan och på så vis slipper spelaren som satt UTG att betala big blind detta varv.

 

Borde ju inte vara nån svår grej att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel här. Men visst finns det en turneringsbugg som flyttar knappen ett steg för långt om spelaren på small blind åker ur? Dvs nästa hand så hamnar knappen hos spelaren som postade BB handen innan och på så vis slipper spelaren som satt UTG att betala big blind detta varv.

 

Borde ju inte vara nån svår grej att fixa.

 

Det är ingen bugg utan en konsekvens av den regel vi använder. Se punkt 6 i våra turneringsregler:

 

PokerStars använder regeln ”framåtgående knapp” i sina turneringar. Enligt denna regel får ingen spelare knappen två gånger i rad, och när handen avslutats flyttas knappen medsols till den lilla mörken. Innebörden av denna regel är att när spelare slås ut kan det finnas spelare som får en frist från en eller två mörkar. Den framåtgående knappen är vanlig i nätpoker på grund av den teknik som används för att anpassa mörkarna när spelarna slås ut. Eftersom sådana händelser är slumpmässiga får ingen spelare någon långsiktig fördel, och regeln är rättvis för alla spelare.

 

Turneringsreglerna i sin helhet:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/rules/

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni en "Empty seat"-cirkel på tomma platser i MTT-er? Borden skulle var mycket lättare att läsa om cirkeln försvann som den gör i en STT.

 

Det är i och för sig likadant på cashbord (inte för att jag bryr mig om dem), lite otydligt när man har många bord uppe och snabbt vill se vilka platser det sitter nån vid. De lediga plupparna är för lika de upptagna. Jag antar att det skulle funka för mig om de lediga skuggades på något vis. Visst, det finns ingen namnskylt vid de lediga platserna, men jag tycker inte det är tydligt nog.

 

Det och en systersajt (samma nätvärk) inom EU, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så skulle jag uppskatta om man kunde välja lokal tidsangivelse (främst för turneringar), genom manuellt (eller efter systemklockan) vald tidszon.

 

Turneringar man spelar eller är registrerad till kan man ju nu få upp i en ruta genom menyval, vore det för mycket begärt att kunna hitta dem under en flik?

 

Och det vore nice med grafisk (dvs lättläst) handhistorik. Ipoker har en väldigt bra, ni kan nog göra ännu bättre, t ex kan ni kombinera den med textformatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då mitt tidigare förslag om en 'Discuss a Deal'-knapp inte föll i god jord har jag nu ett nytt förslag för att förbättra situationen då man vill göra en deal och måste sitta och vänta på att supporten skall uppenbara sig. Problemet är ju att turneringen fortgår medan man väntar och då omfördelas chipsen mellan spelarna plus att mörkarna växer sig större utan att det blir något spel.

 

Mitt nya lösningsförslag är en pausknapp (eller en ruta som man kryssar i) som skulle starta en t.ex. 5 minuter lång paus om alla spelare trycker på den. På så sätt skulle det inte finnas någonting som påminner spelarna om möjligheten att göra en deal - vilket tydligen var problemet med det tidigare förslaget - medan man ändå skulle ha möjligheten att stoppa turneringen då man väntar på supporten.

 

På motsvarande sätt kunde det också vara trevligt om det fanns en möjlighet att skippa de normala pauserna.

 

Sedan så stöder jag Fnii! Grrp!:S förslag om att ange tiderna som lokal tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordna högre Pot limit omaha heads up bord!

Tråkigt att behöva betala dubbelt så mycket i avgift (utan att få mer FPPs) för att spela högre än 5-10 och så fylls borden ibland.

Varför är det så svårt att fixa 10-20 och 25-50 2-max bord?

 

Till WCOOP skulle det vara grymt med ett dyrare 6-max event och ett 6-max rebuy event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...