Bojan1337 Postad 1 November , 2010 Rapport Share Postad 1 November , 2010 Hejsan jag är som sagt relativt ny inom pokern. Jag har mest spelat hemma hos polare men aldrig online tidigare. Jag är 18 år och har nyss gjort en relativt stor insättning på Pokerstars. Det jag undrar är hur det här med skatt fungerar inom pokern. Jag har aldrig jobbat eller så tidigare i mitt liv så jag vet inte riktigt hur det fungerar när man betalar skatt, är det de man vinner direkt eller det man cashar ut man betalar skatt på? Och fungerar det som i Sverige att man betalar ca 33% skatt på sin vinst? Jag kan ingenting alls om dehär så förklara gärna hur allt detta fungerar så skulle jag bli jätte tacksam Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 1 November , 2010 Rapport Share Postad 1 November , 2010 Hejsan jag är som sagt relativt ny inom pokern. Jag har mest spelat hemma hos polare men aldrig online tidigare. Jag är 18 år och har nyss gjort en relativt stor insättning på Pokerstars. Det jag undrar är hur det här med skatt fungerar inom pokern. Jag har aldrig jobbat eller så tidigare i mitt liv så jag vet inte riktigt hur det fungerar när man betalar skatt, är det de man vinner direkt eller det man cashar ut man betalar skatt på? Och fungerar det som i Sverige att man betalar ca 33% skatt på sin vinst? Jag kan ingenting alls om dehär så förklara gärna hur allt detta fungerar så skulle jag bli jätte tacksam Helt fel tråd, kolla t.ex. in dessa trådar istället: http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=28261&page=13 http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=58&page=75 http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=62706 http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=13495 http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=63016 . Bläddra lite här: http://www.poker.se/forum/forumdisplay.php?f=33 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerStars_Karl Postad 11 November , 2010 Rapport Share Postad 11 November , 2010 Hej, Många kanske redan har noterat de förbättringar som är inkluderade i senaste uppdateringen och flera av dem har blivit efterfrågade i den här tråden. Se gärna vår blogg för en specifikation om vilka förbättringar som blivit inkluderade: http://www.pokerstarsblog.se/2010/pokerstars-improves-software-again-075396.html Vi hoppas och uppskattar att våra spelare fortsätter att komma med förslag och feedback om hur vi kan förbättra PokerStars. Mvh, Karl PokerStars Support Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timberg Postad 12 November , 2010 Rapport Share Postad 12 November , 2010 när man är 10 spelare kvar och man åker ut, så bryts bordet och då kan man inte spela upp sista handen i handhistoriken för den finns inte med, jävligt irriterande när man multitablar och inte hiner se alla allins Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DoctorNorth Postad 13 December , 2010 Rapport Share Postad 13 December , 2010 Shopen! Under vardera kategori sorteras prylarna från billigast till dyrast, men för att man ska kunna se vad man har "råd" med måste man ändå klicka sig igenom vardera kategori. Kan ni inte ha en kolumn som heter "all" där man får upp samtliga prylar i shopen med billigast först? Hade varit kanon, för alla. Tack:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 27 December , 2010 Rapport Share Postad 27 December , 2010 Dags för en reloadbonus med det nya året Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mackan996 Postad 28 December , 2010 Rapport Share Postad 28 December , 2010 Jag skulle vilja se Shootout MTT , samma struktur som sunday million sateliterna. Gärna också som Cap tex 100-200-300 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Integrale Postad 2 Januari , 2011 Rapport Share Postad 2 Januari , 2011 Jag tycker att 530-euro kvalturrarna till EPT Köpenhamn borde ligga på söndagkvällarna istället för på lördagkvällar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nisselagom Postad 3 Januari , 2011 Rapport Share Postad 3 Januari , 2011 Knockout multi sit & go behöver inköp mellan 1,15 och 6,50 nivån Gärna att det finns 180 manna med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerStars_Fredrik Postad 10 Januari , 2011 Rapport Share Postad 10 Januari , 2011 Finns säkert 100 trådar om detta, men jag frågar endå Varför finns de inga 1/2 eller 2/3 potsize betknappar ??? mvh! Detta har ju efterfrågats ett tag och nu har vi det ... eller rättare sagt, vi har tagit det ett steg längre: du kan nu definiera dina knappar själv i relation till BB/pott före flop och i relation till pot efter ... hoppas det uppskattas! /Fredrik S Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 10 Januari , 2011 Rapport Share Postad 10 Januari , 2011 Ni har fortfarande inte fixat buggen i filtret som jag tog upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firework81 Postad 27 Januari , 2011 Rapport Share Postad 27 Januari , 2011 Hej alla! PokerStars välkomnar alltid input från spelarna, så därför startar jag den här samlingstråden. Har ni förslag om vad som helst så är ni välkomna att posta dem här, så ska vi vidarebefordra era idéer. (Vi vidarebefordrar alla förslag i den här tråden, men vi kommenterar inte nödvändigtvis varje enskilt förslag.) Med vänliga hälsningar, Martin K PokerStars Support Team We need a fair deal! No more donk suck-outs in the river or other bad beat stuff, when holding a hand impossible to fold, like AA going against 48o on a board of 4 - 6 - J, turn 7, river 8. LOL Pokerstars is the best! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Vad sägs om lite PL 5cd rebuyturrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Kan ni inte ha fler hyperturbos? Inte bara satelliter, även vanliga med normal utbetalning. När jag ibland sprungit på nån random 10 dollars har det ju varit många som spelat. Och varför inte en SundayHyper för 215 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Kan ni inte ha fler hyperturbos?Inte bara satelliter, även vanliga med normal utbetalning. När jag ibland sprungit på nån random 10 dollars har det ju varit många som spelat. Och varför inte en SundayHyper för 215 ? Lol! Du betalar alltså gladeligen samma rake% för en hyperturbo? Smart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Lol! Du betalar alltså gladeligen samma rake% för en hyperturbo? Smart. Med den logiken borde det vara lägre rake på deepstackturrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Med den logiken borde det vara lägre rake på deepstackturrar. Eeeh högre isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Lol! Du betalar alltså gladeligen samma rake% för en hyperturbo? Smart. Näe, jag menade 200 till potten, 1 i rake och 14 till en fond för forumråttans bevarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Näe, jag menade 200 till potten, 1 i rake och 14 till en fond för forumråttans bevarande. Sry.Tar åt mig av kritiken. Ska skärpa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Lol! Du betalar alltså gladeligen samma rake% för en hyperturbo? Smart. Du antar att det är 200+15 han menar? Smart. Så klart bäst med 215 eftersom Step 4-biljetter fungerar då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Du antar att det är 200+15 han menar? Smart. Så klart bäst med 215 eftersom Step 4-biljetter fungerar då. Jo men då mera i 210.70+4.30 eller nåt i den stilen. Stars kör redan med lägre rake i dessa, så det är inte särskilt troligt att de skulle köra med 200+15. Skulle de köra med samma rake då skulle pro´s vara väldigt kritiska eftersom de inte har samma edge. Nöjesspelare skulle kanske ha synpunkter på att betala samma rake för en turnering som kanske snittar på en kvart jämfört med 1.5 timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Men kan vi enas om att en DYR hyperturbo på söndagen vore kul? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 16 Februari , 2011 Rapport Share Postad 16 Februari , 2011 Stars kör redan med lägre rake i dessa, så det är inte särskilt troligt att de skulle köra med 200+15. Det var endast DU som påstod det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 17 Februari , 2011 Rapport Share Postad 17 Februari , 2011 ok Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts