Gå till innehåll

Dom sämsta filmerna någonsin


BingoBenny

Recommended Posts

  • Svars 132
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste rubriken och tänkte direkt på Batman Forever. Den och Jurassic Park II står i en klass för sig som de värsta stinkbomberna under 90-talet. Singla slant och hoppas den inte landar.

 

Batman & Robin (med Arnold som mr Freeze) är väl absolut sämsta filmen i världshistorien. Fick spykänslor och var tvungen att stänga av den efter en kvart. Tog minst 5 år innan jag kunde se klart det bara för att få bekräftat att den var sömst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batman & Robin (med Arnold som mr Freeze) är väl absolut sämsta filmen i världshistorien. Fick spykänslor och var tvungen att stänga av den efter en kvart. Tog minst 5 år innan jag kunde se klart det bara för att få bekräftat att den var sömst.

 

Crap, det var ju den jag menade!

 

Tilt. Jag redigerar mitt inlägg och sedan skrattar vi nervöst och byter samtalsämne. Efter att ha konstaterat att den blev utvald till "worst blockbuster ever" av Total Films läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 är baserat på en serieroman som har plockat och tagit lite vad den vill från historieböckerna och sedan gjort en egen story, Frank Miller har inte gått ut och hävdat att den är "baserad på en verklig händelse" så man kan inte förvänta sig An Inconvenient Truth 2.

 

Sämsta jag har sett och kommer på just nu är Terror Firmer, Naked Souls, Motorsågsmassakern 2, Nemesis 2, Simon Sez och Swept Away.

 

EDIT: Man snackar inte skit om Evil Dead-filmerna, Sam Raimi och Bruce Campbell går inte att misslyckas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är otroligt att ingen hittills i tråden har nämnt de tre "Evildead-filmerna" som förmodligen lär vara en av de sämsta filmer som någonsin gjorts. Även "Class of nuke'em high" hör nog i särklass till de top 5 sämsta filmer jag någonsin sett. Håller någon med ?

Nej, Independent Troma filmer, lågbudjet Evil Dead filmer...dom är ju Kult.

btw så kan man se Troma filmer på joost, helt lagligt, senast jag kollade var det Toxic Avenger :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid lika roligt när folk blir så bestörta över att någon film de själva inte förstår får ett i deras ögon ett alldelles för bra betyg. Då är den helt plötsligt inte längre bara dålig eller medioker i deras ögon utan helt plötsligt bland världens sämsta film, att nämna American Beauty, 300, Lost in Translation osv är ju fruktansvärt underhållande, hade de inte fått såpass mottagning så hade ni knappast namedroppat de filmerna här.. och Apocalypse Now ?!

 

Jag hatar hur pass överskattad sagan om ringen och gudfadern är på imdb.. betyder inte att jag tycker de är dåliga filmer direkt.

 

Bland ruskiga dåliga filmer så skulle nog epic movie få vara med i botten iallafall, sedan swept away är ingen höjdare som MP nämnde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sämsta film som någonsin gjorts är First Knight. En riktigt usel Kung Arthur film från någon gång i början på 90-talet med bl a Richard Gere och Sean Connery, där riddarna gick omkring i H&M kläder och våldförde sig på Kung Arthur-legenden på ett sätt man inte trodde de kunde göra ens i Hollywood.

 

Ja, usch och blä... Avskyr Richard Gere dessutom.

 

Men den sämsta jag nånsin sett är troligen Dangerous Waters: Shark Attack. Inte så dålig så att den blir rolig utan mer dålig dålig jättedålig.

http://www.imdb.com/title/tt0450326/

 

Lucky You hatade jag från början till slut. Det bästa var när tortyren äntligen var över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är otroligt att ingen hittills i tråden har nämnt de tre "Evildead-filmerna" som förmodligen lär vara en av de sämsta filmer som någonsin gjorts. Även "Class of nuke'em high" hör nog i särklass till de top 5 sämsta filmer jag någonsin sett. Håller någon med ?

Evil Dead-filmerna hör ju till det bästa som gjorts inom den genren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 är baserat på en serieroman som har plockat och tagit lite vad den vill från historieböckerna och sedan gjort en egen story, Frank Miller har inte gått ut och hävdat att den är "baserad på en verklig händelse" så man kan inte förvänta sig An Inconvenient Truth 2.

 

Sämsta jag har sett och kommer på just nu är Terror Firmer, Naked Souls, Motorsågsmassakern 2, Nemesis 2, Simon Sez och Swept Away.

 

EDIT: Man snackar inte skit om Evil Dead-filmerna, Sam Raimi och Bruce Campbell går inte att misslyckas!

 

Jag snackade skit om själva filmerna och manuset, inte om Bruce Campbell som jag själv håller som en mycket underhållande skådis. Bara för att en skön skådis är med så måste man få kritisera själva filmerna. Jag gillar dem absolut inte och jag förstår att de hade en jättelåg budget för att kunna producera dem men det är ju så fasansfullt dåligt gjort iallafall. Haha jag förstår inte hur man kan tacka Ja till sådana filmer. Evildead 3 har de åtminstone samlat ihop en liten större budget men 1an och 2an är ju exakt likadana filmer och trean är också ett skämt i jämförelse till andra filmer. Man kan skratta åt dem, men rädd, det blir man verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...