Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då avslutar vi diskutionen här om med vad vi tycker om sista handen med ett

Hurra för att det ändå gick bra för RaMz i AUS (även fast vi alla gärna hade railat dig ännu längre)

 

Sen när får man inte diskutera hhs i dagböcker längre? :roll: Speciellt som hero är den som skriver dagboken...

 

 

ggwp ramz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi snackar faktiskt om ett 10k event där förstpriset är 1.65M, 25k är ingenting. Sen om spelet är rätt eller ej går att diskuteras, ni kan ju gissa vad jag tycker ;) Men vad vet jag om turneringar...

 

Misstänker att du hade kunnat vara med och rota en hel del med en mille i stacken, synd som fan hade verkligen önskat dig en plats på FT. GG nu har du varvat upp tills nästa EPT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mej att det är mycket lättare göra ett tufft gambling move när man är stejkad och bara har liten del av vinsten. Det gäller ju inte 25k för Ramz. För att det ska va lönt för honom är det ft som gäller förmodligen.

 

Nu känner inte jag Ramzi, men det här låter lite konstigt. Skulle snarare tro att han försöker spela sin bästa poker i det givna läget. Annars får han nog svårt att få stejk vidare i livet.

 

Alla verkar missa att han foldar massa händer när du ställer med 33:an.

 

gg wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner inte jag Ramzi, men det här låter lite konstigt. Skulle snarare tro att han försöker spela sin bästa poker i det givna läget. Annars får han nog svårt att få stejk vidare i livet.

 

Alla verkar missa att han foldar massa händer när du ställer med 33:an.

 

gg wp

 

Bra read, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner inte jag Ramzi, men det här låter lite konstigt. Skulle snarare tro att han försöker spela sin bästa poker i det givna läget. Annars får han nog svårt att få stejk vidare i livet.

 

Alla verkar missa att han foldar massa händer när du ställer med 33:an.

 

gg wp

 

Det är precis det jag menar! Det måste va lättare göra det matematiskt rätta(som detta var) när man inte behöver blanda in dom känslor som kan uppstå när man gamblar med miljoner dollar för egen del enbart. Jag tycker han gör rätt, men tror det varit mycket svårare move att göra om han haft 100% själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker ni som kritiserar handens alternativ på att blinda ut sig är mkt bättre

 

Är väl ingen som direkt har kritiserat hans ställ. Som Ramz sa 25k är ingenting och har man den inställningen och ambitionen är att komma till finalbord så var det väl ett bra läge att pusha...

 

Men för många andra är 25k en normal årslön, och då är det kanske för mkt att gambla om med en hand om 33 då man som bäst kan vara marginell favorit om man möter 2 överkort. Som läget var skulle det ju gått att folda sig till nästa nivå.

 

Så i mitt tycke finns det inget entydigt rätt eller fel... Altt beror ju på hur var och en värderar chansen att vinna riktigt mkt pengar på att chansa med 33 eller fegspela för att i princip vara säker på att få 25k till. För mig skulle det räcka med 25k för att lägga handen. Vissa kanske hade foldat den för 15k andra för 500k, och nån kanske är helt ointresserad av pengarna och värdersätter bara 1:a platsen och därför pushar för det är ett bra läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men för många andra är 25k en normal årslön, och då är det kanske för mkt att gamla om med en hand om 33 då man som bäst kan vara marginell favorit om man möter 2 överkort. Som läget var skulle det ju gått att folda sig till nästa nivå.

 

men det är ju ramz som spelar....spelar väl ingen roll hur mkt pengar det är för medelsvensson?? tro fan att han hellre fokuserar på vinst än ett inköp extra tillbax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gg wp :D!!

 

Tror inte Gnuf särkilt glada :-P. Först turneringen efter att ni går skilda vägar slutar med att du kammar hem 25K.

 

Riktigt fint! Får hoppas på storklonk i Dortmund!

Vilken valuta snackar du nu om? Dessutom så täckte ju dagens cash knappast inköpet för alla fyra till ens 1 turnering.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ingen som direkt har kritiserat hans ställ. Som Ramz sa 25k är ingenting och har man den inställningen och ambitionen är att komma till finalbord så var det väl ett bra läge att pusha...

 

Men för många andra är 25k en normal årslön, och då är det kanske för mkt att gambla om med en hand om 33 då man som bäst kan vara marginell favorit om man möter 2 överkort. Som läget var skulle det ju gått att folda sig till nästa nivå.

 

Så i mitt tycke finns det inget entydigt rätt eller fel... Altt beror ju på hur var och en värderar chansen att vinna riktigt mkt pengar på att chansa med 33 eller fegspela för att i princip vara säker på att få 25k till. För mig skulle det räcka med 25k för att lägga handen. Vissa kanske hade foldat den för 15k andra för 500k, och nån kanske är helt ointresserad av pengarna och värdersätter bara 1:a platsen och därför pushar för det är ett bra läge.

Säg en person som får ut 9 150 kr i månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som skriver 25k är mkt pengar bla bla är ju jätteroliga. Väldigt relevant:roll: .

 

Spelet är ju marginellt såklart. Ramz, hur brukade spelaren siza sina raisar? 4x är ju en enorm raise med dom här stackarna. Min erfarenhet är att när en medioker spelare raisar 4x (om han inte gör det som standard) är att han har en hand som han kommer att spela för stackar med. Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller absolut inte med. Har inte killen torskat en massa stålar och försöker bygga upp igen? Helt fel läge att ställa mot vad som i bästa fall är en flip. 25k extra skulle jag ta med i beräkningarna och med tanke på att han hade bra stack känns det extra loose. Men vill snubben gambla så hey lets go....

 

Du verkar inte fatta att motståndarna kommer lägga sig väldigt ofta här och Ramzi tar hem en fet pot uncontested.

 

EDIT: Kan till och med lägga in lite matte här, säg att dom lägger sig 60% av gångerna ramzi pushar och när någon väl synar så kanske ramzi har 40% mot hans range. Vi kommer alltså att busta 0.4 * 0.6 = 24% av gångerna som vi pushar. Så ni säger i princip att ni skulle lägga AA mot en push nu när ni är så nära att klättra 25k i prisstegen. Känns jäääävligt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som skriver 25k är mkt pengar bla bla är ju jätteroliga. Väldigt relevant:roll: .

 

Spelet är ju marginellt såklart. Ramz, hur brukade spelaren siza sina raisar? 4x är ju en enorm raise med dom här stackarna. Min erfarenhet är att när en medioker spelare raisar 4x (om han inte gör det som standard) är att han har en hand som han kommer att spela för stackar med. Tankar?

 

bra o vettigt inlägg istället för alla de bu&bä och syyynd som de flesta slänger ur sig. Jag håller dessutom med att det är en marginel push i det läget även om man vill gambla sig mot ft.

Bu för moderator tönten som inte ville låta folk diskutera handen efter att han skrivit vad han tyckte om saken...

gg annars ramz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...