Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GG wp, hade vart nice o få vinna den flippen. Vi spelade 5 handat och hade 3 jättestora stackar där, var aningen brant spelat, men jag ångrar det inte, det är det bästa spelet där helt enkelt.

 

Borde väl egentligen bustat tidigare med AT vs QQ i den handen jag fick penalty i. Var jävligt kortdöd hela dagen, men lyckades sammla en del marker i början av dagen pga att jag fick sno blindsen typ varje hand på mitt bord. Sen när alla andra började hitta händer så började jag hitta j4or. Vann iofs en ganska stor pott med J4 en gång idag ;)

 

Aja, synd o sånt. Fick lite bra tv-tid iaf :) Gjorde en kort intervju för Fsn som antagligen kommer med i programmet sen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhhh givetvis svårt att uttala sig när man sitter hemma framför datorn men att ställa i det läget med de stackarna och prizepoolläget känns inte som ett särskilt smart drag.

 

Jo om man spelar för att vinna så var det ett utmärkt drag att ta en flipp där med liten marginals ledning samt en massa dött i potten. Lägg till lite FE så blir det ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han glömde den universella sanningen att en medelhavslirare aldrig foldar ess med kicker, oavsett om det är big time eller 10$ på nätet. Måste tas med i beräkningarna.....bara en plats till för 25k extra och hyfsad stack.....borde inte ställt med 33

 

Du har verkligen ingen aning om vad du snackar om. Jag ser inget som helst fel i hans spel. Observera att det är 6-handat. Har du lirat mycket BigTime? Lol.

 

edit: 5handat t.om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt han va, alla har rätt till sin egen åsikt. Jag tycker det var lite brant spelat också. Men sanningen är också att pristurkturen var sån att man får inte så mkt mer upp tills man kommer itll finalbordet, så det är mer korrekt att spela lite brant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6-mannabord. mörkarna 5k - 10k

en spelar höjer till 40k

Känns som ett jäkla bra läge att ställa in pengarna på tycker jag med tanke på hur prisstrukturen ser ut också.

 

Håller absolut inte med. Har inte killen torskat en massa stålar och försöker bygga upp igen? Helt fel läge att ställa mot vad som i bästa fall är en flip. 25k extra skulle jag ta med i beräkningarna och med tanke på att han hade bra stack känns det extra loose. Men vill snubben gambla så hey lets go....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis och gg!

Hur länge blir du kvar där nere och åker allt överskott in i rullen?

 

PS Passa dig bara så att du inte blir "draftad" av T6 nu när du är där nere. De är nog på plats med några personer.

 

Åker hem den 21a, ska till Dortmund sen. Jag vann inte så mkt, jag var stejkad.

 

Jag känner dom i T6 så det är lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog med Zodiac lite grand, att det var en liten "dum" syn. Skillde ju trots allt AUD25k mellan plats 25 och 24, och Ramz var ju inte direkt shortstacked.

 

Hade jag varit i samma sits hade jag blixtfoldad, 25k är för mycket att gambla med för mig, med en sån hand som 33.

 

Men struntar man i penga skillnaden och bara vill till FT så är det klart att man kan pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog med Zodiac lite grand, att det var en liten "dum" syn. Skillde ju trots allt AUD25k mellan plats 25 och 24, och Ramz var ju inte direkt shortstacked.

 

Hade jag varit i samma sits hade jag blixtfoldad, 25k är för mycket att gambla med för mig, med en sån hand som 33.

 

Men struntar man i penga skillnaden och bara vill till FT så är det klart att man kan pusha.

 

Det var ingen syn, det var ett ställ. Ganska stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han glömde den universella sanningen att en medelhavslirare aldrig foldar ess med kicker, oavsett om det är big time eller 10$ på nätet. Måste tas med i beräkningarna.....bara en plats till för 25k extra och hyfsad stack.....borde inte ställt med 33

 

Omöjligt att säga där vad som är rätt eller fel. Ge mig denna situationen i en specifik situation som denna så foldar jag också alla dagar i veckan. Men nu är ju inte poker så lätt att man bara kan utgå från en hand. Antar att Ramzis spelstil är det som gjort att han gick så här långt och i det spelet ingår även att pusha där ett stort antal gånger med 33.

Ramzi siktar dessutom antagligen enbart på seger, medan precis som du säger så för mig (och tydligen även för dig) skulle $25K extra betyda för mycket för att våga gambla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...