Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kall söndag, en 7e plats, en 15e plats och en 25e plats. Vart 3 outad för chipleader stack när jag kom 7a i 100r på ftp, men var framme och nosade i en del iaf så det får väl ses som godkänt.

 

Lyckades nyss avboka 8.10 flyget till Lund per telefon som jag hade råkat boka, åker 17.10 istället. Blir ett avsnitt In Treatment i sängen nu innan jag somnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nere i Lund o hänger lite nu, precis startat en deff-månad för 2 dagar sen, känns riktigt nice, vart på gymmet 2 dagar irad och köpte även årskort på Gerdahallen.

 

Lägenhetsjakten går sådär, priserna blir så jäkla upptrissade nu inför terminsstarten så jag funderar på att vänta ett tag kanske och hitta tillfälligt boende istället, känns onödigt att lägga 150-200k extra bara för att alla vill köpa just nu, men vad vet jag det kanske inte går ner så mkt sen ändå. Har en eller två jag är intresserad av iaf, men får se hur budgivningarna går, orkar inte betala överpris även om d vore nice att ha ett eget ställe att bo tills skolan startar.

 

Vann lite en gång i livet på Redkings idag iaf även om d inte var mkt så är det en god trend iaf :)

 

Ser fram emot morgondagen som fan så jag får käka lite fler goda deff-måltider, käkade senast kycklingspett och broccoli, fett gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägenhetsjakten går sådär, priserna blir så jäkla upptrissade nu inför terminsstarten så jag funderar på att vänta ett tag kanske och hitta tillfälligt boende istället, känns onödigt att lägga 150-200k extra bara för att alla vill köpa just nu, men vad vet jag det kanske inte går ner så mkt sen ändå. Har en eller två jag är intresserad av iaf, men får se hur budgivningarna går, orkar inte betala överpris även om d vore nice att ha ett eget ställe att bo tills skolan startar.QUOTE]

 

Tjena Ramz!

 

Kan kanske hjälpa dig i din lägenhetsjakt. Har dock inte en aning om vilken prisklass eller storlek du är ute efter. Hur som helst äger jag en 3:a på 86 kvadratmeter på Vildgåsvägen i Lund (kolla hitta.se). Avgiften till föreningen ligger på 4200 kr och värdet på 1200-1300 tkr. Du kan tidigast flytta in i början av december....

 

PM:a om du är intresserad och vill ha mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offense guys, men vad jag förstått så är d lite halvkallt att bo på västra sidan om tågstationen. Nästan alla jag kikat på hittils ligger typ mellan Stortorget/Mårtenstorget och södra esplanaden. Just nu är jag inne i en budgivning på östra vallgatan 49, precis nedanför malmö nation, men är även intresserad av 2 andra lägenheter ganska nära.

 

Hade tänkt att kanske dra till landet utanför Hörby någon dag innan jag åker hem, men nu är det ju en massa bra turneringar på nätet så funderar på att åka upp till sthlm ett tag och fortsätta grinda istället. Skulle inte sitta fel med en liten ding så kan jag slå till på en lite dyrare lägenhet jag är sugen på, ska kanske kasta in ett bud hur som helst, kommer nog inte kunna hålla mig.

 

Deffen inne på 4e dagen nu och det känns riktigt bra, har mkt mer energi redan, inte så mkt swings i blodsockernivå. Käkade en riktigt smaskig pastasallad idag efter gymmet med fullkornspasta, tonfisk, röd lök, majs, sallad, keso och en liten vinaigrette. Life is good!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött på alla mäklare nu! Dom jobbar för tidigt, avslutar alla budgivningar på 20 min om man inte hört av sig och ringer aldrig upp en.

 

Vart deff-tacos idag till middag, mkt smaskigt :) Spenderat kvällen hos Molle nu och spelat en massa turrar, blivit 2 minidingar så plussat lite. Flyger hem till Stockholm igen imorrn för att fortsätta grinda lite fler onlineturneringar, men lär väl åka ner till skåne snart igen troligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kallt som fan hittils ikväll, tror det är den här ruttna telia linan som för med sig otur. Vart semilångt i lite olika saker men inte nått ända fram i något, hade en stor all in med QQ vs JT för chiplead i en 150fz med typ 30 pers kvar men det va kallt.

 

Kom med flyget från Malmö som landade 18.50, taxi hem till Väsby insta, missade första 20 min av ftops och 100r.

 

Blev lillfusk med deffen idag, hade inte tid att ordna något seriöst så slängde ihop lite pytt i panna och stekte lite äggvita bara direkt när jag kom hem. Nu käkade jag precis en liten sallad med falafel som jag köpte på 7eleven och lite keso till, så deffen får godkänt idag iaf. Ska ta en vända i gymmet imorrn innan jag startar grinden också hade jag tänkt, har vilat 2 dagar från gymmet nu efter att jag körde 3 pass nere i Lund.

 

Fan jag spelar så bra och fångar en kille med AK vs AT i 100 2R1A nu och så ska han få köpa ut, standard ikväll, behöver baraen liten ding så jag kan gå even plzz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte bostadsmarknaden dopad för tillfället?

(lång tid låga räntor etc)

 

ja det verkar så, priserna har ju pressats uppåt som fan i centrala Lund iaf. men samtidigt så fattar jag inte varför folk ska köpa lägenheter till överpris för att göra förlust på dom när dom ska sälja om några år bara för att räntan är låg nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det verkar så, priserna har ju pressats uppåt som fan i centrala Lund iaf. men samtidigt så fattar jag inte varför folk ska köpa lägenheter till överpris för att göra förlust på dom när dom ska sälja om några år bara för att räntan är låg nu?

 

Nu ska du inte tro att gemene man tänker längre än en lön i taget... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade grymt bra i lördagsturrarna igår, men föll på målinjen ett par gånger så kvällen slutade back ändå. Slaktade verkligen och det såg riktigt bra ut, men vann inte en enda viktig all in i slutskedet av de turneringar jag gick långt i. Var livstiltad när jag blivit brutalt utköpt i 4a stora turneringar inom 15 min igårnatt och pokerforum var nere så att jag inte kunde whina av mig :(

 

Tillbaks till grinden idag och det blir ett redigt schema, får kanske testa Moormans knep att vara sitting out i det som precis startat om jag får över 12 bord någon gång. Ska slakta på samma manér som igår iaf så ska vi nog hitta ett par dingar hoppas jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks till grinden idag och det blir ett redigt schema, får kanske testa Moormans knep att vara sitting out i det som precis startat om jag får över 12 bord någon gång. Ska slakta på samma manér som igår iaf så ska vi nog hitta ett par dingar hoppas jag :)

Oh, tack för tipset. Hade du inte namedroppat skulle jag döpt metoden efter dig.

 

GL ikväll, ses vid borden! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...