Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

var det inte den fisken som 4betta all in med 93s och busta mot JJ? Hörde iofs att han torska all in med AK vs KQ för 8,4M stack mot den enda bra spelaren som sen vann, vilken otur.

 

Inget erkännande men misstänkta kunskaper om turren?

 

Mitt minne har redan släppt händerna men det var ett hårresande spel runt 50-100 kvar med ungefär 9-3 mot högre par som gick hem.

 

Sen var det bra spel ända till sista handen som jag minns som ungefär lika vannsinigt. Men det var tidig morgon och jag satt och jobbade så hade inte full koncentration. Men det var ut mot vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tänkte köra lite onlineturrar, idag, men busta dom 4a första iskallt direkt, så avreggar allt och drar och kör cashgame på aviation istället, där vinner man iaf alltid. Grindade 10-20 omaha där till 09 igår, är upp typ 11-12k euro på 3 kvällars spel, 4-korts och 5-korts omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust ur turren? :(

 

ja just det, bustade i turren ja :)

 

Grindade upp mig enkelt till 30k typ, men sen så hade jag så sjuuukt kalla kort i 3-4 timmar och jag klarade inte av att sluta raisa varje hand, så när dom vid bordet insåg att jag hade som bäst 10 hög i varje hand så vart jag slaktad. Efter det så bestämde jag mig för att spela tight tills jag fick lite händer efetrsom min tableimage var totalt förstörd, hittade KQ som bäst under 2 timmar och vart omslagen blixt båda gångerna, till sist efter mkt mkt väntande på en spelbar hand så fick jag AT i sb när knappen höjde till 2k, jag gick allin för mina sista 11k och bad honom att inte syna, han synade med KQ och resten är historia.

 

Men men, jag har haft det grymt i Paris, älskar stämningen, myst med alla franska gubbar på ACF och snackat franska i en vecka. Alla andra drog hem imorse, men jag ville sova så jag kunde spela söndagsturrar, så tog in på Hilton igen (vi bodde på california 2 nätter för hilton var fullt), så nu gick jag precis upp för att beställa en roomservice frukost och sätta igång grinden. ilt dock att det strulade med att köpa internet, så jag missade reggen till turren på RedKings pga att jag var tvungen att va på tfn med supporten en stund.

 

Ojoj, det ligger ett brev under min dörr, undrar vad det kan vara för något....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åkte hem idag via Oslo, kändes riktigt svårt att skiljas med Paris, men nu är jag hemma iaf. Drar ner till Tallinn på onsdag kväll och spelar dag 1b i sm på torsdag, såg att det var 150 ggr på mig, låter ju ganska bra :)

 

Ska kika senaste highstakes och preairen på 24 nu, sen blir d sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast whine pokerwise här Ramzi, plussar du aldrig?

 

Livet verkar helt okej ändå (=

 

sanningen är inte alltid som den ser ut att vara ;) Jag vann faktiskt lite på omahan idag :)

 

Ingen älskar livet så mkt som jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag landat i min svit på Olympia i Tallinn. Megatlt efter flyget dock då dom tvingade mig att checka in mitt handbaggage för att flyget var fullbokat så man fick bara ha ett handbaggage med sig, så lyckas tomtarna slarva bort det så att min väska inte anländer i Tallinn :(

 

Nöten dock att jag slapp stå i 400 personers kön till securitychecken och fick ta fasttracken pga att jag hustlade till mig en economy extra plats då jag bad att få sitta bredvid Micke på planet :) Micke visste förståss inte om detta privilegium och stod med alla dom andra jullen i kön i 30 min, det tar ett tag att samla ihop till min rutin ;)

 

Riktigt sjysst rum vi bokade, fick tipset av vår agent som bor dörr i dörr, men jag vägrar låsa upp dörren mellan våra rum så han inte kan väcka mig på morgonen, jag måste kanske göra en late entry a la Helmuth om min väska inte kommer med nattplanet från stockholm.

 

Nu ska vi käka lite estnisk pizza och kolla serierna som kom ut igår, jag har sparat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ramzi synar river med J hög

 

Skrivet av Anton Fahlgren 2009-05-21 22:08

 

ramzi1Ramzi Jelassi höjde med Jc 7c UTG och fick syn av big blind. Floppen kom K53 med två ruter och big blind checkade till Ramzi som betade 3000. Motståndaren synade och turn var en kung som båda checkade. River var ett klöver ess och motståndaren betade 5000. Ramzi satte på tänkarhatten och synade till slut! Jovisst, J hög stod mot 7d 4d.

 

Nyss slog han även ut Davor Pavic, som därmed inte kommer spela tre finalbord under SM, han var på finalbord i båda Omaha och mörkpoker. Davor fick in sina 14 000 (400/800-50) med AK mot Ramzis AJ, och precis som mot Michaela Johansson lyckades Ramzi träffa på river då knekten kom.

 

Ramzi har nu 55 000 i marker.

Där har ni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...