Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

? = -17

 

är det här ett av dom proven där man får poäng för att gissa eller avdrag om man svarar fel, jag förbehåller mig rätten att ta tillbaka mitt svar om det är det senare alternativet.

 

Det är inte -17, du kan ju klura lite på det så kan du få en ledtråd senare i veckan. Du måste ju givetvis motivera svaret också.

 

hm det där känner jag igen, kunde nog till och med lösa för ett par år sen:(

 

edit: var iofs inte så svårt om jag kommer ihåg rätt

 

Det är nog inte så svårt om man är ett matematiskt geni :) men jag tyckte att det var lite lurigt. När man löser det får man en schysst aha upplevelse iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tre första ettorna blir ju 3 tillsammans, och om man dubblar första siffran och multiplicerar den med -10 blir det -20. Plussar man sen på just 3 blir det -17, och då är alltså nästa tal -10+(-20)+(-17)=-47.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tre första ettorna blir ju 3 tillsammans, och om man dubblar första siffran och multiplicerar den med -10 blir det -20. Plussar man sen på just 3 blir det -17, och då är alltså nästa tal -10+(-20)+(-17)=-47.

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tre första ettorna blir ju 3 tillsammans, och om man dubblar första siffran och multiplicerar den med -10 blir det -20. Plussar man sen på just 3 blir det -17, och då är alltså nästa tal -10+(-20)+(-17)=-47.

 

sjukt svort imo. gg. Eller ar det bara tRamz och jag blivit levlad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fotboll 4 rollz så är jag på :)

 

Du ska ju väl lira EPT Barcelona?

 

Jag har inte spelat fotboll på 2 år och är helt brutalt ur form. Men det vore awesome att spela hu fotboll mot någon som har samma förutsättningar som mig, dvs vill inte spela mot rooney eller myt4z som spelar högt och är vältränade.:mrgreen:

 

och NEJ ingen 4 rollz.. 4 vanliga moniez vore kul för gamblingens skull(inga ramzi glömma 400k i en taxi vanliga moniez.. utan vanliga mänskliga midstakes grinder moniesz:lol:):mrgreen:

 

Känn dig utmanad herr Jelassi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du lira EPT Barcelona Shahin? Från att ta en paus till att lira en dyr liveturre, trodde jag inte. Gl där och i HU mot Ramzi ;)

 

Om jag kvalar in så spelar jag den. Annars så gäller det att raila borden, som tex Ramzis bord och säga; "Ramzi kan du skicka mig $5 på stars? lovar att dubbla dem och skicka tillbaka" som en riktig railbird :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ju väl lira EPT Barcelona?

 

Jag har inte spelat fotboll på 2 år och är helt brutalt ur form. Men det vore awesome att spela hu fotboll mot någon som har samma förutsättningar som mig, dvs vill inte spela mot rooney eller myt4z som spelar högt och är vältränade.:mrgreen:

 

och NEJ ingen 4 rollz.. 4 vanliga moniez vore kul för gamblingens skull(inga ramzi glömma 400k i en taxi vanliga moniez.. utan vanliga mänskliga midstakes grinder moniesz:lol:):mrgreen:

 

Känn dig utmanad herr Jelassi!

 

Vi kan säkert styra upp nått game :) Tror det är svårt att vara i sämre form än mig dock, men ska försöka komma igång lite nu när jag fått upp intresse för tennis också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag kvalar in så spelar jag den. Annars så gäller det att raila borden, som tex Ramzis bord och säga; "Ramzi kan du skicka mig $5 på stars? lovar att dubbla dem och skicka tillbaka" som en riktig railbird :mrgreen:

 

:lol: Bara en tidsfråga innan ni upptäcker live. Bra spelat med QJ btw, urpwalphiupgqrirgh ;) Trevligt å träffas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det du som är NN ? I inlägg #XX på sidan X ser det i alla fall ut så.

 

Satt och slöläste lite dagböcker när jag plötsligt såg ett nick jag kände igen.

 

 

Hittar dock ingen referens till placeringen här i tråden så det kanske är någon annan. En svensk/a är det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det du som är NN ? I inlägg #XX på sidan Xser det i alla fall ut så.

 

Satt och slöläste lite dagböcker när jag plötsligt såg ett nick jag kände igen.

 

 

Hittar dock ingen referens till placeringen här i tråden så det kanske är någon annan. En svensk/a är det i alla fall.

 

var det inte den fisken som 4betta all in med 93s och busta mot JJ? Hörde iofs att han torska all in med AK vs KQ för 8,4M stack mot den enda bra spelaren som sen vann, vilken otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart och grindat 5-10 och 10-20 Omaha på aviation senaste kvällarna, har smygplussat några k totalt typ. Men imorgon är det dags för Grand Prix de Paris 10k buy in. Jag spelar dag 1a med alla andra franska superfiskar och förhoppningsvis så ska det gå som smort. Man börjar med 20k stack och 25-50 blinds med 90 min levels, så om man får ett bra bord kan det bli smask smask :)

 

Vive la France!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...