Gå till innehåll

Yrke som Gambler, lite frågor!


Magnus89

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Iofs e vissa inlägg ganska roliga, men jag förstår vad han menar.

 

Ex: Man heltidsgrindar i 3 år och ska söka jobb. Då frågar arbetsgivaren vad man gjort under de 3åren. Mycket bättre att vara egen företagare än arbetslös eller gambler. Sen för övrigt så ställer det till andra problem om man är arbetslös, ex dagisplatser osv. Om jag skulle leva på pokern och vara arbetslös och min sambo skulle jobba heltid så skulle min son få vara 3h/dag på dagis vilket gör det väldigt svårt att spela på heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs e vissa inlägg ganska roliga, men jag förstår vad han menar.

 

Ex: Man heltidsgrindar i 3 år och ska söka jobb. Då frågar arbetsgivaren vad man gjort under de 3åren. Mycket bättre att vara egen företagare än arbetslös eller gambler. Sen för övrigt så ställer det till andra problem om man är arbetslös, ex dagisplatser osv. Om jag skulle leva på pokern och vara arbetslös och min sambo skulle jobba heltid så skulle min son få vara 3h/dag på dagis vilket gör det väldigt svårt att spela på heltid.

 

Som sagt, min enda inkomst är från pokern och jag har både fått banklån till husköp och har mina två barn på dagis sju timmar/dag, fem dagar i veckan.

 

Om man söker jobb efter att försörjt sig på poker i 3 år, ses det nog som hyffsat bra ändå. Det beror ju iofs på vad för sorts jobb man söker och vilken utbildning man har, men rent generellt borde det ju ändå vara en ganska positiv merit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...